ďťż

1.3 na wielopunkt/sohc vtec, czy warto?



mum666 - 2008-01-24, 13:00
" />Witam. Mam już pomysł na hamulce, zawias i całą reszte swojego parcha z wyjątkiem silnika, po lekturze tego forum, ckpl i paru innych rozpatruje pare mozliwości:
-modyfikacje gaźnika itp, z poradnika który każdy zna, i tyle.
-przerobienie na wielopunkt.
-przerobienie na sohc vtec.
-swap na 1.5 + wielopunkt.

najbardziej przychylam sie do 2 pierwszych. Nie chce większej pojemności, 1.3 na wielopunkcie powinien byc baardzo ekonomiczny, podoba mi sie też to że silnik jest "kwadratowy" (75x76) jak B16 dzięki czemu lubi wysokie obroty i ładnie sie wkręca, 1.5 to nie to samo... no i z tego co wiem, jedyna gówniana rzecz w tym silniku to właśnie gaźnik...

drugie co za tym przemiawia to stan silnika, jest zdrowiutki, nie kopci, nie pije oleju (wcale!!) i ma przebieg około 180 tys. tylko. dlatego szkoda mi go wymieniać...

kusi mnie SOHC VTEC :> ale nie namawiajcie mnie za bardzo

Czy ktoś już o tym myślał/robił? Bycie pionerem w moim przypadku to zły pomysł bo jedyna osoba która jest w stanie mi pomagac to moj sceptycznie nastawiony do KAZDEGO mojego pomysłu ojciec...

A jeżeli juz jest to mozliwe to czy jest opłacalne (tak mniej/więcej )?

Co bym potrzebował oprócz elementów z poradnika nosqla? Wiem, że bak i wiązke.. i co dalej?




Brama - 2008-01-24, 14:01
" />i tyle głowice chyba bo w ec8 masz pompe mechaniczą napędzaną z wałka



Tankian - 2008-01-24, 14:07
" />co dalej?
to ja ci powiem co sie dzieje u mnie przy swapie
heh, nie pasuja przewody paliwowe, będziemy rzezbic to raz
w komorze wszystko ok, nie ma problemów, jak będziesz miał wiązke to patrz czy masz przed czy po liftowa wiązkę bo są problemy
ale dasz rade



mum666 - 2008-01-24, 18:37
" />Zawiodłem sie na was nikt mnie nie zniechęca ani nie mówi, że to bez sensu? Podpuszczacie mnie pewnie No nic więc jak heble i zawias będą skończone to biore sie za temat ostro. Dzięki za pomoc.




grajos - 2008-01-24, 19:09
" />A niby czemu mamy cię zniechęcać? Prawie każdy z nas coś modzi przy swojej furze Najlepszą opcją według mnie jest opcja numer 2. Wstawiaj wielopunkt i ogień Zaraz po tym jest swap na zdrowe 1.5 i wielopunkt.



noofaq - 2008-01-24, 19:41
" />teraz ściągam części ze stanów na remont i korca mnie odprężające kute tłoki i nowe korby

wtedy to już nic tylko turbo robić

więc wiesz tu wszyscy wariaci



Tankian - 2008-01-24, 21:25
" />wariaci do potęgi entej ( wsadzają z5 co ec8 i takie tam )
jak najbardziej zachęcamy



pedro-R - 2008-01-25, 01:36
" />a myslalem ze tylko mi odbilo i sie wzialem za wciskanie z2 w ec8, ale widze ze są wieksi wariaci i wrzucaja z5
Tankian powodzenia przy swapie, bo jednak troche zabawy z tym jest



Tankian - 2008-01-25, 01:50
" />troszkę, ale juz konczymy

btw ale oftop



nosql - 2008-01-25, 15:29
" />mum666, w sumie najfajniejsza opcja to mpfi

Wygląda najkorzystniej kosztowo, swap głowicy z6/y2 mija się z celem.

Jak wiesz za co się zabierasz to nie będzie problemów, o przewodach itd kiedyś gdzies pisałem w jakimś temacie i nie jest to żadna nowość wystarczy podtawić obok siebie ed6 i ec8 a potem porównać komory silnika.

moim zdaniem dobrą opcją byłaby zmiana całej głowicy ale dochodzi koszt głowy oraz uszczelki...

a z mechaniczną pompą paliwa można sobie poradzić - albo ją wyjąć i zaślepić jakoś to miejsce a ostatnio nawet myslałem czy nie mozna jej tam zostawić w spokoju odłączając poprostu węże paliwowe - będize sobie tylko przepompowywała powietrze.. ? Paliwo raczej smarowaniem nie jest, więc tak też powinno się dać (pisze powinno bo nie testowałem jeszcze)

miałem składąć coś takiego ale czekamy aż się cieplej zrobi bo może zamiast tego bedziemy swapowali ec8 na z6



mum666 - 2008-01-25, 15:51
" />E tam swap, ogarnij patent na ta zasraną pompke i potem zrób tutorial Browara ci postawie



nosql - 2008-01-25, 16:10
" />

nie ma tak lekko więc działaj
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu