ďťż

uciekajacy plyn chlodzacy



simon_55 - 2007-01-25, 21:56
" />witam! mam taki dziwny problem, a mianowicie wymienilem uszczelke pod glawica i przy okazji plyn chlodzacy. wszystko jest gitarka ale zauwazylem ze podczas "butowania" plyn mi gdzies wycieka ze zbiorniczk. wyglada jakby zbiorniczek byl dziurawy poniewaz pod nim jest przesadnie mokro,ale sprawdzalem zbiorniczek i nie jest dziurawy. prosze hilfe!!!!bo na plyn nie zarobie




Adriano - 2007-01-25, 22:09
" />u mnie jak się butuje to bierze olej i płyn chłodzący, ale to raczej nie ten trop jeżeli wymieniałeś uszczelkę.
może się gotuje, zwiększa objętość i wypierdziela w miejscu, w którym ma najmniejszy opór (czyt. łączenie wężyka ze zbiorniczkiem).
chociaż z drugiej strony jeżeli płyn jest nowy to nie powinien się gotować, tym bardziej w zimie ...
a na jakim poziomie masz płyn w zbiorniczku?
bo jeżeli powyżej maxa na zimnym silniku to ma prawo Ci uciekać w sumie.



simon_55 - 2007-01-25, 22:24
" />teraz to mam grubo pod minimum bo juz go ubylo :znudzony:



sailence - 2007-01-25, 23:23
" />albo chłodnica wciągnęła go spowrotem dzięki podciśnieniu

ja dzisiaj przypomniałem sobie że nie mam płynu chłodniczego w układzie tylko wodę efekt: musiałem czekać aż silnik dobrze się nagrzeje bo ogrzewanie dawało tylko zimne powietrze (woda-lód nie była w obiegu i nie pracowała nagrzewnica)




simon_55 - 2007-01-25, 23:36
" />



grajos - 2007-01-25, 23:56
" />Moze to ten od spryskiwaczy jest dziurawy,bo jest obok wyrownawczego jakby niebylo. Tak se tylko pomyslalem.



zayonnc - 2007-01-26, 00:09
" />Ja się zawsze zastanawiam, czy to że teraz tak sie zmienia ilość płynu chłodniczego nie jest skutkiem zmian temperatury, w końcu chyba ciecz pod wpływem temperatury zmienia swoją objętość (oczywiście mam na myśli jakieś mniejsze zmieny np. mi przez miesiąc czy półtora ubyło około 5mm ze zbiorniczka wyrównawczego, tzn miałem pod kreską max a teraz mam 5mm niżej).
Pozdr



nosql - 2007-01-26, 11:47
" />zayonnc, w tym co piszesz jest troche racji... ale tak jak mowisz małe ilości.
Ja miałem coś takiego, że pęknięta była nakrętka od zbiorniczka wyównawczego (ta z tą rurką) i miałem szczeline ok 2mm w niej.
Przez tą małą szczelinę latem też mi odparowywało płyn z układu chłodzenia, raz, że cod gorąca na dworze, dwa, że od ciepłegi silnika.



sailence - 2007-01-26, 11:56
" />mi dzisiaj płyn w chłodnicy rano zamarzł na kość a miałem na dniach wymieniać na nowy, po odmrożeniu całego układu wszystko pracuje ok, tylko jeden efekt lodu: pompa wody do wymiany, zaczęła ciec
dzisiaj wymieniam na nową, napotkam przy tym jakieś problemy?



simon_55 - 2007-01-27, 18:09
" />nosql, a przy tym miales mokro pod zbiorniczkiem tak jak by byl dziurawy???



nosql - 2007-01-27, 20:05
" />nie sladów cieczy nigdzie nie było, zreszta to było latem jak było gorąco więc pewnie i tak szybko by odparowało....



Bazan - 2007-01-28, 22:55
" />ja miałem tak
po remoncie- wymiana uszczelki tez, zaczeło na trasach-jak sie pozadnie zagrzał wywalac mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
zrób tak : uzupełnij płyn do max. potem pobutuj lub jakąś trase zrób-ponad 100 km (u mnie wtedy zaczynał)
otwórz maske na goroncy silniku ( ale nie otwieraj chłodnicy!!!!! )
i zobacz czy po prostu nie przelewa płynu przez zbiorniczek
i teraz - jeśli tak to pech jak u mnie:
wadliwa nowa uszczelka pod głowica - ponowna wymiana -daje niewielkie przedmuchy do cieczy chłodniczej- podnosi ciśnienie w układzie i biedna plastikowa zakrętka zbiornicza odmięka.
ja teraz sie " sądze" z zakładem o zwrot kosztów ponownej wymiany - oni ze wina uszcelki a producent nie jest pewien czy nie wina montażu - mnie wk....ją
mam nadzieje ze u Ciebie bedzie inaczej
ufff to tyle pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu