ďťż

Żale Gindena



Ginden - 31 Sie 2010 15:37
" />Czemu do używania małej tarczy trzeba 11 siły, skoro waży on 4 funty? Równocześnie rapiera, ważącego o funt mniej, można używać, mając 6 siły.

Czemu do używania płyty trzeba 18 siły? Czemu przeciętny NPC-rycerz nie może używać płyty (NPC poniżej 8 poziomu nie mają według podręcznika żadnej cechy wyższej od 16)?

Czemu kwaggi, zebry stepowe, można spotkać w lesie?

Przez posągi w centrum miasta można przechodzić (chodzi o posągi ylfów).

Skały (nie pamiętam nazwy lokacji) mają błąd walkmesha, nie można się za nimi schować.




Daughter of the blue - 31 Sie 2010 15:59
" />Nio ze bzrojami to też się zdziwiłam, że trzeba być heraklesem by móc nosić pełną zbroję płytową ( 19 siły, półpłytowa 18 siły). A wydawało mi się, że barierą by nosić ową zbroję jest raczej jej koszt niż brak siły. Tymbardziej, że mithrilowa albo adamantytowa zbroja jest hm.. lekka?
No ale do tego można się przyzwyczaić, bardziej bym narzekała że, po przelogowaniu zbroja spada jeżeli wymagana cecha by móc ją nosić jest podniesiona przez amulet.

Szkoda też że kapłanom usunięto wszystkie zaklęcia ulepszające broń.. Wydawało się mi że to jest właśnie siła kapłanki + leczenie, a mag ma moc ofensywnych zaklęć.. A tak to zostało tylko leczenie.. Ale pewnie nie znam się na mechanice więc można to pominąć.. To jedyne co byłoby fajne by poza przywołaniem epickiej mumii można było przywołać coś odpowiednio.. milszego.. Bo dobremu kapłanowi nie będzie wypadało z samobieżnym składzikiem velvetu podróżować =P

Nio i czy na serwerku dojdą jakieś nowe lokacje? bo widziałam dużo przejśc nieaktywnych bądź zamkniętych w kryptach, gdzie indziej zasypanych?



Urmant - 31 Sie 2010 16:56
" />Sorki Ginden, że też się wtrącam.

Mnie boli to, że zwierzęca empatia jest bezużyteczną umiejętnością.. po przejściu ze zwierzęciem na następną lokacje, zaraz po skończeniu czasu trwania zauroczenia (który i tak jest strasznie krótki..) ten znika i ani śladu po nim. A na lokacji z w miarę przydatnymi zwierzętami rzadko kiedy są wrogie potwory... :/
Aż żałuje, że wpakowałem ~20 pkt. umiejętności w zrozumienie zwierząt, skoro równie dobrze mogłem dać w blef, i mieć z tego o wiele większe profity.



BestiaArr - 31 Sie 2010 16:58
" />Zbroja potrafi też spaść w walce jak coś ci zmniejszy siłę to chyba najbardziej wkurzające, bo resztę walki trzeba odbyć na golasa ^^.




Salietti - 31 Sie 2010 17:20
" />Ja się zapytam, czemu duże postaci nie mogą używać puklerza? W końcu, ludzie też z nim walczyli, a tutaj nie mogę go ubrać bo jestem za duży



Gork - 31 Sie 2010 17:35
" />Jak dla mnie zbroje typu płyta oraz pancerz półpłytowy są dobrze zrobione. Potrzeba siły sporej do ich noszenia. Czemu tak dużej? Abo powiedzcie mi że jak już ją nosicie to w niej nie biegacie... tak więc siła 19 jest bardzo adekwatna dla tego pancerza



Ginden - 31 Sie 2010 18:35
" />
">Jak dla mnie zbroje typu płyta oraz pancerz półpłytowy są dobrze zrobione. Potrzeba siły sporej do ich noszenia. Czemu tak dużej? Abo powiedzcie mi że jak już ją nosicie to w niej nie biegacie... tak więc siła 19 jest bardzo adekwatna dla tego pancerza
Miałeś kiedyś zbroję płytową na sobie? Bo ja miałem i wcale nie jest tak trudno i chodzić i biegać. To jest tylko 30 kilo. Skoro postać ma dość siły, by nieść dwie zbroje płytowe w plecaku, to czemu nie ma siły założyć jednej?
Pawąż jestem w stanie zrozumieć, to nie jest przeznaczone do walki, ale płyta jest lekka - obciążenie jest równomiernie rozłożone, nie tylko na ręce, to jest ledwie 30 kg.
Wyposażenie żołnierza to jest 40 kg, a czy przeciętny żołnierz to jakiś siłacz?

No i 19 siły nie ma nawet przeciętny ogr...



MJ60 - 31 Sie 2010 18:41
" />
">Miałeś kiedyś zbroję płytową na sobie? Bo ja miałem i wcale nie jest tak trudno i chodzić i biegać.

Przepraszam za offtop, ale to mnie rozwaliło ^^ Brawo dla Gindena xD

A tak na serio to się trochę zgadzam z tym, że wymagania na poszczególne zbroje są strasznie wyśrubowane. Ja np gram kapłana, z założenia klasą rzucającą zaklęcia ale mającą też wyszkolenie bojowe. Niemniej jednak przy rozkładaniu cech muszę uwzględnić mądrość, charyzmę, dopiero potem siłę, i nie zawsze wystarczy punktów. A ponieważ od początku gry na serwerze nie spotkałem się z togą kapłańską to do tej pory biegam sobie w dziewiczej szacie ^^

Puklerze też wypadałoby móc nosić.



tuldor1 - 31 Sie 2010 18:50
" />MJ, dam ci prostą radę:
-kup zbroję/szatę
-pójdź do manekina
-przerób na togę dodajac szatę

Co do puklerzy nie mam pojecia o co wam chodzi... ale to pewnie dlatego że nigdy ich nie zakładałem



pZv! - 31 Sie 2010 18:54
" />Porównania z rzeczywistą należy odstawić daleko, bo w ten sposób do wszystkiego można się doczepić.
Wymagania nie są na logikę rzeczywistą a na logikę mechaniczną, aby faktycznie były odczuwalne, tyle w tym temacie.

Puklerze mają przez ekipę CEP dziwne ustawienie wielkości z jakiego powodu. Stąd też są za małe dla ludzi itp. ras.



MJ60 - 31 Sie 2010 18:56
" />Tuldor, miałem na myśli brak tóg kapłańskich pod względem ich właściwości. Są togi z 0 bazowym kp dla mnicha, jakies tam dla skradaczy, dla magów, ale dla kapłanów niet.



BestiaArr - 31 Sie 2010 19:02
" />Małe sprostowanie: pełna zbroja płytowa bojowa waży maksymalnie 20 kilogramów (chyba że postać wysoka ale np na takiego elfa to mniej trzeba żelaza). I tak jak mówił Ginden ciężar jest rozłożony równomiernie. Zresztą od tego ma zbroja wagę ktoś nie ma siły to nie uniesie, proste. A obecnie pająk mi ściąga siłę i spada ze mnie zbroja a ja zostaje nagi (siłę może mi też ściągać łotr, mag na wiele sposobów itp) i nawet nie założę wtedy zwykłej szaty bo w walce nie można zakładać ubrania (zasada słuszna ale wypaczona przez spadanie z powodu braku siły). I jak ktoś zauważył promuje to i tak mocnych Kapłanów na sile robionych.



tuldor1 - 31 Sie 2010 19:05
" />Zapewne dlatego iż kałani do boju raczej w zbrojach niż ubrankach chadzają.. chociaż sądze że i im lekkie/średnie pancerze dobrze się przysłużą.. polecam szczególnie kolczugi

Co do spadania zbroi w walce - cóż to faktycznie bug jaki chyba



Delirius - 31 Sie 2010 19:07
" />Wnioskuję z tego, że wolelibyście by wymagania odnośnie siły były BAZOWE i by nie pomagac sobie amuletami/siłą byka, tak?



Gork - 31 Sie 2010 19:10
" />Jak ktoś chce może iść na siłkę i przypakować. Każda klasa ma prawo do rozwijania siły więc nie wiem o co tyle krzyku

Co do płyty... JAAASNE. Pobiegaj tak całą noc to zrzednie ci mina. A tutaj niektórzy się z nimi nie rozstają.



pZv! - 31 Sie 2010 19:19
" />
">Wnioskuję z tego, że wolelibyście by wymagania odnośnie siły były BAZOWE i by nie pomagac sobie amuletami/siłą byka, tak? Takie były pierwotne plany. Może faktycznie lepiej wrócić.

Zbroja nie może "spadać" podczas walki, jeżeli spadła po prostu wyłączył się już "tryb walki"



MJ60 - 31 Sie 2010 19:28
" />
">Zbroja nie może "spadać" podczas walki, jeżeli spadła po prostu wyłączył się już "tryb walki"

Empirycznie wiem że w czasie walki z pająkami gdy te obniżą cechę odpowiedzialną za noszenie zbroi to spada, nawet gdy mamy tryb walki. Nie wiem jak w innych przypadkach zmniejszenia siły.



BestiaArr - 31 Sie 2010 19:40
" />zapewne skrypt sprawdzający wymagania do siły jest nadrzędny do tego iż nie można zmieniać zbroi podczas walki, bo też spadła mi dosłownie od razu przy walce z pająkami, przy innych jeszcze nie testowałem (z tego co pamiętam tryb walki wygasa po 6 sekundach od ostatniego ataku).



Ginden - 31 Sie 2010 19:43
" />
">Pobiegaj tak całą noc to zrzednie ci mina.
W płycie odpoczywać nie wolno.
A poza tym - czy dowolna postać jest w stanie biegać przez kilka godzin czasu gry? Nie? No popatrz, a ludzie tak robią. Nawet bez płyty nie pobiegniesz bez przerwy 16 godzin.

">Puklerze mają przez ekipę CEP dziwne ustawienie wielkości z jakiego powodu.
Nie można dodać o tym wzmianki w ich opisie?

">zapewne skrypt sprawdzający wymagania do siły jest nadrzędny
Nie ma żadnego skryptu, całość odbywa się na poziomie NWNX.

Dalej zostaje cała reszta żalów:

">Czemu do używania małej tarczy trzeba 11 siły, skoro waży on 4 funty? Równocześnie rapiera, ważącego o funt mniej, można używać, mając 6 siły.

Czemu kwaggi, zebry stepowe, można spotkać w lesie?

Przez posągi w centrum miasta można przechodzić (chodzi o posągi ylfów).

Skały (nie pamiętam nazwy lokacji) mają błąd walkmesha, nie można się za nimi schować.




KaHuna - 31 Sie 2010 19:59
" />
">Czemu kwaggi, zebry stepowe, można spotkać w lesie?
Dla urozmaicenia. To świat fantasy, a nie Ziemia.


">Przez posągi w centrum miasta można przechodzić (chodzi o posągi ylfów).
Można przez nie przechodzić z tego powodu, że zostały wpuszczone odrobinę w ziemię, żeby zakryć paskudne podstawki. Jednak jeśli tak strasznie psuje to klimat rozgrywki...


">Skały (nie pamiętam nazwy lokacji) mają błąd walkmesha, nie można się za nimi schować.
Gdyby dało radę odrobinę zawęzić krąg poszukiwań, chociażby do zespołu lokacji albo do opisania, co się na lokacji znajduje, trochę by nam to życie ułatwiło.



co441 - 31 Sie 2010 20:10
" />Co do spadania zbroi podczas walki kiedy pająki zmniejszą siłę to u mnie spadała dopiero jak tryb walki mijał, czyli kiedy zabiłem pająka. Nigdy nie spadła w momencie kiedy zmniejszyła się siła i nie musiałem walczyć nago.



velve122 - 31 Sie 2010 22:27
" />Z siłą to słusznie zrobione, żeby np. czarodziej nie śmigał w płytowym pancerzu po wzięciu atutów bez wymaganej ilości siły.



Salietti - 31 Sie 2010 22:30
" />I tak biegam w pancerzu płytowym a mam siły 10... Wiecie, przemiana tensera nie gryzie a na wyższym lvlu przedłużona, trwa znośny czas.



tuldor1 - 31 Sie 2010 22:40
" />Tyle ze podczas niej nie rzucisz czaru...



BestiaArr - 01 Wrz 2010 01:27
" />mag sobie najszybciej poradzi , rzuci zmaksymalizowaną siłę itp



naniel - 01 Wrz 2010 07:52
" />

Czy to wszystko TAK STRASZNIE utrudnia grę?...



Gromix - 01 Wrz 2010 11:05
" />
">A poza tym - czy dowolna postać jest w stanie biegać przez kilka godzin czasu gry? Nie? No popatrz, a ludzie tak robią. Nawet bez płyty nie pobiegniesz bez przerwy 16 godzin.
A czy każda postać wytrzyma bez jakichkolwiek potrzeb fizjologicznych? Bo jak na razie widziałem tylko jedną osobę, co z tego korzysta

Zachowajmy dystans do świata realnego.



Ginden - 01 Wrz 2010 12:51
" />
">Można przez nie przechodzić z tego powodu, że zostały wpuszczone odrobinę w ziemię, żeby zakryć paskudne podstawki. Jednak jeśli tak strasznie psuje to klimat rozgrywki...

W takim przypadku należy umieścić w miejscu danego posągu niewidzialny obiekt bez możliwości przejścia przez niego.

">A poza tym - czy dowolna postać jest w stanie biegać przez kilka godzin czasu gry? Nie? No popatrz, a ludzie tak robią. Nawet bez płyty nie pobiegniesz bez przerwy 16 godzin.
A czy każda postać wytrzyma bez jakichkolwiek potrzeb fizjologicznych? Bo jak na razie widziałem tylko jedną osobę, co z tego korzysta

Zachowajmy dystans do świata realnego.
Czemu ograniczenie biegania w płycie tłumaczy się realizmem, równocześnie nie wprowadzając ograniczeń na bieganie z 50 kg na plecach?



Gork - 01 Wrz 2010 13:00
" />Nie ma ograniczenia biegania w płycie więc nie wiem o co chodzi.

Jak dla mnie 19 siły potrzebna do jej noszenia cały czas jest ok.



Ginden - 01 Wrz 2010 15:01
" />Aha, a a ile trzeba do noszenia jej jakiś czas? Oh, też 19?
Gork: wymyślasz jakieś bezsensowne tłumaczenia, gdy KaHuna podała porządne wyjaśnienie - chodzi o magów, a ekipa nie chce magów w płytach.



Gork - 01 Wrz 2010 15:09
" />To się rozumie samo przez się. Nie wiem czemu się czepiasz.



pZv! - 01 Wrz 2010 15:20
" />Znudził się.

Tak czy inaczej zamykam.
Noszenie jakiś czas, to może też od razu "staminę" wprowadzać na bieganie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu