sztywność budy - ed7
M-C-R - 2008-12-16, 19:39
" />Mam małe pytanko - są jakieś sposoby na usztywnienie starej , zmęczonej samonośnej budy? Ostatnio wymieniałem u siebie heble z przodu , i po podniesieniu hanki na podnośniku zauważyłem że drzwi nie zamykają się tak jak powinny , z wyraźnym przeskokiem. Znaczy to że buda już niestety "zmiękła". Dodam że miała prawo , bo za jakiś miesiąc może dwa przeskoczy jej 300.000 na budziku.
Są jakies patenty? Czy zostaje całkowity remont? Może to już jej koniec i nic się nie da zrobić? Macie tak u siebie , bo może to ja świruje?
Miałem już eg3 z 94 roku i ej9 z 98 i tam takie cuda się nie działy.
Dodam że zależy mi na bardzo szczerych i możliwie "z pierwszych rąk" informacjach , bo od tego czy da sie budę przywrócić do stanu "fabryka" zależy przyszłość hanki. Będę chciał robić w niej trochę powaznych modów (bseria , zawias , itp) , i mocno ją upalał i nie chcę żeby moje życie i zdrowie zależało od budy która się zaraz rozlezie.
A jeżeli nic sie nie da zrobić to hanka pójdzie for sale.
Teraz oczywiście jeździ super i nic sie nie dzieje , ale jak mam władować wiadro kasy w stary samochód do szybkiej jazdy to nie chcę mieć żadnych mało bezpiecznych kompromisów.
Troche sie rozpisałem , sorry
Borobej - 2008-12-16, 19:52
" />A nie służą do tego stabilizatory? W poprzek można założyć w bagażniku i pod maską na szczyty amorków, co do stabilizacji wzdłużnej to pod przednimi błotnikami zakłada się takie tzypunktowe wsporniki. Ktoś tu na forum dawał ostatnio ofertę sprzedaży różnych takich do różnych Hond.
Oczywiście w bagażniku i pod maską to zajmie troszkę przestrzeni "użytkowej", pod błotnikami juz nie. A wszystko zwiększa masę.
dsgner - 2008-12-16, 19:55
" />ano prosze, tu chyba wszystko opisane viewtopic.php?f=22&t=11170
mum666 - 2008-12-16, 19:58
" />Zrób kompletny remont blacharki i wspawaj klatke jak chcesz mieć sztywną bude. U mnie mimo zdrowiutkiej blachy (oprócz nadkoli oczywiście ) też drzwi sie nie da zamknąć tak gładko na lewarku. 4 gen jest z papieru i tyle.
TomeiS - 2008-12-16, 20:32
" />Załóż komplet rozporek, Przednie i tylne gorne i dolne, pod nadkola z przodu pod progi, jak to nie wystarczy to obspawaj sobie łączenia blachy tzn zgrzewy:) i powinno byc ok.
To samo bede niedługo przerabiał
Borobej - 2008-12-16, 20:36
" />O, to słowo mi uciekło - rozpórki .
Natomiast co do samego lewarkowania to dziwna sprawa. Ja mam przebiegu niecałe 270k i ani na warsztatowym podnośniku, ani na moim lewarku problemu nie zauważyłem. Żadnych rozpórek i wzmocnień, wszystko jest oryginalne, a rdza zjada nadkola i powoli dobiera się do progów.
M-C-R - 2008-12-16, 20:38
" />No właśnie klatka nie wchodzi w grę zbtnio bo to ma być samochód na ulicę , a nie bede po bułki w kasku jeździł przecież. Może jakiś roll-bar zrobi robotę?
Na co mam zwrócić szczególną uwagę przy robieniu blacharki - co wzmacnia konstrukcję najbardziej?
Komplet rozpórek oczywiście będzie.. Ale co jeszcze?
Mike - 2008-12-20, 16:10
" />ja myślę, że pełen komplet rozpórek do tego nowe grubsze stabilizatory i sztywność powinna być wystarczająca, jeżeli nie no obspawanie pozostaje, ale był gdzieś już o tym temat, więc wystarczy poszukać.
RALF - 2008-12-20, 16:46
" />obspawanie budy po seryjnych zgrzewach jedyne rozsądne rozwiazanie w tym przypadku.
popotrz po rajdowych forach to zobaczysz co i jakzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
M-C-R - 2008-12-16, 19:39
" />Mam małe pytanko - są jakieś sposoby na usztywnienie starej , zmęczonej samonośnej budy? Ostatnio wymieniałem u siebie heble z przodu , i po podniesieniu hanki na podnośniku zauważyłem że drzwi nie zamykają się tak jak powinny , z wyraźnym przeskokiem. Znaczy to że buda już niestety "zmiękła". Dodam że miała prawo , bo za jakiś miesiąc może dwa przeskoczy jej 300.000 na budziku.
Są jakies patenty? Czy zostaje całkowity remont? Może to już jej koniec i nic się nie da zrobić? Macie tak u siebie , bo może to ja świruje?
Miałem już eg3 z 94 roku i ej9 z 98 i tam takie cuda się nie działy.
Dodam że zależy mi na bardzo szczerych i możliwie "z pierwszych rąk" informacjach , bo od tego czy da sie budę przywrócić do stanu "fabryka" zależy przyszłość hanki. Będę chciał robić w niej trochę powaznych modów (bseria , zawias , itp) , i mocno ją upalał i nie chcę żeby moje życie i zdrowie zależało od budy która się zaraz rozlezie.
A jeżeli nic sie nie da zrobić to hanka pójdzie for sale.
Teraz oczywiście jeździ super i nic sie nie dzieje , ale jak mam władować wiadro kasy w stary samochód do szybkiej jazdy to nie chcę mieć żadnych mało bezpiecznych kompromisów.
Troche sie rozpisałem , sorry
Borobej - 2008-12-16, 19:52
" />A nie służą do tego stabilizatory? W poprzek można założyć w bagażniku i pod maską na szczyty amorków, co do stabilizacji wzdłużnej to pod przednimi błotnikami zakłada się takie tzypunktowe wsporniki. Ktoś tu na forum dawał ostatnio ofertę sprzedaży różnych takich do różnych Hond.
Oczywiście w bagażniku i pod maską to zajmie troszkę przestrzeni "użytkowej", pod błotnikami juz nie. A wszystko zwiększa masę.
dsgner - 2008-12-16, 19:55
" />ano prosze, tu chyba wszystko opisane viewtopic.php?f=22&t=11170
mum666 - 2008-12-16, 19:58
" />Zrób kompletny remont blacharki i wspawaj klatke jak chcesz mieć sztywną bude. U mnie mimo zdrowiutkiej blachy (oprócz nadkoli oczywiście ) też drzwi sie nie da zamknąć tak gładko na lewarku. 4 gen jest z papieru i tyle.
TomeiS - 2008-12-16, 20:32
" />Załóż komplet rozporek, Przednie i tylne gorne i dolne, pod nadkola z przodu pod progi, jak to nie wystarczy to obspawaj sobie łączenia blachy tzn zgrzewy:) i powinno byc ok.
To samo bede niedługo przerabiał
Borobej - 2008-12-16, 20:36
" />O, to słowo mi uciekło - rozpórki .
Natomiast co do samego lewarkowania to dziwna sprawa. Ja mam przebiegu niecałe 270k i ani na warsztatowym podnośniku, ani na moim lewarku problemu nie zauważyłem. Żadnych rozpórek i wzmocnień, wszystko jest oryginalne, a rdza zjada nadkola i powoli dobiera się do progów.
M-C-R - 2008-12-16, 20:38
" />No właśnie klatka nie wchodzi w grę zbtnio bo to ma być samochód na ulicę , a nie bede po bułki w kasku jeździł przecież. Może jakiś roll-bar zrobi robotę?
Na co mam zwrócić szczególną uwagę przy robieniu blacharki - co wzmacnia konstrukcję najbardziej?
Komplet rozpórek oczywiście będzie.. Ale co jeszcze?
Mike - 2008-12-20, 16:10
" />ja myślę, że pełen komplet rozpórek do tego nowe grubsze stabilizatory i sztywność powinna być wystarczająca, jeżeli nie no obspawanie pozostaje, ale był gdzieś już o tym temat, więc wystarczy poszukać.
RALF - 2008-12-20, 16:46
" />obspawanie budy po seryjnych zgrzewach jedyne rozsądne rozwiazanie w tym przypadku.
popotrz po rajdowych forach to zobaczysz co i jak