TUTORIAL na pompowanie koła!
xtomay - 2010-06-06, 22:13
" />Korzystając z wolnego czasu postanowiłem zrobić skromny poradnik, wielokrotnie każdy z nas przechodził przez etap pompowania koła. Już od dziś będziecie mogli zrobić to sami!
Mój tutorial dotyczy pompowania na stacji Bliska, myślę, że podobnie wygląda to na większości ze stacji.
2. Wkładamy końcówkę węża do maszyny zwanej kompresorem.
3. Przyciskiem '+' zwiększamy ciśnienie do jakiego chcemy napompować nasze koło, natomiast jeśli jest za dużo to przyciskiem '-' możemy daną wartość zmniejszyć. Tak to wygląda zanim zaczniemy cokolwiek działać:
4. Kiedy już wiemy o co w tej całej maszynie chodzi, ustawiamy wartość nas interesującą. Ja docelowo wybrałem 2.2 bara.
5. Najtrudniejszą część mamy już chyba za sobą, czas przejść do etapu: WŁAŚCIWE POMPOWANIE KOŁA. Najpierw musimy znaleźć wentyl.
6. Chwytamy go i odkręcamy. Następnie drugą ręką zbliżamy wąż do koła. Zdjęcie troszkę niewyraźne, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.
7. Zakładamy na wentyl końcówkę węża i - uwaga - kompresor samoczynnie dopompuje za nas koło do wybranej wartości! Po zakończeniu pracy kompresor powiadomi nas o tym sygnałem dźwiękowym.
I to by było na tyle. Mam nadzieję, iż od dziś nie będzie to dla nikogo kłopotem!
Podziękowania dla zieliny za zajęcie się relacją fotograficzną.
Cholys - 2010-06-06, 22:15
" />Wszystko pięknie-ładnie, ale co to jest wentyl i gdzie go znajde? Gdzieś pod maską, tam gdzie się wlewa olej od czasu do czasu?
Młody ŁDZ - 2010-06-06, 23:45
" />Zastanawia mnie fakt kierowcy niepotrafiącego napompować kół.
Łukanyo - 2010-06-07, 04:24
" />W naszym kraju są kierowcy, którzy nie potrafia jeździc samochodem więc mnie już nic nie zdziwi.
peroni - 2010-06-07, 04:44
" />a dlaczego 2.2 ? mniej pali po tym modzie ? Jakiejś zmiany w mocy można się spodziewać ?
xtomay - 2010-06-07, 06:17
" />Nie, po prostu mi spiernicza powietrza i żeby nie jeździć tak często to daję ciut więcej.
Normalnie na 1.8 jeżdżę gdzieś. 2.2 bara to przejściowy okres do czasu kupna opon.
Chudy - 2010-06-07, 06:29
" />$oOpEr TuTeQ! dYsHqA dLa CiEbIe :***
die_hard - 2010-06-07, 06:31
" />1.8 to troche mało Zbyt niskie ciśnienie znacząco wpływa na zużycie opon i na ich skuteczność ;] Najlepiej pompować takie ciśnienie jakie zaleca producent... opon z tolerancją + 0,2, biorąc pod uwagę, że zwykle kompresory na stacjach pompują "jak chcą"
m6nj - 2010-06-07, 07:30
" />
ppiotrek - 2010-06-07, 08:13
" />Zrobiłem tak jak napisałeś i koło mi się nie pompuje! Pomóżcie bo mam mało powietrza! Co robić?
TO-MASS - 2010-06-07, 09:10
" />Kurcze... wszędzie tego szukałem
A tak na serio - te kompresory to profi sprawa. Są bezpłatne i znajdują się także na stacjach Orlen. Właściwie na Orlena wjeżdżam tylko jak chce napompować koła.
ppiotrek - 2010-06-07, 09:38
" />Na Statoil też mają dobre kompresory.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
xtomay - 2010-06-06, 22:13
" />Korzystając z wolnego czasu postanowiłem zrobić skromny poradnik, wielokrotnie każdy z nas przechodził przez etap pompowania koła. Już od dziś będziecie mogli zrobić to sami!
Mój tutorial dotyczy pompowania na stacji Bliska, myślę, że podobnie wygląda to na większości ze stacji.
2. Wkładamy końcówkę węża do maszyny zwanej kompresorem.
3. Przyciskiem '+' zwiększamy ciśnienie do jakiego chcemy napompować nasze koło, natomiast jeśli jest za dużo to przyciskiem '-' możemy daną wartość zmniejszyć. Tak to wygląda zanim zaczniemy cokolwiek działać:
4. Kiedy już wiemy o co w tej całej maszynie chodzi, ustawiamy wartość nas interesującą. Ja docelowo wybrałem 2.2 bara.
5. Najtrudniejszą część mamy już chyba za sobą, czas przejść do etapu: WŁAŚCIWE POMPOWANIE KOŁA. Najpierw musimy znaleźć wentyl.
6. Chwytamy go i odkręcamy. Następnie drugą ręką zbliżamy wąż do koła. Zdjęcie troszkę niewyraźne, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.
7. Zakładamy na wentyl końcówkę węża i - uwaga - kompresor samoczynnie dopompuje za nas koło do wybranej wartości! Po zakończeniu pracy kompresor powiadomi nas o tym sygnałem dźwiękowym.
I to by było na tyle. Mam nadzieję, iż od dziś nie będzie to dla nikogo kłopotem!
Podziękowania dla zieliny za zajęcie się relacją fotograficzną.
Cholys - 2010-06-06, 22:15
" />Wszystko pięknie-ładnie, ale co to jest wentyl i gdzie go znajde? Gdzieś pod maską, tam gdzie się wlewa olej od czasu do czasu?
Młody ŁDZ - 2010-06-06, 23:45
" />Zastanawia mnie fakt kierowcy niepotrafiącego napompować kół.
Łukanyo - 2010-06-07, 04:24
" />W naszym kraju są kierowcy, którzy nie potrafia jeździc samochodem więc mnie już nic nie zdziwi.
peroni - 2010-06-07, 04:44
" />a dlaczego 2.2 ? mniej pali po tym modzie ? Jakiejś zmiany w mocy można się spodziewać ?
xtomay - 2010-06-07, 06:17
" />Nie, po prostu mi spiernicza powietrza i żeby nie jeździć tak często to daję ciut więcej.
Normalnie na 1.8 jeżdżę gdzieś. 2.2 bara to przejściowy okres do czasu kupna opon.
Chudy - 2010-06-07, 06:29
" />$oOpEr TuTeQ! dYsHqA dLa CiEbIe :***
die_hard - 2010-06-07, 06:31
" />1.8 to troche mało Zbyt niskie ciśnienie znacząco wpływa na zużycie opon i na ich skuteczność ;] Najlepiej pompować takie ciśnienie jakie zaleca producent... opon z tolerancją + 0,2, biorąc pod uwagę, że zwykle kompresory na stacjach pompują "jak chcą"
m6nj - 2010-06-07, 07:30
" />
ppiotrek - 2010-06-07, 08:13
" />Zrobiłem tak jak napisałeś i koło mi się nie pompuje! Pomóżcie bo mam mało powietrza! Co robić?
TO-MASS - 2010-06-07, 09:10
" />Kurcze... wszędzie tego szukałem
A tak na serio - te kompresory to profi sprawa. Są bezpłatne i znajdują się także na stacjach Orlen. Właściwie na Orlena wjeżdżam tylko jak chce napompować koła.
ppiotrek - 2010-06-07, 09:38
" />Na Statoil też mają dobre kompresory.