Wymiana osłony przegubów wewnętrznych
Stoki Chan - 2008-12-31, 13:12
" />Jak łatwo ,szybko i bezpiecznie ( ) wymienić gumową osłonę przegubu wewnętrznego ?? Da rade to zrobić w warunkach polowych (auto podniesione na lewarkach itp . ) ????
Ryba - 2008-12-31, 15:20
" />Wszystko się da (no prawie ), ale bez kanału to by mi się nie chciało.
Ja bym zrobił to tak:
Spuszczasz olej ze skrzyni, odkręcasz dużą nakrętkę na pieście (od przegubu zewnętrznego), rozpinasz zawieszenie, wyciągasz półoś ze skrzyni (delikatnie ! ), a potem to już tylko imadło, na którym zdejmujesz wewnętrzny przegub zakąłdasz nową osłonę i tyle
Robota na 1 dzień od rana do wieczora
Dawee - 2008-12-31, 15:39
" />Ryba po co spuszczać olej ze skrzyni?! rozpinasz wahacz dolny (chyba też końcówkę drążka kierowniczego) próbujesz odciągnąć całość tak żeby półoś z przegubem wewnętrznym wyszła z kielicha przy skrzyni (wcześniej rozetnij większą opaskę). Wydaje mi się że przegub wewnętrzny jest zabezpieczony zegerem, więc zdejmujesz zeger, zwalasz przegub wewnętrzny (uważaj bo łożyska powypadają, szt3 ) ściągasz starą gumę, zakładasz nową, nowy smar, chyba że po swapie jeszcze wszystko będzie cacy ale kto nie smaruje ten nie jedzie i składasz.
Ryba - 2008-12-31, 15:45
" />Spuszczać olej ze skrzyni, zeby wyjąć całą półoś w 1 kawałku a resztę grzebania robić w jakimś bardziej przystępnym miejscu
Dawee - 2008-12-31, 15:58
" />Moim zdaniem nie warto ruszać oleju! mniej grzebania będzie jak tylko rozetnie większą opaskę wyciągnie całą półoś (skoro reszta roboty ma być w przystępniejszym miejscu ) wymieni gumę, przesmaruje i złoży. Takie jest moje zdanie
Mike - 2008-12-31, 18:31
" />też uważam że nie trzeba zlewać oleju ze skrzyni.
najtrudniejsze jest rozpięcia wahacza od sworznia, potem już tylko piasta a reszta idzie gładkozanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Stoki Chan - 2008-12-31, 13:12
" />Jak łatwo ,szybko i bezpiecznie ( ) wymienić gumową osłonę przegubu wewnętrznego ?? Da rade to zrobić w warunkach polowych (auto podniesione na lewarkach itp . ) ????
Ryba - 2008-12-31, 15:20
" />Wszystko się da (no prawie ), ale bez kanału to by mi się nie chciało.
Ja bym zrobił to tak:
Spuszczasz olej ze skrzyni, odkręcasz dużą nakrętkę na pieście (od przegubu zewnętrznego), rozpinasz zawieszenie, wyciągasz półoś ze skrzyni (delikatnie ! ), a potem to już tylko imadło, na którym zdejmujesz wewnętrzny przegub zakąłdasz nową osłonę i tyle
Robota na 1 dzień od rana do wieczora
Dawee - 2008-12-31, 15:39
" />Ryba po co spuszczać olej ze skrzyni?! rozpinasz wahacz dolny (chyba też końcówkę drążka kierowniczego) próbujesz odciągnąć całość tak żeby półoś z przegubem wewnętrznym wyszła z kielicha przy skrzyni (wcześniej rozetnij większą opaskę). Wydaje mi się że przegub wewnętrzny jest zabezpieczony zegerem, więc zdejmujesz zeger, zwalasz przegub wewnętrzny (uważaj bo łożyska powypadają, szt3 ) ściągasz starą gumę, zakładasz nową, nowy smar, chyba że po swapie jeszcze wszystko będzie cacy ale kto nie smaruje ten nie jedzie i składasz.
Ryba - 2008-12-31, 15:45
" />Spuszczać olej ze skrzyni, zeby wyjąć całą półoś w 1 kawałku a resztę grzebania robić w jakimś bardziej przystępnym miejscu
Dawee - 2008-12-31, 15:58
" />Moim zdaniem nie warto ruszać oleju! mniej grzebania będzie jak tylko rozetnie większą opaskę wyciągnie całą półoś (skoro reszta roboty ma być w przystępniejszym miejscu ) wymieni gumę, przesmaruje i złoży. Takie jest moje zdanie
Mike - 2008-12-31, 18:31
" />też uważam że nie trzeba zlewać oleju ze skrzyni.
najtrudniejsze jest rozpięcia wahacza od sworznia, potem już tylko piasta a reszta idzie gładko