Wielopunkt w d15b2
bencol - 2006-05-23, 09:47
" />Witam! chciałbym w swoim d15b2 zmienić wtrysk na wielopunkt.jakie będe potrzebował części i z jakiego silnika? jakie trudności napotkam.jeżeli jeszcze znacie ewentualne ceny części to byłbym wdzięczny.
będzie odczuwalna zmiana po takich modach?
Dzięki
elmer - 2006-05-23, 11:20
" />Zmiana jest odczuwalna, zupełnie inne auto.
Potrzebujesz z silnika D16A6 lub D16Z2 (PM6):
kolektor ssący kompletny (wtryski, przepustnica, przewody, silnik krokowy)
komputer (ECU)
aparat zapłonowy
rezystor od wtrysków
MAP sensor
jeden wąż chłodniczy przy kolektorze ssącym (taki wygięty, chyba od ogrzewania)
rura dolotowa
uszczelka pod kolektor ssący (nowa)
Dodatkowo dobrze mieć :
- "trochę" wiązki od silnika na wielopunkcie by mieć wtyczki
- linkę gazu od D16
- mocowanie kolektora ssącego (choć można spokojnie jeździć bez niego)
- uszczelka pod przepustnicę, beznyna ekstrakcyjna żeby poczyścić kolektor
- cynę, lutownicę i koszulki termokurczliwe
Czas wykonania: kilka godzin i kilka browarów. Dobrze mieć drugą parę rąk do pomocy i dobre klucze, żeby nie zniszczyć nakrętek i śrub.
Cena części to już zależy jakie szczęście będziesz miał szukając. Generalnie więcej jak 700 zł nie opłaca się na to wszystko wydawać.
Siwas - 2006-05-23, 11:20
" />z tego co pamietam to
caly kolektor dolotowy
kompa
wiazke
aparat zaplonowy
resistor box
reszty nie pamietam
a dawca moze byc d16Z2,A6
bencol - 2006-05-23, 12:25
" />dzięki ziomy! o takie odp. mi chodziło
Szybik - 2006-05-23, 13:19
" />Cały kolektor z przepustnicą leży u mnie jakby co
Merfi - 2006-05-23, 22:24
" />dawca moze byc tez d15b7 ale wiecej kombinacji z
wtyczkami
Michuu - 2006-05-24, 00:01
" />B7 ma inne wtryski wiec odpada. Pozatym wiazka OBD 2
Bobas - 2006-05-24, 06:49
" />raczej OBD1
nosalm@op.pl - 2006-05-24, 18:46
" />Czy po takiej zmianie wzrasta moc auta?
elmer - 2006-05-24, 19:39
" />Tak, w całym zakresie obrotowym samochód zyskuje ok. 10 Nm, zupełnie inną reakcję gaz i spada spalanie.
kulesz - 2006-05-24, 19:54
" />pamiętam jak zobaczyłem w akcji auto elmera i zaraz wpadłem zaglądać mu pod maske,patrze a tam d15b2 i nie wierze własnym oczom nie wiedziałem że auto po takiej małej rzeźbie potrafi się tak zbierać
spiderGT - 2006-05-24, 22:34
" />sam kombinowalem co tu nadłubać w hance, najpierw myslalem o mini-me ale sam sie przekonalem po zrobieniu dolotu i wydechu ze te 0,5 sek ktore urwalem w sprincie do 100 juz nie cieszą tak jak na początku(apetyt rośnie) i te 10 km z mini-me szybko mi sie przeje a możliwości sinika powoli się kończą chyba ze przy okazji wymieni sie głowice ale tu znowu rosną koszty, dlatego mysle zeby poszukac za granicą nieco rozbitą hanke z dohc przezucic kilka bebeli a reszte pchnąć a potem dłuuugo sie cieszyc:)
z tym ze to nie takie proste znalezc taniego dawce..zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
bencol - 2006-05-23, 09:47
" />Witam! chciałbym w swoim d15b2 zmienić wtrysk na wielopunkt.jakie będe potrzebował części i z jakiego silnika? jakie trudności napotkam.jeżeli jeszcze znacie ewentualne ceny części to byłbym wdzięczny.
będzie odczuwalna zmiana po takich modach?
Dzięki
elmer - 2006-05-23, 11:20
" />Zmiana jest odczuwalna, zupełnie inne auto.
Potrzebujesz z silnika D16A6 lub D16Z2 (PM6):
kolektor ssący kompletny (wtryski, przepustnica, przewody, silnik krokowy)
komputer (ECU)
aparat zapłonowy
rezystor od wtrysków
MAP sensor
jeden wąż chłodniczy przy kolektorze ssącym (taki wygięty, chyba od ogrzewania)
rura dolotowa
uszczelka pod kolektor ssący (nowa)
Dodatkowo dobrze mieć :
- "trochę" wiązki od silnika na wielopunkcie by mieć wtyczki
- linkę gazu od D16
- mocowanie kolektora ssącego (choć można spokojnie jeździć bez niego)
- uszczelka pod przepustnicę, beznyna ekstrakcyjna żeby poczyścić kolektor
- cynę, lutownicę i koszulki termokurczliwe
Czas wykonania: kilka godzin i kilka browarów. Dobrze mieć drugą parę rąk do pomocy i dobre klucze, żeby nie zniszczyć nakrętek i śrub.
Cena części to już zależy jakie szczęście będziesz miał szukając. Generalnie więcej jak 700 zł nie opłaca się na to wszystko wydawać.
Siwas - 2006-05-23, 11:20
" />z tego co pamietam to
caly kolektor dolotowy
kompa
wiazke
aparat zaplonowy
resistor box
reszty nie pamietam
a dawca moze byc d16Z2,A6
bencol - 2006-05-23, 12:25
" />dzięki ziomy! o takie odp. mi chodziło
Szybik - 2006-05-23, 13:19
" />Cały kolektor z przepustnicą leży u mnie jakby co
Merfi - 2006-05-23, 22:24
" />dawca moze byc tez d15b7 ale wiecej kombinacji z
wtyczkami
Michuu - 2006-05-24, 00:01
" />B7 ma inne wtryski wiec odpada. Pozatym wiazka OBD 2
Bobas - 2006-05-24, 06:49
" />raczej OBD1
nosalm@op.pl - 2006-05-24, 18:46
" />Czy po takiej zmianie wzrasta moc auta?
elmer - 2006-05-24, 19:39
" />Tak, w całym zakresie obrotowym samochód zyskuje ok. 10 Nm, zupełnie inną reakcję gaz i spada spalanie.
kulesz - 2006-05-24, 19:54
" />pamiętam jak zobaczyłem w akcji auto elmera i zaraz wpadłem zaglądać mu pod maske,patrze a tam d15b2 i nie wierze własnym oczom nie wiedziałem że auto po takiej małej rzeźbie potrafi się tak zbierać
spiderGT - 2006-05-24, 22:34
" />sam kombinowalem co tu nadłubać w hance, najpierw myslalem o mini-me ale sam sie przekonalem po zrobieniu dolotu i wydechu ze te 0,5 sek ktore urwalem w sprincie do 100 juz nie cieszą tak jak na początku(apetyt rośnie) i te 10 km z mini-me szybko mi sie przeje a możliwości sinika powoli się kończą chyba ze przy okazji wymieni sie głowice ale tu znowu rosną koszty, dlatego mysle zeby poszukac za granicą nieco rozbitą hanke z dohc przezucic kilka bebeli a reszte pchnąć a potem dłuuugo sie cieszyc:)
z tym ze to nie takie proste znalezc taniego dawce..