Szarpanie kierownicą przy hamowaniu
EMER - 2009-05-26, 11:41
" />Podczas hamowania szarpie mi kierownicą. Od czasu do czasu ściąga mi podczas hamowania na lewą stronę, kierownica leci w lewo. Ostatnio podczas jazdy zaczęło mi nawet ściągac na lewo bez hamowania. Zatrzymałem auto, wyszedłem i okazało się że się dymi lekko z lewego koła. Szczęki i felga była gorąca. Klocki hamulcowe są jeszcze w bardzo dobrym stanie. Pytanie teraz, co to jest?????????
flow3w - 2009-05-26, 12:09
" />tarcze, łożysko lub piasta półośka (ale to ostatnia rzeczna którą bym stawiał).
Nic innego być chyba nie może.
Wymieniałeś tarcze ostatnio lub łożyska lub masz pękniętą piastę (co do pękniętego łożyska to naprawdę trzeba się postarać)
v-rod - 2009-05-26, 12:12
" />Jak czujesz przy hamowaniu pulsowanie delikatne pedału hamulca podczas gdy trzęsie kierownicą to masz do wymiany tarcze, jeżeli podczas hamowania nie jest odczuwalne pulsowanie a trzęsie kierownicą to albo masz luzy na łóżyskach w kołąch, albo masz drążki kierownicze do wymiany
EMER - 2009-05-26, 12:15
" />a co z tym grzanem sie?
v-rod - 2009-05-26, 12:19
" />było dużo razu na forum jakbys poszukał, albo masz zapieczony tłoczek i ciągle hamuje CI tarcza i przegrzała sie co spowodowało bicie na kierownicy, podnies samochod i zakręć kołem czy kreci sie swobodnie
Borobej - 2009-05-26, 13:38
" />Ja bym powiedział, że nawet na pewno nie odpuszcza tłoczek. Doraźna metoda - przesmarować umiejętnie tłok i zdjąć te blaszane przekładki, które siedzą w ramie zacisku razem z klockami. Miałem to samo, teraz poluję na nowy tłok.
diabeelek - 2009-05-26, 15:55
" />mam tak samo jak Ty ale u mnie powodem jest na 100% krzywe tarcze... czekam az dojade klocki i wymieniam tarcze...
mam pytanie czy zakladac zwykle czy nacinane i nawiercane na przod i tyl
Borobej - 2009-05-26, 19:07
" />Na przód wentylowane, na tył zwykłe i styknie, chyba że masz za dużo kasy.
Natomiast powodem bicia są oczywiście krzywe tarcze, przynajmniej jedna. Po przegrzaniu krzywią się tak samo jak przy hartowaniu kałużą.
black_dragon - 2009-05-26, 23:52
" />ja też bym pierw sprawdził tłoczki no i przy okazji prowadnice zacisku i gumki na nich jak są wyj...ne lub ich niema to zacisk może się kontować i będzie podobny efekt jak przy blok. tłoczka z tym że jeden klocek będzie się szybciej zcierał lub przypalał (zauważysz) a idzie to dostać ja 3 dni temu kupowałem w IC jako "zestaw naprawczy zacisku" (gumki prowadnic smar i uszczelki tłoczka) i płaciłem 16 pln (z rabatem) tylko uważaj są 3 typy zacisków
noofaq - 2009-05-27, 06:48
" />u mnie biło przy hamowaniu z prędkości 120 - 90 z powodu opony..
zmiana opon na tych samych felgach rozwiązała problem - musiała mieć jakiś bąbel w środku czy co - trudno stwierdzić..
co do grzania się to raczej na pewno tłoczki.. krzywe tarcze nie powodują takiego grzania się kół..
WooojaS - 2009-05-27, 07:34
" />a zna ktos wymiary łożyska w kole? Tez mam do wymiany...
black_dragon - 2009-05-28, 00:58
" />luknołem do katalogu ale niestety nie podają wymiarów ale jeśli w czymś ci to pomoże to do wszystkich modeli '87-'91 civic wg kat. pasuje to samo łożyskozanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
EMER - 2009-05-26, 11:41
" />Podczas hamowania szarpie mi kierownicą. Od czasu do czasu ściąga mi podczas hamowania na lewą stronę, kierownica leci w lewo. Ostatnio podczas jazdy zaczęło mi nawet ściągac na lewo bez hamowania. Zatrzymałem auto, wyszedłem i okazało się że się dymi lekko z lewego koła. Szczęki i felga była gorąca. Klocki hamulcowe są jeszcze w bardzo dobrym stanie. Pytanie teraz, co to jest?????????
flow3w - 2009-05-26, 12:09
" />tarcze, łożysko lub piasta półośka (ale to ostatnia rzeczna którą bym stawiał).
Nic innego być chyba nie może.
Wymieniałeś tarcze ostatnio lub łożyska lub masz pękniętą piastę (co do pękniętego łożyska to naprawdę trzeba się postarać)
v-rod - 2009-05-26, 12:12
" />Jak czujesz przy hamowaniu pulsowanie delikatne pedału hamulca podczas gdy trzęsie kierownicą to masz do wymiany tarcze, jeżeli podczas hamowania nie jest odczuwalne pulsowanie a trzęsie kierownicą to albo masz luzy na łóżyskach w kołąch, albo masz drążki kierownicze do wymiany
EMER - 2009-05-26, 12:15
" />a co z tym grzanem sie?
v-rod - 2009-05-26, 12:19
" />było dużo razu na forum jakbys poszukał, albo masz zapieczony tłoczek i ciągle hamuje CI tarcza i przegrzała sie co spowodowało bicie na kierownicy, podnies samochod i zakręć kołem czy kreci sie swobodnie
Borobej - 2009-05-26, 13:38
" />Ja bym powiedział, że nawet na pewno nie odpuszcza tłoczek. Doraźna metoda - przesmarować umiejętnie tłok i zdjąć te blaszane przekładki, które siedzą w ramie zacisku razem z klockami. Miałem to samo, teraz poluję na nowy tłok.
diabeelek - 2009-05-26, 15:55
" />mam tak samo jak Ty ale u mnie powodem jest na 100% krzywe tarcze... czekam az dojade klocki i wymieniam tarcze...
mam pytanie czy zakladac zwykle czy nacinane i nawiercane na przod i tyl
Borobej - 2009-05-26, 19:07
" />Na przód wentylowane, na tył zwykłe i styknie, chyba że masz za dużo kasy.
Natomiast powodem bicia są oczywiście krzywe tarcze, przynajmniej jedna. Po przegrzaniu krzywią się tak samo jak przy hartowaniu kałużą.
black_dragon - 2009-05-26, 23:52
" />ja też bym pierw sprawdził tłoczki no i przy okazji prowadnice zacisku i gumki na nich jak są wyj...ne lub ich niema to zacisk może się kontować i będzie podobny efekt jak przy blok. tłoczka z tym że jeden klocek będzie się szybciej zcierał lub przypalał (zauważysz) a idzie to dostać ja 3 dni temu kupowałem w IC jako "zestaw naprawczy zacisku" (gumki prowadnic smar i uszczelki tłoczka) i płaciłem 16 pln (z rabatem) tylko uważaj są 3 typy zacisków
noofaq - 2009-05-27, 06:48
" />u mnie biło przy hamowaniu z prędkości 120 - 90 z powodu opony..
zmiana opon na tych samych felgach rozwiązała problem - musiała mieć jakiś bąbel w środku czy co - trudno stwierdzić..
co do grzania się to raczej na pewno tłoczki.. krzywe tarcze nie powodują takiego grzania się kół..
WooojaS - 2009-05-27, 07:34
" />a zna ktos wymiary łożyska w kole? Tez mam do wymiany...
black_dragon - 2009-05-28, 00:58
" />luknołem do katalogu ale niestety nie podają wymiarów ale jeśli w czymś ci to pomoże to do wszystkich modeli '87-'91 civic wg kat. pasuje to samo łożysko