Wymiana przedniego amortyzatora/przedniej sprężyny
rat4 - 2008-01-30, 21:42
" />Witam wszystkich, na początku uprzedzam że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową i uczę się jeszcze tego cudnego brudnego zajęcia....
chciałbym opisać jak wymienić amortyzator w Hani.(mój pojazd: d15b2 1,5 automat '88)
Czas jaki nam jest tu potrzebny to około 1h na jeden amorek.
Potrzebny solidny podnośnik, klucze nasadkowe,śrubokręt, kombinerki najlepiej pistolet na powietrze o ile kto ma...
amortyzator 1087/1088 przedni lewy i prawy do hanki ed3 Kayaba (~250 zł każdy ), lub tańsze Tokico ~150 zł
najważniejszym narzędziem to takie cudo do zgniatania sprężyn...ale o tym potem .
odkręcamy śrubkę nr 1,
/przy montażu pamiętajmy żeby nie założyć jej odwrotnie /tak jak ja hehe/
zaczep przewodu hamulcowego możemy rozmontować
i odblokować śrubokrętem zawleczkę na nim to tylko obejma
metalowa także nie bedę się rozpisywac,... i już go więcej nie widziec
bo do nowych amorów nie bedzię pasować,
jeśli ktoś na siłę zamontuje z powrotem
grozi to zerwaniem przewodu...no i dzwon jak nic...zero hamulca i na dodatek kolejna świecąca kontrolka w panelu....
to metalowe coś z literką R z angielskiego RIGHT:Prawy.. powinien być zwrócony ku tyłowi samochodu to ważne przy montażu!
Następnie:
odkręcamy śrubę nr 1 na rysunku poniżej, śruba ta pozwoli nam na wyciągnięcie amortyzatora razem ze sprężyną...
następnie:
odkręcamy wszystkie trzy wsporniki przewodu hamulcowego i tego środkowego można się pozbyć tak jak już wyżej napisałem....
dla własnego bezpieczeństwa ponieważ może nie pasować w nowym amortyzatorze. pozostałe dwie powinno się też dla bezpieczeństwa pozostawić
czyli numer 1 i 2 zostawiamy w spokoju a nr 3 usuwamy metalową obejmę a gumkę zostawiamy
następnie:
odkręcamy śruby oznaczone strzałkami, śruba środkowa pozostaje bez zmian.
[center][/center]
no i po włożeniu nowego wygląda to mniej więcej tak,,trochę go zarysowałem ale to nic w porównaniu z tym że zmierzy się z naszymi polskimi drogami hehe
Jeśli chodzi o demontaż samego amortyzatora to mogę tylko opisać jak to mniej więcej idzie..
Sprężyna musi być ściśnięta z dwóch stron ściskaczem do sprężyn amortyzatora jak na rysunku poniżej, to tylko przykład nie z hani:P
powinno się ściskać na przemian z obu stron aby nie zrobić ze sprężyny banana...
jak już to zrobimy i będzie troszkę luzu pomiędzy sprężyną a amorkiem
to odkręcamy główną śrubę mocującą i amorek jest nasz, zakładamy identycznie jak rozbieraliśmy wszystkie podkładki na poduszce amora tak samo,
pamiętamy tylko żeby dół sprężyny ustawiony został dokładnie na samym dole tam jest
na tej metalowej obręczy wygięcie w dół tam właśnie ma być początek sprężyny,
po założeniu przymierzamy i ustawiamy poduszkę tak jak była poprzednio, można sobie zrobić znak śrubokrętem, amortyzator powinien być ułożony metalowym znacznikiem R dla Prawego lub L dla lewego prostopadle do tyłu auta.
Należy sprawdzić czy przy pełnych skrętach w lewo i prawo przewód hamulcowy
nie jest narażony na niebezpieczne wygięcia które mogą doprowadzić do tragedii...patrz wyżej
to chyba wszystko....
jestem przypominam rookie jeśli chodzi o mechanikę uczę się powoli od znajomych mechaniorów.
czekam na wszelkie słowa krytyki i pytania dotyczące tego tematu.
i mam nadzieje że ta wiedza wam się przyda jeśli sami podejmiecie się wymiany amortyzatorów.
proszę o opinie na temat tego tutka
pozdrawiam entuzjastów genialnego japońskiego wynalazku
[ot]##################################################
INFORMACJA DLA WSZYSTKICH
jeśli ktoś chce zagrać ONLINE za free w grę LIVE FOR SPEED (pełna wersja)
zapraszam do poczytania tego tekstu, lub kontakt poprzez gg
INSTRUKCJA [/ot]
jurasjo - 2008-07-23, 16:08
" />Z opisu wynika, że nie jest to takie trudne. Tez mam zamiar robić przy Hance coraz więcej bo kupowanie części + zostawianie kasy u mechaników to jednak mocno nadwyręża kieszeń.
Mam zamiar zrobić diagnostykę amorków przód + tył. Jaka jest graniczna wartość przy której można jeździć ?
Guail_FH - 2008-07-29, 14:38
" />Barzo fajny tutek jelsi chodzi o sciagcz do sprezyn mozna to zrobic bez niego zdjac i zalozyc przynajmniej ja tak robilem z tylnim zawieszeniem i bez problemu dalo sie to ogarnac - sprezyny seryjne
WooojaS - 2009-04-08, 09:30
" />mozna by dodac jaki rozmiar kluczy gdzie jest:)
Al_Azabi - 2009-04-08, 14:26
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
rat4 - 2008-01-30, 21:42
" />Witam wszystkich, na początku uprzedzam że jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową i uczę się jeszcze tego cudnego brudnego zajęcia....
chciałbym opisać jak wymienić amortyzator w Hani.(mój pojazd: d15b2 1,5 automat '88)
Czas jaki nam jest tu potrzebny to około 1h na jeden amorek.
Potrzebny solidny podnośnik, klucze nasadkowe,śrubokręt, kombinerki najlepiej pistolet na powietrze o ile kto ma...
amortyzator 1087/1088 przedni lewy i prawy do hanki ed3 Kayaba (~250 zł każdy ), lub tańsze Tokico ~150 zł
najważniejszym narzędziem to takie cudo do zgniatania sprężyn...ale o tym potem .
odkręcamy śrubkę nr 1,
/przy montażu pamiętajmy żeby nie założyć jej odwrotnie /tak jak ja hehe/
zaczep przewodu hamulcowego możemy rozmontować
i odblokować śrubokrętem zawleczkę na nim to tylko obejma
metalowa także nie bedę się rozpisywac,... i już go więcej nie widziec
bo do nowych amorów nie bedzię pasować,
jeśli ktoś na siłę zamontuje z powrotem
grozi to zerwaniem przewodu...no i dzwon jak nic...zero hamulca i na dodatek kolejna świecąca kontrolka w panelu....
to metalowe coś z literką R z angielskiego RIGHT:Prawy.. powinien być zwrócony ku tyłowi samochodu to ważne przy montażu!
Następnie:
odkręcamy śrubę nr 1 na rysunku poniżej, śruba ta pozwoli nam na wyciągnięcie amortyzatora razem ze sprężyną...
następnie:
odkręcamy wszystkie trzy wsporniki przewodu hamulcowego i tego środkowego można się pozbyć tak jak już wyżej napisałem....
dla własnego bezpieczeństwa ponieważ może nie pasować w nowym amortyzatorze. pozostałe dwie powinno się też dla bezpieczeństwa pozostawić
czyli numer 1 i 2 zostawiamy w spokoju a nr 3 usuwamy metalową obejmę a gumkę zostawiamy
następnie:
odkręcamy śruby oznaczone strzałkami, śruba środkowa pozostaje bez zmian.
[center][/center]
no i po włożeniu nowego wygląda to mniej więcej tak,,trochę go zarysowałem ale to nic w porównaniu z tym że zmierzy się z naszymi polskimi drogami hehe
Jeśli chodzi o demontaż samego amortyzatora to mogę tylko opisać jak to mniej więcej idzie..
Sprężyna musi być ściśnięta z dwóch stron ściskaczem do sprężyn amortyzatora jak na rysunku poniżej, to tylko przykład nie z hani:P
powinno się ściskać na przemian z obu stron aby nie zrobić ze sprężyny banana...
jak już to zrobimy i będzie troszkę luzu pomiędzy sprężyną a amorkiem
to odkręcamy główną śrubę mocującą i amorek jest nasz, zakładamy identycznie jak rozbieraliśmy wszystkie podkładki na poduszce amora tak samo,
pamiętamy tylko żeby dół sprężyny ustawiony został dokładnie na samym dole tam jest
na tej metalowej obręczy wygięcie w dół tam właśnie ma być początek sprężyny,
po założeniu przymierzamy i ustawiamy poduszkę tak jak była poprzednio, można sobie zrobić znak śrubokrętem, amortyzator powinien być ułożony metalowym znacznikiem R dla Prawego lub L dla lewego prostopadle do tyłu auta.
Należy sprawdzić czy przy pełnych skrętach w lewo i prawo przewód hamulcowy
nie jest narażony na niebezpieczne wygięcia które mogą doprowadzić do tragedii...patrz wyżej
to chyba wszystko....
jestem przypominam rookie jeśli chodzi o mechanikę uczę się powoli od znajomych mechaniorów.
czekam na wszelkie słowa krytyki i pytania dotyczące tego tematu.
i mam nadzieje że ta wiedza wam się przyda jeśli sami podejmiecie się wymiany amortyzatorów.
proszę o opinie na temat tego tutka
pozdrawiam entuzjastów genialnego japońskiego wynalazku
[ot]##################################################
INFORMACJA DLA WSZYSTKICH
jeśli ktoś chce zagrać ONLINE za free w grę LIVE FOR SPEED (pełna wersja)
zapraszam do poczytania tego tekstu, lub kontakt poprzez gg
INSTRUKCJA [/ot]
jurasjo - 2008-07-23, 16:08
" />Z opisu wynika, że nie jest to takie trudne. Tez mam zamiar robić przy Hance coraz więcej bo kupowanie części + zostawianie kasy u mechaników to jednak mocno nadwyręża kieszeń.
Mam zamiar zrobić diagnostykę amorków przód + tył. Jaka jest graniczna wartość przy której można jeździć ?
Guail_FH - 2008-07-29, 14:38
" />Barzo fajny tutek jelsi chodzi o sciagcz do sprezyn mozna to zrobic bez niego zdjac i zalozyc przynajmniej ja tak robilem z tylnim zawieszeniem i bez problemu dalo sie to ogarnac - sprezyny seryjne
WooojaS - 2009-04-08, 09:30
" />mozna by dodac jaki rozmiar kluczy gdzie jest:)
Al_Azabi - 2009-04-08, 14:26
" />