Zaciski tylnych tarcz hamulcowych
Stasiek - 2006-02-26, 10:23
" />Zabierając się za usprawnienie hamulca ręcznego (podczas próby wchodzenia z "ręcznym" w zakręt nawet na śniegu żadko kiedy zarzucało tyłem tak jakbym tego chciał oraz ruszjąc z miejsca na zaciągniętym "ręcznym" obniżało mi tył samochodu tylko z jednej strony) myślałem że roboty jest na pare godzin maksimum :wink:
Po odkręceniu kół (od zakupu, czyli prawie 2 lata nie zaglądałem tam) widok był nie ciekawy:
Wcześniej podejrzewałem że albo się klocki wytarły albo że trochę zapiekły się, a okazało się klocki trzeba było moczyć pare dni żeby normalnie odeszły
(nie chciałem robić nic na siłę a moczyłem w starym płynie hamulcowym)
Widok tłoczka - tego w "lepszym" stanie...
...i tego trochę gorszego
(osłona w zestawie z innymi gumkami do jednego zacisku około 12zł w JC).
problem miałem z wyciągnięciem gumowej osłony tłoka
(tłok trzeba odkręcić :mrgreen: )
Sam tłok :shock: (oczywiście poszedł pod grubą szczote druciana
- część zewnętrzna i szczotkę delikatną - gładka część tłoczka)
Następny problem to swożnie, na których chodzi cały zacisk (nie "chodził")
Trzeba się namęczyć ale wpuszczając za gumową osłonę WD40 lub coś w podobnego, można wyciągnąć (wykręcić, wystukać).
Około 2 godziny roboty i obydwa wyciągnięte
Godziny roboty ze szczotką drucianą i szlifierką i zaczęło to jakoś wyglądać
MISSION ACCOMPLISHED!!!
Mi zajęło to baaaardzo długo, bo nie miałem samochodu w domu i zawsze jak zabierałem się za robotę to czegoś brakowało i robota stała, ale nie spieszyło mi się, bo samochód i tak unieruchomiłem na zimę, bo kasa nie dopisywała.
Teraz o zaciskach wiem wszystko (dużo opuściłem w tym opisie, ale post czytałoby się na raty gdybym każdy szczegół opisał i obfotografował) i jeżeli ktoś by miał kiedyś problem z tym chu..stwem to służę radą.
P.S. przednie zaciski zostawiłem na drugą zimę :mrgreen:
Sebisz111 - 2006-02-26, 10:31
" />Kawał dobrej roboty Szacuneczek
DODi - 2006-02-26, 10:33
" />Respecta !! Super tutorial - gratulacje - mysle ze teraz wszystko jasne jeśli chodzi o hamulce !!
mariusz 123 - 2006-02-26, 16:10
" />STASIEK pytales czy mozna kupic tez tloczki,?bo jak sa juz lekko pordzewiale to moga ciec na nowych klockach,ja tak mialem i musialem kupic uzywki.i ta uzywka juz tez zaczyna ciec,???
Stasiek - 2006-02-26, 22:01
" />Nowe tylko w ASO podobno (około 100zł) bo zamienników nie ma.
Jeżeli ciekną to musiały być nieźle pordzewiałe albo trzeba nową uszczelkę (jest tak siasna że nie ma prawa ciec)
Marcel ED7 - 2006-03-01, 21:13
" />Kawal dobrej robaty. :lol: Ja mam problem wieczny z recznim zawiesza sie
mariusz 123 - 2006-03-01, 21:29
" />zaciski extra zrobione,ale stan podwozia to widze ze za ciekawy nie jest,wszystko pognite zrob cos z tym bo ci sie to rozpadnie???
Merfi - 2006-03-05, 21:03
" />co do konserwacji prowadnic i tloczkow i prochownikow to proponuje motor life wstrzyknac poniewaz nie paruje nie reaguje z metalem i guma a smaruje bardzo dobrze i konserwuje.
wd wyparuje i bedzie to samo
prowadnice delikatnie przesmarowac mozna dodatkowo smarem do przegubow
stasiek robilem to samo co ty tylko dodatkowo ja zmienialem cale wachacze z bebnami na tarcze.
Stasiek - 2006-03-10, 23:47
" />
Nevada - 2006-03-11, 10:00
" />piękny opis- przyda się
własnie mnie czeka taka operacja
Scroodge - 2006-03-11, 11:50
" />
Stasiek - 2006-03-11, 18:15
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Stasiek - 2006-02-26, 10:23
" />Zabierając się za usprawnienie hamulca ręcznego (podczas próby wchodzenia z "ręcznym" w zakręt nawet na śniegu żadko kiedy zarzucało tyłem tak jakbym tego chciał oraz ruszjąc z miejsca na zaciągniętym "ręcznym" obniżało mi tył samochodu tylko z jednej strony) myślałem że roboty jest na pare godzin maksimum :wink:
Po odkręceniu kół (od zakupu, czyli prawie 2 lata nie zaglądałem tam) widok był nie ciekawy:
Wcześniej podejrzewałem że albo się klocki wytarły albo że trochę zapiekły się, a okazało się klocki trzeba było moczyć pare dni żeby normalnie odeszły
(nie chciałem robić nic na siłę a moczyłem w starym płynie hamulcowym)
Widok tłoczka - tego w "lepszym" stanie...
...i tego trochę gorszego
(osłona w zestawie z innymi gumkami do jednego zacisku około 12zł w JC).
problem miałem z wyciągnięciem gumowej osłony tłoka
(tłok trzeba odkręcić :mrgreen: )
Sam tłok :shock: (oczywiście poszedł pod grubą szczote druciana
- część zewnętrzna i szczotkę delikatną - gładka część tłoczka)
Następny problem to swożnie, na których chodzi cały zacisk (nie "chodził")
Trzeba się namęczyć ale wpuszczając za gumową osłonę WD40 lub coś w podobnego, można wyciągnąć (wykręcić, wystukać).
Około 2 godziny roboty i obydwa wyciągnięte
Godziny roboty ze szczotką drucianą i szlifierką i zaczęło to jakoś wyglądać
MISSION ACCOMPLISHED!!!
Mi zajęło to baaaardzo długo, bo nie miałem samochodu w domu i zawsze jak zabierałem się za robotę to czegoś brakowało i robota stała, ale nie spieszyło mi się, bo samochód i tak unieruchomiłem na zimę, bo kasa nie dopisywała.
Teraz o zaciskach wiem wszystko (dużo opuściłem w tym opisie, ale post czytałoby się na raty gdybym każdy szczegół opisał i obfotografował) i jeżeli ktoś by miał kiedyś problem z tym chu..stwem to służę radą.
P.S. przednie zaciski zostawiłem na drugą zimę :mrgreen:
Sebisz111 - 2006-02-26, 10:31
" />Kawał dobrej roboty Szacuneczek
DODi - 2006-02-26, 10:33
" />Respecta !! Super tutorial - gratulacje - mysle ze teraz wszystko jasne jeśli chodzi o hamulce !!
mariusz 123 - 2006-02-26, 16:10
" />STASIEK pytales czy mozna kupic tez tloczki,?bo jak sa juz lekko pordzewiale to moga ciec na nowych klockach,ja tak mialem i musialem kupic uzywki.i ta uzywka juz tez zaczyna ciec,???
Stasiek - 2006-02-26, 22:01
" />Nowe tylko w ASO podobno (około 100zł) bo zamienników nie ma.
Jeżeli ciekną to musiały być nieźle pordzewiałe albo trzeba nową uszczelkę (jest tak siasna że nie ma prawa ciec)
Marcel ED7 - 2006-03-01, 21:13
" />Kawal dobrej robaty. :lol: Ja mam problem wieczny z recznim zawiesza sie
mariusz 123 - 2006-03-01, 21:29
" />zaciski extra zrobione,ale stan podwozia to widze ze za ciekawy nie jest,wszystko pognite zrob cos z tym bo ci sie to rozpadnie???
Merfi - 2006-03-05, 21:03
" />co do konserwacji prowadnic i tloczkow i prochownikow to proponuje motor life wstrzyknac poniewaz nie paruje nie reaguje z metalem i guma a smaruje bardzo dobrze i konserwuje.
wd wyparuje i bedzie to samo
prowadnice delikatnie przesmarowac mozna dodatkowo smarem do przegubow
stasiek robilem to samo co ty tylko dodatkowo ja zmienialem cale wachacze z bebnami na tarcze.
Stasiek - 2006-03-10, 23:47
" />
Nevada - 2006-03-11, 10:00
" />piękny opis- przyda się
własnie mnie czeka taka operacja
Scroodge - 2006-03-11, 11:50
" />
Stasiek - 2006-03-11, 18:15
" />