Zerwał się pasek rozrządu. Jaka przyczyna?
Loorq - 2007-05-12, 10:13
" />Tydzien temu zerwal mi sie w czasie jazdy pasek rozrzadu mniej wiecej przy predkosci silnika 2000 RPM. zgasl w trakcie jazdy tak jakby mu zabraklo paliwa. nie bylo zadnego huku. Pasek byl wymieniany okolo 10000 km temu. jaka mogla byc przyczyna ze sie zerwal?
Mortyr - 2007-05-12, 10:25
" />Założyłeś pełny nowy rozrząd: pasek, napinacz.
Mógł być za mocno naciągnięty, bądz za luźno.
Jeżeli założyłes ten sam napinacz. To mógł być już zużyty i nie wytrzymał. Dlatego warto dać 70 zł za nowy GMB.
Jest jeszcze opcja wadliwego paska. Jaki zakładałeś ? Gatesa ?
Loorq - 2007-05-12, 10:29
" />niedawno wymienialem pompe wody. pasek nie byl za mocno nacianiety bo mial pewien luz. nie wiem jakiej to firmy bo kupilem honde juz z wymienionym paskiem. A jazda na za wysokim biegu? moj brat tak czasem jezdzil...
Randal - 2007-05-12, 10:39
" />Skoro kupiłeś hondę z już wymienionym paskiem to skąd wiesz że to było 10000km temu?
Przyczyn moze być wiele, od wady fabrycznej do złego założenia.
Faja - 2007-05-12, 10:46
" />Poza tym przy wymianie pompy wody powinieneś zmienić pasek na nowy,z tego co mi wiadomo nie zakłada sie tego samego paska drugi raz...
Dzilas - 2007-05-12, 12:24
" />
Mortyr - 2007-05-12, 12:43
" />Właśnie. Nigdy nie ma pewności że poprzedni właściciel założy nowy.
motorola - 2007-05-12, 14:12
" />ja wymienilem od razu. biorac pod uwage ze to honda, wysokoobrotowy silnik.
kraza 2 legendy
1)silnik jest bozkolizyjny - podobno w ksiazce jest tak napisane.nie wierze.
2)jest jakas blokada ze po zerwaniu paska nie posypal sie silnik.nigdy nie rozbieralem tego silnika na czesci wiec nie wiem gdzie i jak to moze byc.
ale na ten temat niech sie wypowie ten kto rozkrecal silnik na czesci pierwsze.
zayonnc - 2007-05-12, 14:38
" />Różnie ludzie mówią o tej bezkolizyjności a skoro komuś coś przy okazji poszło to znaczy, że jest kolizyjny i Ci którym nie poszło mają szczęście. Ale przy prędkości 2k rpm to raczej nic się nie powinno stać. A co do przyczyny to cóż uwierzyłeś sprzedawcy no i strzelił...Poza tym po pierwsze nie wiesz jaki był pasek a poza tym jak pisali przedmówcy to nie zakłada się drugi raz tego samego paska.
Teraz pozostaje Ci sprawdzić co przy okazji poszło (oby nic) no i wymiana rozrządu (pasek, napinacz) i po kłopocie
Pozdr
Mike - 2007-05-12, 16:54
" />ja wymieniałem pasek, rolke i pompe 3 dni po kupnie, nie ma co ryzykowac. jak wymieniałem uszczelke pod głowicą to zostawiłem ten sam pasek bo miał tylko 1000km,
nie wiem czmu miałoby sie nie zakładać drugi raz tego samego paska.
chico - 2007-05-13, 09:40
" />mi pekl pasek w czasie jazdy pozniej jeszce probowalem kilka razy odpalic bo do glowy mi by nie przyszlo ze poszedl pasek ktory mial 60 000 km i byl zakupiony w ASO i silnikowi nic a nic sie nie stalo wiec 4 gen jest bezkolizyjny
a co do zakladania paska zgadzam sie z przedmowca
zayonnc - 2007-05-13, 10:13
" />Ciekawe podejście chico, ale poszukaj na forum (tu i na h3m) o bezkolizyjności silników hondy a się przekonasz, że jakoś czasem jak strzelił pasek to u niektórych okazywały się kolizyjne a wg mnie to zależy od szczęścia a skro tak jest to znaczy, że nie są bezkolizyjne. Jakby były bezkolizyjne to nigdy nikomu nic więcej by się nie stało...
Pozdrzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Loorq - 2007-05-12, 10:13
" />Tydzien temu zerwal mi sie w czasie jazdy pasek rozrzadu mniej wiecej przy predkosci silnika 2000 RPM. zgasl w trakcie jazdy tak jakby mu zabraklo paliwa. nie bylo zadnego huku. Pasek byl wymieniany okolo 10000 km temu. jaka mogla byc przyczyna ze sie zerwal?
Mortyr - 2007-05-12, 10:25
" />Założyłeś pełny nowy rozrząd: pasek, napinacz.
Mógł być za mocno naciągnięty, bądz za luźno.
Jeżeli założyłes ten sam napinacz. To mógł być już zużyty i nie wytrzymał. Dlatego warto dać 70 zł za nowy GMB.
Jest jeszcze opcja wadliwego paska. Jaki zakładałeś ? Gatesa ?
Loorq - 2007-05-12, 10:29
" />niedawno wymienialem pompe wody. pasek nie byl za mocno nacianiety bo mial pewien luz. nie wiem jakiej to firmy bo kupilem honde juz z wymienionym paskiem. A jazda na za wysokim biegu? moj brat tak czasem jezdzil...
Randal - 2007-05-12, 10:39
" />Skoro kupiłeś hondę z już wymienionym paskiem to skąd wiesz że to było 10000km temu?
Przyczyn moze być wiele, od wady fabrycznej do złego założenia.
Faja - 2007-05-12, 10:46
" />Poza tym przy wymianie pompy wody powinieneś zmienić pasek na nowy,z tego co mi wiadomo nie zakłada sie tego samego paska drugi raz...
Dzilas - 2007-05-12, 12:24
" />
Mortyr - 2007-05-12, 12:43
" />Właśnie. Nigdy nie ma pewności że poprzedni właściciel założy nowy.
motorola - 2007-05-12, 14:12
" />ja wymienilem od razu. biorac pod uwage ze to honda, wysokoobrotowy silnik.
kraza 2 legendy
1)silnik jest bozkolizyjny - podobno w ksiazce jest tak napisane.nie wierze.
2)jest jakas blokada ze po zerwaniu paska nie posypal sie silnik.nigdy nie rozbieralem tego silnika na czesci wiec nie wiem gdzie i jak to moze byc.
ale na ten temat niech sie wypowie ten kto rozkrecal silnik na czesci pierwsze.
zayonnc - 2007-05-12, 14:38
" />Różnie ludzie mówią o tej bezkolizyjności a skoro komuś coś przy okazji poszło to znaczy, że jest kolizyjny i Ci którym nie poszło mają szczęście. Ale przy prędkości 2k rpm to raczej nic się nie powinno stać. A co do przyczyny to cóż uwierzyłeś sprzedawcy no i strzelił...Poza tym po pierwsze nie wiesz jaki był pasek a poza tym jak pisali przedmówcy to nie zakłada się drugi raz tego samego paska.
Teraz pozostaje Ci sprawdzić co przy okazji poszło (oby nic) no i wymiana rozrządu (pasek, napinacz) i po kłopocie
Pozdr
Mike - 2007-05-12, 16:54
" />ja wymieniałem pasek, rolke i pompe 3 dni po kupnie, nie ma co ryzykowac. jak wymieniałem uszczelke pod głowicą to zostawiłem ten sam pasek bo miał tylko 1000km,
nie wiem czmu miałoby sie nie zakładać drugi raz tego samego paska.
chico - 2007-05-13, 09:40
" />mi pekl pasek w czasie jazdy pozniej jeszce probowalem kilka razy odpalic bo do glowy mi by nie przyszlo ze poszedl pasek ktory mial 60 000 km i byl zakupiony w ASO i silnikowi nic a nic sie nie stalo wiec 4 gen jest bezkolizyjny
a co do zakladania paska zgadzam sie z przedmowca
zayonnc - 2007-05-13, 10:13
" />Ciekawe podejście chico, ale poszukaj na forum (tu i na h3m) o bezkolizyjności silników hondy a się przekonasz, że jakoś czasem jak strzelił pasek to u niektórych okazywały się kolizyjne a wg mnie to zależy od szczęścia a skro tak jest to znaczy, że nie są bezkolizyjne. Jakby były bezkolizyjne to nigdy nikomu nic więcej by się nie stało...
Pozdr