uszczelniacze zaworowe - jak prawidłowo założyć?
dEboo - 2010-01-28, 21:55
" />Mam pytanie może dość banalne, ale pytanie brzmi: Jak prawidłowo włożyć na prowadnice uszczelniacze zaworowe, najlepiej czym ?? ponieważ ja to zrobiłem swoimi palcami ruszając na boki i starając się aby się nie uszkodziły. Efekt jest taki: bierze olej wiadrami dosłownie kopci jak cały dywizjon pancerny z czołgami. Patrząc przez otwór dla świecy tłok pływa w oleju(widać olej przy pierścieniach) świecie sobie pływają w oleju. Jednym słowem jakby tych uszczelniaczy tam w ogóle nie było. Zostało zrobione:
-dotarte zawory
-wymienione uszczelniacze na nowe firmy NOK
-nowa uszczelka pod głowicą grafitowa Erlinga
P.S poprzednia z 5 gen. tż miałem problemy jeżeli dalej tak będzie że auto będzie dłużej stało niż jeździło będzie to chyba mój 1 i ostatni civic, jakikolwiek. Bo mam już dość ładowania $ w śmietniki.
Mod edit:bez wulgaryzmów proszę. R
Dzida - 2010-01-29, 01:38
" />na pewno pozakładałeś uszczelniacze zaworów ssących na zawory ssące i uszczelniacze zarowów wydechowych na zawory wydechowe? Bo są różne...
scanikwwo - 2010-01-29, 01:47
" />To samo mi przyszło na myśl czytając temat. Być może pozamieniałeś ssące z wydechowymi. To, że zakładane rękoma chyba nie wpłynie negatywnie na ich działanie
dEboo - 2010-01-29, 08:19
" />czarna sprężynka wydechowe, srebrna dolotowe. trudno to pomylić. Specjalnie nad tym dłużej siedziałem żeby się nie pomylić.
Silnik przez te mrozy srał w garażu otwarty a w garażu może było ze 2 stopnie cieplej niż na dworze, choć silnik był zalany płynem w 100% może coś trzasło, sam nie wiem. Mój starszy mówi żeby przegonić auto bo coś się może ułożyć, ja powątpiewam trochę w jazdę bez oleju może pierścienie sie zapiekły ?? auto stało 3tyg na mrozach
Damian - 2010-01-29, 19:09
" />zapiekły? wątpię gdyż zapiekanie wynika w skutek przegrzania silnika a gdyby przymarzły to po dopaleniu na pewno by Ci odmarzły gdyż w cylindrach jest wtedy tem. koło 2 tys stopni;]
dEboo - 2010-01-29, 21:41
" />w takim razie powiedz ktoś jakim sposobem nakładał uszczelniacze zaworowe. Ja nakładałem je na wcisk za pomocą palców. Czy góra(od spodu uszczelniacza) ma dotykać prowadnicy zaworowej ?? i czy ma być szpara między talerzykiem dolnym(od sprężyny zaworowej) a uszczelniaczem czy ma być na styk ??
C00li - 2010-02-01, 12:37
" />
Fawor - 2010-02-01, 20:23
" />
C00li - 2010-02-01, 21:25
" />Fakt, temperatura płomienia może mieć do 2500*K. Ale generalnie tylko czoło płomienia, bo w praktyce w momencie otwarcia zaworów ta temperatura szybko spada do około 900*C. Gdyby się utrzymywała dłużej, to musiałoby dosyć szybko dochodzić do stopienia tłoków (co też się czasami zdarza). Generalnie większe znaczenie będzie miała średnia temperatura niż chwilowa.
ppiotrek - 2010-02-01, 23:26
" />Na forum crx jest temat http://www.honda-crx.info/forum/viewtop ... 386#348386
dEboo - 2010-02-11, 23:01
" />odświeżę temat. Założyłem 2 głowice ze sprawnymi w 90% uszczelniaczami gdyż było z auta kolegi i tak nie kopciło, po zmianie głowicy i uszczelniaczy problem jest taki sam, samochód kopci niemiłosiernie jakby pierścieni i uszczelniaczy w ogóle nie było. Czekam na wasze sugestie gdzie został popełniony błąd w sztuce, mi jedynie do głowy przychodzi jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej,przez co olej jest pompowany w pierścionki od dołu, w płynie nie ma oleju, w oleju niema płynu.
Gr00bY - 2010-02-12, 08:17
" />Czyli dolnej odmy nie masz podpiętej? Jeżeli nie - będzie kopcić. Po za tym nie samymi uszczelniaczami głowica wpierd... olej. Wystarczy, że prowadnice są zużyte (a w silnikach po przebiegach powyżej 200.000km zawsze są) i będzie waliło olejem pomimo najlepszych uszczelniaczy.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
dEboo - 2010-01-28, 21:55
" />Mam pytanie może dość banalne, ale pytanie brzmi: Jak prawidłowo włożyć na prowadnice uszczelniacze zaworowe, najlepiej czym ?? ponieważ ja to zrobiłem swoimi palcami ruszając na boki i starając się aby się nie uszkodziły. Efekt jest taki: bierze olej wiadrami dosłownie kopci jak cały dywizjon pancerny z czołgami. Patrząc przez otwór dla świecy tłok pływa w oleju(widać olej przy pierścieniach) świecie sobie pływają w oleju. Jednym słowem jakby tych uszczelniaczy tam w ogóle nie było. Zostało zrobione:
-dotarte zawory
-wymienione uszczelniacze na nowe firmy NOK
-nowa uszczelka pod głowicą grafitowa Erlinga
P.S poprzednia z 5 gen. tż miałem problemy jeżeli dalej tak będzie że auto będzie dłużej stało niż jeździło będzie to chyba mój 1 i ostatni civic, jakikolwiek. Bo mam już dość ładowania $ w śmietniki.
Mod edit:bez wulgaryzmów proszę. R
Dzida - 2010-01-29, 01:38
" />na pewno pozakładałeś uszczelniacze zaworów ssących na zawory ssące i uszczelniacze zarowów wydechowych na zawory wydechowe? Bo są różne...
scanikwwo - 2010-01-29, 01:47
" />To samo mi przyszło na myśl czytając temat. Być może pozamieniałeś ssące z wydechowymi. To, że zakładane rękoma chyba nie wpłynie negatywnie na ich działanie
dEboo - 2010-01-29, 08:19
" />czarna sprężynka wydechowe, srebrna dolotowe. trudno to pomylić. Specjalnie nad tym dłużej siedziałem żeby się nie pomylić.
Silnik przez te mrozy srał w garażu otwarty a w garażu może było ze 2 stopnie cieplej niż na dworze, choć silnik był zalany płynem w 100% może coś trzasło, sam nie wiem. Mój starszy mówi żeby przegonić auto bo coś się może ułożyć, ja powątpiewam trochę w jazdę bez oleju może pierścienie sie zapiekły ?? auto stało 3tyg na mrozach
Damian - 2010-01-29, 19:09
" />zapiekły? wątpię gdyż zapiekanie wynika w skutek przegrzania silnika a gdyby przymarzły to po dopaleniu na pewno by Ci odmarzły gdyż w cylindrach jest wtedy tem. koło 2 tys stopni;]
dEboo - 2010-01-29, 21:41
" />w takim razie powiedz ktoś jakim sposobem nakładał uszczelniacze zaworowe. Ja nakładałem je na wcisk za pomocą palców. Czy góra(od spodu uszczelniacza) ma dotykać prowadnicy zaworowej ?? i czy ma być szpara między talerzykiem dolnym(od sprężyny zaworowej) a uszczelniaczem czy ma być na styk ??
C00li - 2010-02-01, 12:37
" />
Fawor - 2010-02-01, 20:23
" />
C00li - 2010-02-01, 21:25
" />Fakt, temperatura płomienia może mieć do 2500*K. Ale generalnie tylko czoło płomienia, bo w praktyce w momencie otwarcia zaworów ta temperatura szybko spada do około 900*C. Gdyby się utrzymywała dłużej, to musiałoby dosyć szybko dochodzić do stopienia tłoków (co też się czasami zdarza). Generalnie większe znaczenie będzie miała średnia temperatura niż chwilowa.
ppiotrek - 2010-02-01, 23:26
" />Na forum crx jest temat http://www.honda-crx.info/forum/viewtop ... 386#348386
dEboo - 2010-02-11, 23:01
" />odświeżę temat. Założyłem 2 głowice ze sprawnymi w 90% uszczelniaczami gdyż było z auta kolegi i tak nie kopciło, po zmianie głowicy i uszczelniaczy problem jest taki sam, samochód kopci niemiłosiernie jakby pierścieni i uszczelniaczy w ogóle nie było. Czekam na wasze sugestie gdzie został popełniony błąd w sztuce, mi jedynie do głowy przychodzi jeszcze odpowietrzenie skrzyni korbowej,przez co olej jest pompowany w pierścionki od dołu, w płynie nie ma oleju, w oleju niema płynu.
Gr00bY - 2010-02-12, 08:17
" />Czyli dolnej odmy nie masz podpiętej? Jeżeli nie - będzie kopcić. Po za tym nie samymi uszczelniaczami głowica wpierd... olej. Wystarczy, że prowadnice są zużyte (a w silnikach po przebiegach powyżej 200.000km zawsze są) i będzie waliło olejem pomimo najlepszych uszczelniaczy.