Wielki problem !!!! rozrzad ...itp
wielki - 2006-04-04, 17:41
" />mam duzy problem jestem po wymianie uszcelki pod glowica walkow i kolek regulatora cisn. hondzia zapalila za 1 razem strasznie nie rowno chodzila na dole i warczala jak traktor ,lecz na gorze chodzila jak nalezy ,zadnych bledow w chec nie bylo .... wzialem przestawilem rozrzad(bo wydawalo mi sie ze jest nie idealny i silnik teraz nie odpala ... sprawdzalem z 4 razy i dupa kolka znakiem ku sobie a strzalka na gorze na dole kolo pasowe na jednym znaku ,wszyswtko niby idealne a dupa kor...a juz nie mam sily nie wiem co to moze byc *(samochod to b16a ) HELP
ps wrocilem do wczesniejszych ustawien i tez dupa
elmer - 2006-04-04, 17:47
" />Iskra i paliwo są?
Jak tak, sprawdź kompresję...
wielki - 2006-04-04, 18:55
" />wszystko jest ... ale mam nowego kandytata mogl uciec pasek tzn zgubic znak na pompie wody pod kolym pasowym ... jutro sie zobaczy
wielki - 2006-04-06, 12:02
" />a wiec udalo sie dzisiaj odpalic Poprawione zawory i rozrząd lecz jak sie okazalo i tu zwracam honor elmerowi iskra na swiecy uciekala bokiem ... po retuszu wsio gra jest jescze jeden problem bo nie mozna zaplonu wyregulowac caly czas jest niezle opozniony ale to moze przez starego kompa ... mam nadzieje
Michuu - 2006-04-06, 12:30
" />Nie wiem jak jest w DOHC VTEC ale umie w D16A9 DOHC rozrzad mozna ustawic bardzo latwo.
Sciagasz pokrywe zaworow i oslonki rozrzadu.
Na czpieniach mocujacych wałki w głowicy od strony rorzadu masz dziurke i na jednym wałku i na drugim. Tak samo w wałkach masz dziurki o wymiarze FI-5 wkładasz no wiertełka tak aby zablokowac wałki puzniej poluzowujesz rozrzad i usrawias wał na znaku. Ustawiasz pasek ... napinasz go i masz rozrzad ustawiony. (tak jest w przypadku DOHC zaznaczam nie wiem jak jest w DOHC VTEC).
Pozdro
wielki - 2006-04-06, 21:59
" />dzieki michu ale nie o rozrzad tu chodzi regulowac to nie problem tu chodzi o cos grubszego a dokladnie juz o zaplon ,lecz mam juz pomysl
pozdr
Michuu - 2006-04-07, 08:24
" />Jezeli masz zapłon opuzniony strasznie to wydaje mi sie ze mozesz miec rozrzad jeszcze przestawiony. Ale lepiej zebym sie mylił
opornick - 2007-10-10, 11:21
" />a ja mam takie pytanko, jak macie ustawione kolo pasowe? jak wiadomo na kole sa 3 naciecia obok siebie no i na ktora kreske wskazuje sam "celownik" w czasie gdy walek rozrzadu jest ustawiony znakiem "up" do gory i kreskami w plaszczyznie glowice?
a przynajmniej jak powinno byc ustawione?
mam silnik d15b2 z wielopunktem i niewiem czy mam dobrze ustawiony rozrzad i zaplon.
zdjecie ponizej.
elmer - 2007-10-10, 11:36
" />Te trzy nacięcia są do ustawiania zapłonu. Powinno być jeszcze jedno trochę dalej od tych trzech i to jest GMP - to służy do ustawiania rozrządu. W tym położeniu koło rozrządu powinno być znakiem "UP" do góry" i dwoma nacięciami zgadzać się z płaszczyzną osłony/głowicą.
opornick - 2007-10-10, 14:25
" />ano jest jeszcze jedno dalej ale mi "celonkik" na obudowie wskazuje jedna z tych 3 naciec no to chyba rozrzad do porawy.
jeszcze jedno, gdzie jest ta kostka ktora trzeba zlaczyc zeby ustawic zaplon? ta zworka serwisowa czy jakos tak. wksiazke na rysunku jest ona w kablach obok prawego kielicha amortyzatora ale ja tam nic takiego nie moge znalezc.
kryniu99 - 2010-01-06, 13:48
" />Witam. Ja troszke odnowie temat i zadam pytania
Musze wymienic uszczelke pod głowica więc i tak bee sciaał pasek rozrządu. Oczywiście dorazu zakładam nowy. A moje pytanie to:
Czy po sciąganiu głowicy i zakładniu trzeba bedzie regulować zawory?? Czy jeśli ustawie wszytsko na odpowiednich ząbkach/znacznikach to czy wszytsko bedzie działac dobrze?? Znaczy zapłon i zawory.
ppiotrek - 2010-01-06, 15:46
" />Myślę, że warto byłoby ustawić zapłon oraz zawory na nowo. Ale skoro nie chcesz tego robić to zaznacz sobie na aparacie zapłonowym i głowicy obecne położenie. To wystarczy. Jak nie będziesz grzebać w głowicy to zawory się same 'nie poprzestawiają'zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
wielki - 2006-04-04, 17:41
" />mam duzy problem jestem po wymianie uszcelki pod glowica walkow i kolek regulatora cisn. hondzia zapalila za 1 razem strasznie nie rowno chodzila na dole i warczala jak traktor ,lecz na gorze chodzila jak nalezy ,zadnych bledow w chec nie bylo .... wzialem przestawilem rozrzad(bo wydawalo mi sie ze jest nie idealny i silnik teraz nie odpala ... sprawdzalem z 4 razy i dupa kolka znakiem ku sobie a strzalka na gorze na dole kolo pasowe na jednym znaku ,wszyswtko niby idealne a dupa kor...a juz nie mam sily nie wiem co to moze byc *(samochod to b16a ) HELP
ps wrocilem do wczesniejszych ustawien i tez dupa
elmer - 2006-04-04, 17:47
" />Iskra i paliwo są?
Jak tak, sprawdź kompresję...
wielki - 2006-04-04, 18:55
" />wszystko jest ... ale mam nowego kandytata mogl uciec pasek tzn zgubic znak na pompie wody pod kolym pasowym ... jutro sie zobaczy
wielki - 2006-04-06, 12:02
" />a wiec udalo sie dzisiaj odpalic Poprawione zawory i rozrząd lecz jak sie okazalo i tu zwracam honor elmerowi iskra na swiecy uciekala bokiem ... po retuszu wsio gra jest jescze jeden problem bo nie mozna zaplonu wyregulowac caly czas jest niezle opozniony ale to moze przez starego kompa ... mam nadzieje
Michuu - 2006-04-06, 12:30
" />Nie wiem jak jest w DOHC VTEC ale umie w D16A9 DOHC rozrzad mozna ustawic bardzo latwo.
Sciagasz pokrywe zaworow i oslonki rozrzadu.
Na czpieniach mocujacych wałki w głowicy od strony rorzadu masz dziurke i na jednym wałku i na drugim. Tak samo w wałkach masz dziurki o wymiarze FI-5 wkładasz no wiertełka tak aby zablokowac wałki puzniej poluzowujesz rozrzad i usrawias wał na znaku. Ustawiasz pasek ... napinasz go i masz rozrzad ustawiony. (tak jest w przypadku DOHC zaznaczam nie wiem jak jest w DOHC VTEC).
Pozdro
wielki - 2006-04-06, 21:59
" />dzieki michu ale nie o rozrzad tu chodzi regulowac to nie problem tu chodzi o cos grubszego a dokladnie juz o zaplon ,lecz mam juz pomysl
pozdr
Michuu - 2006-04-07, 08:24
" />Jezeli masz zapłon opuzniony strasznie to wydaje mi sie ze mozesz miec rozrzad jeszcze przestawiony. Ale lepiej zebym sie mylił
opornick - 2007-10-10, 11:21
" />a ja mam takie pytanko, jak macie ustawione kolo pasowe? jak wiadomo na kole sa 3 naciecia obok siebie no i na ktora kreske wskazuje sam "celownik" w czasie gdy walek rozrzadu jest ustawiony znakiem "up" do gory i kreskami w plaszczyznie glowice?
a przynajmniej jak powinno byc ustawione?
mam silnik d15b2 z wielopunktem i niewiem czy mam dobrze ustawiony rozrzad i zaplon.
zdjecie ponizej.
elmer - 2007-10-10, 11:36
" />Te trzy nacięcia są do ustawiania zapłonu. Powinno być jeszcze jedno trochę dalej od tych trzech i to jest GMP - to służy do ustawiania rozrządu. W tym położeniu koło rozrządu powinno być znakiem "UP" do góry" i dwoma nacięciami zgadzać się z płaszczyzną osłony/głowicą.
opornick - 2007-10-10, 14:25
" />ano jest jeszcze jedno dalej ale mi "celonkik" na obudowie wskazuje jedna z tych 3 naciec no to chyba rozrzad do porawy.
jeszcze jedno, gdzie jest ta kostka ktora trzeba zlaczyc zeby ustawic zaplon? ta zworka serwisowa czy jakos tak. wksiazke na rysunku jest ona w kablach obok prawego kielicha amortyzatora ale ja tam nic takiego nie moge znalezc.
kryniu99 - 2010-01-06, 13:48
" />Witam. Ja troszke odnowie temat i zadam pytania
Musze wymienic uszczelke pod głowica więc i tak bee sciaał pasek rozrządu. Oczywiście dorazu zakładam nowy. A moje pytanie to:
Czy po sciąganiu głowicy i zakładniu trzeba bedzie regulować zawory?? Czy jeśli ustawie wszytsko na odpowiednich ząbkach/znacznikach to czy wszytsko bedzie działac dobrze?? Znaczy zapłon i zawory.
ppiotrek - 2010-01-06, 15:46
" />Myślę, że warto byłoby ustawić zapłon oraz zawory na nowo. Ale skoro nie chcesz tego robić to zaznacz sobie na aparacie zapłonowym i głowicy obecne położenie. To wystarczy. Jak nie będziesz grzebać w głowicy to zawory się same 'nie poprzestawiają'