ďťż

Wymiana paska rozrządu - z pompą czy bez?



JjF - 2006-12-28, 11:02
" />PRzyszedł czas na wymianę paska rozrządu (auto niedawno kupione)
Civic 1.4 16V z 1989 roku, wersja amerykańska kanadyjska

W warsztacie zalecają wymianę łącznie z pompą (bo stara na nowym pasku najprawdopoodbniej zacznie ciec)
W serwisie aut japońskich mówią, że można wymieniać zostawiając starą pompę i ona wytrzyma.

Czy ktoś z Was to przerabiał? Czy faktycznie pompa wytrzyma na nowym pasku?
A ile w ogóle przy spokojnej jeździe (od samego początku) pasek potafi wytrzymać ponad normę?

Dodam, żę rolka+pasek to 160PLN, a pompa dodatkowe 150, także praktycznie podwojenie kosztu imprezy.

Z góry dzięki za odpowiedzi i sugestie.




maly555 - 2006-12-28, 11:40
" />Siemka, nie wymieniaj pompy ( bo co orginał to orginał) jeżeli nie cieknie i nie rozumię dlaczego pompa na nowym pasku może zacząc ciec . Ja wymieniałem rozrząd i pompy nie ruszałem wszystko jest oki.
Pozdrawiam.



Largo - 2006-12-28, 12:27
" />a ja radze wymienic pasek i pompe tez teoretycznie sie powinno tak robić bo popmpa wytrzymuje tyle ile pasek a po co znowu robic praktycznie ta samą robote jak od razu mozna i bedzie git



zayonnc - 2006-12-28, 12:51
" />Jaki przebieg auta? No i czy realny? O ile dobrze pamiętam to pompę wymienia się co drugą wymianę paska Ale pewny nie jestem, ja nie wymieniałem pompy ale mechanik powiedział, że mam raczej realne 120tys km i pompy nie ma po co ruszać Ale przy następnej wymianie paska pompę wymienię.
Pozdr




JjF - 2006-12-28, 15:33
" />



HitmaN - 2006-12-30, 13:59
" />A może jak zrzucą sie lekko kręci i pasek to żeby sprawdzili tą pompe (czy ma luz i czy lekko się kręci) Ale to i tak zawsze jest pewne ryzyko zostawiać pompę. A mechanikom sie nie dziw że mówią żebyś wymienił bo jak wyciągniesz i wsadzisz nową no możesz mieć aby troche pewnośći że nie będzie ona ciec. Wolą unikać sytuacji że składają rozrząd na starych częsciach i klient po tygodniu przyejżdza z ryjem że woda mu cieknie. A tu chodzi o to że ta pompa musi przenosić wszystkie obciązenia powstałe w układzie rozrządu i dlatego zalecana jest jej wymiana.

Wybór i tak zależy od Ciebie czy uważasz że warto ryzykować i robić dwa razy to samo. Bo jest też taka opcja że jak Ci sie coś niedobrego stanie z pompą wody i szczeli albo zleci Pasek rozrządu i możesz miec silnik do kapitalki



Talib - 2007-01-02, 17:22
" />Popieram HitmanNa. Jak wymieniać to komplet, bo może się zdarzyć że pompa padnie niedługo po wymianie napinacza i paska ...



Randal - 2007-01-02, 23:31
" />Przyjmijmy że wymiana kosztuje około 100pln.

pasek+napinacz+pompa+wymiana=400
pasek+napinacz+wymiana=250
pompa+wymiana=250

robiąc na raty płacisz 100pln więcej, a tak dopłacając 150pln masz spokój na ponad 100tyś km. Jeśli robiłbyś to sam to możesz sobie rozbierać 7 razy w tygodniu silnik ale jeżeli mechanik ma zdzierać za każdą robotę to ja osobiście wolałbym jeść chleb z margaryną przez tydzień zamiast później kombinować kasę.



JjF - 2007-01-05, 21:05
" />



Randal - 2007-01-05, 21:33
" />Zainwestuj tylko w dobry pasek i rolkę. Co kupować znajdziesz w temacie o wymianie paska rozrządu w dziale porad!



Rino - 2007-01-06, 17:42
" />



FOREST - 2007-01-07, 10:49
" />
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu