ďťż

Uszczelka glowicy



d16xx - 2010-01-04, 18:48
" />Witam,

Zaczynam od nowego tematu poniewaz ostatni temat o uszczelce zostal zamkniety.
Chcialbym sie dowiedziec jakiej grubosci jest OEM uszczelka metalowa 3-warstwowa, uszczelka Takoma metalowa oraz metalowa uszczelka godna jeszcze do zalozenia? W jaki sposob mozna wyciagnac srodkowa warstwe uszczelki OEMowej i o ile to zejdzie z grubosci?

Pytam o grubosc poniewac chcialbym podbic lekko kompresje, korzystajac z kalkulatora znalezionego na necie wychodzi ze stosujac uszczelke o grubosci 0.03 cala mozna podpic kompresje mniej wiecej o 0.3 z jakims tam hakiem. Czy to bedzie w jakis sposob odczuwalne w polepszeniu mocy oraz charakterystyki silnika? Dodam ze silnik bedzie mial robiona takze glowice, wiec zabielenie lub lekkie planowanie tez bedzie. Silnik to d16z2, zmodyfikowana ma przepustnice h22 [ 63mm ], kolektor ssacy od d16z6, kolektor wydechowy 4-2-1 oraz uklad wydechowy przelotowoy 2.25". Jesli takie skromne podbicie kompresji nie przyniesie wzrostu na poziomie tych 5 lub wiecej koni to o ile trzeba podbic kompresje by jakis przyrost wystapil? Silnik bedzie po remoncie wiec miloby bylo by zdrowe serducho wyplulo cos ponad 140 kucykow.

Pozdrawiam.

ps. lekki zamach i hybrydowa skrzynia nie maja wplywu na moc chociaz takze wystapuja w aucie.




GROMX - 2010-01-06, 22:50
" />bez obrazy ale 140 kucy to pluja d16 dohc albo sohc vtec po wydechu i dolocie
a cieńsza uszczelke 2 warstwową masz w y8:)



Dzida - 2010-01-07, 16:17
" />



d16xx - 2010-01-07, 19:16
" />bez obrazy ale d16 DOHC na mnie rewelacji nie robi, zdecydowanie wole swoje SOHC d16z2, na wiosne idzie i tak mini-me wiec zdanie o SOHC d16z6/y8 tez pomine

Dzida w latwy sposob modyfikuje sie uszczelke z 3 na 2 warstwy?




Dzida - 2010-01-07, 21:17
" />



d16xx - 2010-01-07, 21:22
" />Chyba wiem co masz na mysli.. widzialem takowe w uszczelce co padla mi wlasnie;)

Czy mozna zalozyc uszczelke bez tych kolek? Jesli nie to jak je pozniej hmm zacisnac tak aby dokladnie przylegaly?

Nadal nie uzyskalem odpowiedzi czy podbicie kompresji uszczelka co da, a jesli da to ile. Moglbym podbic kompresje o 0.5 ale nie wiem ile sciac wtedy glowice. Czy uszczelka z d16y8 podejdzie do d16z2? Czy ta uszczelke o ktora pytalme Cie w pw mozna tak rozwarstwic?



noofaq - 2010-01-07, 22:54
" />nie lepiej więcej splanować głowicę a nie rozwalać uszczelkę?

obawiam sie ze to na pewno nie będzie wytrzymałe.. po coś robią te 3 warstwy...



d16xx - 2010-01-08, 07:26
" />Robia tez dwie warstwy.. np Mugen, ktory wg ludzi na forum zagranicznym to nic innego jak OEM tylko bez srodkowej warstwy..



jasiekk - 2010-01-08, 08:23
" />podbijanie stotpnia sprężania uszczelka to zły pomysł, bo po pierwsze nie podbijesz go w stopniu który by zadowalał, po drugie niszczysz najwazniejsza uzczelke w silniku

140 konia z sohc non vtec to trzeba by tłoki z crx które podbijają kompresje do 11.5-12 ładnie wystroic i bedzie smigało, a jak nie to scinaj mocno głowice a powinienes uzyskac te juz dobre 10.5:1 i uszczelke zostaw w spokoju



d16xx - 2010-01-08, 09:20
" />Tutaj wlasnie sie obawiam.. z powodu ze to wlasnie najwazniejsza uszczelka w silniku. Mozliwe jest zalozenie uszczelki od d16y8 ktora jest najciensza? Czy inna rownie cienka uszczelke lub ciensza mozna znalesc, cometic odpada za drogi

Ps. niekoniecznie chce stroic od razu.. poprostu zalezy mi na przebiciu 140 koni



jasiekk - 2010-01-08, 15:31
" />są dwa wyjścia, pierwsze planowanie głowicy plus uszczelka d16y8 layer2 (czyli ta cienka) = ~10.5:1
drugie bardziej hardcorowe tłoki p29 lub pm7 i gruba uszczelka = ~12:1 tu juz by wypadało stroić
i jest jeszcze 3 wyjście ale tylko widziałem na forach, d16 z tłokami z d13b2(nie pamiętam oznaczenia)

czytaj szukaj pełno tematów o tym jest
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu