Wiatrak chłodnicy włącza się za późno.
stealth - 2008-08-01, 13:53
" />Ostatnio objawił mi się problem z wiatrakiem. Kiedy stoję z włączonym silnikiem, to po dłuższej chwili wskazówka temp. zaczyna wędrować w górę ( ), a wiatrak stoi. Kiedy jest tak w 2/3 skali nagle włącza się wiatrak i temp. szybko spada do normalnej (pod połową skali). W czasie jazdy wskazówka też w pozycji normalnej.
Co może być przyczyną? Podejrzenia padają na czujnik temp. (ten z tyłu), ale jak poczytałem na forum, raczej wentylator nie włączał się w ogóle jeśli komuś padł ów element. Coś jeszcze jest do sprawdzenia? Może ktoś jeszcze miał ten problem? A może jednak nie w wiatraku rzecz?
dsgner - 2008-08-01, 14:00
" />termostat moze sie za pozno otwierac, ja tez to przerabiam w 6 genie teraz.
stealth - 2008-08-01, 14:04
" />Ale z kolei gdyby termostat się za późno lub za słabo otwierał, to (tak na logikę) powinna rosnąć temp. płynu, a wiatrak powinien się załączyć normalnie. tylko, że on włącza się za późno, kiedy już temperatura jest za wysoka. Tak mi się wydaje
misza - 2008-08-01, 14:57
" />ja mialem to samo wczoraj, wskazówka skakala od polowy do 2/3, dzis rano odpowietrzylem uklad dolalem plynu i wskazówka jest na polowie jak byc powinna wentylator chodzi a plyn sie gotuje ....
Gr00bY - 2008-08-02, 23:00
" />Znaczy ze chujowy płyn Moze zapowietrza sie układ przez uszczelke głowicy?
stealth - 2008-08-03, 21:33
" />Panowie, dwa pytania:
1. Gdzie można kupić odpowietrznik ukł. chłodniczego?Może to jakiś standardowy i w każdym motoryzacyjnym da się kupić pod dany rozmiar gwintu? Pilnie potrzebny
2. Czy te czujniki (termowłączniki) jakichś konkretnych marek są polecane? W IC rozpiętość cen od 30 - 70 zł, marki facet, jc auto i senkei.
Gr00bY - 2008-08-03, 23:36
" />Bierz senkei. Zdaje sie najdroższy.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
stealth - 2008-08-01, 13:53
" />Ostatnio objawił mi się problem z wiatrakiem. Kiedy stoję z włączonym silnikiem, to po dłuższej chwili wskazówka temp. zaczyna wędrować w górę ( ), a wiatrak stoi. Kiedy jest tak w 2/3 skali nagle włącza się wiatrak i temp. szybko spada do normalnej (pod połową skali). W czasie jazdy wskazówka też w pozycji normalnej.
Co może być przyczyną? Podejrzenia padają na czujnik temp. (ten z tyłu), ale jak poczytałem na forum, raczej wentylator nie włączał się w ogóle jeśli komuś padł ów element. Coś jeszcze jest do sprawdzenia? Może ktoś jeszcze miał ten problem? A może jednak nie w wiatraku rzecz?
dsgner - 2008-08-01, 14:00
" />termostat moze sie za pozno otwierac, ja tez to przerabiam w 6 genie teraz.
stealth - 2008-08-01, 14:04
" />Ale z kolei gdyby termostat się za późno lub za słabo otwierał, to (tak na logikę) powinna rosnąć temp. płynu, a wiatrak powinien się załączyć normalnie. tylko, że on włącza się za późno, kiedy już temperatura jest za wysoka. Tak mi się wydaje
misza - 2008-08-01, 14:57
" />ja mialem to samo wczoraj, wskazówka skakala od polowy do 2/3, dzis rano odpowietrzylem uklad dolalem plynu i wskazówka jest na polowie jak byc powinna wentylator chodzi a plyn sie gotuje ....
Gr00bY - 2008-08-02, 23:00
" />Znaczy ze chujowy płyn Moze zapowietrza sie układ przez uszczelke głowicy?
stealth - 2008-08-03, 21:33
" />Panowie, dwa pytania:
1. Gdzie można kupić odpowietrznik ukł. chłodniczego?Może to jakiś standardowy i w każdym motoryzacyjnym da się kupić pod dany rozmiar gwintu? Pilnie potrzebny
2. Czy te czujniki (termowłączniki) jakichś konkretnych marek są polecane? W IC rozpiętość cen od 30 - 70 zł, marki facet, jc auto i senkei.
Gr00bY - 2008-08-03, 23:36
" />Bierz senkei. Zdaje sie najdroższy.