swap tarcz na tył z ed7 do ec9
hipopotama-mama - 2009-03-04, 18:35
" />Chciałbym zamienić bębny na tarcze do EC9. Co potrzebuję do wymiany? Mam tylko same zaciski z ed7 na tył. Co jeszcze oprócz tarcz i klocków potrzebuję aby zamontować to do EC9. Potrzebuję pełnej informacji, bo osoba od której dostałem zaciski twierdzi że można spokojnie to zamontować (mając tylko zaciski tarcze i klocki).
wbr98wa - 2009-03-04, 18:38
" />potrzenujesz całe wachacze z tarczami zasickami stabilizator tylni i servo najlepiej bo jest lekko inne aha i jeszcze taki rozgałęciacz co wychodzi z serva i rozdziela przewodu na kazde kolo
a ta osoba wscisnęła Ci kicior na MAXA oddawaj jej to i niech oddaje Ci kasę....
nie opłaca się w montaz do ec9 tarcz...
tarcza jest dobra jak zapierdzielasz baaardzo szybko..przy takich predkosciach bebny bebny są lepsze niz tarcze
soldi - 2009-03-04, 18:50
" />serwa nie potrzebujesz tylko korektor siły hamowania (ten rozgałęziacz ) chociaż niektórzy twierdzą że ten od bębnów też daje rade.. do kompletu linka od ręcznego bo jest inna niż w bębnach
stabilizatora tez nie potrzebujesz - wahacz z tarczą i linka ręcznego
Dawee - 2009-03-04, 20:13
" />Robiłem taki manewr więc chyba jestem wiarygodny. Na pewno potrzebujesz przewody hamulcowe elastyczne i linki ręcznego. Co do zakładania na wahacze bębny samych zacisków to nie wiem ale wątpię, czyli wahacze wzdłużne też są potrzebne. Do takiego zestawu mile widziane są też wahacze poprzeczne i stabilizator (znacznie poprawia jazdę po zakrętach). Żadne rozdzielacze, korektory siły hamowania nie są Ci potrzebne!
Po założeniu tarczy na tył bardzo fajnie się hamuje. Nie miałem jeszcze przypadku żeby tył mi się zblokował, no chyba że hamowałem lewą nogą ale to w tym celu W 13" felgi ciężko upchnąć te tarcze ale da się to zrobić! Pamiętaj o ustawieniu zbieżności z tyłu po wymianie wahaczy, znacznie wpływa na prowadzenie się auta szczególnie po zakrętach
krzycho_c - 2009-03-06, 19:33
" />ja w swoim aucie zmieniam z bębnów na tarcze i zastosowałem wymianę takich części:
- serwo i pompa
- korektor siły hamowania
- wahacze wzdłużne z tarczami i zaciskami
- linki ręcznego
- przewody elastyczne (gumowe)
- wahacze poprzeczne pod stabilizator
a teraz szukam czy w budzie ec8 są miejsca montażowe pod stabilizator (jest taki temat na forum, ktoś to przerabiał, potrzebuję info)
soldi - 2009-03-07, 01:47
" />niepotrzebnie zmieniałeś pompe i serwo bo są takie same
a co do pytania o miejsca montażowe stabilizatora tył to w ec9 nie ma, więc w ec8 tym bardziej.. trzeba przeszczepiać wahacze poprzeczne
Dawee - 2009-03-07, 10:31
" />krzycho_c chyba chodzi Ci o mocowania stabilizatora do budy? nie ma, trzeba dospawać kawałek kształtownika albo blachy ze wspornikiem. Przynajmniej ja tak zrobiłem żeby nie szukać tego mocowania po szrotach. Zresztą nie wiem czy on jest w ogóle demontowany.
Ryba - 2009-03-07, 11:18
" />Chodzi mu zapewne o dziury w nadwoziu, dzięki którym przykręci stabilizator do nadwozia
Mike - 2009-03-07, 12:57
" />Może najpierw powiem, że tarcze na tyle mają plusy i minusy.
Tarcze hamują lepiej i szybciej się chłodzą - ok
Ale bębny lepiej łapią na ręcznym
Natomiast tańsze są klocki i tarcze niż bębny i okładziny.
co znaczy "cieżko upchać tarcze w felgi 13" przecież tarcza i zacisk to nie poduszka żeby to można było upychać.
Tarcze z ED7 spokojnie mieszczą się w standardową stalową 13tke
Może podsumuje to co zostało powiedziane czyli co jest potrzebne do swapa tarcz na tył:
1. Wahacze całe wzdłużne z tarczami i zaciskami
2. Przewody giętkie hamulcowe prawy i lewy
3. Linki ręcznego prawa i lewa
i na dobrą sprawę to tyle
możesz jeszcze zmienić wahacze poprzeczne z myślą o stabilizatorze
tych małych fasolek nie ma potrzeby zmieniać.
korektor i pompa też daje rade z każdej 4g
POUL - 2009-03-07, 13:28
" />Tez jestem po takim zabiegu potrzebne dokładnie to co napisal MIKE nic wiecej
chyba ze sie chce stabilizator to wtedy nalezy zastosoawc jego mocowania sa odkrecane od budy RYBA to bedzie przerabial z tego co mi wiadomo i zakladał taki stabilizator ja tez miałem załozony ale zdjolem bo weszły LCA Bloxa a w nich nie ma mocowania stabilizatora. Troche sie trzeba pomeczyc ale da sie to przykrecic ew isc na latwizne i wspawac mocowania stabilizatora do budy
n0rbi666 - 2009-03-07, 13:39
" />POUL - czyli jak dobrze rozumiem, w ed6 też nie będzie mocowań na stabilizator, ale wystarczy je wykręcić z ed7/ed9 i będzie pasować ?
Dawee - 2009-03-07, 17:20
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
hipopotama-mama - 2009-03-04, 18:35
" />Chciałbym zamienić bębny na tarcze do EC9. Co potrzebuję do wymiany? Mam tylko same zaciski z ed7 na tył. Co jeszcze oprócz tarcz i klocków potrzebuję aby zamontować to do EC9. Potrzebuję pełnej informacji, bo osoba od której dostałem zaciski twierdzi że można spokojnie to zamontować (mając tylko zaciski tarcze i klocki).
wbr98wa - 2009-03-04, 18:38
" />potrzenujesz całe wachacze z tarczami zasickami stabilizator tylni i servo najlepiej bo jest lekko inne aha i jeszcze taki rozgałęciacz co wychodzi z serva i rozdziela przewodu na kazde kolo
a ta osoba wscisnęła Ci kicior na MAXA oddawaj jej to i niech oddaje Ci kasę....
nie opłaca się w montaz do ec9 tarcz...
tarcza jest dobra jak zapierdzielasz baaardzo szybko..przy takich predkosciach bebny bebny są lepsze niz tarcze
soldi - 2009-03-04, 18:50
" />serwa nie potrzebujesz tylko korektor siły hamowania (ten rozgałęziacz ) chociaż niektórzy twierdzą że ten od bębnów też daje rade.. do kompletu linka od ręcznego bo jest inna niż w bębnach
stabilizatora tez nie potrzebujesz - wahacz z tarczą i linka ręcznego
Dawee - 2009-03-04, 20:13
" />Robiłem taki manewr więc chyba jestem wiarygodny. Na pewno potrzebujesz przewody hamulcowe elastyczne i linki ręcznego. Co do zakładania na wahacze bębny samych zacisków to nie wiem ale wątpię, czyli wahacze wzdłużne też są potrzebne. Do takiego zestawu mile widziane są też wahacze poprzeczne i stabilizator (znacznie poprawia jazdę po zakrętach). Żadne rozdzielacze, korektory siły hamowania nie są Ci potrzebne!
Po założeniu tarczy na tył bardzo fajnie się hamuje. Nie miałem jeszcze przypadku żeby tył mi się zblokował, no chyba że hamowałem lewą nogą ale to w tym celu W 13" felgi ciężko upchnąć te tarcze ale da się to zrobić! Pamiętaj o ustawieniu zbieżności z tyłu po wymianie wahaczy, znacznie wpływa na prowadzenie się auta szczególnie po zakrętach
krzycho_c - 2009-03-06, 19:33
" />ja w swoim aucie zmieniam z bębnów na tarcze i zastosowałem wymianę takich części:
- serwo i pompa
- korektor siły hamowania
- wahacze wzdłużne z tarczami i zaciskami
- linki ręcznego
- przewody elastyczne (gumowe)
- wahacze poprzeczne pod stabilizator
a teraz szukam czy w budzie ec8 są miejsca montażowe pod stabilizator (jest taki temat na forum, ktoś to przerabiał, potrzebuję info)
soldi - 2009-03-07, 01:47
" />niepotrzebnie zmieniałeś pompe i serwo bo są takie same
a co do pytania o miejsca montażowe stabilizatora tył to w ec9 nie ma, więc w ec8 tym bardziej.. trzeba przeszczepiać wahacze poprzeczne
Dawee - 2009-03-07, 10:31
" />krzycho_c chyba chodzi Ci o mocowania stabilizatora do budy? nie ma, trzeba dospawać kawałek kształtownika albo blachy ze wspornikiem. Przynajmniej ja tak zrobiłem żeby nie szukać tego mocowania po szrotach. Zresztą nie wiem czy on jest w ogóle demontowany.
Ryba - 2009-03-07, 11:18
" />Chodzi mu zapewne o dziury w nadwoziu, dzięki którym przykręci stabilizator do nadwozia
Mike - 2009-03-07, 12:57
" />Może najpierw powiem, że tarcze na tyle mają plusy i minusy.
Tarcze hamują lepiej i szybciej się chłodzą - ok
Ale bębny lepiej łapią na ręcznym
Natomiast tańsze są klocki i tarcze niż bębny i okładziny.
co znaczy "cieżko upchać tarcze w felgi 13" przecież tarcza i zacisk to nie poduszka żeby to można było upychać.
Tarcze z ED7 spokojnie mieszczą się w standardową stalową 13tke
Może podsumuje to co zostało powiedziane czyli co jest potrzebne do swapa tarcz na tył:
1. Wahacze całe wzdłużne z tarczami i zaciskami
2. Przewody giętkie hamulcowe prawy i lewy
3. Linki ręcznego prawa i lewa
i na dobrą sprawę to tyle
możesz jeszcze zmienić wahacze poprzeczne z myślą o stabilizatorze
tych małych fasolek nie ma potrzeby zmieniać.
korektor i pompa też daje rade z każdej 4g
POUL - 2009-03-07, 13:28
" />Tez jestem po takim zabiegu potrzebne dokładnie to co napisal MIKE nic wiecej
chyba ze sie chce stabilizator to wtedy nalezy zastosoawc jego mocowania sa odkrecane od budy RYBA to bedzie przerabial z tego co mi wiadomo i zakladał taki stabilizator ja tez miałem załozony ale zdjolem bo weszły LCA Bloxa a w nich nie ma mocowania stabilizatora. Troche sie trzeba pomeczyc ale da sie to przykrecic ew isc na latwizne i wspawac mocowania stabilizatora do budy
n0rbi666 - 2009-03-07, 13:39
" />POUL - czyli jak dobrze rozumiem, w ed6 też nie będzie mocowań na stabilizator, ale wystarczy je wykręcić z ed7/ed9 i będzie pasować ?
Dawee - 2009-03-07, 17:20
" />