Synchronizatory w skrzyni biegów (III i IV)
titecVtec - 2009-10-15, 20:51
" />Witam.
Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem.
Otóż problem tkwi w zgrzytającej skrzyni...i o dziwo zgrzyta trójka i piątka.
Trójka zgrzyta przy wyższych obrotach (pow. 5rpm), piątka natomiast prawie przy każdych...no może przy jakichś 1,5 - 2rpm zgrzyt jest nieodczuwalny.
Czy miał ktoś taki problem?
Czy jedynym ratunkiem jest serwis?
nadola - 2009-10-16, 06:11
" />Niestety bardzo częsty objaw w skrzyni y2(b16a1) z dużym przebiegiem. Mam to samo u siebie i niestety żeby się tego pozbyć trzeba wymienić synchra . Możesz spróbować podwójnego wysprzęglania chwilowo pomoże i nie będzie zgrzytać, ale wtedy bieg się dłużej zimienia
titecVtec - 2009-10-16, 09:27
" />No właśnie...tylko zastanawiające jest, że mój civic ma przebieg ok 23tyś km i zgrzyt jest, a mój ojciec ma 5gen ESi, przebieg to nie pamiętam, ale chyba 370tyś km i nie zgrzyta...a dostał na pewno więcej po zaworku
Podwójne wysprzęglanie nie bardzo mnie satysfakcjonuje...tzn nie jeżdżę rajdowo, raczej turystycznie, ale głupio tak biegi zmieniać.
Robiłeś to może? Wiadomo coś nt. kosztów?
nadola - 2009-10-16, 14:02
" />Niestety jeszcze to przede mną. Nie wiem jakie koszta mogą tego być
tecno - 2009-10-17, 08:19
" />zespol synchronizatorow 3 i 4 biegu (odzielnie nie kupisz) kosztuje 520pln a piatka 700pln w aso. mozesz probowac jakis customowych z ebay ale z nimi to juz loteria.
titecVtec - 2009-10-17, 08:32
" />tecno, dzięki za informacje.
Ciężki temat się zaczyna robić...
A przy okazji jeszcze zapytam, bo wydaje mi się, że synchronizator dwójki nie ma łatwego życia...często siada?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
titecVtec - 2009-10-15, 20:51
" />Witam.
Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem.
Otóż problem tkwi w zgrzytającej skrzyni...i o dziwo zgrzyta trójka i piątka.
Trójka zgrzyta przy wyższych obrotach (pow. 5rpm), piątka natomiast prawie przy każdych...no może przy jakichś 1,5 - 2rpm zgrzyt jest nieodczuwalny.
Czy miał ktoś taki problem?
Czy jedynym ratunkiem jest serwis?
nadola - 2009-10-16, 06:11
" />Niestety bardzo częsty objaw w skrzyni y2(b16a1) z dużym przebiegiem. Mam to samo u siebie i niestety żeby się tego pozbyć trzeba wymienić synchra . Możesz spróbować podwójnego wysprzęglania chwilowo pomoże i nie będzie zgrzytać, ale wtedy bieg się dłużej zimienia
titecVtec - 2009-10-16, 09:27
" />No właśnie...tylko zastanawiające jest, że mój civic ma przebieg ok 23tyś km i zgrzyt jest, a mój ojciec ma 5gen ESi, przebieg to nie pamiętam, ale chyba 370tyś km i nie zgrzyta...a dostał na pewno więcej po zaworku
Podwójne wysprzęglanie nie bardzo mnie satysfakcjonuje...tzn nie jeżdżę rajdowo, raczej turystycznie, ale głupio tak biegi zmieniać.
Robiłeś to może? Wiadomo coś nt. kosztów?
nadola - 2009-10-16, 14:02
" />Niestety jeszcze to przede mną. Nie wiem jakie koszta mogą tego być
tecno - 2009-10-17, 08:19
" />zespol synchronizatorow 3 i 4 biegu (odzielnie nie kupisz) kosztuje 520pln a piatka 700pln w aso. mozesz probowac jakis customowych z ebay ale z nimi to juz loteria.
titecVtec - 2009-10-17, 08:32
" />tecno, dzięki za informacje.
Ciężki temat się zaczyna robić...
A przy okazji jeszcze zapytam, bo wydaje mi się, że synchronizator dwójki nie ma łatwego życia...często siada?