ďťż

ubezpieczenie pojazdów unikatowych



poter - Pn sie 16, 2010 2:41 pm
" />może temat nie do końca w dziale garaż ale sądze, że warto by był on łatwo dostępny. otóż udało mi sie ubezpieczyć samochód na 3 m-ce za dość rozsądne pieniądze. nie było to łatwe ale po interwencji w oddziale regionalnym PTU w szczecinie udało sie wszystko wyjaśnić (niektórzy pracownicy nie dość ze nie znaja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych to w dodatku nie maja pojecia o regulaminie wewnetrznym firmy)

-tak więc mając zaświadczenie od rzeczoznawcy o unikatowości można ubezpieczyć pojazd na krótki okres od 30dni<
-składka za każdy m-c to 10% wartości składki rocznej
-zniżka dla pojazdów historycznych wynosi 50% niezależnie od pojemnosci itd
-naturalnie auto musi mieć ważny przegląd

dla przykładu dla mnie wyliczono: opel ascona 1.6 za rok 620zl
więc za 3m-ce zapłace ok 200zl - rewelacji nie ma ale link4 kasuje 280 a z PZU nie udało mi sie dogadac..

aha.polecam przedstawiciela PTU - firme Centrum ubezpieczen na placy staromiejskim 6, bardzo miła i bezproblemowa obsługa




prezes - Wt sie 17, 2010 7:56 am
" />tez u nich ubezpieczam swoje samochody-polecam nie stwarzaja problemow...
oczywiscie maja w ofercie tez inne firmy, nie tylko PTU



poter - Wt sie 17, 2010 11:29 am
" />maja jeszcze hestie, hdi i generali ale tylko link4, PTU i PZU umozliwiaja z tego co wiem ubezpieczenie na krotki okres



prezes - Śr sie 18, 2010 5:37 am
" />Hestia, np nie robi problemów jak nie ma ważnego przeglądu...




gosc515 - Śr sie 25, 2010 6:28 pm
" />Allianz i PZMot też ubezpieczają na krótki okres, ale wówczas nie biorą pod uwagę jakichkolwiek zniżek, jedynie przy ubezpieczaniu na rok uwzględniają zniżki, i te kierowcy i 50% za unikatowość auta, ale też trzeba douczać pracowników, i tak przykładowo w PZMocie wyliczyli mi za Granade 72r. silnik 2.0 na rok 300 pln, bo podobno mniej nie można, a wychodziłoby mniej, a z kolei na miesiąc 200 pln



Pyza20 - Pn sie 30, 2010 8:52 pm
" />ja też przerabiałem to samo z syreną z tym że ja się powołałem na ustawę w której napisano że kiedy pojazd ma skończone 40 lat jest wtedy również zabytkiem i nie musi mieć żółtej blachy. jednak mnie ubezpieczanie przy zniżkach 65% w HDI wynosi 203 zł na cały rok a jak miał bym brać na miesiąc to pan powiedział że mają minimalną stawkę za którą ubezpieczają i może być tak że za 3 miesiące zapłacił bym tyle co za cały rok.

Ps. Pan z HDI nie znał tego zapisu ale podzwonił i wszystko ustalił. Ubezpieczam w pośrednictwie sukurs na kosynierów gdyńskich kamienica obok byłej policji



prezes - Wt sie 31, 2010 4:20 am
" />
">kiedy pojazd ma skończone 40 lat jest wtedy również zabytkiem

nie "zabytkiem" a "pojazdem historycznym"



pib84 - Wt sie 31, 2010 7:29 am
" />panowie mały porządek co by pojęć nie mylić

Zarówno pojazd zabytkowy jak i pojazd historyczny sa to pojęcia ustawowe.

Pierwsze z nich pojazd zabytkowy to pojęcie z ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 2003, nr 58, poz.515). Zgodnie z tą ustawą

pojazd zabytkowy to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;

Odrębne przepisy wspomniane w tym paragrafie to przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z dnia 17 września 2003 r.) a więc są to wszystkie te przepisy które regulują czym jest zabytek ruchomy oraz już same procedury wpisu do ewidencji zabytków i rejestru zabytków, które w temacie OC są mało istotne. Pojęcie pojazd zabytkowy odnosi się więc do ustawy prawo o ruchu drogowym i jest tam używane dla określenia pojazdów którym przysługują specjalne przywileje w dziedzinach tą ustawa regulowanych t.j. przeglądów (jeden przegląd), oznakowania (żółte tablice rejestracyjne) warunków dopuszczenia do ruchu.

Natomiast w sprawie OC (a wiec obowiązkowych ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej) kluczowe znaczenia ma ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.)
W tej ustawie pojawia się pojęcie pojazd historyczny i jest ono szersze niż pojęcie pojazd zabytkowy gdyż zawiera ono w sobie pojęcie pojazdu zabytkowego ale określa tez inne rodzaje pojazdów a mianowicie.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy
pojazd historyczny to
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
[b]ale również

b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;[/b]

najprościej powiedzieć że każdy pojazd zabytkowy w rozumieniu ustawy prawo o ruchu drogowym jet pojazdem historycznym w rozumieniu przepisów ustawy o OC jednak nie każdy pojazd historyczny jest zabytkowym gdyż pojazdami historycznymi są również wymienione w art 11 pojazdy spełniające inne warunki a niekoniecznie wpisane do ewidencji i rejestru zabytków. oznacza to pyza że twoja skarpeta jako że ma już 40 lat na wszystkie przywileje dla pojazdu historycznego się łapie pojazdy młodsze ale starsze niż 25 lat muszą mieć opinię rzeczoznawcy

Dalej Art. 26. ustawy o OC stwierdza, że ..."Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.
oznacza to że wszystkie OC zawierane w Polsce muszą być na okres 12 miesięcy za wyjątkiem przypadków przewidzianych w art 27 ustawy o OC

Art. 27 stanowi zaś, że.
1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.

Widać więc że ustawa o OC posługuje się pojęciem "pojazd historyczny" i właścicielom takich pojazdów przyznaje możliwość zawarcia umowy ubezpieczenia OC na czas krótszy niż 12 miesięcy którą nazywa w art 27 przedstawionym wyżej umową ubezpieczenia krótkoterminowego. Jak wyżej przestawiłem pojazdem historycznym jest pojazd zabytkowy ale również inne pojazdy wymienione w art 11

Dlatego tez idioci w biurach ubezpieczeniowych którzy twierdza, że tylko pojazd z "żółtymi blachami" może mieć krótkie oc są cepami gdyż "żółte blachy" to wogóle pojęcie nieistniejące.... samochód nie jest zabytkowy dlatego że ma żółte blachy tylko dlatego że zostaje wpisany do odpowiedniego rejestru zgodnie z przepisami ustawy o ochronie zabytków.... natomiast żółte tablice rejestracyjne są tylko zewnętrzną oznaką uzyskania takiego wpisu. Sprawa jest tym bardziej irytująca, że tak naprawdę to że auto jest pojazdem zabytkowym akurat w przypadku ubezpieczenia OC ma drugorzędne znaczenia gdyż ustawa o OC nie posługuje się takim pojęciem a przywilej zawierania ubezpieczenia krótkoterminowego przysługuje posiadaczom pojazdu historycznego (w którego zakresie mieszczą się również pojazdy zabytkowe ale też i inne) a wiec szerszej grupie osób.

powyższe przepisy zezwalają nam na zawieranie umów krótkoterminowych dalej podam przepisy którymi można się podeprzeć w innych syt

przepis mówiący że oc można zawrzeć najkrócej na miesiąc
5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów historycznych, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 30 dni. (art 27 ust 5 ustawy o OC)

bardzo ważny przepis który stwierdza że pojazdy historyczne nie muszą mieć OC kiedy nie jeżdżą po drodze to art 29 ust 1 pkt 1 i 2 ustawy o oc który stwierdza
Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
1) najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego, z wyjątkiem pojazdów historycznych;
2) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10 lit. b, oraz pojazdów historycznych;

pkt 1 wyraźnie stwierdza, że oc trzeba mieć najpóźniej w dniu rejestracji jednak obowiązek ten nie dotyczy właścicieli pojazdów historycznych natomiast pkt 2 już stwierdza, że przed wprowadzeniem do ruchu (a więc kiedy jeździmy po drogach publicznych) takie OC musimy już mieć

ciekawy jest jeszcze zapis art 5 ust 2 ustawy o OC, który stwierdza

Zakład ubezpieczeń posiadający zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w grupach obejmujących ubezpieczenia obowiązkowe nie może odmówić zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, jeżeli w ramach prowadzonej działalności ubezpieczeniowej zawiera takie umowy ubezpieczenia.

Oznacza to tyle że kiedy idziemy do ubezpieczyciela i składamy mu ofertę zawarcia umowy OC on nie może nam odmówić jej zawarcia co więcej jeżeli w 14 dni od złożenia oferty nie udzieli odpowiedzi uznaje się ze umowa OC została zawarta. Problemem jest tylko zapis Art. 8. ust 1 ustawy o OC, który stwierdza, iż taryfy oraz wysokość składek ubezpieczeniowych za ubezpieczenia obowiązkowe ustala zakład ubezpieczeń. Oznacza to że ubezpieczyciel co prawda nie może nam odmówić udzielenia OC ale składki i zniżki ustala sam.

Mam nadzieje że się przyda co napisałem i że wkońcu te cepy z gorzowskich biur siada i poczytają ustawę bo to wszystko tak naprawdę zależy od dobrej woli a nie procedur ubezpieczyciela jak często tłumaczą się ubezpieczeniowcy. Główne sprawy dotyczące OC są uregulowane w ustawie i ubezpieczalnie muszą się tego trzymać. Skoro jednego dnia mówi się Pawłowi że nie można sprawy załatwić a nagle za dwa dni ubezpiecza auto to przecież ubezpieczalnia nie zmieniła procedur tylko jakiś zacofaniec wkońcu przeczytał przepisy i łaskawie wypełnił ten cholerny druczek jak należy.



Caprifan - Wt sie 31, 2010 11:36 am
" />Bardzo to łądnie wszystko ujęte... Teraz tylko wydrukować i z takim zestawem do ubezpieczyciela...



Bykownik - Wt sie 31, 2010 5:02 pm
" />No i takiego czegoś tu brakowało Panie Adamie



Pyza20 - N wrz 05, 2010 7:35 am
" />dobra To to mamy a powiedzcie mi o co kurna chodzi ze zniżkami w tych OC ????
moja składka podstawowa wynosi 1086 zł za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia mam 60 % zniżki + 5% nie umiem rozczytać za co + 10% za drugie OC w tej firmie (syrena) + 10% za jednorazową wpłatę razem mam 85 % zniżki i żadnych zwyżek wg umowy czyli wg matematyki której mnie uczyli mam zapłacić 15 % z kwoty 1086 a wynikiem tego jest 162,9 zł to kiego wała pałace 435 zł ?? po obliczeniach to te 435 zł stanowi 60% składki podstawowej to po co piszą resztę tych zniżek ? ktoś umie to wyjaśnić ?



Caprifan - N wrz 05, 2010 8:21 am
" />Mało kto to rozumie....



pib84 - N wrz 05, 2010 12:54 pm
" />bo jak pani daje ci znizki to nie daje ci 85% z calej kwoty tylko robi tak

1086zł - 60% za lata bezszkodowe zalozmy ze tpo wychodzi 400 i nastepne 10%odlicza ci od 400 a nie od 1086



poter - N wrz 05, 2010 3:05 pm
" />z tego co wiem to 60% to sa maksymalne znizki i wiecej juz miec nie mozna.czyli w tych 60% znajduje sie te 5,10% itd..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu