swap z d16z2 na dohc, y3 czy remont??
kirpek - 2009-04-01, 13:10
" />a wiec po bujnym i burzliwym 4 miesiącznym okresie eksploatacji mojego jakże wspaniałego ed7,
jestem zmuszony wymienić mu serce. lekarz był bezlitosny pokazując mi wytopioną panewkę wału korbowego.
aby uściślić dokładniej mój problem dodam ze samochód nie spalał ani grama oleju- przynajmniej tak mi się wydawało- raz tylko dolałem olej po kupnie auta, i od tamtej pory trzymał pól skali na bagnecie. i w zwązku z tym mam pytanie ile powinno być oleju w d16z2??
bo po zlaniu było go 2-2.5litra. kontrolka ciśnienia się nie zapalała. podczas jazdy wcale.
po przybliżeniu mojej sytuacji mam takie o to pytania:
1- czy remontować skubańca?? dodam że wał korbowy najprawdopodobniej nie nadaje sie do remontu, ile mniej więcej kosztował by remont owych panewek razem ze szlifem lub zakupem wału.
2- pytanie o DOHC, jak wiadomo kupno używanego silnika to zawsze ryzyko, i jeżeli zdecydował bym się na zakup owego DOHC to której wersji miałbym szukać aby nie rzeźbić za dużo w moim ed7- D16A8, D16A9, D16Z5, jedyne co doczytałem to należy jedną wtyczkę przerobić, a ja mam w związku z tym pytanie czy należało by też skrzynię zmieniać?? i ile mniej więcej kosztuje taka zachcianka??
3- kupno d16y3 z 6gena, ponoć dość słuszny wybór, ponoć bo nie mam pojęcia co to za sinlik. i też nie wiem co przypasuje od mojego a co nie przypasuje, co trzeba zmienić, i ile to będzie kosztować.
chciałbym prosić o dość konkretne opinie. i co wy byście na moim miejscu zrobili.
nawet nie wiecie jak jest mi teraz smutno... jeszcze tydz temu byłem na zlocie wczoraj jeździłem, a teraz...
to odp co do kosztów wszelakich już znam.
i dohc odpadło.
nadal myślę nad kwesti z2 lub y3
m6nj - 2009-04-01, 20:02
" />ja Ci cos poradze -ja bym wrzucal b serie ale skoro nie masz kasy to koszt dohc to ok 2000zł w włożeniem ,koszt remontu z2 ok 1000-1500zł wiec wybrałbym dohc raczej albo poszukałbym innego z2 jakby cos to posiadam taki motor na sprzedaz-pzdr
kirpek - 2009-04-01, 20:13
" />a jaką b i ile mniej więcej taki myk?? dużo trzeba by rzeźbić?? znaczy sie chcę jakoś tak zrobić żeby jak najmniej zmeniać i przekładać. bo akurat teraz jestem w dołku finansowym zmieniam pracę..
a jeździć trzeba.
Dawee - 2009-04-01, 20:31
" />ooo cholera... no nie ciekawie! jeżeli panewka się przysmażyła to oprócz samego wału i panewek pewnie potrzebowałbyś też i bloku. Jak trochę na tym pojeździłeś to mostki się przegrzały i pokrzywiły. Ostatnio na forum ktoś (chyba B@cian) sprzedawał dół za 300zł więc masakry nie ma. Może by się dało coś sensownego sklecić mając coś takiego i Twój stary. Jak Ci zależy na sianie to nie myśl nawet o składaniu silnika na oem częściach, koszt 2 razy większy chociaż wiadomo że lepsze części.
Ile masz sianka do wydania i co chcesz osiągąć? duże moce czy dupowóz?
Stoki Chan - 2009-04-01, 20:35
" />kolega ma plany na przyszłość , więc na chwile obecną d16y3 styknie w zupełności . Wydaje mi się ,że swap bedzie plug&play
m6nj - 2009-04-01, 21:16
" />swap na b serie to ok 6tys przy b16 i 9 przy b18 mniej wiecej a zezby troszke jest -najlepiej to uzywane z2 w dobrym stanie lub DOHC i to bedzie najlepsze rozwiazanie ,jesli chcesz w przyszłosci podłubac to kupuj dohc z przekładką jakies 2000 bo skrzynke masz chociaz z2 tez jest bvardzo rozwojowe ,tanie i bardzo szybkie -ja mam d16z5 po swapie a mój kumpel delikatnie dłubnietym z2 chłostał mnie o 2,3 długosci wiec sam juz musisz podjąc decyzje....tyle ze DOHC po dolocie i wydechu wypluje ok 150 szalonych mustangów a w z2 trzeba sie zdrowo napocic zeby tyle uzyskac..
piotlecek - 2009-04-01, 21:30
" />Było kilka tematów opowiadających o swapie D16Y3 jakby co wal na pw sam jestem po takim swapie
loczek - 2009-04-01, 21:32
" />
kirpek - 2009-04-01, 21:34
" />póki co plug'n'play bo tak jak napisałem jestem w dołku zmieniam pracę.
zbieram na y3, i w sumie znalazłem już jakiś co z automatem pracował
gwarancja rozruchowa i takie tam. zobaczymy.
jak dobrze pójdzie to jutro zamówię.
narazie kasę zbieram.
co do dohc to mysłałem o tym ale podobno też panewka lubi się wysrać.
a silnik przynajmniej dwa latka musi przelatać.
kirpek - 2009-04-01, 21:36
" />
v-rod - 2009-04-02, 09:26
" />Mialem identyko w swoim D15B2, ani grama oleju nie brał, i jedna panewka zastukala, ale po oględzinach dokładnych wału i wszystkich panewek, widoczne było chwilowy brak oleju z pompy, bo każda była delikatnie przytarta, Wniosek? przy wiekszych przebiegach nalezy zmienic pompe oleju zapobiegawczo.
kirpek - 2009-04-02, 19:32
" />tak sobie myślę aby poczekać trochę i odłożyć więcej kasy na swap np. d16z6/ d16w4.
ale jak wieść niesie jest dłubania przy wiązce. ktoś coś takiego robił już??
gra warta świeczki??zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
kirpek - 2009-04-01, 13:10
" />a wiec po bujnym i burzliwym 4 miesiącznym okresie eksploatacji mojego jakże wspaniałego ed7,
jestem zmuszony wymienić mu serce. lekarz był bezlitosny pokazując mi wytopioną panewkę wału korbowego.
aby uściślić dokładniej mój problem dodam ze samochód nie spalał ani grama oleju- przynajmniej tak mi się wydawało- raz tylko dolałem olej po kupnie auta, i od tamtej pory trzymał pól skali na bagnecie. i w zwązku z tym mam pytanie ile powinno być oleju w d16z2??
bo po zlaniu było go 2-2.5litra. kontrolka ciśnienia się nie zapalała. podczas jazdy wcale.
po przybliżeniu mojej sytuacji mam takie o to pytania:
1- czy remontować skubańca?? dodam że wał korbowy najprawdopodobniej nie nadaje sie do remontu, ile mniej więcej kosztował by remont owych panewek razem ze szlifem lub zakupem wału.
2- pytanie o DOHC, jak wiadomo kupno używanego silnika to zawsze ryzyko, i jeżeli zdecydował bym się na zakup owego DOHC to której wersji miałbym szukać aby nie rzeźbić za dużo w moim ed7- D16A8, D16A9, D16Z5, jedyne co doczytałem to należy jedną wtyczkę przerobić, a ja mam w związku z tym pytanie czy należało by też skrzynię zmieniać?? i ile mniej więcej kosztuje taka zachcianka??
3- kupno d16y3 z 6gena, ponoć dość słuszny wybór, ponoć bo nie mam pojęcia co to za sinlik. i też nie wiem co przypasuje od mojego a co nie przypasuje, co trzeba zmienić, i ile to będzie kosztować.
chciałbym prosić o dość konkretne opinie. i co wy byście na moim miejscu zrobili.
nawet nie wiecie jak jest mi teraz smutno... jeszcze tydz temu byłem na zlocie wczoraj jeździłem, a teraz...
to odp co do kosztów wszelakich już znam.
i dohc odpadło.
nadal myślę nad kwesti z2 lub y3
m6nj - 2009-04-01, 20:02
" />ja Ci cos poradze -ja bym wrzucal b serie ale skoro nie masz kasy to koszt dohc to ok 2000zł w włożeniem ,koszt remontu z2 ok 1000-1500zł wiec wybrałbym dohc raczej albo poszukałbym innego z2 jakby cos to posiadam taki motor na sprzedaz-pzdr
kirpek - 2009-04-01, 20:13
" />a jaką b i ile mniej więcej taki myk?? dużo trzeba by rzeźbić?? znaczy sie chcę jakoś tak zrobić żeby jak najmniej zmeniać i przekładać. bo akurat teraz jestem w dołku finansowym zmieniam pracę..
a jeździć trzeba.
Dawee - 2009-04-01, 20:31
" />ooo cholera... no nie ciekawie! jeżeli panewka się przysmażyła to oprócz samego wału i panewek pewnie potrzebowałbyś też i bloku. Jak trochę na tym pojeździłeś to mostki się przegrzały i pokrzywiły. Ostatnio na forum ktoś (chyba B@cian) sprzedawał dół za 300zł więc masakry nie ma. Może by się dało coś sensownego sklecić mając coś takiego i Twój stary. Jak Ci zależy na sianie to nie myśl nawet o składaniu silnika na oem częściach, koszt 2 razy większy chociaż wiadomo że lepsze części.
Ile masz sianka do wydania i co chcesz osiągąć? duże moce czy dupowóz?
Stoki Chan - 2009-04-01, 20:35
" />kolega ma plany na przyszłość , więc na chwile obecną d16y3 styknie w zupełności . Wydaje mi się ,że swap bedzie plug&play
m6nj - 2009-04-01, 21:16
" />swap na b serie to ok 6tys przy b16 i 9 przy b18 mniej wiecej a zezby troszke jest -najlepiej to uzywane z2 w dobrym stanie lub DOHC i to bedzie najlepsze rozwiazanie ,jesli chcesz w przyszłosci podłubac to kupuj dohc z przekładką jakies 2000 bo skrzynke masz chociaz z2 tez jest bvardzo rozwojowe ,tanie i bardzo szybkie -ja mam d16z5 po swapie a mój kumpel delikatnie dłubnietym z2 chłostał mnie o 2,3 długosci wiec sam juz musisz podjąc decyzje....tyle ze DOHC po dolocie i wydechu wypluje ok 150 szalonych mustangów a w z2 trzeba sie zdrowo napocic zeby tyle uzyskac..
piotlecek - 2009-04-01, 21:30
" />Było kilka tematów opowiadających o swapie D16Y3 jakby co wal na pw sam jestem po takim swapie
loczek - 2009-04-01, 21:32
" />
kirpek - 2009-04-01, 21:34
" />póki co plug'n'play bo tak jak napisałem jestem w dołku zmieniam pracę.
zbieram na y3, i w sumie znalazłem już jakiś co z automatem pracował
gwarancja rozruchowa i takie tam. zobaczymy.
jak dobrze pójdzie to jutro zamówię.
narazie kasę zbieram.
co do dohc to mysłałem o tym ale podobno też panewka lubi się wysrać.
a silnik przynajmniej dwa latka musi przelatać.
kirpek - 2009-04-01, 21:36
" />
v-rod - 2009-04-02, 09:26
" />Mialem identyko w swoim D15B2, ani grama oleju nie brał, i jedna panewka zastukala, ale po oględzinach dokładnych wału i wszystkich panewek, widoczne było chwilowy brak oleju z pompy, bo każda była delikatnie przytarta, Wniosek? przy wiekszych przebiegach nalezy zmienic pompe oleju zapobiegawczo.
kirpek - 2009-04-02, 19:32
" />tak sobie myślę aby poczekać trochę i odłożyć więcej kasy na swap np. d16z6/ d16w4.
ale jak wieść niesie jest dłubania przy wiązce. ktoś coś takiego robił już??
gra warta świeczki??