Układ chłodzenia
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 11:03
" />Siemaneczko
Mam problem, wymienilem chlodnice bo stara mi pekla zalalem ja plynem odpowietrzylem zbiorniczek do polowy i ruszylem sie przejechac. po kilkunastu metrach zaczal sie grzac zatrzymalem sie wentylator nie chodzil w zbiorniczku pod sam korek sie plynu zrobilo i co teraz? termostat? przez zmiana chlodnicy dzialal, wentylator? jakby nie chodzil to toby mialo az tak duzy wplyw? co wogole moglobyc przyczyna ze mi pekla stara chlodnica?
Buzz - 2010-06-03, 13:08
" />może korek chłodnicy, w naszych samochodach odgrywa ważną role, reguluje ciśnienie w układzie, termostat można sprawdzić wyjmując go i wrzucając do wrzątku czy się otwiera...
Przed wymiana chłodnicy wentylator się włączał ?
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 13:13
" />przed wymiana chlodnicy chodzil w prawdzie z wymiana chlodnicy zamienilem tez wiatrak i stary zchowalem ale nowy i tak na bank dziala, korek dziala bo jak stanalem to syczal wiec upuszczal cisnienie wiec nie wiem o co chodzi, a jesli termo sie zaglejowal na amen to mozliwe jest to ze przez to padla tamta chlodnica bo tam korek nie syczal ;p
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 13:27
" />wiadomosc z ostatniej chwili, weze od chlodnicy po zagrzaniu silnika waz na gorze goracy na dole zimny... termostat?
Buzz - 2010-06-03, 13:30
" />ja kiedyś kupiłem badziewny termostat to nie wytrzymał 2 miesięcy i się zawiesił na zamkniętym to mi waz z chłodnicy zleciał:P, wentyl wtedy sprawdź na krotko czy działa da 100% pewności
soldi - 2010-06-03, 13:32
" />termostat podwieszony - prawdopodobnie bąbel powietrza (źle odpowietrzony układ)
odpowietrz jeszcze raz, tylko porządnie.. i nie jeździj zanim sie nie nagrzeje na postoju i wiatrak się nie załączy
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 18:03
" />przyczyna znaleziona, po rozebraniu polowy auta, i wyjeciu termostatu okazalo sie ze jest zaglejowany na amen nie otwiera sie, stad cisnienie w chlodnicy ktore znajdowalo upust w wyrownawczym dlatego sie napelnial
noofaq - 2010-06-09, 07:07
" />z tego co miałem okazję sie przekonać często przy zmianie płynu chłodniczego termostat mówi "pier****! nie robię!"
tak wiec dla potomności warto zacząć sprawdzanie od niego
MUcha88_OKC - 2010-06-09, 10:56
" />I tak właśnie było chyba w tym przypadku bo wcześniej działał normalnie
Ale już ogarnięte, wszystko śmigazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 11:03
" />Siemaneczko
Mam problem, wymienilem chlodnice bo stara mi pekla zalalem ja plynem odpowietrzylem zbiorniczek do polowy i ruszylem sie przejechac. po kilkunastu metrach zaczal sie grzac zatrzymalem sie wentylator nie chodzil w zbiorniczku pod sam korek sie plynu zrobilo i co teraz? termostat? przez zmiana chlodnicy dzialal, wentylator? jakby nie chodzil to toby mialo az tak duzy wplyw? co wogole moglobyc przyczyna ze mi pekla stara chlodnica?
Buzz - 2010-06-03, 13:08
" />może korek chłodnicy, w naszych samochodach odgrywa ważną role, reguluje ciśnienie w układzie, termostat można sprawdzić wyjmując go i wrzucając do wrzątku czy się otwiera...
Przed wymiana chłodnicy wentylator się włączał ?
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 13:13
" />przed wymiana chlodnicy chodzil w prawdzie z wymiana chlodnicy zamienilem tez wiatrak i stary zchowalem ale nowy i tak na bank dziala, korek dziala bo jak stanalem to syczal wiec upuszczal cisnienie wiec nie wiem o co chodzi, a jesli termo sie zaglejowal na amen to mozliwe jest to ze przez to padla tamta chlodnica bo tam korek nie syczal ;p
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 13:27
" />wiadomosc z ostatniej chwili, weze od chlodnicy po zagrzaniu silnika waz na gorze goracy na dole zimny... termostat?
Buzz - 2010-06-03, 13:30
" />ja kiedyś kupiłem badziewny termostat to nie wytrzymał 2 miesięcy i się zawiesił na zamkniętym to mi waz z chłodnicy zleciał:P, wentyl wtedy sprawdź na krotko czy działa da 100% pewności
soldi - 2010-06-03, 13:32
" />termostat podwieszony - prawdopodobnie bąbel powietrza (źle odpowietrzony układ)
odpowietrz jeszcze raz, tylko porządnie.. i nie jeździj zanim sie nie nagrzeje na postoju i wiatrak się nie załączy
MUcha88_OKC - 2010-06-03, 18:03
" />przyczyna znaleziona, po rozebraniu polowy auta, i wyjeciu termostatu okazalo sie ze jest zaglejowany na amen nie otwiera sie, stad cisnienie w chlodnicy ktore znajdowalo upust w wyrownawczym dlatego sie napelnial
noofaq - 2010-06-09, 07:07
" />z tego co miałem okazję sie przekonać często przy zmianie płynu chłodniczego termostat mówi "pier****! nie robię!"
tak wiec dla potomności warto zacząć sprawdzanie od niego
MUcha88_OKC - 2010-06-09, 10:56
" />I tak właśnie było chyba w tym przypadku bo wcześniej działał normalnie
Ale już ogarnięte, wszystko śmiga