zadyszka na wyższych obrotach- why oh why :) ?
spiderGT - 2006-02-28, 21:35
" />czesc
wlasnie odebralem auto od mechanika gdyz po snie zimowym padl mi alternator, zrobil mi przy okazji zaciski bo trzymaly tarczę- i własnie w tym upatrywalem przyczyne slabej dynamiki mojej Hanki
okazuje sie jednak ze to nie bylo to, jest poprawa ale co dziwne idzie raczej z dolu miedzy 3 a 4tys obr robi się milo a potem tylko tylko ryk a dynamiki zero
swiece i przewody sa ok,filtry, paski tez
auto ma teoretyczny przebieg 152tys, czy kat lub ktorys z tlumnikow moze byc przypchany?
jutro jade sprobowac z zaplonem ale jakos nie wydaje mi sie zeby to byl on
padla jeszcze mysl ze pompa na wyzszych obrotach daje zbyt male cisnienie
nie mam koncepcji:( poradzicie coś?
dzięki i pozdrawiam
Scroodge - 2006-02-28, 21:38
" />tak pompa paliwa moze byc winna
a pytanie masz gaz??
wOOx - 2006-02-28, 21:41
" />Sprawdź koniecznie tłumiki.Znam tezn przypadek z autopsji ze auto wogóle nie przyspieszało powyzej 100 km/h obroty rosną auto dalej sie turla tyle samo.Po zmianie tłumika końcowego jak ręką odjął a zatkałsie poprzez uderzenie nim o ziemie.
spiderGT - 2006-02-28, 21:46
" />gazu nie mam,chociaz przydalby sie:)
a co koncowego tlumnika to jest jakis sposob zeby sie przekonac czy z nim jest cos nie tak?
wiem ze na przeglądzie nie spelnial mi norm spalin ale nie wiem czy to ma związek
DODi - 2006-02-28, 21:46
" />Dokładnie miałm kiedys taki problem. Ale zacznijmy od tego: czy powyzej tych 100km/h obroty ida ci szybko w góre a auto niejedzie ??? W szczególnosci na 5 biegu ?? Bo jesli ida obroty w gore a auto nie jedzie to wina jest w tarczy sprzegła, ktore poprostu ci si ejuz lsizga.
Jeslei powyżej 100 masz problemy bo auto wyje obroty nie chca zabardzo iśc i auto nie chce jechac to tak jak napisał woox - na 99% koncowy tłumik, który jest juz zapchany... miałem podobny problem. Wszyscy specjalisci mówili ze to sprzegło... Ale ja nie wierzyłem. Dopiero taki znajomy nasz mechanik powiedział ze to zapchany tłumik... Pojechałem wyminic i auto jeździło jak rakieta. A wczesnie j z górki chciało jechać maks 120-130 km/h a pod górke wrecz zdychało. A na do 100 szło praktycznie jak rakieta....
Szybik - 2006-02-28, 22:35
" />Jeszcze jedna opja do sprawdzenia - zobacz czy rozrząd jest ustawiony jak należy.
Siwas - 2006-02-28, 22:55
" />Kur** im wiecej osob zaklada wantki ze cos nie tak maja ze swoimi silnikami zaraz zauwazam ze po czesci u mnie tez wystepuja takie objawy
U mnie ryczy bo sie kilka dni temu przepalil,albo przetarl
A na 3,4,5 biegu przy predkosci kolo 2 tysi/min ile bym nie dawal gazu(nie cisne max!) autko leeeeeeedwo przyspiesza-potem lepiej.
Jak sprawdzic czy katalizator nie jest zapchany?
pozdro,nowicjusz;-)
spiderGT - 2006-03-01, 10:24
" />sprzęglo wydaje mi sie ze mam dobre bo na wybieranie gazu przy wcisnietym pedale czekac nie musze
do setki idzie "jak cie moge" ale napewno to nie jest tak jak powinno,
poprostu mam slabe wyzsze obroty co wydaje sie dziwne
(od 3-4tys chwila ciągu)
pasek mam nowy i zalozony na bank dobrze
jesli to tlumnik to troche dół bo zaczyna mi kasy brakowac:(
a nie da sie go jakos odetkac?:)
(wycior i go:) )
przypomnialo mi sie jeszcze ze w srodkowym tlumniku od czasu do czasu coś mi rzęzi, meches powiedzial ze jakas blaszka mogla sie oberwac ale ze to nic nie wadzi
Michuu - 2006-03-01, 10:33
" />
spiderGT - 2006-03-02, 10:44
" />Dodi, chyba mialeś rację
pojechalem do mechanika wspomnialem o problemie a on zaproponowal mi prosty test na zużycie sprzęgła:
mając auto na biegu,jedną nogą mocno trzymac hamulec, drugą sprzegło,palcem ręki delikatnie dodac gazu,i powoli ujmować sprzęglo, jesli zgasnie od razu tzn ze jest dobre, u mnie na to trzeba bylo chwile poczekac..
nie jest moze w tragicznym stanie ale swoją swietnosc ma dawno za sobą
niedlugo odstawie mu auto, mam nadzieje ze nie bedzie na tyle sfachane ze bedzie dalo sie nabic nowe okladziny, no i fajnie by bylo jakby docisk sie tez nie wysypał
przekonam sie pewnie gdzies za tydzien
dzięki
DODi - 2006-03-02, 10:46
" />Jesli to jest tylko tarcza sprzegła a docisk jest ok to obicie tarczy to koszt około 100zł. Ale nie dawaj tego robić byle komu.... Bo nowa tarcza to koszt koło 250-300 zł... Zresztą jest na stronie cennik JC i tam masz ceny
Michuu - 2006-03-02, 12:15
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
spiderGT - 2006-02-28, 21:35
" />czesc
wlasnie odebralem auto od mechanika gdyz po snie zimowym padl mi alternator, zrobil mi przy okazji zaciski bo trzymaly tarczę- i własnie w tym upatrywalem przyczyne slabej dynamiki mojej Hanki
okazuje sie jednak ze to nie bylo to, jest poprawa ale co dziwne idzie raczej z dolu miedzy 3 a 4tys obr robi się milo a potem tylko tylko ryk a dynamiki zero
swiece i przewody sa ok,filtry, paski tez
auto ma teoretyczny przebieg 152tys, czy kat lub ktorys z tlumnikow moze byc przypchany?
jutro jade sprobowac z zaplonem ale jakos nie wydaje mi sie zeby to byl on
padla jeszcze mysl ze pompa na wyzszych obrotach daje zbyt male cisnienie
nie mam koncepcji:( poradzicie coś?
dzięki i pozdrawiam
Scroodge - 2006-02-28, 21:38
" />tak pompa paliwa moze byc winna
a pytanie masz gaz??
wOOx - 2006-02-28, 21:41
" />Sprawdź koniecznie tłumiki.Znam tezn przypadek z autopsji ze auto wogóle nie przyspieszało powyzej 100 km/h obroty rosną auto dalej sie turla tyle samo.Po zmianie tłumika końcowego jak ręką odjął a zatkałsie poprzez uderzenie nim o ziemie.
spiderGT - 2006-02-28, 21:46
" />gazu nie mam,chociaz przydalby sie:)
a co koncowego tlumnika to jest jakis sposob zeby sie przekonac czy z nim jest cos nie tak?
wiem ze na przeglądzie nie spelnial mi norm spalin ale nie wiem czy to ma związek
DODi - 2006-02-28, 21:46
" />Dokładnie miałm kiedys taki problem. Ale zacznijmy od tego: czy powyzej tych 100km/h obroty ida ci szybko w góre a auto niejedzie ??? W szczególnosci na 5 biegu ?? Bo jesli ida obroty w gore a auto nie jedzie to wina jest w tarczy sprzegła, ktore poprostu ci si ejuz lsizga.
Jeslei powyżej 100 masz problemy bo auto wyje obroty nie chca zabardzo iśc i auto nie chce jechac to tak jak napisał woox - na 99% koncowy tłumik, który jest juz zapchany... miałem podobny problem. Wszyscy specjalisci mówili ze to sprzegło... Ale ja nie wierzyłem. Dopiero taki znajomy nasz mechanik powiedział ze to zapchany tłumik... Pojechałem wyminic i auto jeździło jak rakieta. A wczesnie j z górki chciało jechać maks 120-130 km/h a pod górke wrecz zdychało. A na do 100 szło praktycznie jak rakieta....
Szybik - 2006-02-28, 22:35
" />Jeszcze jedna opja do sprawdzenia - zobacz czy rozrząd jest ustawiony jak należy.
Siwas - 2006-02-28, 22:55
" />Kur** im wiecej osob zaklada wantki ze cos nie tak maja ze swoimi silnikami zaraz zauwazam ze po czesci u mnie tez wystepuja takie objawy
U mnie ryczy bo sie kilka dni temu przepalil,albo przetarl
A na 3,4,5 biegu przy predkosci kolo 2 tysi/min ile bym nie dawal gazu(nie cisne max!) autko leeeeeeedwo przyspiesza-potem lepiej.
Jak sprawdzic czy katalizator nie jest zapchany?
pozdro,nowicjusz;-)
spiderGT - 2006-03-01, 10:24
" />sprzęglo wydaje mi sie ze mam dobre bo na wybieranie gazu przy wcisnietym pedale czekac nie musze
do setki idzie "jak cie moge" ale napewno to nie jest tak jak powinno,
poprostu mam slabe wyzsze obroty co wydaje sie dziwne
(od 3-4tys chwila ciągu)
pasek mam nowy i zalozony na bank dobrze
jesli to tlumnik to troche dół bo zaczyna mi kasy brakowac:(
a nie da sie go jakos odetkac?:)
(wycior i go:) )
przypomnialo mi sie jeszcze ze w srodkowym tlumniku od czasu do czasu coś mi rzęzi, meches powiedzial ze jakas blaszka mogla sie oberwac ale ze to nic nie wadzi
Michuu - 2006-03-01, 10:33
" />
spiderGT - 2006-03-02, 10:44
" />Dodi, chyba mialeś rację
pojechalem do mechanika wspomnialem o problemie a on zaproponowal mi prosty test na zużycie sprzęgła:
mając auto na biegu,jedną nogą mocno trzymac hamulec, drugą sprzegło,palcem ręki delikatnie dodac gazu,i powoli ujmować sprzęglo, jesli zgasnie od razu tzn ze jest dobre, u mnie na to trzeba bylo chwile poczekac..
nie jest moze w tragicznym stanie ale swoją swietnosc ma dawno za sobą
niedlugo odstawie mu auto, mam nadzieje ze nie bedzie na tyle sfachane ze bedzie dalo sie nabic nowe okladziny, no i fajnie by bylo jakby docisk sie tez nie wysypał
przekonam sie pewnie gdzies za tydzien
dzięki
DODi - 2006-03-02, 10:46
" />Jesli to jest tylko tarcza sprzegła a docisk jest ok to obicie tarczy to koszt około 100zł. Ale nie dawaj tego robić byle komu.... Bo nowa tarcza to koszt koło 250-300 zł... Zresztą jest na stronie cennik JC i tam masz ceny
Michuu - 2006-03-02, 12:15
" />