zwiększenie efektywności chłodzenia
maq - 2009-06-17, 19:59
" />Witam,
Honda EC9.
Najprostrzy sposób na zwiększenie efektywności chłodzenia? Wymiana chłodnicy? Na jaką? Maska z otworkiemm czy to nic nie da?
Pozdrawiam,
Maciek
Dzida - 2009-06-17, 20:08
" />Jaki mamy problem?
Generalnie seryjnym chłodzeniem w4g mozna prawie zamrozic silnik
maq - 2009-06-17, 20:27
" />Hej,
Chodzi o chłodzenie przy trochę większym obciążeniu silnika (wyścigi na asfalcie, dużo na pierwszym biegu itp. wysokie obroty..),
Pozdrawiam,
Maciek
Dzida - 2009-06-17, 20:30
" />Ja bym celował w drugi wiatrak na chłodnicę...
maq - 2009-06-17, 21:05
" />Co trzeba by kupić w takim razie? Czego szukać? Jak montować?
Dzięki :-)
Maciek
Seb - 2009-06-17, 21:52
" />Pomimo tego, że wysokie obroty działają in + na chłodzenie wody (przepływ wody przez chłodnice jest szybszy wraz ze wzrostem obrotów) to pojawia się problem ze wzrastającą temperaturą oleju, która podbija temperaturę wody. Wiec jak mocno upalasz po asfalcie to dobrze by było jak byś zainstalował chłodnice oleju.
Przy niskich prędkościach jest mały przepływ powietrza przez chłodnice. Prostym rozwiązaniem na to jest zrobienie wiatraka na przełącznik. Jak wiesz gdzie jest w bloku czujnik/włącznik wiatraka to podpinasz się do niego pod + (czyli żółty kabelek) dalej prowadzisz przewód do przełącznika w kabinie, a od przełącznika gdziekolwiek do masy (czyli jakaś śrubka wkręcona w karoserie). Dzięki temu zabiegowi możesz mieć włączony wiatrak już na starcie. Jeżeli to nie pomoże to następnym krokiem będzie wymiana chłodnicy na taką o większej wydajności... Dziury w masce tez tak naprawdę dużo dają. Też fajnym sposobem na wentylacje komory silnika jest podniesienie maski przy zawiasach (coś takiego ma Tankian).
Ale ten samochód Ci się grzeje aż tak, ze się wiatrak załącza podczas upalania?
maq - 2009-06-18, 16:13
" />
Mike - 2009-06-21, 13:41
" />moim zdaniem założyć drugi wiatrak na chłodnicy i podpiąć go na krótko, tak aby włączany był z guzika w kabinie.
Drugi wiatrak niech pracuje jak dotychczas.
tak jak mówił sebk, jak bardzo upalasz auto można by pomyśleć o chłodnicy oleju powinno też pomóc.
ale na początek drugi wiatrak powinien styknąć
maq - 2009-06-21, 17:18
" />Hej,
Dziś byłem na NLC we Wrocławiu (rally sprint na asfalcie). Okazuje się, że po jednym przejeździe ubywa mi płynu w układzie chłodzenia tak do poziomu 2cm (w zbiorniku płynu). Dolewałem Borygo chyba ze 2 razy i po każdym przejeździe to samo. I co dziwne - jakby go nie ubywało więcej tylko do pewnego poziomu... Pod autem nic nie widać. Dla testu po dojechaniu do domu dolałem płynu i rano zobaczę czy jest - może po prostu zbiornik cieknie.. Ehh. Co to może być?
Acha. Póki co będę kombinował dodatkowy wiatrak i może otwór na masce, ale to trzeba by wykombinować jak go sprytnie zrobić - zespawać czy jakiś plastik może..
Pozdrawiam,
Maciek
Kanies - 2009-07-02, 08:27
" />u mnie tez cos takiego sie dzieje ze przy duzym obciazeniu tj. jazda caly czas pod granice 8000 rpm wystarczy zajrzec pod maske i plynu ubywa ba a czasem to na nawet teperatura wrasta:( czy m to jest spowodowane? a i czy przy wezu tym gornym od chlodnicy w czesci w ktorej wchodzi do chlodnicy jest termostat? czy co to jest bo w tym miejscu delikatnie mi sie poci.. i to chyba tym spowodowany jest ubytek
mum666 - 2009-07-02, 19:43
" />Sposobów jest wiele, najprostszy i najtańszy na początek to podniesienie maski na zawiasach, 1cm powinien wystarczyć. Koszt to troche dłuższe od seryjnych 4 śrubki i pare podkładek. Chłodnice możecie dać z ED7, jest większa. Dobry płyn i porządnie przepłukany układ to podstawa. Chłodnica oleju zaj......y pomysł, u mnie przy jeździe autrostradowej latem przy prędkościach powyżej 140 olej już sie gotuje, gdybym nie miał wskaźników dodatkowych nawet bym o tym nie wiedział, bo seryjna wskazówka od płynów sie nie podnosi...
trip - 2010-02-23, 18:00
" />siema mam pytanie jaki gwint maja te sruby na ktorych jest maska przykrecona
i gdzie najlepiej dac podkladki miedzy zawias i maske czy miedzy zawias a autozanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
maq - 2009-06-17, 19:59
" />Witam,
Honda EC9.
Najprostrzy sposób na zwiększenie efektywności chłodzenia? Wymiana chłodnicy? Na jaką? Maska z otworkiemm czy to nic nie da?
Pozdrawiam,
Maciek
Dzida - 2009-06-17, 20:08
" />Jaki mamy problem?
Generalnie seryjnym chłodzeniem w4g mozna prawie zamrozic silnik
maq - 2009-06-17, 20:27
" />Hej,
Chodzi o chłodzenie przy trochę większym obciążeniu silnika (wyścigi na asfalcie, dużo na pierwszym biegu itp. wysokie obroty..),
Pozdrawiam,
Maciek
Dzida - 2009-06-17, 20:30
" />Ja bym celował w drugi wiatrak na chłodnicę...
maq - 2009-06-17, 21:05
" />Co trzeba by kupić w takim razie? Czego szukać? Jak montować?
Dzięki :-)
Maciek
Seb - 2009-06-17, 21:52
" />Pomimo tego, że wysokie obroty działają in + na chłodzenie wody (przepływ wody przez chłodnice jest szybszy wraz ze wzrostem obrotów) to pojawia się problem ze wzrastającą temperaturą oleju, która podbija temperaturę wody. Wiec jak mocno upalasz po asfalcie to dobrze by było jak byś zainstalował chłodnice oleju.
Przy niskich prędkościach jest mały przepływ powietrza przez chłodnice. Prostym rozwiązaniem na to jest zrobienie wiatraka na przełącznik. Jak wiesz gdzie jest w bloku czujnik/włącznik wiatraka to podpinasz się do niego pod + (czyli żółty kabelek) dalej prowadzisz przewód do przełącznika w kabinie, a od przełącznika gdziekolwiek do masy (czyli jakaś śrubka wkręcona w karoserie). Dzięki temu zabiegowi możesz mieć włączony wiatrak już na starcie. Jeżeli to nie pomoże to następnym krokiem będzie wymiana chłodnicy na taką o większej wydajności... Dziury w masce tez tak naprawdę dużo dają. Też fajnym sposobem na wentylacje komory silnika jest podniesienie maski przy zawiasach (coś takiego ma Tankian).
Ale ten samochód Ci się grzeje aż tak, ze się wiatrak załącza podczas upalania?
maq - 2009-06-18, 16:13
" />
Mike - 2009-06-21, 13:41
" />moim zdaniem założyć drugi wiatrak na chłodnicy i podpiąć go na krótko, tak aby włączany był z guzika w kabinie.
Drugi wiatrak niech pracuje jak dotychczas.
tak jak mówił sebk, jak bardzo upalasz auto można by pomyśleć o chłodnicy oleju powinno też pomóc.
ale na początek drugi wiatrak powinien styknąć
maq - 2009-06-21, 17:18
" />Hej,
Dziś byłem na NLC we Wrocławiu (rally sprint na asfalcie). Okazuje się, że po jednym przejeździe ubywa mi płynu w układzie chłodzenia tak do poziomu 2cm (w zbiorniku płynu). Dolewałem Borygo chyba ze 2 razy i po każdym przejeździe to samo. I co dziwne - jakby go nie ubywało więcej tylko do pewnego poziomu... Pod autem nic nie widać. Dla testu po dojechaniu do domu dolałem płynu i rano zobaczę czy jest - może po prostu zbiornik cieknie.. Ehh. Co to może być?
Acha. Póki co będę kombinował dodatkowy wiatrak i może otwór na masce, ale to trzeba by wykombinować jak go sprytnie zrobić - zespawać czy jakiś plastik może..
Pozdrawiam,
Maciek
Kanies - 2009-07-02, 08:27
" />u mnie tez cos takiego sie dzieje ze przy duzym obciazeniu tj. jazda caly czas pod granice 8000 rpm wystarczy zajrzec pod maske i plynu ubywa ba a czasem to na nawet teperatura wrasta:( czy m to jest spowodowane? a i czy przy wezu tym gornym od chlodnicy w czesci w ktorej wchodzi do chlodnicy jest termostat? czy co to jest bo w tym miejscu delikatnie mi sie poci.. i to chyba tym spowodowany jest ubytek
mum666 - 2009-07-02, 19:43
" />Sposobów jest wiele, najprostszy i najtańszy na początek to podniesienie maski na zawiasach, 1cm powinien wystarczyć. Koszt to troche dłuższe od seryjnych 4 śrubki i pare podkładek. Chłodnice możecie dać z ED7, jest większa. Dobry płyn i porządnie przepłukany układ to podstawa. Chłodnica oleju zaj......y pomysł, u mnie przy jeździe autrostradowej latem przy prędkościach powyżej 140 olej już sie gotuje, gdybym nie miał wskaźników dodatkowych nawet bym o tym nie wiedział, bo seryjna wskazówka od płynów sie nie podnosi...
trip - 2010-02-23, 18:00
" />siema mam pytanie jaki gwint maja te sruby na ktorych jest maska przykrecona
i gdzie najlepiej dac podkladki miedzy zawias i maske czy miedzy zawias a auto