Swap skrzyni z 5gen
Ryba - 2007-09-02, 20:01
" />Nie pytajcie skąd, nie pytajcie za ile, nie pytajcie jak...w każdym razie mam w przedpokoju kompletną skrzynię automatyczną Civica 5gen z silnika D15b2. Pytanie czy uda się ją wstawić do mojej 4 D14a1?? Wstępnie podpatrzyłem, że łapy się trochę nie zgadzają...ale myślę, że to uda mi się wyprostować - mam MIG-a.
Moje pytanie jest takie czy uda mi się to połączyć z silnikiem - rozstaw śrub mocujących, wałek sprzęgłowy(wieloklin), sprzęgło - mocowanie do silnika, podłączenie tego ustrojstawa z mechanizmem zmiany biegów itp itd
Brama - 2007-09-02, 20:27
" />w 5g masz hydraulike prawda
Ryba - 2007-09-02, 20:48
" />W sensie gdzie ta hydraulika?? Biegi przekłada się norlmalnie za pomocą linki
I są jeszcze jakieś 2 przewody ale w mojej są takie same
Brama - 2007-09-02, 21:04
" />Hydrauliczny wysprzęglik... z tego co sie orientuje oczywiście
Ryba - 2007-09-02, 21:19
" />Zaraz obadam... Do przedpokoju mam blisko
Edit:
Hmm nie wiem dokładnie ale oprócz linki do biegów jest jeszcze jakaś 2 z przodu skrzyni i taką samą mam u siebie Ogólnie tak pytam bo łapy przerobić to nie taki duży problem, ale nie wiem czy to ustrojstwo zadziała w 4 gen
kasperaz - 2007-09-04, 15:07
" />
Brama - 2007-09-04, 15:18
" />ale zamuliłem
Ryba - 2007-09-04, 19:59
" />Na razie mam skrzynie przygotowaną do wyjęcia - wszystko poodłączane itp... Musze jeszcze tylko odkręcić półosie (nie mam na stanie nasadki 32 ), ale postaram się ją jakoś zdobyć/kupić.
Skrzynia z 5 gen różni się kształtem zewnętrznym np. wlew oleju ma z tyłu, ponadto posiada jakąś nasadkę na "elektroniczny" prędkościomierz...ale to już obszedłem. Najbardziej martwią mnie jakieś 2 wystające wtyczki, których w 4 gen nie ma .
W 4 gen skrzynia trzyma się na 3 łapach ta z 5 ma podjeście tylko na 2 i trzeba będzie troche porzeźbić aby to spasować. Mam tylko nadzieję, że sprzęgło jest takie samo i uda mi się społączyć wszystko z silnikiem. Rozrusznik jest identyczny, przewody olejowe mają gdzie indziej wyjścia i nie wiem który ma gdzie iść (do chłodnicy).
Będę działał a co z tego wyjdzie zobaczymy Być może będę miał jako pierwszy w Polsce takiego swapa
Pawel_Siedlce - 2007-09-06, 16:57
" />Czekam z niecierpliwościa na tego swapa , bo ja tez mam do kupienia okazyjnie automata z 5 generacji
Ryba - 2007-09-06, 17:49
" />Sprawa wtyczek częściowo rozwiązana - pierwsza to poprostu masa dla silnika i skrzyni, która w 4 gen jest zrobiona na śrubę, a druga dalej nie wiem do czego służy.
Jak narazie powoli bo z dużymi kłopotrami wyciągam starą skrzynię...nie udało mi się odkręcić półosi pomimo posiadania nasadki 32 ale wyciągnąłem je innym sposobem.
Teraz nie mogę odkręcić ostaniej śruby łączącej silnik ze skrzynią
Mam nadzieję, że wszystko się jakoś ruszy i uda mi się wyciągnąć starą skrzynię...a co potem to się okażezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Ryba - 2007-09-02, 20:01
" />Nie pytajcie skąd, nie pytajcie za ile, nie pytajcie jak...w każdym razie mam w przedpokoju kompletną skrzynię automatyczną Civica 5gen z silnika D15b2. Pytanie czy uda się ją wstawić do mojej 4 D14a1?? Wstępnie podpatrzyłem, że łapy się trochę nie zgadzają...ale myślę, że to uda mi się wyprostować - mam MIG-a.
Moje pytanie jest takie czy uda mi się to połączyć z silnikiem - rozstaw śrub mocujących, wałek sprzęgłowy(wieloklin), sprzęgło - mocowanie do silnika, podłączenie tego ustrojstawa z mechanizmem zmiany biegów itp itd
Brama - 2007-09-02, 20:27
" />w 5g masz hydraulike prawda
Ryba - 2007-09-02, 20:48
" />W sensie gdzie ta hydraulika?? Biegi przekłada się norlmalnie za pomocą linki
I są jeszcze jakieś 2 przewody ale w mojej są takie same
Brama - 2007-09-02, 21:04
" />Hydrauliczny wysprzęglik... z tego co sie orientuje oczywiście
Ryba - 2007-09-02, 21:19
" />Zaraz obadam... Do przedpokoju mam blisko
Edit:
Hmm nie wiem dokładnie ale oprócz linki do biegów jest jeszcze jakaś 2 z przodu skrzyni i taką samą mam u siebie Ogólnie tak pytam bo łapy przerobić to nie taki duży problem, ale nie wiem czy to ustrojstwo zadziała w 4 gen
kasperaz - 2007-09-04, 15:07
" />
Brama - 2007-09-04, 15:18
" />ale zamuliłem
Ryba - 2007-09-04, 19:59
" />Na razie mam skrzynie przygotowaną do wyjęcia - wszystko poodłączane itp... Musze jeszcze tylko odkręcić półosie (nie mam na stanie nasadki 32 ), ale postaram się ją jakoś zdobyć/kupić.
Skrzynia z 5 gen różni się kształtem zewnętrznym np. wlew oleju ma z tyłu, ponadto posiada jakąś nasadkę na "elektroniczny" prędkościomierz...ale to już obszedłem. Najbardziej martwią mnie jakieś 2 wystające wtyczki, których w 4 gen nie ma .
W 4 gen skrzynia trzyma się na 3 łapach ta z 5 ma podjeście tylko na 2 i trzeba będzie troche porzeźbić aby to spasować. Mam tylko nadzieję, że sprzęgło jest takie samo i uda mi się społączyć wszystko z silnikiem. Rozrusznik jest identyczny, przewody olejowe mają gdzie indziej wyjścia i nie wiem który ma gdzie iść (do chłodnicy).
Będę działał a co z tego wyjdzie zobaczymy Być może będę miał jako pierwszy w Polsce takiego swapa
Pawel_Siedlce - 2007-09-06, 16:57
" />Czekam z niecierpliwościa na tego swapa , bo ja tez mam do kupienia okazyjnie automata z 5 generacji
Ryba - 2007-09-06, 17:49
" />Sprawa wtyczek częściowo rozwiązana - pierwsza to poprostu masa dla silnika i skrzyni, która w 4 gen jest zrobiona na śrubę, a druga dalej nie wiem do czego służy.
Jak narazie powoli bo z dużymi kłopotrami wyciągam starą skrzynię...nie udało mi się odkręcić półosi pomimo posiadania nasadki 32 ale wyciągnąłem je innym sposobem.
Teraz nie mogę odkręcić ostaniej śruby łączącej silnik ze skrzynią
Mam nadzieję, że wszystko się jakoś ruszy i uda mi się wyciągnąć starą skrzynię...a co potem to się okaże