zmiana rozrządu -> problemy
sailence - 2006-12-17, 00:56
" />witam
dzisiaj zmieniłem pasek rozrządu (+napinacz) w moim D15B2, auto odpaliło za pierwszy razem i kulturalnie czekaliśmy aż się zagrzeje silnik, po czym wsiadłem do auta i się przejechałem
efekt:
- a wydechu leci duża ilość szarego dymu (to nie uszczelka pod głowicą ani olej tylko czysty opar benzyny)
- podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1000-2200rpm auto ma mocnego muła, po przekroczeniu tej prędkości zapierd*** aż miło
- dźwięk pracy silnika jest bez zarzutu
- silnik osiąga normalną temperaturę po nagrzaniu
co może być winą takich objawów?
mając znikome doświadczenie jutro będę szukał winy w:
- przewodach świec
- świecach
- źle ustawiony pasku rozrządu (tylko czy przeskoczył o ząbek w lewo czy w prawo)?
- coś z linką gazu
dodam, że fura jest w automacie i po wymianie paska zmienia biegi przy odpowiednich prędkościach, to nie jest też na pewno wydech bo jest prawie nowy (nic się nie zapchało)
jeśli to rozrząd to w która stronę może być przestawiony?
pytam ponieważ jutro zasiądę znowu do auta i nie chcę szukać po ciemku tylko sprawdzać najbardziej podejrzane elementy
PS. napinacz jest przykręcony na twardo śruba mocującą tak aby maksymalnie napinał pasek, po wymianie zauważyłem że z okolic rozrządu słychać głośniejsze niż zwykle 'świszczenie' (pompa wody), czy może to być skutek zbyt mocno napiętej rolki?
pozdro
Randal - 2006-12-17, 07:35
" />Napinacz ma swobodnie napiąć pasek! Nie dociskaj.
sailence - 2006-12-17, 11:21
" />ok, to napinacz popuszczę
ale co z tym brakiem mocy? najbardziej obstawiam rozrząd ale musi być ktoś na forum kto prawidłowo zdiagnozuje takie wysublimowane objawy
chciałbym wiedzieć w którą stronę mógł przeskoczyć, bo wczoraj ustawiając go sprawdzałem kręcąc nim 2 razy i wydawało mi się że jest ustawiony idealnie
pozdrawiam
Talib - 2006-12-17, 11:46
" />sailence, nie chce Cię naciągać na nowe wydatki, ale zmień lepiej jeszcze i pompę wody. Znam przypadki kiedy przy zmianie samego paska i napinacza pompa siadała jakiś 1k km później.... Co do objawów obstawiał bym również źle ustawiony rozrząd. Powodzenia.
sailence - 2006-12-17, 11:54
" />dzięki wielkie chłopaki za pomoc
Talib - musiałem przejechać na tym pasku 15km, jeszcze auta nie robiłem ponownie dzisiaj ale: pompa chodzi, temperatura w normie, przestał nawet dymić tak mocno (z rury leci lekki dymek - tak jak zawsze w taką pogodę), tylko dalej ma tego muła przy niskich obrotach
simon_55 - 2006-12-17, 17:10
" />sailence, zobacz jeszcze raz na znaki bo czuje ze cos wam sie omcknelo a i jeszcze podczas zakladania i ustawiania znakow kreciliscie w prawo kolem??? jesli tak to wszystko jasne
sailence - 2006-12-17, 21:12
" />nie, w lewo - akurat to że silnik kręci w lewo to wiemy ;]
norbi - 2006-12-17, 23:02
" />sprawdź ustawienie zapłonu - jeśli źle został założony pasek to będziesz to widział po przyspieszonym bądź opóźnionym zapłonie. Wałek kręci się 1:1 z aparatem - 1 ząbek to cos pomiedzy 2-3*
gregor - 2007-01-20, 17:14
" />a jak sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony bez lampy?wiem tyle ze zpalon powinien byc chwile przed GMP ale ile????????? :znudzony:
sailence - 2007-01-21, 00:28
" />wiem, że zapłon powinien być wyprzedzony o 10* do GMP, ale jak sprawdzić ile jest faktycznie?
elmer - 2007-01-21, 00:33
" />Zapłon powinien być 18 st. BTDC +-2 st.
gregor - 2007-01-21, 07:55
" />na kole pasowym jest bialy znak ok 2cm przed znakiem GMP...wskazuje on tez polozenie klina....do tego sie ustawia zaplon??????zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
sailence - 2006-12-17, 00:56
" />witam
dzisiaj zmieniłem pasek rozrządu (+napinacz) w moim D15B2, auto odpaliło za pierwszy razem i kulturalnie czekaliśmy aż się zagrzeje silnik, po czym wsiadłem do auta i się przejechałem
efekt:
- a wydechu leci duża ilość szarego dymu (to nie uszczelka pod głowicą ani olej tylko czysty opar benzyny)
- podczas przyspieszania w zakresie obrotów 1000-2200rpm auto ma mocnego muła, po przekroczeniu tej prędkości zapierd*** aż miło
- dźwięk pracy silnika jest bez zarzutu
- silnik osiąga normalną temperaturę po nagrzaniu
co może być winą takich objawów?
mając znikome doświadczenie jutro będę szukał winy w:
- przewodach świec
- świecach
- źle ustawiony pasku rozrządu (tylko czy przeskoczył o ząbek w lewo czy w prawo)?
- coś z linką gazu
dodam, że fura jest w automacie i po wymianie paska zmienia biegi przy odpowiednich prędkościach, to nie jest też na pewno wydech bo jest prawie nowy (nic się nie zapchało)
jeśli to rozrząd to w która stronę może być przestawiony?
pytam ponieważ jutro zasiądę znowu do auta i nie chcę szukać po ciemku tylko sprawdzać najbardziej podejrzane elementy
PS. napinacz jest przykręcony na twardo śruba mocującą tak aby maksymalnie napinał pasek, po wymianie zauważyłem że z okolic rozrządu słychać głośniejsze niż zwykle 'świszczenie' (pompa wody), czy może to być skutek zbyt mocno napiętej rolki?
pozdro
Randal - 2006-12-17, 07:35
" />Napinacz ma swobodnie napiąć pasek! Nie dociskaj.
sailence - 2006-12-17, 11:21
" />ok, to napinacz popuszczę
ale co z tym brakiem mocy? najbardziej obstawiam rozrząd ale musi być ktoś na forum kto prawidłowo zdiagnozuje takie wysublimowane objawy
chciałbym wiedzieć w którą stronę mógł przeskoczyć, bo wczoraj ustawiając go sprawdzałem kręcąc nim 2 razy i wydawało mi się że jest ustawiony idealnie
pozdrawiam
Talib - 2006-12-17, 11:46
" />sailence, nie chce Cię naciągać na nowe wydatki, ale zmień lepiej jeszcze i pompę wody. Znam przypadki kiedy przy zmianie samego paska i napinacza pompa siadała jakiś 1k km później.... Co do objawów obstawiał bym również źle ustawiony rozrząd. Powodzenia.
sailence - 2006-12-17, 11:54
" />dzięki wielkie chłopaki za pomoc
Talib - musiałem przejechać na tym pasku 15km, jeszcze auta nie robiłem ponownie dzisiaj ale: pompa chodzi, temperatura w normie, przestał nawet dymić tak mocno (z rury leci lekki dymek - tak jak zawsze w taką pogodę), tylko dalej ma tego muła przy niskich obrotach
simon_55 - 2006-12-17, 17:10
" />sailence, zobacz jeszcze raz na znaki bo czuje ze cos wam sie omcknelo a i jeszcze podczas zakladania i ustawiania znakow kreciliscie w prawo kolem??? jesli tak to wszystko jasne
sailence - 2006-12-17, 21:12
" />nie, w lewo - akurat to że silnik kręci w lewo to wiemy ;]
norbi - 2006-12-17, 23:02
" />sprawdź ustawienie zapłonu - jeśli źle został założony pasek to będziesz to widział po przyspieszonym bądź opóźnionym zapłonie. Wałek kręci się 1:1 z aparatem - 1 ząbek to cos pomiedzy 2-3*
gregor - 2007-01-20, 17:14
" />a jak sprawdzic czy zaplon jest dobrze ustawiony bez lampy?wiem tyle ze zpalon powinien byc chwile przed GMP ale ile????????? :znudzony:
sailence - 2007-01-21, 00:28
" />wiem, że zapłon powinien być wyprzedzony o 10* do GMP, ale jak sprawdzić ile jest faktycznie?
elmer - 2007-01-21, 00:33
" />Zapłon powinien być 18 st. BTDC +-2 st.
gregor - 2007-01-21, 07:55
" />na kole pasowym jest bialy znak ok 2cm przed znakiem GMP...wskazuje on tez polozenie klina....do tego sie ustawia zaplon??????