Wymiana fabrycznej instalacji na lepszą
bike - 2008-07-14, 18:50
" />Mam problemy z odbieraniem stacji, tzn szumy, tracenie sygnału itd. Czy to możliwe, że to przez dość cienki kabel antenowy? Bo ten kabelek wygląda bardzo lipnie. Mam zamiar go wymienić (w którymś temacie widziłem coś o przeciąganiu kabla przez słupek) ale nie wiem czy jest sens i czy to coś da. Ale tak sobie myślę, że może wymieniłbym wszystkie kable na jakieś lepsze, bo wogóle ktoś tam narobił niezłego bajzlu, kable są krótkie bo pewnie były nieraz skracane itp. Docelowo interesuje mnie tylko radio i cztery głośniki. Pociągnięcie kabli do tyłu i wymiana z przodu wyglada dość jasno, z kablem od anteny też powinienem sobie poradzić. Nie wiem tylko gdzie jest podpięte zasilanie, podtrzymanie i masa. I tak sobie myślę, że chyba odrazu chciałbym to podłączyć tak aby radio grało bez włączonego kluczyka.
Może ktoś ma jakieś sugestie jakich użyć kabli do anteny, głośników i zasilania?
No i może już ktoś coś wie gdzie są podłączone kable od zasilania i gdzie je najlepiej podpiąć że grało bez kluczyka w stacyjce?
Czy może sobie darować zasilanie bo to i tak nie robi różnicy (ostatecznie mogę pozostać przy wkładaniu kluczyka do stacyjki) i tylko wymienić kable od anteny i głośników?
Jak ktoś ma jakieś praktyczne uwagi to piszczie bo muszę coś z tym zrobić
Bazan - 2008-07-15, 14:41
" />co do grania bez kluczyka to prosta sprawa-> za radiem musisz połączyć kable memory i power
(żółty i czerwony)
Mike - 2008-07-18, 06:08
" />ja poprowadziłem tak:
1. nowy grubszy (ok2mm) przewód zasilający ze skrzynki bezpieczników pod maską
2. Podtrzymanie pamięci (żółty przewód w ISO) zostawie sobie chyba orginalny hondowski.
2. masę wkręciłem pod śrubę mocowania blachy trzymającej konsolę środkową, oczyszczając blachę oczywiście do żywego
3. do drzwi i tyłu pociągnąłem nowe kable głośnikowe chyba o przekroju (1,5mm)
4. Do anteny też nowy kabelek, ale myślę czy nie wywalić hondowskiej anteny i nie założyć nowej z grupy VW z tyłu na dachu, bo moja antena i tak jest spipcona
Do tego, ja uważam że dobre jest wyłączanie sie radia z kluczyka, bo odpada go samodzielne wyłączanie przy wychodzeniu z auta.
Ja to rozwiąże na przekaźniku, tzn na tym nowym przewodzie zasilającym wepne przekaźnik, a załączał ten przekaźnik będzie stary przewód zasilający, (pojawia sie po stacyjce).
Sądze że taka instalacja, będzie mnie w pełni satysfakcjonowała, tzn z przodu będą Helixy albo Hertze woofer + tweet a z tyłu w przygotowanej półce jakieś 6x9 narazie zdobyłem za friko jakieś noname ale grają wyjątkowo dobrze, przynajmniej w maździe z której je rwałem
No i do tego całe autko wytłumione. Auto zachowuje funkcjonalność (bagażnik pusty) a grać powinno przyjemnie
Dobra bo odbiegłem od tematu.
Pozdro
kyzer - 2008-08-01, 09:01
" />
Mike - 2008-08-04, 14:04
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
bike - 2008-07-14, 18:50
" />Mam problemy z odbieraniem stacji, tzn szumy, tracenie sygnału itd. Czy to możliwe, że to przez dość cienki kabel antenowy? Bo ten kabelek wygląda bardzo lipnie. Mam zamiar go wymienić (w którymś temacie widziłem coś o przeciąganiu kabla przez słupek) ale nie wiem czy jest sens i czy to coś da. Ale tak sobie myślę, że może wymieniłbym wszystkie kable na jakieś lepsze, bo wogóle ktoś tam narobił niezłego bajzlu, kable są krótkie bo pewnie były nieraz skracane itp. Docelowo interesuje mnie tylko radio i cztery głośniki. Pociągnięcie kabli do tyłu i wymiana z przodu wyglada dość jasno, z kablem od anteny też powinienem sobie poradzić. Nie wiem tylko gdzie jest podpięte zasilanie, podtrzymanie i masa. I tak sobie myślę, że chyba odrazu chciałbym to podłączyć tak aby radio grało bez włączonego kluczyka.
Może ktoś ma jakieś sugestie jakich użyć kabli do anteny, głośników i zasilania?
No i może już ktoś coś wie gdzie są podłączone kable od zasilania i gdzie je najlepiej podpiąć że grało bez kluczyka w stacyjce?
Czy może sobie darować zasilanie bo to i tak nie robi różnicy (ostatecznie mogę pozostać przy wkładaniu kluczyka do stacyjki) i tylko wymienić kable od anteny i głośników?
Jak ktoś ma jakieś praktyczne uwagi to piszczie bo muszę coś z tym zrobić
Bazan - 2008-07-15, 14:41
" />co do grania bez kluczyka to prosta sprawa-> za radiem musisz połączyć kable memory i power
(żółty i czerwony)
Mike - 2008-07-18, 06:08
" />ja poprowadziłem tak:
1. nowy grubszy (ok2mm) przewód zasilający ze skrzynki bezpieczników pod maską
2. Podtrzymanie pamięci (żółty przewód w ISO) zostawie sobie chyba orginalny hondowski.
2. masę wkręciłem pod śrubę mocowania blachy trzymającej konsolę środkową, oczyszczając blachę oczywiście do żywego
3. do drzwi i tyłu pociągnąłem nowe kable głośnikowe chyba o przekroju (1,5mm)
4. Do anteny też nowy kabelek, ale myślę czy nie wywalić hondowskiej anteny i nie założyć nowej z grupy VW z tyłu na dachu, bo moja antena i tak jest spipcona
Do tego, ja uważam że dobre jest wyłączanie sie radia z kluczyka, bo odpada go samodzielne wyłączanie przy wychodzeniu z auta.
Ja to rozwiąże na przekaźniku, tzn na tym nowym przewodzie zasilającym wepne przekaźnik, a załączał ten przekaźnik będzie stary przewód zasilający, (pojawia sie po stacyjce).
Sądze że taka instalacja, będzie mnie w pełni satysfakcjonowała, tzn z przodu będą Helixy albo Hertze woofer + tweet a z tyłu w przygotowanej półce jakieś 6x9 narazie zdobyłem za friko jakieś noname ale grają wyjątkowo dobrze, przynajmniej w maździe z której je rwałem
No i do tego całe autko wytłumione. Auto zachowuje funkcjonalność (bagażnik pusty) a grać powinno przyjemnie
Dobra bo odbiegłem od tematu.
Pozdro
kyzer - 2008-08-01, 09:01
" />
Mike - 2008-08-04, 14:04
" />