ďťż

UHAO CONFLICT - fabuła, przebieg i podsumowania



shelton - 2008-10-29, 06:57
" />Położenie

">Wyspa Uhao usytuowana jest w południowo-wschodniej części archipelagu hawajskiego na Oceanie Spokojnym.

Historia alternatywna w pigułce

">Po zakończeniu drugiej wojny światowej Stany Zjednoczone podpisały z Japonią pakt o nieagresji i współpracy handlowej, w treści którego znalazł się między innymi punkt o likwidacji militarnej roli portu i wycofanie z archipelagu amerykańskiej Floty Pacyfiku. Od tego czasu na wyspie intensywnie rozwijać się zaczęła turystyka, która odtąd stanowiła główną gałąź lokalnej gospodarki.

W latach 60-tych na wyspie wykształcać się zaczęły elity oligarchów, którzy pod przykrywką legalnej działalności hotelowo-turystycznej i rozrywkowej od początku lat 70-tych zaczęli zbijać fortuny na handlu narkotykami. Wkrótce, w oparciu o tani poradziecki sprzęt, ochotników i najemników, zaczęli formować i finansować prywatną armię, której rolą było przede wszystkim zabezpieczanie prowadzonych przez nich interesów.

W połowie lat 80-tych doszło do poważnych nieporozumień między oligarchami, co skrupulatnie wykorzystał stojący na czele armii pułkownik Samuel Ramirez.

Do przewrotu wojskowego doszło w roku 1989. Oczy świata zwrócone były wtedy na coraz bliższy upadek ZSRR i nikogo nie interesował lokalny konflikt na wyspie, która dawno już straciła strategiczny charakter. Niektóre mocarstwa ograniczyły się do wysłania not protestacyjnych, inne w ogóle nie zareagowały.

Kłopoty na szerszą skalę zaczęły się na początku lat 90-tych, kiedy junta wojskowa pod wodzą Ramireza przeobraziła Uhao w państwo policyjne i represje wobec cywilnej ludności stały się chlebem powszednim. Ponieważ znaczna część rdzennej ludności miała korzenie amerykańskie, USA zaczęły się bacznie przyglądać wypadkom na wyspie.

Przychody z turystyki, która była wcześniej kołem zamachowym gospodarki w tej części Hawajów, spadły niemal do zera. Zasoby finansowe, które pozostały po wymordowanych wcześniej oligarchach, szybko zaczęły się kurczyć. Cywile, przy organizacyjnym i finansowym udziale USA zaczęli masowo opuszczać wyspę, a tym, którzy pozostali, wojsko stworzyło piekło na ziemi - kradnąc, rabując i paląc całe wioski. Wstrząsające relacje uchodźców o nagminnym łamaniu praw człowieka i ludobójstwie przesądziły sprawę - rząd Stanów Zjednoczonych podjął decyzję o zbrojnej interwencji.

Jest rok 2003. Decyzja o interwencji pojawia się niespodziewanie, a druga wojna w Iraku nie pozwala Amerykanom na zaangażowanie pełnego potencjału sił do działań na obszarze Uhao. Nie ma zresztą takiej potrzeby - wyspa nie jest duża, a konflikt także ze względu na zaangażowane siły pozostaje konfliktem lokalnym. Na miejsce wysłany zostaje batalion piechoty morskiej, któremu wedle danych wywiadowczych przeciwstawią się znacznie liczniejsze, lecz słabo uzbrojone i źle przygotowane do wojny siły SLA.

Wróg nie brał dotąd udziału w prawdziwej wojnie, jego doświadczenie "bojowe" ogranicza się do działań wymierzonych w ludność cywilną oraz kilku operacji, których celem było zduszenie w zarodku rodzących się ognisk ruchu oporu. Wedle zgromadzonych przez Pentagon danych w sumie siłom inwazyjnym opierać się może nie więcej, niż pięć-sześć pułków piechoty, dwie brygady zmechanizowane lub pancerne i jeden oddział sił specjalnych. Siły powietrzne i marynarka Uhao są w powijakach, w praktyce nie istnieją, nie odegrają więc w konflikcie żadnej istotnej roli.


***

W rzeczywistości

">Uhao wzorowana jest na wyspie istniejącej w archipelagu Hawajów w rzeczywistości, noszącej nazwę Oahu (http://pl.wikipedia.org/wiki/Oahu). Sama nazwa mówi pewnie niewiele - warto więc dodać, że to właśnie na tej wyspie mieści się od 1901 roku baza Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, której port znany jest skądinąd pod nazwą Pearl Harbor...




shelton - 2008-10-31, 06:16
" />"Washington Post" poinformował dziś o przygotowaniu do druku specjalnej wersji nie-dziennika, informującej na bieżąco o zbliżającej się wielkimi krokami interwencji na Uhao.

Na razie w sprzedaży dostępny jest numer "zerowy" - regularne newsy publikowane będą tuż przed, w trakcie i po zakończeniu działań wojennych.

Zaprenumeruj już dzisiaj!



shelton - 2008-11-27, 18:50
" />Dowództwo operacji do ostatniej chwili trzyma w tajemnicy zarówno cel, jak i datę rozpoczęcia inwazji.

Okazuje się jednak, że choć generałowie z Pentagonu niczego nie potwierdzają w oficjalnych oświadczeniach, prawda nie stanowi tajemnicy dla dociekliwych dziennikarzy Waszego ulubionego niecodziennika.

Sprawdźcie sami!



shelton - 2008-11-29, 12:35
" />Nowy, gorący numer specjalnego dodatku do Washington Post już w sprzedaży. Pędźcie do kiosków!




shelton - 2008-12-01, 09:42
" />Aktualna sytuacja na mapie strategicznej:





shelton - 2008-12-11, 09:33
" />Za zgodą dowódcy, do wiadomości żołnierzy.

UHAO Conflict #02 - Warning Order



shelton - 2008-12-12, 19:40
" />Żołnierzu! Jeśli chcesz wiedzieć, jakie wydarzenia bezpośrednio poprzedzają Twój dzisiejszy bój, koniecznie zajrzyj do naszego wojennego nie-codziennika!



shelton - 2008-12-20, 10:57
" />Informacje na temat przebiegu szkolenia 3 plutonu 3 Kompanii Zmechanizowanej Marines już dostępne w kampanijnym nieco-dzienniku.

UWAGA! Zajrzyjcie również do działu reguły gry. Jeśli ktoś nie mógł znaleźć na forum CFOG / zapomniał / potrzebuje powtórzyć - znajdzie tam wyjątek z zasad CFOG dotyczących komunikacji i raportowania.

Od następnej misji bojowej na Uhao będziemy tego bezwzględnie przestrzegać, a chodzą słuchy, że sąd wojskowy ostatnio się nudzi i zajmuje nawet takimi pierdołami, jak niesubordynacja w eterze!



shelton - 2009-01-06, 18:39
" />WO dla Uhao#03 do wiadomości żołnierzy.

Czekać na szczegółowe wytyczne, które dowódca przygotuje i opublikuje, jak zawsze, w dziale "UHAO CONFLICT - Rozkazy".

UWAGA!

Tutaj znajdziecie symbole do oznaczenia poszczególnych fireteamów w strukturze oddziału.

Po przygotowaniu przez dowódcę rozkazu i przypisaniu poszczególnych żołnierzy do fireteamów, wszyscy są proszeni o wstawienie sobie na czas rozgrywania misji #03 w kampanii Uhao do swojego xmla obrazka zawierającego dany symbol. Ewentualnie stworzenie drugiego xmla i podmianę adresu w samej Armie - to powinno być mniej problematyczne.

Żołnierze są proszeni, natomiast dowódcy fireateamów mają obowiązek!

Przez jedną misję potestujemy, czy to się sprawdza. Później zdecydujemy, czy to nie "za duży kłopot"...

Aha, urealnione zostały rangi, na które możecie awansować.
Przypominam, że decyzję o ewentualnym awansie podejmuje autorytarnie dowódca. Awansować można także uczestnicząc w czterech kolejnych misjach (i nie ginąc! ). Szczegóły w tym samym dziale, do którego link powyżej.



Praetor - 2009-01-06, 19:38
" />czy ktoś ma może jakiś tutorial jak to się robi? tak samo chciałbym zrobić sobie face i nie wiem jak



Donio - 2009-01-06, 22:11
" />Co do squad xml mozna spróbowac tym http://www.armaholic.com/page.php?id=1490
Po ściagnieciu, w pliku README masz opisane jak stworzyc xml i co robic dalej (ang)



SiD - 2009-01-07, 00:20
" />Albo po prostu samemu napisać, bo trudne to to nie jest:

Tutaj jest mój:
Kod:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2" ?>
<!DOCTYPE squad SYSTEM "squad.dtd">
<?xml-stylesheet href="squad.xsl" type="text/xsl"?>

<squad nick="Niezrzeszony">
   <name>Brak</name>
   <email>pawel.majczyk@gmail.com</email>
   <web>sid.nd.e-wro.pl</web>
   <picture>rank.paa</picture>

   <title>Private</title>

   <member id="697348" nick="SiD">
      <name>SiD</name>
      <email>pawel.majczyk@gmail.com</email>
      <icq>GG:4418503</icq>
      <remark>Private</remark>

   </member>
</squad>
Plik o takiej treści, wrzucam na serwer www, by mieć bezpośredni url (http://sid.nd.e-wro.pl/arma/ja/squad.xml), który wklejam później w pole w profilu ArmA dedykowanym właśnie dla XML. Jeżeli chce się nam, by bezpośredni link do xml wyglądał również dobrze w przeglądarce internetowej, to tworzymy dodatkowe style (które już są zlinkowane w przykładzie - squad.xsl). Oczywiście nikomu już się nie chce edytować ten xsl tak, by wyglądał interesująco, bo głównie i tak będzie nasz squad.xml przeglądany z poziomu army, która to styli nie czyta, bo ma własne predefiniowane okienko z graczami, w których wyświetla te informacje.
Kluczowe jest zamieszczenie linku do loga to jest dokładnie ta linijka:
Kod:<picture>rank.paa</picture>
Jeżeli chcemy to zmienić na logo np. Crow 3 Fireteam 3, to podmieniamy stosowny link:
Kod:<picture>[b]http://www.etcslive.pl/ftp/crow3ft4.paa[/b]</picture>
Zauważcie, że wcześniej nie było podanego prefiksu w adresie "http://...", ponieważ plik z logiem znajdował się bezpośrednio w katalogu z plikiem xml.

Kwestia twarzy to już technicznie prosta sprawa - po prostu w katalogu z profilami wrzucamy plik graficzny z face. Problemy są już później ze stworzeniem dobrej jakości twarzy. Potrzebujemy na pewno kilku zdjęć własnej facjaty, gdzie koniecznością są zdjęcia en face, oraz oba profile. Przydatne są również inne ujęcia. Jak ktoś zainteresowany, to znajdę siatkę na której mamy pomieścić poszczególne elementy twarzy (modelu modyfikować nie można w grze, więc musimy zdjęcie zniekształcić, by usta były na miejscu tak jak i oczy - psuje to efekt, ale nie jest to tymczasowo do przeskoczenia, dlatego musimy być do siebie troche niepodobni w grze).

Nasza morda robocza powinna wyglądać mniej-więcej tak:
http://sid.nd.e-wro.pl/arma/sid_face.jpg

Następnie trzeba wprowadzić kilka modyfikacji.
- Usunięcie oczu z facjaty i wyciemnienie gałek, aby przypadkiem białe krawędzie nie pojawiły się na modelu np. powiek.
- usunięcie cienia na nosie, gdyż arma sama powinna zależnie od położenia światła w grze cieniować twarz.
- skalowanie w dół, tak aby zbytnio nie obciążać łącza innych graczy (wielki lag przy dołączaniu, oraz częste restrykcje co do wielkości 'custom files')
- dobranie odpowiedniej jasności (koszmar) - w związku z bugiem ArmA z JPG, na kartach GeForce tekstury są ciemne, a na kartach ATI strasznie jasne - dlatego musimy dobrać ogólny poziom jasności tak, aby nie być murzynem dla nVidiowców, ani nie michaelem jacksonem przykrytym kremem dla użytkowników ATI.
- namalowanie nie mal od zera nosa - próbkując kolory z okolic twarzy.

Średniej jakości twarze można zobaczyć tutaj:
http://sid.nd.e-wro.pl/arma/face.jpg





shelton - 2009-01-14, 18:38
" />Uhao Conflict - Warning Order #04



shelton - 2009-01-17, 08:11
" />Zgodnie z regułami gry, po czterech misjach rozegranych pod rząd promocję otrzymują:


">- Rick Random (First Sergeant) - do stopnia Master Gunnery Sergeant
- John Coleman (Private First Class) - do stopnia Lance Corporal
- Paul Gross (Private) - do stopnia Private First Class
- John Bean (Private) - do stopnia Private First Class


W związku ze śmiercią w Uhao#04 do stopnia Private wracają (lub przy nim zostają):

">- Jack Sellonski
- Maxim Kazinsky
- Wiesław Forrestalski
- Eugeniusz Algrabski


Uwaga! W rosterze mogą Wam się jakieś stopnie nie zgadzać - to dlatego, że część wyższych stopni była już wpisana wcześniej, część ludzi awansowała po Uhao#03, a część żołnierzy otrzymała wcześniej wyższe stopnie ze względu na specjalizacje lub kwestie urealnienia rozgrywki (by nie doszło do sytuacji że private dowodzi kapralami itp.)

Przyjmujemy jednak aktualną sytuację, już po uporządkowaniu stopni i awansach po Uhao#04 za punkt wyjścia.

EDIT

W nieco-dzienniku już artykulik, galeria i nowa mapa strategiczna... Pędźcie do kiosków!



shelton - 2009-02-04, 16:01
" />Uhao Conflict - Warning Order #05



shelton - 2009-02-07, 12:13
" />Wstrząsające wieści z frontu Uhao przynosi najnowsze wydanie nieco-dziennika. Kto jeszcze nie widział, niech pędzi do kiosku!



=JACK= - 2009-02-07, 12:56
" />
">Wstrząsające wieści z frontu Uhao przynosi najnowsze wydanie nieco-dziennika. Kto jeszcze nie widział, niech pędzi do kiosku!

Fajne zdjęcie na stronie tytułowej.......



chewie - 2009-03-01, 08:13
" />nic nowego?



Algrab - 2009-03-01, 13:51
" />Wybrałem kilkanaście fotek z tego co sie napstrykało w piatek i wrzuciłem to na FTP KGW do Upload - spakowane rarem, 70MB.



ufoman - 2009-03-01, 14:21
" />Chewie, Shelton wyjechal, obiecal artykul itp. na poniedzialek.



shelton - 2009-03-02, 15:02
" />
">Wybrałem kilkanaście fotek z tego co sie napstrykało w piatek i wrzuciłem to na FTP KGW do Upload - spakowane rarem, 70MB.

Jak się mogę dostać na ten ftp?



Algrab - 2009-03-02, 15:09
" />ftp://cfog:gramycfoga@213.25.25.110/upload



shelton - 2009-03-02, 17:11
" />Najnowszy artykuł, najnowsza galeria, najnowsza mapa strategiczna - wszystko to powoduje, że aktualny nakład nieco-dziennika jest już niemal na wyczerpaniu.

Może jeszcze zdążysz - żołnierzu, pędź do kiosku!



shelton - 2009-03-15, 14:20
" />Mariusz Max Golonko w szczytowej formie, Steven Spielberg pełen sił twórczych i zdjęcia rodem z National Geographic - wszystko to w najnowszym wydaniu Nieco-dziennika Uhao!

Czy ktoś jeszcze nie widział??



shelton - 2009-03-19, 15:32
" />Warning Order - Uhao#08

Rozkaz bojowy, jak zawsze, dostaniecie od dowódcy.

Stay tuned!



shelton - 2009-03-19, 18:11
" />Uwaga, z przyczyn logistycznych nastąpiła zmiana na stanowisku dowódcy plutonu!

W bój poprowadzi Was Ciężki, ErTo obejmuje funkcję zastępcy dowódcy.



Ciezki - 2009-03-20, 12:17
" />Wczoraj niestety nie mogłem się zająć WO.
ErTo jest już na posterunku, rozkaz jest opracowywany.



shelton - 2009-03-20, 13:41
" />Uwaga! Naszym zwiadowcom, za pomocą teleobiektywu udało się dziś o poranku sfotografować generała Samuela Ramireza, który dokonywał przeglądu posterunków obronnych.

Przypatrzcie się dobrze tej twarzy! Oto człowiek, którego musicie schwytać:





ufoman - 2009-03-20, 13:46
" />Widac, ze z niego nieudacznik.

Hooah!



TASMAN - 2009-03-20, 19:53
" />Podobny troszeczke do Sidaaa!



shelton - 2009-03-21, 14:35
" />Panie i Panowie, najnowsze wieści z wyspy Uhao już w nieco-dzienniku!

Będzie jeszcze wideo, które przygotowuje ufoman i będzie jeszcze trochę screenów, o czym osobno poinformuję. Enjoy!

--------------------------------------

Myślę, że czas na podsumowanie. Krótkie, bo wczoraj na TS po zakończeniu rozgrywki powiedzieliśmy sobie właściwie wszystko.

Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom Kampanii Uhao. Przeszliście wyspę od wybrzeża, do wybrzeża, walcząc na zachodzie, południu, wschodzie i północy. Wyzwoliliście mieszkańców spod jarzma dyktatury, ale co najważniejsze - pokazaliście, że taka formuła gry w ArmA może dać całkiem niemałej grupie ludzi naprawdę masę pozytywnych wrażeń.

Za nami szereg zwycięstw i tylko dwa momenty chwilowego załamania - po pierwszej misji, gdy nie udało się zdobyć lotniska i po misji piątej, gdy warunki atmosferyczne oraz kontratak przeciwnika odcięły nasz dzielny pluton od sił własnych, zmuszając do ucieczki w góry.

--------------------------------------

W szczególności chciałbym podziękować:


">01. ErTo - za dźwignięcie rozgrywki na wyższy poziom poprzez pokazanie, jak należy dowodzić i wykształcenie zalążków nowej kadry dowódczej CFOG


">02. MaxiKaazowi - za zapewnienie nam komfortowego zaplecza technicznego, dzięki czemu rozegraliśmy tę kampanię misja po misji właściwie bez problemów

Specjalne wyróżnienie z mojej strony chciałbym przyznać:


">01. Ciężkiemu - jako jedyny nie tylko brał udział we wszystkich misjach, ale przede wszystkim jego postać ani razu nie zginęła, przechodząc długą drogę od szeregowego żołnierza do dowódcy plutonu

Przepraszam za:


">01. wszystkie bugi, które pojawiły się w misjach z powodu niedopatrzenia lub niewiedzy missionmakera


">02. te momenty, w których próbując zaprowadzić dyscyplinę, zdarzyło mi się kogoś urazić - ogarnianie tak dużej grupy ludzi to sztuka, której również wciąż się uczę

Jestem przekonany, że bogatsi o to doświadczenie będziemy wszyscy czerpać jeszcze więcej radochy z przygotowania i udziału w kolejnej kampanii, która, mam nadzieję, ruszy już końcem kwietnia!

Hoah!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu