turbo
Bykownik - Pt lut 22, 2008 8:06 pm
" />Jestem w trakcie budowy autka i chciałbym sie dowiedzieć gdzie w miarę blisko istnieją zakłady, które zajmują sie uturbianiem silniczków i jak ksztaltuja sie ceny takiego zabiegu? Będę wdzięczny za info na ten temat.
Pyza20 - So lut 23, 2008 10:05 am
" />Myślę że musiał byś poszukać w większych miastach Typu Poznań, Szczecin ale na taką operacje musisz liczyć kasę w Tysiącach. Może uda ci się kupić jakąś skasowaną, calibrę, vectrę, albo astrę z oryginalnym turbo. Jak chcesz mogę zapytać znajomych z NRG którzy się tym interesują na mieście są dwa takie auta z takim silnikiem i turbo więc może będą wiedzieć.
rafalb - So lut 23, 2008 10:29 am
" />dokładnie ,szukaj w poznaniu , wiem ,że przy wlocie do poznania ( od gorzowa )jest zakład który zajmuje się turbo jednak nie wiem czy uturbiają wolnossące czy tylko regenerują sprężarki
ale kolega darek dobrze prawi , aby poszukać głowicy z kolektorami z calibry turbo + komp , wtryski itp , bo jeśli blok jest taki sam to powinna być to operacja typu plug&play
Bykownik - N mar 09, 2008 7:33 pm
" />Tak liczę się z dużymi kosztami ale czego się nie robi dla mocy Dowiadywałem się już o koszt takiej operacji i u Grabowskiego instalacja soft turbo kosztuje ok 9000 zl. Jeśli byś mógł Darku to zapytaj kumpli o to dzięki.
Pyza20 - N mar 16, 2008 12:48 am
" />Generalnie popytałem kolegów i mam takie wieści, ślinik C20XE który posiadasz żeby kwalifikował się pod turbo musi być w bdb stanie więc pewnie najpierw w swoim musiał byś zrobić kapitalny remont + koszty turbo więc nie jest tak kolorowo. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie ślinika C20LET który fabrycznie jest na turbinie i jest do tego odpowiednio przystosowany. A gdyby jednak nie podobało Ci się doładowanie seryjnej turbinki zawsze możesz się bawić w podkręcanie lub wymianę na większą.
Tak Tylko się zastanawiam czy w zamian za kasę na turbo nie można odpowiednio zmodyfikować seryjnej jednostki na wtrysku, w serii ma 150 KM daj my na to zmiana kompa i jakieś majstrowanie przy głowicy z kanałami dolotowymi i takie tam i pewnie można mieć ponad 200 KM
Chyba że chodzi o efekt upuszczania nadmiaru ciśnienia w turbince przy zmianie biegu no to O.K.
indi - Śr kwi 02, 2008 7:28 pm
" />C20LET najlepszy pomysł.
A jak byś chciał pogrzebać z silnikiem, to możesz np. odciążyć i wyważyć koło zamachowe, odciążyć i wyważyć wał, lekko odciążyć korby, lub (lepsze, ale droższe) kupić jakieś lepsze korby, co do głowicy, to masz plus, bo jest aluminiowa i w miarę łatwo da się podnieść ciśnienie sprężania ( naspawując tu i ówdzie) , do tego poszerzyć kanały dolotowe i zrobić 3 kąty w nich, obliczyć i dorobić do tego kolektor dolotowy o jakiejś odpowiedniej średnicy, obliczyć i dorobić odpowiedni kolektor wydechowy w raz z resztą układu wydechowego, zastosować regulator ciśnienia na paliwie, zmienić mapy w sterowniku (jeżeli masz motronica - a pewnie tak jest)...
Po czymś takim mogło by być nawet więcej niż 200 kucy, ale czy aby napewno się opłaca do samochodu, którym chcesz się poruszać na co dzień?!?....
Bykownik - So kwi 12, 2008 7:21 pm
" />Możliwe że po modyfikacjach przestanie być autem na co dzień. Co do modyfikacji zaproponowanych przez ciebie to juz część juz jest przeprowadzona (tj. regulator ciśnienia, lekkie koło mocniejsze sprzęgło i zmodyfikowany kolektor wydechowy wraz z mniej restrykcyjnym układem wydechowym) w planach na najblizsze miesiące jest zmiana rozrządu (wałki, koła, tależyki i sprężynki), oraz kute tłoki i korbowody. Po tym jeśli znajdę kogoś kto za rozsądną cenę pobawi się z głowicą to też z nią zrobię pożadek. a poźniej... to już się zobaczy bo pewnie dojdzie do tego, że odmówi mi posłuszeństwa most i ciągle coś
Pyza20 - N kwi 13, 2008 1:06 am
" />proponuję 3,0 zapakować seria będzie miała tyle koni co Twoje 2,0 po modach (prawie) ale wolny wydech na 6-ciu garach brzmiał by bezcennie dla ucha
pib84 - N kwi 13, 2008 2:33 pm
" />
"> ale wolny wydech na 6-ciu garach brzmiał by bezcennie dla ucha
popieram bo słyszałem mojego dawce do rekorda:)
Bykownik - Pt kwi 18, 2008 12:41 pm
" />wiem o co wam chodzi chłopaki nawet się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem bo v -ka rzeczywiście brzmi super ale zależało mi na wadze a v6 byłby przyciężkawy dlatego śmigam na 4 garach i nie narzekam bo daje radę a do tego będzie łatwiej mu założyc suszarke
indi - Pt kwi 18, 2008 7:29 pm
" />Co do obróbki głowicy, to proponuję zasięgnąć informacji o kosztach na mantaclubie u manciarza o nicku "czarek". Z tego co się orientuję, to masz alu głowicę, a z taką można więcej niż z żeliwną...
Bykownik - N kwi 20, 2008 5:58 pm
" />Tak dokładnie mam alu dzięki popytamzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Bykownik - Pt lut 22, 2008 8:06 pm
" />Jestem w trakcie budowy autka i chciałbym sie dowiedzieć gdzie w miarę blisko istnieją zakłady, które zajmują sie uturbianiem silniczków i jak ksztaltuja sie ceny takiego zabiegu? Będę wdzięczny za info na ten temat.
Pyza20 - So lut 23, 2008 10:05 am
" />Myślę że musiał byś poszukać w większych miastach Typu Poznań, Szczecin ale na taką operacje musisz liczyć kasę w Tysiącach. Może uda ci się kupić jakąś skasowaną, calibrę, vectrę, albo astrę z oryginalnym turbo. Jak chcesz mogę zapytać znajomych z NRG którzy się tym interesują na mieście są dwa takie auta z takim silnikiem i turbo więc może będą wiedzieć.
rafalb - So lut 23, 2008 10:29 am
" />dokładnie ,szukaj w poznaniu , wiem ,że przy wlocie do poznania ( od gorzowa )jest zakład który zajmuje się turbo jednak nie wiem czy uturbiają wolnossące czy tylko regenerują sprężarki
ale kolega darek dobrze prawi , aby poszukać głowicy z kolektorami z calibry turbo + komp , wtryski itp , bo jeśli blok jest taki sam to powinna być to operacja typu plug&play
Bykownik - N mar 09, 2008 7:33 pm
" />Tak liczę się z dużymi kosztami ale czego się nie robi dla mocy Dowiadywałem się już o koszt takiej operacji i u Grabowskiego instalacja soft turbo kosztuje ok 9000 zl. Jeśli byś mógł Darku to zapytaj kumpli o to dzięki.
Pyza20 - N mar 16, 2008 12:48 am
" />Generalnie popytałem kolegów i mam takie wieści, ślinik C20XE który posiadasz żeby kwalifikował się pod turbo musi być w bdb stanie więc pewnie najpierw w swoim musiał byś zrobić kapitalny remont + koszty turbo więc nie jest tak kolorowo. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie ślinika C20LET który fabrycznie jest na turbinie i jest do tego odpowiednio przystosowany. A gdyby jednak nie podobało Ci się doładowanie seryjnej turbinki zawsze możesz się bawić w podkręcanie lub wymianę na większą.
Tak Tylko się zastanawiam czy w zamian za kasę na turbo nie można odpowiednio zmodyfikować seryjnej jednostki na wtrysku, w serii ma 150 KM daj my na to zmiana kompa i jakieś majstrowanie przy głowicy z kanałami dolotowymi i takie tam i pewnie można mieć ponad 200 KM
Chyba że chodzi o efekt upuszczania nadmiaru ciśnienia w turbince przy zmianie biegu no to O.K.
indi - Śr kwi 02, 2008 7:28 pm
" />C20LET najlepszy pomysł.
A jak byś chciał pogrzebać z silnikiem, to możesz np. odciążyć i wyważyć koło zamachowe, odciążyć i wyważyć wał, lekko odciążyć korby, lub (lepsze, ale droższe) kupić jakieś lepsze korby, co do głowicy, to masz plus, bo jest aluminiowa i w miarę łatwo da się podnieść ciśnienie sprężania ( naspawując tu i ówdzie) , do tego poszerzyć kanały dolotowe i zrobić 3 kąty w nich, obliczyć i dorobić do tego kolektor dolotowy o jakiejś odpowiedniej średnicy, obliczyć i dorobić odpowiedni kolektor wydechowy w raz z resztą układu wydechowego, zastosować regulator ciśnienia na paliwie, zmienić mapy w sterowniku (jeżeli masz motronica - a pewnie tak jest)...
Po czymś takim mogło by być nawet więcej niż 200 kucy, ale czy aby napewno się opłaca do samochodu, którym chcesz się poruszać na co dzień?!?....
Bykownik - So kwi 12, 2008 7:21 pm
" />Możliwe że po modyfikacjach przestanie być autem na co dzień. Co do modyfikacji zaproponowanych przez ciebie to juz część juz jest przeprowadzona (tj. regulator ciśnienia, lekkie koło mocniejsze sprzęgło i zmodyfikowany kolektor wydechowy wraz z mniej restrykcyjnym układem wydechowym) w planach na najblizsze miesiące jest zmiana rozrządu (wałki, koła, tależyki i sprężynki), oraz kute tłoki i korbowody. Po tym jeśli znajdę kogoś kto za rozsądną cenę pobawi się z głowicą to też z nią zrobię pożadek. a poźniej... to już się zobaczy bo pewnie dojdzie do tego, że odmówi mi posłuszeństwa most i ciągle coś
Pyza20 - N kwi 13, 2008 1:06 am
" />proponuję 3,0 zapakować seria będzie miała tyle koni co Twoje 2,0 po modach (prawie) ale wolny wydech na 6-ciu garach brzmiał by bezcennie dla ucha
pib84 - N kwi 13, 2008 2:33 pm
" />
"> ale wolny wydech na 6-ciu garach brzmiał by bezcennie dla ucha
popieram bo słyszałem mojego dawce do rekorda:)
Bykownik - Pt kwi 18, 2008 12:41 pm
" />wiem o co wam chodzi chłopaki nawet się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem bo v -ka rzeczywiście brzmi super ale zależało mi na wadze a v6 byłby przyciężkawy dlatego śmigam na 4 garach i nie narzekam bo daje radę a do tego będzie łatwiej mu założyc suszarke
indi - Pt kwi 18, 2008 7:29 pm
" />Co do obróbki głowicy, to proponuję zasięgnąć informacji o kosztach na mantaclubie u manciarza o nicku "czarek". Z tego co się orientuję, to masz alu głowicę, a z taką można więcej niż z żeliwną...
Bykownik - N kwi 20, 2008 5:58 pm
" />Tak dokładnie mam alu dzięki popytam