Wymiana paska rozrządu. Jak to dobrze zrobić?
Randal - 2006-04-07, 13:26
" />Chodzi o silnik D16A9. Paseczek trzeba wymienić a niestety w instrukcji obsługi autka brakuje właśnie tej nieszczęsnej strony gdzie zabieg jest opisany
Jak się do tego zabrać i czy konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów??
Dodam że interesuje mnie tylko zdjęcie/założenie/regulacja bo silnik jest na wierzchu i dojście jest dobre. Koło pasowe zdjęte.
Czy muszę od nowa ustawiać wszystko czy mogę zsunąć stary pasek i założyć nowy na jego miejsce nie zmieniając położenia wałków?
Jak to jest z regulacją naciągnięcia paska??
DODi - 2006-04-07, 14:37
" />Aby zdjąć osłonę paska rozrządu trzeba niestety ściągnąć pokrywę zaworów. Wiem jeszcze że koło pasowe odkreca się w przeciwną strone niz w normalnych samochodach.
Jesli zdejmiesz pasek bez naruszenia połozenia rozrzadu to mozesz nowy pasek załozyć bez problemowo. Nigdy takiej czynnosci sam nie wykonywalem wiec lepiej poczekaj na rade lepszych odemnie fachowców w tej dziedzinie, z pewnoscią dodadza coś wiecej !!
Sebisz111 - 2006-04-07, 19:28
" />
Randal - 2006-04-07, 21:44
" />Odkręca się w przeciwną do ruchu wskazówek zegara czyli tak jak większość śrub:)
Co do osłony to bez problemów zdjąłem ją bez zdejmowania pokrywy ale może chodzi o jakąś inną osłonę
Z paskiem to raczej sobie poradzę ale jak wykonać prawidłowo naciąg??
elmer - 2006-04-12, 08:51
" />Oczywiście, że nie trzeba ściągać pokrywy.
Michuu - 2006-04-12, 09:11
" />
Randal - 2006-04-12, 12:07
" />Już paseczek wymieniony a koło pasowe zmienione bez większych problemów, ale:
Jaką pastę mocującą? W manualu było napisane żeby śrube posmarować olejem ale ja tego nie zrobiłem, czy coś mam poprawić??
Michuu - 2006-04-12, 12:56
" />Srube mozna posmarowac pasta ktora sie utwardza i niepozwala odkrecic sie jej.
Umnie za kazym razem zmiany paska smarowano srubezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Randal - 2006-04-07, 13:26
" />Chodzi o silnik D16A9. Paseczek trzeba wymienić a niestety w instrukcji obsługi autka brakuje właśnie tej nieszczęsnej strony gdzie zabieg jest opisany
Jak się do tego zabrać i czy konieczne jest zdejmowanie pokrywy zaworów??
Dodam że interesuje mnie tylko zdjęcie/założenie/regulacja bo silnik jest na wierzchu i dojście jest dobre. Koło pasowe zdjęte.
Czy muszę od nowa ustawiać wszystko czy mogę zsunąć stary pasek i założyć nowy na jego miejsce nie zmieniając położenia wałków?
Jak to jest z regulacją naciągnięcia paska??
DODi - 2006-04-07, 14:37
" />Aby zdjąć osłonę paska rozrządu trzeba niestety ściągnąć pokrywę zaworów. Wiem jeszcze że koło pasowe odkreca się w przeciwną strone niz w normalnych samochodach.
Jesli zdejmiesz pasek bez naruszenia połozenia rozrzadu to mozesz nowy pasek załozyć bez problemowo. Nigdy takiej czynnosci sam nie wykonywalem wiec lepiej poczekaj na rade lepszych odemnie fachowców w tej dziedzinie, z pewnoscią dodadza coś wiecej !!
Sebisz111 - 2006-04-07, 19:28
" />
Randal - 2006-04-07, 21:44
" />Odkręca się w przeciwną do ruchu wskazówek zegara czyli tak jak większość śrub:)
Co do osłony to bez problemów zdjąłem ją bez zdejmowania pokrywy ale może chodzi o jakąś inną osłonę
Z paskiem to raczej sobie poradzę ale jak wykonać prawidłowo naciąg??
elmer - 2006-04-12, 08:51
" />Oczywiście, że nie trzeba ściągać pokrywy.
Michuu - 2006-04-12, 09:11
" />
Randal - 2006-04-12, 12:07
" />Już paseczek wymieniony a koło pasowe zmienione bez większych problemów, ale:
Jaką pastę mocującą? W manualu było napisane żeby śrube posmarować olejem ale ja tego nie zrobiłem, czy coś mam poprawić??
Michuu - 2006-04-12, 12:56
" />Srube mozna posmarowac pasta ktora sie utwardza i niepozwala odkrecic sie jej.
Umnie za kazym razem zmiany paska smarowano srube