ďťż

swap z D15B2 na D14A1



sailence - 2006-08-02, 18:55
" />witam
poszedł mi silnik w mojej hani (uszczelka, pierścienie, uszczelniacze), jednym słowem silnik do kompletnego remontu (przegrzanie). Podłamałem się mocno, bo nie mam kasy teraz na takie awarie, ale jednak szczęście się do mnie uśmiechnęło n dostałem całkowicie za darmo silniczek D14A1 (a raczej całe autko n z rozbitego sedana. I stąd moje pytanie: czy swap obejdzie się bez specjalnych przeróbek? czy wszystko będzie pasowało, a jeśli nie to co będzie trzeba przerabiać?

poniżej oba autka dla rozjaśnienia sprawy:

do naprawy:
Honda Civic '91 (hatchback)
Przebieg: 185 tys. (lany olej 10W40)
Silnik: D15B2 (1,5L, 16V)
Skrzynia biegów: automatyczna
Wtrysk PGM-FI
niesprawne: tylko i wyłącznie silnik

na części:
Honda Civic '89 (sedan)
Przebieg: 91 tys. (udokumentowany, i to auto naprawdę pracowało jak na 91tys., olej lany 5W40)
Silnik: D14A1 (1,4L, 16V)
Skrzynia biegów: manualna
Gaźnik ze stałym ciśnieniem Carb-VV
niesprawne: w wyniku stłuczki auto straciło chłodnicę, prawe światło, zderzak, maskę, akumulator, reszta jest sprawna

co będzie pasowało a co nie? i czy wydech z sedana przypasuje do hatchbacka? (bo w hatchbacku jest podrdzewiały)

PS. tylko nie mówcie, że bardziej warto robić tego sedana, w hatchbacka włożyłem mnóstwo kasy i mi na nim zależy

PS2. chciałbym, żeby automat w hatchbacku został, bardziej mi pasuje

UPDATE: ekhm... mógłby mi ktoś pomóc?

pozdrawiam




sailence - 2006-08-04, 20:30
" />UP

naprawdę proszę o pomoc



Szybik - 2006-08-04, 21:16
" />Silnik będzie idealnie pasował do mocowań w komorze silnikowej - wszystkie w serii D są wymienne. Nie znam się na gaźnikowcach, ale jeśli nikt nie chce Ci pomóc to ja postaram udzielić Ci odpowiedzi. D14A1 PRAWDOPODOBNIE nie ma elektroniki więc przeróbka będzie niewielka. Jedyny problem może być przy zasilaniu w paliwo. Ty masz D15 więc masz pompkę w baku, D14 ma mechaniczną przy silniku, więc być może trzeba będzie przełożyć zbiornik paliwa. Jeżeli spotykamy maualne skrzynie biegów L3 zarówno w D15 jak i D14, to przekładka silnika NIE POWINNA być problemem. Jeżeli chcesz dopasować skrzynię biegów, to zarówno skrzynia jak i silnik powinny być z przed lub po 1990 roku. Co do układu wydechowego - pojedź do tłumikarza i sprawdź w katalogach.

Trochę zakręciłem - jak masz jakieś wątpliwości co do moich wypocin, to daj znać.
Życzę powodzenia w swapowaniu



MeMf - s
" />D14A1 niema elektroniki




sailence - 2006-08-04, 23:24
" />czyli skrzynia pasuje - to dobrze

z bakiem moga być problemy, bo z sedana może nie pasować do 3 drzwiowej, czy może pasuje?

wydech można przycinać? tzn. rurę łączącą środkowy tłumik z końcowym, czy może jej długość wpływa na jakość pracy całego układu wydechowego?

jeśli chodzi o elektronikę, to co z komputerem? będzie niepotrzebny? czyli cała przekładka silnika odbyłaby się bez zmian jakichkolwiek przewodów i wtyczek, tak?



Szybik - 2006-08-05, 07:14
" />Właśnie ze skrzynią może być problem w Twoim przypadku. Twój Ciff jest z 91, czyli skrzynia ma na wielokinie 20 zębów, a D14 jest z 89, czyli prawdopodobnie ma wieloklin na zębów 21.
Skoro nie ma elektroniki w tym silniku, to komp Ci nie potrzebny.



elmer - 2006-08-05, 20:19
" />Tak jak napisałem już na Civic Klubie - wstaw sam silnik, osprzęt zostaw swój. Czyli zmieniasz tylko blok z głowicą.



Stoki Chan - 2008-09-10, 17:01
" />Odgrzewam kotleta , bo mam taki sam problem jak dawno temu sailence .
Mam okazję kupić D14A1 przerobiony na wielopunkt . Pytanie jest takie , czy skrzynię biegów trzeba też wymienić , bo powyżej nie widzę jednoznacznej odpowiedzi ? Co jeszcze będzie potrzebne do swapa ? Mogą wystąpić jakieś problemy (pasi , nie pasi , pasi .... ) ?
No i gdybym się zdecydował na takiego swapa na 100% (w najgorszym wypadku tylko przerzucę wielopunkt do mojego padła a resztę sprzedam) to zakładanie głowicy z mojego B2 ma jakiś sens ?
Dobrze zmodzone 1.4 nawet by mi pasowało ,więc nie krzyczcie ,że zamaist 1.4 mam szukać 1.6



misza - 2008-09-10, 17:37
" />jezeli twoj d15 jest w dobrym stanie to przerzuc sam wielopunkt. zmienianie glowicy raczej nie ma sensu w tym przypadku.



Loorq - 2008-09-10, 18:20
" />Odnośnie budowy D14A1:
Ma on taki mały sterownik, który odpowiada na zapalenie lampki SSANIE na desce rozdzielczej. Pamiętaj, że silnik ma ssanie ręczne i trzeba gałkę zainstalować w kabinie (po lewej stronie od kierownicy w takiej kwadratowej wnęce). Poza tym nie wiem którą masz wersję D14A1 (bo było parę) to trzeba jeszcze do tego sterownika podłączyć TW sensor (w bloku silnika po lewej poniżej kopułki rozdzielacza) i jeden elektrozawór który jest na ścianie grodziowej.

Najlepiej jakbyś przysłał zdjęcia tego silnika to bym wszystko pokazał. Silnik ogólnie prosty i raczej nie do zajechania (chyba że na własne życzenie)



Stoki Chan - 2008-09-10, 20:00
" />



Brama - 2008-09-10, 20:13
" />jesli d14 jest przerobiony na mpfi to nie ma juz mechanicznego ssania i najlepiej przelozyc wszystko co się da czyli blok, glowice, ssący z wiązką i komputerem itp
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu