ďťż

Wolne obroty w D15B2



Vitec - 2007-09-08, 19:19
" />Chyba zaczyna mi się sypać moja Hania. Problem dotyczy wolnych obrotów. Na rozgrzanym silniku obroty spadają mi do 300 - 350 obr/min. Na zimnym silniku, na ssaniu mam 1300 obr. ale gdy ssanie się wyłączy obroty spadają do 900 a potem stopniowo do 300, potrafi czasem zgasnąć gdy dojeżdzam do świateł i wysprzęgle silnik.
Wszystko było cacy, obroty 800, gdy jakieś dwa tygodnie temu ze 120 km/h zacząłem hamować silnikiem. Zawsze gdy tak robiłem odgłos silnika równomiernie mile mruczał i teraz też zaczął mruczeć lecz po chwili odgłos się zmienił tak jakby reszta mieszanki dopalała się w rurze wydechowej ale nie strzelał i samochód zaczął gwałtowniej zwalniać. Gdy wysprzęgliłem obroty spadły do 500 obr./min., troszkę ją przegazowałem i obroty wróciły do normy. Niestety sytuacja zaczeła się powtarzać coraz częściej aż teraz wogóle chodzi na bardzo niskich obrotach i silnik odczuwalnie stracił na mocy.
Wyczyściłem silniczek krokowy w/g tutoriala lecz nie mogę ustawić obrotów, mianowicie gdy ustawie 700 obr przy odłączonym silniczku krokowym to po podłączeniu mam 1100 obr. po resecie ECU. Czy obroty napewno ustawia się śrubką widoczną obok dźwigni przepustnicy? Z tego co widzę ta śrubka ustawia uchylenie przepustnicy. Mam Hanie od ok. 2 lat i jest to mój pierwszy pojazd z mono-wtryskiem, gaźnikowce regulowało się nieco inaczej.
Jak myślicie czy może to być także wina paska rozrządu bo wiem, że pasek potrafi przeskoczyć w czasie hamowania silnikiem.
Jest kilka postów na forum na ten temat które przejrzałem lecz nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Sorki, że się tak rozpisałem ale starałem się przekazać jak najwięcej szczegółów mojego problemu.




Grzesiek - 2007-09-08, 23:05
" />



Vitec - 2007-09-09, 10:11
" />Jeśli chodzi o przewody WN to są napewno dobre. Dzisiaj zajrzałem do ECU i pokazuje błąd 14 i 16 co bardziej dziwnego dla mnie po resecie ECU bez uruchamiania silnika komp odrazu zgłasza te błędy. Resetuje ECU bezpiecznikiem. Coś źle robie?
Jeśli chodzi o pasek rozrządu, to tak teoretyzując, przesunięcie o jeden nawet ząbek do przodu lub tyłu skutkowałoby chyba problemami z uruchomieniem silnika a u mnie silniczek startuje bez problemów.



Grzesiek - 2007-09-09, 10:29
" />to cos ci komp glupieje




Grzehurra - 2007-09-09, 10:57
" />zrob reset przez kleme..



Vitec - 2007-09-09, 13:32
" />Tak też zrobiłem i wreszcie ECU wykasowało błędy, obroty ustawiły się na 500 -600 obr/min. Wiem, że trochę za niskie ale narazie tak zostawie, pojeżdze jeszcze trochę i zobacze co się będzie działo. Narazie mruczenie silniczka podczas hamowania nim wróciło do normy. Zobaczymy co dalej. Ciekawe dlaczego ECU nie zresetowało się bezpiecznikiem?



Grzehurra - 2007-09-09, 13:58
" />niektorych bledow nie da sie wykasowac przez bezpiecznik, tylko klema..

wyreguluj na odlaczonym krokowym obroty, podlacz krokowy i walnij reset, to 15min roboty..

i piwko mozesz postawic..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu