Wymiana amorków+sprężyn
Sapi - 2007-01-14, 09:54
" />Witam Was:-)
Jakis czas temu kupiłem od Grocha666 przednie springi+amorki i na tył same springi. Byłem dogadany z moim zaufanym mechanikiem ze mi szybko wymieni. Niestety paczka z częściami troche sie opóźniła i do dzis gratu leżą w garażu zamiast jeździć w aucie. Wczoraj wpadlem na pomysł: "a moze sam bym sobie poradził z wymianą" ? Powiedzcie mi prosze Panowie czy to trudna operacja? Z przodu zeby wymienic amor i sprezyne trzeba wszystko rozebrac. Z tylu pewnie łatwiej. Robiliscie to kiedys? Czy moze olac i jednak zaczekac na mechanika?
TCS - 2007-01-14, 10:10
" />w sumie to z przodu masz 3 lub 4 sruby.z tylu jest latwiej. ogolnie potrzebujesz imbus i klucz chyba 15 o ile dobrze pamietam,ja zmienialem sam,nie jest trudno.
nosql - 2007-01-14, 10:21
" />
elmer - 2007-01-14, 10:29
" />Nawet kanału nie potrzeba.
Sebisz111 - 2007-01-14, 10:32
" />Dokładnie sprawa jest prosta ale przy seryjnych sprężynkach musisz mieć ściągacz bo inaczej możesz zrobić sobie krzywdę !!
Powodzenia w przekładce
ps ja zmieniałem w takich warunkach czas to około 1,5H
to na ziemi to śnieg
grajos - 2007-01-14, 10:49
" />Trzeba jeszcze pamietac,ze nie wszystkie sruby chca sie zawsze odkrecic,szczegolnie jak dawno nie byly ruszane. Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej zawsze sa zapieczone sruby przy tylnych amorkach,te na dole przykrecone do wahacza w tulei metalowogumowej. Lepiej odrazu w te tuleje tez sie zaopatrzyc przed wymianą.
nosql - 2007-01-14, 11:04
" />grajos, dobrze gada
Lepiej zaopatrzyć się w WD-40 (naprawdę pomaga )
grajos - 2007-01-14, 12:29
" />WD-40 pomaga,to fakt,ale nie zawsze,hehe. Mialem juz takie przypadki,ze tylko palnik i gazy dawaly rade,no ale to juz jest zabawa dla tego ktory sie zna na tym. A co do tej wymiany to najpierw sprawdzic czy te sruby sie odkrecą,oczywiscie z czuciem,a nie odrazu sie zaprzec i ciągnąć śrube z calej sily. Jak sie zacznie odkrecac to obserwowac czy sie odkreca razem z gwintem,jak nie to spryskac WD-40 i zostawic na jakis czas. Moze da rade.
HIO - 2007-01-14, 14:28
" />Wd-40 pomaga.
Dobry klucz tez niezbedny. Przedluzka jakas (przynamniej metrowa rura) tez sie przydac moze.
Sapi - 2007-01-14, 15:08
" />Mam springi -35mm. Myslicie ze bez ścisku dam rade? No i ile tych tuleji od razu kupic? na przod i na tył? znacie moze koszty ? dam rede przy okazji je sam powymieniac?
nosql - 2007-01-14, 15:14
" />Powinieneś dać rade, beddom dał rade
simon_55 - 2007-01-14, 16:11
" />czyzby maly tutrioal bedzie???zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Sapi - 2007-01-14, 09:54
" />Witam Was:-)
Jakis czas temu kupiłem od Grocha666 przednie springi+amorki i na tył same springi. Byłem dogadany z moim zaufanym mechanikiem ze mi szybko wymieni. Niestety paczka z częściami troche sie opóźniła i do dzis gratu leżą w garażu zamiast jeździć w aucie. Wczoraj wpadlem na pomysł: "a moze sam bym sobie poradził z wymianą" ? Powiedzcie mi prosze Panowie czy to trudna operacja? Z przodu zeby wymienic amor i sprezyne trzeba wszystko rozebrac. Z tylu pewnie łatwiej. Robiliscie to kiedys? Czy moze olac i jednak zaczekac na mechanika?
TCS - 2007-01-14, 10:10
" />w sumie to z przodu masz 3 lub 4 sruby.z tylu jest latwiej. ogolnie potrzebujesz imbus i klucz chyba 15 o ile dobrze pamietam,ja zmienialem sam,nie jest trudno.
nosql - 2007-01-14, 10:21
" />
elmer - 2007-01-14, 10:29
" />Nawet kanału nie potrzeba.
Sebisz111 - 2007-01-14, 10:32
" />Dokładnie sprawa jest prosta ale przy seryjnych sprężynkach musisz mieć ściągacz bo inaczej możesz zrobić sobie krzywdę !!
Powodzenia w przekładce
ps ja zmieniałem w takich warunkach czas to około 1,5H
to na ziemi to śnieg
grajos - 2007-01-14, 10:49
" />Trzeba jeszcze pamietac,ze nie wszystkie sruby chca sie zawsze odkrecic,szczegolnie jak dawno nie byly ruszane. Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej zawsze sa zapieczone sruby przy tylnych amorkach,te na dole przykrecone do wahacza w tulei metalowogumowej. Lepiej odrazu w te tuleje tez sie zaopatrzyc przed wymianą.
nosql - 2007-01-14, 11:04
" />grajos, dobrze gada
Lepiej zaopatrzyć się w WD-40 (naprawdę pomaga )
grajos - 2007-01-14, 12:29
" />WD-40 pomaga,to fakt,ale nie zawsze,hehe. Mialem juz takie przypadki,ze tylko palnik i gazy dawaly rade,no ale to juz jest zabawa dla tego ktory sie zna na tym. A co do tej wymiany to najpierw sprawdzic czy te sruby sie odkrecą,oczywiscie z czuciem,a nie odrazu sie zaprzec i ciągnąć śrube z calej sily. Jak sie zacznie odkrecac to obserwowac czy sie odkreca razem z gwintem,jak nie to spryskac WD-40 i zostawic na jakis czas. Moze da rade.
HIO - 2007-01-14, 14:28
" />Wd-40 pomaga.
Dobry klucz tez niezbedny. Przedluzka jakas (przynamniej metrowa rura) tez sie przydac moze.
Sapi - 2007-01-14, 15:08
" />Mam springi -35mm. Myslicie ze bez ścisku dam rade? No i ile tych tuleji od razu kupic? na przod i na tył? znacie moze koszty ? dam rede przy okazji je sam powymieniac?
nosql - 2007-01-14, 15:14
" />Powinieneś dać rade, beddom dał rade
simon_55 - 2007-01-14, 16:11
" />czyzby maly tutrioal bedzie???