ďťż

Źle ustawiony rozrząd?



matiass87 - 2008-09-11, 17:28
" />Dzeńdobry. Wracając z borska zaczęła mi sie walić pompa wody. Pompa została wymieniona, razem z całym rozrządem. I na nowym rozrządzie auto kreci sie tylko do 6.5 tyś rpm, dalej nie chce sie wkrecić. Na starym rozrządzie szło ładnie do 7.2 tyś i odcinało a teraz dupa.. Czy to jest wina żle ustawionego rozrządu?? Na postoju zdażają sie regularne zachłysnięcia, poza tym odpala tak jak kiedyś




nice - 2008-09-11, 18:25
" />Moze przeskoczył. Jedz do kogoś innego,niech Ci sprawdzi rozrząd.



sailence - 2008-11-15, 13:43
" />siemka, mam podobny problem: tzn. hamując silnikiem nagle mi obroty dziwnie przysiadły i silnik zaczął dziwnie się zachowywać, tzn. wkręca mi się tylko do 3tys, nie przepala całej mieszanki, jak mu dodam więcej gazu to puszcza bąki, bardzo głośne i bardzo wiele

stąd pytanie: w którą stronę przeskoczył pasek? bo kiedyś miałem problem z brakiem mocy na niższych obrotach i to też wina była paska, więc wnioskuję że da się stwierdzić w którą stronę zapłon poszedł, przestawienie paska przy górnym kółku rozrządu to nie problem, mogę to zrobić tylko muszę wiedzieć w którą stronę, przedtem ustawiony był dobrze, więc po obrotach będę wiedział czy jest ok, tylko nie chcę przestawić go jeszcze bardziej z złą stronę, bo rozbieranie dołu to już większa zabawa...


zakładając że wszystkie kółka są nieruchowe, w którą stronę przestawić pasek na górnym kółku?



matiass87 - 2008-11-17, 11:09
" />musisz zdjąc pokrywe i obudowe rozrządu, ustawić wał na znaki na kole pasowym i wtedy zobaczysz o ile przeskoczyło na kółku rozrzadu względem znaków




Szybik - 2008-11-17, 11:26
" />Przestawi się w lewo.



sailence - 2008-11-17, 13:28
" />wg manuala na kole pasowym jest znak, który pokazuje bez ściągania pasowego kiedy wał jest w GMP, chciałem wg tego ustawić jednak na kancie koła znalazłem 2 znaki, tzn. 3 nacięcia tuż obok siebe, i ze 4cm po obwodzie w prawo kolejne pojedyncze nacięcie, żadne z nich nie jest raczej dziełem przypadku ponieważ koło pasowe nacięte jest w ten sposób po obu stronach paska klinowego.. no i teraz zonk, które nacięcie świadczy o GMP? bo nie bardzo mi się widzi walka z tą śrubą od pasowego

dodam że teraz pasek ustawiony jest praktycznie idealnie wg tych "3 nacięć" - bez zmian: wyskakuje mi błąd nr 4 (czujnik położenia wału) i silnik wkręca się na max 3tys obr.



Banan - 2008-11-17, 13:33
" />GMP wyznacza to osobne jedno nacięcie, według tych 3 pozostałych ustawia się zapłon.
Błąd 4 jest inna sprawą i czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym.
A co do puszczania bąków to jest wina zapłonu.



sailence - 2008-11-17, 13:53
" />czyli krótko mówiąc rozrząd mam OK a aparat zapłonowy do wymiany... tylko gdzie ja teraz taki znajdę za jakieś ludzkie pieniądze?



Banan - 2008-11-17, 14:09
" />Jeżeli rozrząd masz ustawiony na te 3 nacięcia to masz źle ustawiony, bo musi być ustawiony na 1 nacięcie to osobne, a zapłon masz nie ustawiony bo na te trzy znaki jak masz ustawiony rozrząd to nie da rady ustawić dobrze zapłonu bo brakuje skali.



sailence - 2008-11-17, 16:37
" />no to kolejny zwrot akcji

ok, jutro ustawię rozrząd wg tego pojedynczego nacięcia i zobaczymy



matiass87 - 2008-11-18, 08:17
" />dokładnie tak jak mówi banan



Ryba - 2008-11-22, 10:20
" />A jesli nie będziesz pewny czy wał jest w GMP, to wykręć świecę 1 cylindra i do otworu włóż jakieś drewienko/śrubokręt (tylko delikatnie), kręcąc wałem będziesz widział kiedy jest GMP
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu