ďťż

Wymaina łożyska z tyłu (hamulce bębnowe)



Ryba - 2007-10-25, 10:07
" />Otóż będę za jakiś tydzień wymieniał łożysko z tyłu. Wiem, że występuje w komplecie z piastą.
Jak się do tego zabrać??
Bęben ściąga się chyba "po prostu" - z tego co obadałem, to nie ma nakrętki mocującej go do piasty.
Jak wygląda sprawa ściągnięcia piasty wraz z łożyskiem z czopa ??
W jaki sposób należy przełożyć szpilki kół ?? - wybija się je czy jakoś inaczej ??
Będę wdzięczny za wszelkie rady !! A przy wymianie postaram się zrobić tutorial !!




nosql - 2007-10-25, 12:01
" />więc jest to dosłownie 5 minut roboty

ściągasz koło, ściągasz bęben (u mnie nie był przykręcony), następnie płaskim śrubokręcikiem zdejmujesz ten dekielek z piasty - ukaże Ci się jedna duża nakrętka (nie pamiętam rozmiaru) - z zabitym rantem - takie coś jak z przodu.
Odbijasz rant, odkręcasz nakrętkę - ściągasz piastę, przecierasz szmatką, zakładasz nową, zakręcasz nakrętkę, zabijasz rant, zakładasz dekielek, zakładasz bęben, przykręcasz koło - gotowe

Piasta u mnie zeszła bez najmniejszego problemu, drugą piastę miałem ze szpiklami więc nie przekładałem szpilek - jeżeli chcesz przekładać to taka sama zasada jak zawsze, nakręcasz 2 nakrętki, jedną kontrujesz a drugą wykręcasz szpiklę, tak samo wkręcasz..

Zmiana piasty jest tak banalna, że tutorial wydaje mi się zbędny



Ryba - 2007-10-25, 15:10
" />Dzieki za wyjaśnienie Pozostał mi jedynie problem szpilek Na tych zdjęciachKLIK widać, że szpilki są jakoś wbijane/wprasowywane w piastę i to może być problem Na tej konkretnej aukcji piasta jest już z nowymi szpilkami, ale ja będę miał bez
Da radę w warunkach garażowych samemu to przełożyć ??



Emos - 2007-10-27, 13:53
" />nie panikuj
tam masz na tych szpilkach wieloklin zabieraz młotek jakiś materiał np aluminium i walisz w to i one ci wychodzą może być tak ze sa zapieczone bądz zardze WD-40 lub jakis inny odrdzewiacz albo coca cola odczekach kilka minut i przedłużenie ręki w ruch<czyli młot>i walisz z tym aluminium chodzi oto zebyć niespieprzyl gwintu niemusi być to aluminium może byc coś innego byle zeby bylo dużo wieksze srednicą od szpilki i staraj sie to trzymać na środku nieruchomo póżniej zabierasz tak jak ci mówili 2 nakrętki tego samego gwintu co szpilka musi ci sie nakrecić w palcachta nakretka<te 2 nakrętki>bo jak nieidzie to nie ten gwint jak sie leciutko nakrecą to kręcisz opcja razy 4:P a w warunkasz garażowych dasz rade!! spokojnie.. dobrze przesmaruj łożysko i niedociągaj nakretki do oporu bo ci chyci i zjebiesz pisatezobacz najlepiej z jaką siłą jest stare deociągnięte i zaklep nakretke bo ci sie popuści i koło odpadnie powodzenia !!




Ryba - 2007-10-27, 16:05
" />No to jak są na wielkoklin to nie będzie porblemu Myśłałem, że wprasowywane były
Dzięki za rady !! przy wymianie zrobie tutka , którym będzie się można posiłkować



stealth - 2007-10-29, 12:36
" />Tutoriala rób, na pewno nie zaszkodzi, a nawet jeśli sprawa banalna, to na pewno komuś kto robi pierwszy raz się przyda

To jest moje zdanie i całkowicie je popieram
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu