ďťż

[1969] Syrena 104 kurołapka



Pyza20 - N lip 22, 2007 10:24 pm
" />Początek tej historii jest taki że jakiś czas temu (parę ładnych miesięcy) mając już swoją wymarzoną syrenkę 105 i będąc w trakcie jej remontu kolega czytał w centrum ogłoszenia jedno z nich brzmiało sprzedam Syrenę 104 rocznik 1969 i podany adres. poinformował mnie o tym czym prędzej jednak byłem obojętny wobec takiej oferty. jakiś czas potem sam przeczytałem tę ofertę i pojechałem pod wskazany adres w podwórko stała "ona" przykryta plandeka jednak pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ładny chromowany tylny zderzak. właściciela nie było w domu wiec nie było jak się dobrać pod plandekę . Na następny dzień popołudniu byliśmy tam z Adamem i z pod plandeki wyłoniła się piękna syrenka. Po oględzinach okazało się że stan auta jak na taki wiek jest rewelacyjny. Potem przyszedł czas na poważniejsze oględziny zbadałem stan podłogi starłem sie zajrzeć gdzie się da, stan dobry zero dziur tylko trochę rdzy. Pozostało mi tylko zgromadzić 2000 chcąc dać sobie na to czas wpłaciłem zaliczkę. i tak jakieś 2 tygodnie temu ją kupiłem zrobiłem tylko hamulce przegląd i ruszyłem łapać kury









Boro - Pn lip 23, 2007 7:01 am
" />Gratuluje wymarzonej furki. A 105 wklej może do działu ogłoszeń może ktoś z odwiedzających będzie chętny. I życzę owocnej pracy przy nowym nabytku.



jurek_j - Pn lip 23, 2007 4:38 pm
" />Super! Kiedyś miał 105'tkę, stan agonalny, ale zapalała o własnych siłach. Ba, jeśli szukasz silniczka to może u mnie znajdziesz - trzeba go rozkręcić i zobaczyć. Łaadna, jak na swój wiek. Gratulacje!



Pyza20 - Pn lip 23, 2007 8:56 pm
" />chętnie przygarnę jakieś części bo mam raczej mały zapas...




pib84 - Cz lip 26, 2007 11:51 am
" />CZ-e lLO- wie ku kocham twoja nowa syrene jest super fso rzadzi ale zrobimy kruizy jak wroce o ile moi koledzy kochani z jednego garazu nie dopuzcza by fiacior umarl

syra jest super zrezsta wiesz b nie chwalac sie jam to uczynil ze nia smigasz (ogladalismy ja razem )olej lapanie kur otworz drzwi na bulwarze i lap lachony hahahahahahhaah teraz mam misje poszukam ci tu jakis ladnych chrom felg do samuraja w ceneie promo:)



rafalb - So lip 28, 2007 12:09 pm
" />
">CZ-e lLO- wie ku kocham twoja nowa syrene jest super fso rzadzi ale zrobimy kruizy jak wroce o ile moi koledzy kochani z jednego garazu nie dopuzcza by fiacior umarl


samochód nie używany niszczeje , we wrześniu jest KJS ,jeśli nie zrobię poldka to możę masz ochotę abym przegonił trochę fiata

syrenka naprawdę OK , zwraca uwagę ludzi



Eddie - N lip 29, 2007 7:42 am
" />i jak tam postepy przy syrenie?.. kiedy wraca na drogi?..



Pyza20 - N lip 29, 2007 12:58 pm
" />narazię stoi. Pewnie nie wszyscy wiedzą o Co pyta Edi... ale 3 dni temu padł silnik i nie wiadomo co z nim jest narazie staram się go wydobyć z syreny no i nie wiem co ze skrzynia biegów... ale od środy zaczynam nocki wiec popołudnia mam wolne to może coś się ruszy.



Pyza20 - N lip 29, 2007 1:15 pm
" />apropos Tych felg Adamie to powinieneś mi takie wysłać za Darmo dla Ciebie to par e godzin pracy pewnie a jak nie przyślesz to chętnie usiądę jako pilot w pomarańczy znajdź mi felgi wolfrace slot na rozstaw 5x139,7



rafalb - N lip 29, 2007 8:59 pm
" />
">apropos Tych felg Adamie to powinieneś mi takie wysłać za Darmo dla Ciebie to par e godzin pracy pewnie a jak nie przyślesz to chętnie usiądę jako pilot w pomarańczy znajdź mi felgi wolfrace slot na rozstaw 5x139,7

a apropo wysyłki to może poszukał byś jakiś ATS-ów classic 7.5 " lub 8 " w rozsądnej cenie , ewentualnie jak byś wyczaił weberki podwójne to też bym mógł przyjąć



Pyza20 - Śr sie 29, 2007 10:47 am
" />sprawa silnika się wyjaśniła. zatarł się na jednym cylindrze czego następstwem było urwanie się korbowodu. Postanowiłem że sam z Tatą rozbiorę silnik i tak się stało. potem był szlif i składanie silnika również ze staruszkiem (obaj jesteśmy z siebie dumni :p). To co miałem i mogłem wymieniłem na nowe i tak w silniku jest nowy wał nowe tłoki i nowy gaźnik. silniczek chodzi jak marzenie. Jednak pozostał jeszcze problem skrzyni biegów w której połamał się synchronizator i zblokował skrzynie, obecnie jestem na etapie jej rozbiórki i mam nadzieje ze nie pomyliłem się w diagnozie :]











pib84 - Śr sie 29, 2007 11:26 am
" />no ja tez jestem z was dumny pelen szacunek jestem ciekaw kiedy przyjdzie wkoncu na mnie pora i ja bede musial rozebrac ktorys z moich silnikow choc szczerze powiem ze to doswiadczenie jest mi jakby zbedne:)



Boro - Śr sie 29, 2007 8:17 pm
" />widzę że tatkowy podłapał lata młodości jak się woził takim autkiem to teraz synkowi pomaga i chwała mu za to . Trzymamy kciuki za naprawę skrzyni biegów oby przebiegła szybko i sprawnie.



Pyza20 - Pt wrz 07, 2007 10:54 pm
" />no to syrenka już na chodzie. Wożę sie po mieście i jest całkiem ciekawie jak wszyscy sie odwracają i pokazują palcem:D
ps. Dzisiaj a w zasadzie wczoraj(piątek) podwoziłem do domku Marcina I Aśkę a przed nimi koleś mi dał 20 zł żebym go przewiózł (cieszył się jak dzieciak):P



Eddie - Wt wrz 11, 2007 5:42 pm
" />no syrenka po remoncie całkiem milutko pierdzi:)



makscom - Wt wrz 11, 2007 7:39 pm
" />jezeli miałbyś problem z ustawienie zapłonu to sprawdz na kole pasowym czy masz tam oznaczenia wzgledem bloku silnika. bo niewielu wie ze wg koła pasowego też można ustawić zapłon nie posiadajac praktycznie niczego



pib84 - Śr wrz 12, 2007 12:21 pm
" />jest wrecz boska:)



Pat - Cz wrz 13, 2007 3:09 pm
" />mialem okazje sie tym przejechac w niedziele.. babcia syrena dala czadu



pib84 - Cz paź 25, 2007 6:41 pm
" />tej panie zrobiony juz ten wężyk



makscom - So paź 27, 2007 6:46 pm
" />Pyza czy ty masz zamiar przyjechać na spotkanie do NEKLI?



Pyza20 - Wt paź 30, 2007 3:22 pm
" />jakie spotkanie??



Caprifan - Cz lis 22, 2007 3:42 pm
" />Kiedyś sobie kupię syrene Coraz bardziej pochłania mnie duch Polskiej mysli technicznej ))



rafalb - Cz lis 22, 2007 6:30 pm
" />prawidłowo



Dario69 - Cz lis 22, 2007 8:30 pm
" />Jedwabista Syrenka. Wrażenia na pewno bezcenne.
Za mna też chodzi Syrenka, wyłącznie 104, taką mieliśmy za dzieciaka. Trza będzie szukać coś w stanie.



Pyza20 - So lis 24, 2007 1:26 am
" />
">Kiedyś sobie kupię syrene Coraz bardziej pochłania mnie duch Polskiej mysli technicznej ))

Kupuj odemnie 105 oddam po dobrym prajsie po znajomości

Ps mogę się zamienić za fiata



pib84 - Wt lut 12, 2008 3:35 pm
" />ty kolo na te twoją płonącą skarpete to mamy ze skorupy płyte aluminiową między tłumikeim a podwoziem........ zaadaptujesz ją sobie do syrenki i będzie malina jak znalazł problem z głowy.



Pyza20 - So cze 07, 2008 11:23 am
" />Dawno nic tu nie pisałem więc napiszę tak że trwają przygotowania Skarpety do Rajdu w Krośnie niestety nie obyło się bez niemiłej niespodzianki w czwartek miałem zamiar naprawić szybę od strony pasażera która się nie zamykała po zdjęciu boczku z drzwi poruszyłem klamkę żeby zobaczyć jak to działa i szybo poszła w dół i się rozbiła na szczęście okazało się że szyba z rozebranej 105L pasuje jednak trzeba dorobić jej mocowanie od dołu.



ale zanim nastąpił wypadek z szybą dzięki Sławka pomocy ( za którą bardzo dziękuję) syrena zyskała nowy tłumik



w planie na przyszły tydzień są hamulce bezpieczeństwo jest najważniejsze więc chyba przeprowadzę regenerację pompy hamulcowej wymienię bębny i założę nowe okładziny hamulcowe

To Tyle z mojej strony jak będę miał jakieś nowe niusy to zamieszczę na stronce



pib84 - So cze 07, 2008 11:54 am
" />syrena to się tak napędza że sam współczynik oporu powietrza hamuje ja na 30 m:)



pib84 - Cz cze 12, 2008 6:01 pm
" />ty pokaż nam swój filtr powietrza



Caprifan - Cz cze 12, 2008 6:40 pm
" />ja widziałem...



indi - N wrz 21, 2008 10:02 am
" />Nitro power:

http://uk.youtube.com/watch?v=xoVEQRyLW90

http://uk.youtube.com/watch?v=XJdcAice7GY



George - N wrz 21, 2008 10:09 am
" />Widziałem... ;D



elgora - N wrz 21, 2008 10:21 am
" />teraz pewnie pyza zaklina slonce by na jego start zacmienie bylo



indi - N wrz 21, 2008 10:23 am
" />Pewnie tak, bo jak jest jasno to nie koniecznie widać



Bykownik - N wrz 21, 2008 5:36 pm
" />Ha ha a to dobre prawie jak WRC



Pyza20 - Pn wrz 22, 2008 8:05 am
" />trzeba jeszcze dopracować ale widok kierowcy w aucie za mną kiedy to zrobię jest bezcenny



e_gregor - Pn wrz 22, 2008 8:34 am
" />Pyza, a odcinasz zapłon od jednego gara czy od wszystkich?



Pyza20 - Pn wrz 22, 2008 5:11 pm
" />od wszystkich



pib84 - Wt wrz 23, 2008 3:52 pm
" />http://www.foto.esjot.org/photo3847.htm



Pyza20 - N paź 26, 2008 6:37 pm
" />Mam takie Pytanie bo wg rocznika moja syrena w przyszłym roku kończy 40 lat, a co za Tym idzie słyszałem od Ediego że nie muszę mieć w takiej sytuacji opinii na zabytek i mogę normalnie korzystać z prawa do braku ciągłości OC tak jak jest to w przypadku wykonania opinii na zabytek.
Jak ktoś ma odpowiedni artykuł ustawy był bym wdzięczny jak by podesłał.



elgora - N paź 26, 2008 8:24 pm
" />na nekli to bylo dosyc obszernie opisane, sprawdz tam, gdzies powinno to byc



Pyza20 - Pn paź 27, 2008 9:47 pm
" />wsumie to korzystając z nudy wieczoru odnalazłem ustawę o Ubezpieczeniach obowiązkowych OC i takie Oto niesie Ona treści

Art. 2.

11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami dotyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Art. 27.
1.Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej "umową ubezpieczenia krótkoterminowego", można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;
5) pojazdem historycznym.

5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów historycznych, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 30 dni.

generalnie ustawa jest z 2003 roku ale chyba nadal obowiązuje

cała do wglądu pod tym linkiem

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1152.htm

Nie wiem tylko jak jest liczony wiek auta czy wg rocznika czy wg daty pierwszej rejestracji ktoś wie ?



elgora - Wt paź 28, 2008 6:15 am
" />A widzisz u nas to jest tak ze wiek auta jest glownie zalezny od tego czy chcesz zaplacic ubezpieczenie, czy tez chcesz odebrac odszkodowanie a tak powaznie to jesli sie autem jezdzi to sie nie bardzo oplaca oplacac czasowe ubezpieczenia bo za rok takiego auta jak syrka to jest to kwota ponizej 300 zeta. Ubezpieczenia czasowe tez sa dosc drogie i kilka takich ubezpieczen przekracza kwote ubezpieczenia calorocznego. nie pamietam z kim, ale rozmawialem na ten temat z kims kto na swoim autku ma zolte blaszki i wlasnie z tych powodow i tak placi oc za caly rok bo wychodzi w ten sposob korzystniej. Najlepiej podejsc lub zadzwonic do jakiegos agenta ubezpieczeniowego i po problemie.



e_gregor - Wt paź 28, 2008 7:21 am
" />Szkoda tylko że Polska to taki denny kraj i nie mogę mieć kilku aut i jednego ubezpieczenia tak jak to mają niemcy. Mając auta o pojemności 2.0 lub więcej to już jednak 400-500 przy maks zniżkach w najtanszej ubezpieczalni.



Pyza20 - Wt paź 28, 2008 8:43 am
" />ale mi chodzi o To żeby wypowiedzieć OC i np. przez czas nie opłacania składki wykonać remont rozwiązanie raczej korzystne.

a na żółtych blaszkach podobno płaci sie mniejsze OC i to o wiele...



Caprifan - N lis 30, 2008 2:12 pm
" />No i co z Syrenką się dzieje coś jej ostatnio nie widać. Mam nadzieje że w garażu gdzieś odpoczywa



Pyza20 - N lis 30, 2008 3:26 pm
" />Babcia stoi w garażu czeka na 40 urodziny a w ramach prezentu planuje poważny remont który polegać ma na rozebraniu do ostatniej śrubki czy się uda i jak się uda tego dowiemy się w przyszłym roku...
narazie szukam paru części bo mam np. nieoryginalny tylny pas...



Pyza20 - Śr sty 14, 2009 12:12 am
" />No Panowie jak większość wie miałem problemy zdrowotne co za Tym idzie korzystając z masy wolnego czasu buszowałem na allegro i kupiłem parę taili do 105 i do 104, między innymi ładną chromowaną osłonę wlotu powietrza. Licytowałem też ładne rameczki chromowane do kierunków przednich które poszły za bagatela ponad 140 zł Dogaduję też kupno błotników z laminatu na tył i mam zaklepane drzwi co najlepsze fabrycznie nowe i to na dwie strony(nie lada rarytas) chciałem też kupić nowy zderzak bo jeden już posiadam ale poszedł za 600zł więc syrena wyjedzie z ładnym przodem i mniej ładnym tyłem :]

Teraz mam plan żeby za jakiś tydzień lub półtora wziąć się za wstępny demontaż, tak żeby została buda na kołach. (jeszcze nie wiem)
Muszę to przemyśleć bo od końca lutego będę miał garaż w którym będę dokonywał właściwych napraw i malowania a jak już rozbiorę pół auta to jaki sens składać go do transportu no i trzeba będzie lawety.

ps. pewnie po ponad 5 tygodniach siedzenia w domu jednak się zdecyduję na niezapomniane chwile w garażu :]

Pojawia się pytanie czy wśród nas jest osoba która potrafi wyjąć każdą szybę samochodową? przednia i tylna w syrenie to nie duży problem(uszczelka z klinem) ale małe boczne to katastrofa...

Tu link do aukcji z ramką nie chciało mi się walczyć z wklejaniem fotki

http://www.allegro.pl/item519429436_atr ... yrena.html



Bykownik - Śr sty 14, 2009 12:25 am
" />Nie no wlocik pikny Więc i u Ciebie poszukiwania i zbieranie idzą pełną parą. Tak trzymaj. Mam nadzieję, że już niedługo zobaczymy foto-relację z przebiegu prac Pozdro



elgora - Śr sty 14, 2009 6:18 am
" />wyjac to wszystko mozna, gorzej z wlozeniem, czterdziestoletnia uszczelka stracila juz bardzo dawno swa poczatkowa elastycznosc, wyjecie klinu czesto nie pomaga i trzeba wrednie nozem ciac stara uszczelke, a potem zwyczajnie kupuje sie nowa , w twoim przypadku ten sposob z oczywistych wzgledow odpada (chyba ze masz nowe uszczelki), radze takie pytanie na nekli zapodac, tam jest sporo wariatow co syreny naprawialo, pewnie sie znajdzie i taki co wie jak to zrobic by uratowac uszczelke. Jesli masz nowe szyby to mozna sie szyba nie przejmowac i wtedy skupic sie na zachowaniu uszczelki a nie szyby, normalnie wlasnie dlatego gdy uszczelka siedzi i nie chce wyjsc to sie ja tnie, by szybe uratowac, ale jak ktos ma nowe to mozna to na odwrot potraktowac, nie cyrtolic sie z szyba a skupic sie na uszczelce.



Pyza20 - Śr sty 14, 2009 12:01 pm
" />no tak ale np. na przedniej szybie mam tą naklejkę z numerem rejestracyjnym więc całkiem odpada. w 105 udało mi się wyjąć samemu tylną szybę z niewielkimi problemami. Myślę że powinno się udać



elgora - Śr sty 14, 2009 12:42 pm
" />no jak jest dobrze, to przeciez jest dobrze, ja tylko pisze zebys pogadal z kims z nekli co juz syre mial okazje porozbierac pare razy, co zrobic by problemow uniknac



Pyza20 - Śr sty 14, 2009 12:56 pm
" />wystarczy wpisać na nekli w szukaj odpowiednie zagadnienie i jest każda możliwa odpowiedź i rozwiązanie z ciekawostek napiszę że chłopaki wstawiają zamiast klinów w szybie które blakną, kabel o odpowiednim fi jak że prosty patent



elgora - Śr sty 14, 2009 1:03 pm
" />no i takie fora to ja lubie, z gaznikiem mialem klopot z regulacja, niby proste, niby robione jak w ksiazce a guzik z tego wychodzilo, opis na nekli zalatwil sprawe, ferrari to ona po regulacji nie jest ale spalanie spadlo o jakies 50% i zwawiej sie do jazdy zbiera chociaz silnik tam slabiusienki juz jest



jurek_j - Śr sty 14, 2009 3:06 pm
" />Mi się wydaje, że z tymi bocznymi szybami to jakiejś dużej filozofii nie będzie. Bynajmniej wg mojego doświadczenia z wyjmowaniem i wkładaniem szyb.



elgora - Śr sty 14, 2009 3:35 pm
" />inaczej, wyjac trzeba i tyle, nie wiem jak z uszczelkami ale szyba ogolnie to problem wielki nie jest, sam mam chyba z osiem, a z bocznymi zawsze jest latwiej



jurek_j - Śr sty 14, 2009 4:22 pm
" />A Syreny też miały ideogramy z pokazanym miesiącem i rokiem produkcji, czy po prostu goła szyba?



elgora - Śr sty 14, 2009 4:32 pm
" />jakies napisy tam sa ale roku prod. to tam raczej nie ma



Pyza20 - Śr sty 14, 2009 6:20 pm
" />tylko producent jest inny i inne znaczki są na szybach jedną w drzwiach mam już nieoryginalną bo zbiłem

kolejne tajle do kompletu

http://www.allegro.pl/item524742420_syr ... nalne.html



elgora - Śr sty 14, 2009 6:30 pm
" />bedzie sie swiecic jak psu jajca



Pyza20 - Śr sty 14, 2009 11:55 pm
" />no panowie będzie mały tuning syreny będą białe klosze kierunków

http://www.allegro.pl/item530670676_klo ... _nowe.html

mozna kupić takie klosze też na tylne lampy ale jeszcze się zastanawiam



pib84 - Cz sty 15, 2009 1:13 pm
" />szkoda że nie zamontujesz tych małych



Caprifan - N sty 18, 2009 8:25 am
" />ale skandal



Boro - N sty 18, 2009 8:27 am
" />tema przeniesiony do działu garaż.



Pyza20 - N sty 18, 2009 12:45 pm
" />ja bym przeniósł do Działu styling bo w końcu to tuning



pib84 - N sty 18, 2009 1:01 pm
" />buah no to moderator zarządził w sumie to popieram

a może zrobimy specjalny dział kłótnie

dobra przepraszam i już obiecuje ze nie będe robił wiecej oftopa

ale ta fota musi tu być jest de best szkoda tylko że tło takie zmulone
tak jakby jeszcze tylko była biała i wnętrze czerwone mniam






Pyza20 - Pn sty 26, 2009 4:40 pm
" />wczoraj przywiozłem do Gorzowa wspomniane nowe drzwi do mojej 104. Okazało się że kolega Syreniarz ze Stargardu (bo tam po nie bylem) jest miłym kierowcą ciężarówki wożącej piach i lata po wioskach i pyta ludzi zbierając tym samym graty do syren dzisiaj wystosuje do niego zaproszenie w nasze skromne progi.

a co do drzwi to niestety nie były trzymane w dobrych warunkach (blaszak bez wylanych fundamentów na wilgotnej ziemi ) od wewnątrz są pordzewiałe ale są nowe prościutkie i ułatwią prace przy remoncie fotki przy okazji bo nie miałem aparatu.

teraz pytanie jak wyczyścić w takich zakamarkach rudolfa i zakonserwować? malować czymś co reaguje z rdzą ?



pib84 - Pn sty 26, 2009 5:15 pm
" />jak od srodka piaskowanie



Pyza20 - Pn sty 26, 2009 5:50 pm
" />no właśnie wolał bym nie dawać do piaskowania bo blacha na drzwiach nie jest gruba i może się pokrzywić jak ktoś poleci za dużym ciśnieniem więc mija się to z celem.

Apropo piaskowania znajomy ma mi załatwić w Przytocznej może zawiozę tam syrenę ale jeszcze nic nie wiadomo...



pib84 - Pn sty 26, 2009 8:22 pm
" />no ale to gdzie jest rudolf na poszyciu czy od środka od srodka chyba nie pognie



gingerbread - Pn sty 26, 2009 10:14 pm
" />elaskon jest dobry do profili i reaguje z rdzą, raczej pozytywnie, tak na opakowaniu coś napisali jacyś mili ludzie, a rdzę wystarczy zeskrobać z grubsza...



Pyza20 - Śr sty 28, 2009 4:25 pm
" />dzisiaj byłem U naszego znajomego z jednostki wojskowej który restauruje parchy bo chyba tylko On jako jeden z nielicznych w Gorzowie na pewno wie jak co zrobić żeby pojeździło kilka lat a nie miesięcy.

Jego diagnoza brzmiała następująco: ja bym zdjął poszycie drzwi a szkielet albo do piaskowania albo druciak i jechane i potem podkłady konserwacje i składać drzwi do kupy. Zadanie jest dość ułatwione bo w syrenie poszycie nie jest zgrzewane jedynie pozaginane na rantach i w 2 albo 3 miejscach zespawane ale łatwo nie będzie.

miałem zacząć dzisiaj pojechałem do garażu wyjechałem syreną i okazało się że mam wodę w kabinie. Przyczyna to moja wina, spuściłem wodę przed mrozami ale widocznie w nagrzewnicy coś zostało i poszła w drzazgi fart że jedną w garażu mam ale stan nieznany.

ps. Charger już pomalowany



Bykownik - Śr sty 28, 2009 4:52 pm
" />Powinieś dostac kopa, że trzymasz wodę w autkach a nie płyn.... Miejmy nadzieję, że ta druga okaże się sprawna.

ps. Składaj tego parcha do kupy bo chcę się nim przejechać w maju



pib84 - Śr sty 28, 2009 7:08 pm
" />charger już pomalowany od dawna powiedz mi czy stoi juz cały odkryty bo jak ja ostatnio tam byłem to kolo piaskował ds-a i stał w foliach



Pyza20 - Śr sty 28, 2009 8:05 pm
" />stoi pomalowany pod folią, bo ds jest szpachlowany i szlifowany ale dodge jeszcze nie złożony bo wszystkie elementy nie są wypolerowane.

a co do płynu w chłodnicy to niestety zawsze jak go zaleje to mi jakaś rurka padnie albo się odłączy to z czystej ekonomi leje wodę



Bykownik - Cz sty 29, 2009 12:00 am
" />No to teraz wyszła ładna ekonomia...



Pyza20 - Cz sty 29, 2009 2:44 pm
" />Tak pisze i pisze i nie wstawiam fot no ale karta do aparatu chyba płynie do mnie prosto z chin

Dzisiaj pojeździłem z Pawłem (Fómenem) i zabrał mnie do paru ciekawych sklepów z farbami i warsztatów lakierniczych. Zdejmując poszycie drzwi bym je tylko spieprzył. Najlepsza rada jaką dostałem to piaskowanie ale drobnym piaskiem miejsc które narażone są na wilgoć czyli głownie dół drzwi potem magiczny preparat taki jakby podkład który reaguje z rdzą i na który kładzie się normalny podkład.

Najlepsze było zdziwienie każdego że mam nowe drzwi do 104 no i że rzeczywiście jak taki stan to trzeba je zabezpieczyć raz a porządnie

preparat który będę stosował nie jest bardzo drogi i podobno bardzo wydajny w jego skład wchodzi proporcjonalnie połowa "podkładu" i utwardzacza, za 15 zł mamy 400ml gotowej mieszanki która na pewno starczy na dwoje drzwi piszę to dla tych którzy się szykują do remontu. w opcji większej objętości za trochę ponad 50 zł można mieć 1,8 litra i tą opcję wybiorę bo pewnie nie jeden element będę czyścił do gołej blachy. nakładać można z pędza i pistoletem więc każdy może go używać.

Teraz pytanie gdzie wypiaskować ?

Bykownik coś mi się obiło o uszy że Twój Tata piaskuje. Prawda to ?



Bykownik - Cz sty 29, 2009 4:02 pm
" />Nie, to nie jest prawdą, chociażby z tego względu, że nie żyje



Pyza20 - Cz sty 29, 2009 4:24 pm
" />przepraszam nie wiedziałem.



Bykownik - Cz sty 29, 2009 4:34 pm
" />Trudno, ludzie odchodzą a żyć trzeba dalej. Skoro juz znasz sklepy z lakierami to mi się przyda twoja pomoc bo będę szukać jakiegoś ciekawego do marlonka...



jurek_j - Cz sty 29, 2009 4:49 pm
" />W Białczu k. Witnicy dobierają ładnie lakiery, tyle mogę polecić.



jareckiZMY - Cz sty 29, 2009 8:00 pm
" />Bykownik a w jaki kolor celujesz???



Pyza20 - Cz lut 05, 2009 4:17 pm
" />Po pierwsze moi drodzy ja już chyba nie kupie taili na allegro na fotce jest to co zakupiłem wsumie wyszło prawie 200 zł z czego połowa kwoty poszła w błoto ale mniejsza z tym na zdjęciach jakoś to wygląda więc może na aucie też będzie



Takie będą kierunki kupiłem narazie jedną ramkę chromowaną bo okazało się że pojawił się Pan który je dorabia i są chromowane profesjonalnie za cenę 20 zł sztuka, w przyszłym tygodniu zobaczę jak to wygląda



No i wspomniane drzwi fotka robiona telefonem zaraz po przywiezieniu do GW innych narazie nie mam





Bykownik - Cz lut 05, 2009 4:25 pm
" />A może pochromować inne głupoty?



Pyza20 - Cz lut 05, 2009 4:35 pm
" />chyba nie w tym życiu... za dużo kasy, sam zderzak wyjdzie kilkaset złotych już się orientowałem.. no i trzeba mieć jeszcze dobrą bazę pod chromowanie a wiadomo jak to w parchach bywa ze stanem elementów. Generalnie to co było w chromie oryginalnie to będzie Tj. ramki na lampy tylne przednie atrapa wlotu powietrza i dekle na koła a jak się na wrzuca za dużo chromu to można zepsuć...

reszta to aluminium czyli listwy na bokach kratka wlotu powietrza lusterko... Więc to wypoleruje i powinno być ładnie.



Pyza20 - Śr mar 04, 2009 10:04 pm
" />dzisiaj trochę upiększyłem przodzik w mojej skarpecie białe klosze + chromowane ramki wygląda całkiem całkiem





pib84 - Śr mar 04, 2009 10:21 pm
" />ale mógłbyś już knurze zamknąć maskę posprzątać i dac fote z bliżej co by lepiej widac było........ po za tym mi się bardzo podoba Niecierpie kolorowych europejskich świateł i lubie jak klosze są w jednym kolorze



elgora - Śr mar 04, 2009 10:33 pm
" />wymiana oswietlenia wyszla ci zgrabniej niz wymiana aparatu



Bykownik - Śr mar 04, 2009 10:40 pm
" />Popieram opinię naszego kochanego Amina Mógłbyś jeszcze wymienić żarówy na takie o efekcie chromu, wtedy kierunek wyglądałby całkiem piknie...



Pyza20 - Wt mar 17, 2009 8:32 pm
" />Dzisiaj ruszyłem z remontem. Owoc dnia dzisiejszego to zdjęcie jednego błotnika(strona kierowcy) no i po jego zdjęciu totalne porycie... Brakuje całego słupka jest tak wyjedzony że nie ma śladu po nim tylko miejsce na zatrzask zamka się uratowało... jutro druga strona zobaczymy czy będzie tak samo czy lepiej... fajnie by było jak był by lepszy drugi słupek bo miał bym punkt odniesienia do wykonania nowych...

jakieś propozycje jak to odbudować... ?






jareckiZMY - Wt mar 17, 2009 9:38 pm
" />uuuaaaa ale tam chrupało...to tak samo jak u mnie w maluchu, niespodzianek bylo sporo
chyba jakiś kawal blachy i rzeźbienie ci pozostaje



Bykownik - Wt mar 17, 2009 10:09 pm
" />Powiem jedno: życzę Ci powodzenia. Przyda się...



pib84 - Śr mar 18, 2009 8:28 am
" />A czy nie można kupić słupka do syry?? Swoją drogą to nie ma jak auto na ramie chciałbym zobaczyć jak fiat by śmigał bez słupka a
najlepiej
weź slupek ze 105 miałbys najmniej roboty,

albo kup od fiata [ostatnio na allegro 20 zł] albo z czego innego i może łatwiej będzie to dorzeźbić z czegos takiego niż z samej blachy

ew zawsze można wstawić dwie nogi od krzesła



Pyza20 - Śr mar 18, 2009 9:21 am
" />zasięgam narazie informacji na forum syreny. Problem polega na tym ze w 105 inaczej wygląda słupek bo na nim są zawiasy od drzwi i takie tam



Pyza20 - Śr mar 18, 2009 11:57 pm
" />środa nie przyniosła optymistycznych wieści









pib84 - Cz mar 19, 2009 7:51 am
" />ty a jesteś pewien ze w 104 były tam słupki wogóle bo im dłużej patrze na foty tym bardziej mi się wydaje że nie.......... bo w sumie przeca drzwi i dach trzymają się na środkowym a konstrukcją nośną jest rama. Tak więc na dobrą sprawę nawet jeżeli słupki były to czy musisz sie z tym babrać przecież nie było jakiś specjalnych oznak łamania sie budy jak do tej pory jeździłeś skarpetą. Może poprostu oczyścić zabezpieczyć i dać sobie spokój wkoncu to nie to samo co przy konstrukcji samonośnej



Pyza20 - Cz mar 19, 2009 9:54 am
" />co do słupków to są tam takowe i to grubsze i większe niż w 105. w tym temacie możecie zobaczyć jak to ma wyglądać. http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... hlight=104

stan u tego koleżki raczej oryginalny

Na allegro pojawiła się 104 z Poznania w stanie kiepskim ale może słupki ma zdrowe będę licytował...

co do porzuconych projektów to bierz Pan odemnie 105 pomogę Ci w odbudowie...



pib84 - Cz mar 19, 2009 12:53 pm
" />ty jezeli ma to wygladac jak na zdieciach to nie ma problemu bo to same proste ksztalty nie sa profilowane ani nic ot poprostu pudełko

Ale po obejrzeniu tamtych zdięć i jak to wygląda że nie dochodzi ani do okna ani nic tym bardziej uważam że powinieneś se to darowac. W 105 to masz normalny słupek jakby część szkieletu a to tutaj ni w pizdziu ni w oko. Najprościej było by to obczyścić i wzmocnić tą czołową blache gdzie jest zatrzask jakimś kontownikiem np w 3 miejscach. Dzieki temu bedziesz to mógł ładnie zabezpieczyc i zrobić dobrze zamiast klepać tone niepotrzebnej blachy i nie bedzie sie gdzie miał syf zbierać a to duży plus.

czy błotnik ma jakies mocowanie na tym elemencie? chyba nie bo skoro u ciebie nie było a się trzymal naprawde daruj sobie rzeźbe z tym



Caprifan - Cz mar 19, 2009 1:51 pm
" />nie słuchaj Adama Darku tylko rób tak jak być powinno....



Pyza20 - Cz mar 19, 2009 6:17 pm
" />oj Adaś Adaś... może zaciągnę to szpachlą albo piankę montażową zastosuje?

Słupek to element konstrukcyjny nadwozia więc musi być w aucie a żeby spawać trzeba mieć najpierw do czego. Obecnie zastanawiam się czy nie zlecę komuś wykonania tego etapu prac. Bo sprawa jest naprawdę skomplikowana. Dzisiaj zacząłem czyścić okolice słupka od pasażera. Niestety wszędzie jest Laminat w zasadzie był bo już go usunąłem. pod nim wilgoć i wszystko dokładnie zjedzone przez rudolfa

Ktoś mi pomoże ?



Bykownik - Cz mar 19, 2009 6:27 pm
" />Nie wygląda to za ciekawie ale moim zdaniem powinieneś to jednak wszystko wypiaskować. Jak już to rozebrałeś to zrób to tak jak ma być... Powodzenia



pib84 - Cz mar 19, 2009 7:00 pm
" />
">oj Adaś Adaś... może zaciągnę to szpachlą albo piankę montażową zastosuje?

Słupek to element konstrukcyjny nadwozia


a do czego pijesz bo nie bardzo rozumiem

element konstrukcyjny ale chyba nie w aucie na ramie....... jeżeli się myle to jakim cudem auto bez dwóch elementów konstrukcyjnych nadwozia jeździło i się nie gieło a jak się dzrzwi zamykały to już wogóle nie wiem u mnie jakby 2 słupków nie było w całości to bym raczej długo nie pośmigał

co do piaskowania to przeciez piaskowanie i tak usunie elementy juz bardzo slabe to nie jest tak ze ci zdrowa blache podziurawi a takie zniszczone i slabe blachy i tak chyba chcesz usunąć bo przecież "jak robić to pożadnie" a nie na patęcie szpachla i pianką



e_gregor - Cz mar 19, 2009 7:04 pm
" />Darku, zrób to koniecznie. Tak jak piszesz to ważny element konstukcyjny. Myślę, że możnaby chyba odtworzyć to z blachy. Na pewno nie bedzie to proste i pochłonie mase czasu ale trzeba.

Tak wygladał mój pold po zakupie:



Prawda, że całkiem znośnie? Podłoga była cała. Na szczęście postanowiłem zrobić mu remont, z powodu pofalowanych blach. Zobaczcie co ukazują zdjecia zrobione 2 albo 3 miesiące później:



Dlatego jak bryka jest z zewnatrz tylko trochę parchata to trzeba się liczyć z tym, że elementy konstukcyjne moga być w fatalnym stanie.



Caprifan - Cz mar 19, 2009 7:37 pm
" />Piaskowanie owszem ale dopiero po podstawowych pracach blacharskich. Jak ją teraz wypiaskujesz to nic z tego już nie będzie...



Pyza20 - Cz mar 19, 2009 11:17 pm
" />moim zdaniem Adaś mylisz się bo Rama nie amortyzuje wszystkich drgań i naprężeń, część na pewno przyjmuje buda. A słupek był oklejony laminatem a laminat należy do trwałych materiałów no i słupki pełnią w tym przypadku funkcje "zatrzasku" a nie "osadzenia drzwi" w każdym razie będę się starał zrobić tak żeby to miało ręce i nogi.

Pytanie pojawia się takie jakiej blachy użyć ? 1mm chyba za cienka na taki element ale nigdy nie bawiłem się grubszą. Jak wygląda sprawa elastyczności grubszych blach które można jeszcze w miarę obrobić podstawowymi narzędziami i rękami ?

Tomasz co rozumiesz przez pojęcie podstawowe prace ? masz na myśli wykonanie tej bocznej ścianki na którą przychodzi słupek ? już o Tym myślałem... i będę to robił. narazie organizuję spawarkę... No i blaszkę nie wiem jaką kupić...



Pyza20 - Cz mar 19, 2009 11:17 pm
" />moim zdaniem Adaś mylisz się bo Rama nie amortyzuje wszystkich drgań i naprężeń, część na pewno przyjmuje buda. A słupek był oklejony laminatem a laminat należy do trwałych materiałów no i słupki pełnią w tym przypadku funkcje "zatrzasku" a nie "osadzenia drzwi" w każdym razie będę się starał zrobić tak żeby to miało ręce i nogi.

Pytanie pojawia się takie jakiej blachy użyć ? 1mm chyba za cienka na taki element ale nigdy nie bawiłem się grubszą. Jak wygląda sprawa elastyczności grubszych blach które można jeszcze w miarę obrobić podstawowymi narzędziami i rękami ?

Tomasz co rozumiesz przez pojęcie podstawowe prace ? masz na myśli wykonanie tej bocznej ścianki na którą przychodzi słupek ? już o Tym myślałem... i będę to robił. narazie organizuję spawarkę... No i blaszkę nie wiem jaką kupić...



Caprifan - Pt mar 20, 2009 6:02 am
" />Spokojnie wystarczy blacha 1mm z grobszą przy takim elemencie będziesz miał problem z wykonaniem. Pozatym sztywność nada tu kształt elementu an nie grubość blachy.
Do podstawowych prac to rozumiem zrobienie wszystkiego co teraz widzisz czyli te słupku n progi i co tam jeszcze Ci sie posypało. Oczywiście przed montazem blotnikow fartuchow itp.



pib84 - Pt mar 20, 2009 7:42 am
" />może i sie myle może nie na moje oko ten element wyglada jakby byl z boku obrysu szkieletu i służył tylko do usztywnienia zatrzasku a laminat by karoseri nie udzwignął tym bardzoej że z laminatu był fartuch a nie słupki bo ich nie było. No ale nie ma sobie co języków strzępić ja cie nie przekonam a kłócić sie nie będe bo też głowy se uciąć nie dam

blacha 1 mm to gruba blacha

Piaskowanie powinienes zrobić najpierw czyli wzorem kolezki z wuftu rozebrać wszystko w mak usztywnic konstrukcje pomocniczo i dopiero potem reperowac wszystko co piaskowanie pokaże bo tak jak narobisz słupków i progów to powstanie ci mnóstwo profili zamkniętych gdzie piasek nie dojdze a wręcz nawlatuje tam nasiaknie i zrobi się gówno od nowa



Caprifan - Pt mar 20, 2009 8:23 am
" />Po piaskowaniu nie będziesz miał już co robić chyba że dobry blacharz artysta z Ciebie...



jurek_j - Pt mar 20, 2009 2:34 pm
" />Wyprodukowano kiedyś kilka sztuk Syren. 104 LE Laminat się zwały.



pib84 - Pt mar 20, 2009 4:46 pm
" />kur jurek przepraszam ale wcisnal mi sie nie ten guzik i myslalem ze cie cytuje a zmienialem twoj post

niech to szlag sory

a co do syreny laminat to czym innym jest buda cała z tworzywa robiona a czym innym wstawki lamonatowe na blache robione w domu

Spoko, nic się nie stało. /jurek_j



Pyza20 - Cz mar 26, 2009 5:44 pm
" />prace ida do przodu buda nie ma już szyb, podsufitki, elementów wnętrza i elektryki jest odkręcona od ramy pozostaje ją tylko zdjąć. Jutro będę miał spawarkę więc może zrobię pierwsze spawy ale będę jeszcze nad tym główkował. co narazie wycinać a co nie. Blachę jaką będę spawał to 1mm byłem dzisiaj w cmb zapłaciłem 60 zł(arkusz 2m/1m z groszami. Widok blachy 1,5mm trochę mnie odstraszył bo raczej łatwo by się nie poddała obróbce mechanicznej...







Nie obyło się bez odkrycia paru patentów jednym z nich jest "podwójna" deska rozdzielcza na zegary. jako że było radio a nie było gdzie zamocować głośnika to dziadek dorobił pod spód pancerną konstrukcje której jeszcze nie obcykałem jak się pozbyć....



Pyza20 - Wt mar 31, 2009 5:16 pm
" />dawno nic nie pisałem ale prace codziennie trwają





e_gregor - Wt mar 31, 2009 7:25 pm
" />SZACUN!!!

Widać, że przywracasz ją do życia. Trochę oszlifowac spawy i będzie na prawdę spoko. Widać, że cierpliwości Ci nie brakuje. Pozostaje zyczyć dobrej pogody żeby dalej chęci do pracy były.



Bykownik - Wt mar 31, 2009 8:24 pm
" />Jak wyżej...

Najważniesze są chęci a resztę można jakoś nadrobić, powodzenia



Pyza20 - Wt mar 31, 2009 10:00 pm
" />muszę zapieprzać z pracami bo pożyczyłem spawarkę od Sławka a wspomniał coś, że w tym tygodniu chce ją z powrotem więc liczę na jego lenistwo i opcje, że znajdzie sobie ciekawsze zajęcie niż spawanie czegoś tam w garażu

ps. Jak by ktoś miał nieużywanego migomata to chętnie pożyczę oddam z nową szpulą drutu i pełną butlą gazu



Pyza20 - Pt kwi 03, 2009 11:49 pm
" />no to tak mam jedną dobrą i jedną złą wiadomość... dobra jest taka że strona pasażera została zrobiona. nie wygląda wcale jak oryginalny element ale ma działać a nie wyglądać.

zła a w zasadzie tragiczna wiadomość jest taka że strona kierowcy jest o 100 razy gorzej zjedzona







ps. trzymajcie kciuki żeby się udało...



Bykownik - So kwi 04, 2009 12:07 am
" />No rzeczywiście wygląda to nieciekawie ale dałeś sobie radę z poprzednim to i z tym sobie poradzisz...



pib84 - So kwi 04, 2009 8:09 am
" />nie wiem stary na kiego grzyba się uparłeś żeby robić to pudełko jedyna funkcja jaka ten element będzie spełniał to zbierał syf

czym zabezpieczyłeś to od środka??



e_gregor - N kwi 05, 2009 11:48 am
" />A ja mocno trzymam za Ciebie kciuki. Widać, że sie nie opier... i ostro działasz. Wyczarowałeś prawy słupek to i wyczarujesz lewy. Może tamten mniej zjedzony ale przy tym masz juz doświadczenie w odbudowie słupków. Jak to będzie wygladało pod błotnikiem to już ma mniejsze znaczenie. Ważne żebyś jeżdżąc tym bolidem miał świadomość, że jest zrobione porządnie. Będzie dobrze Darek!!!

PS. Nie obawiasz się że prace z szlifierką i spawarą poniszcża Ci koła (zwłaszcza dekielki)? Przykrywasz je czymś? Najlepiej to jakas grubą szmatę rzucić na kółka.



prezes - N kwi 05, 2009 6:08 pm
" />no nie zła rzeźba
zabezpiecz to jakimś dobrym środkiem, zwłaszcza od środka - spawy raczej szybko gniją
moim zdaniem lepiej spawać punktowo..



pib84 - N kwi 05, 2009 6:29 pm
" />
">A ja mocno trzymam za Ciebie kciuki.
Jak to będzie wygladało pod błotnikiem to już ma mniejsze znaczenie. Ważne żebyś jeżdżąc tym bolidem miał świadomość, że jest zrobione porządnie. Będzie dobrze Darek!!!


a kto nie trzyma wszyscy chcą żeby auto śmigało

problem w tym ze spawy szybko gniją a jak się element lepi z miliona łatek to tym bardziej gnije i to w takim tempie ze strach .......................
wie to kazdy kto tak rzeźbił w gównie

minia napewno nie wystarczy a od środka pewnie nie ma nic idealne miejsce do zbierania się syfu i za dwa late trzeba będzie robić od nowa

"robic pożądnie" może ktoś mi to wkońcu wyjaśni bo szafujecie tym słowem sami chyba nie wiedząc co piszecie

lepić gówniany słupek niepotrzebny do niczego ktory jeszcze w niczym slupka nie przypomina bo jest pożeżbiony tylko po to żeby było pseudo dobrze i żeby miało się gdzie gówno zbierać to dupa nie robota

sory daro ze tak pisze u ciebie ale już mnie szlag trafia z tym głupim "żeby było dobrze" co do spawania idzie ci naprawde dobrze fartuchy żeś ładnie pomodził poćwicz jeszcze trochę to cię zateudnie do pasa tylnego u mnie ......... roota wrze i oko śpiesz się spiesz bo nei wypada żeby wicemistrz kruizingu z zeszłego roku nie brał udziału w tegorocznej edycji



elgora - N kwi 05, 2009 7:49 pm
" />Adam, moze ja sie nie znam, moze masz racje, lecz ja smiem twierdzic ze po pierwsze slupki sa potrzebne, po drugie, tez moze sie myle, ale chyba lepiej zeby auto mialo przedluzone zycie nawet na kilka lat. Jesli za te kilka lat trzeba bedzie robic na nowo, trudno, moze do tego czasu uda sie slupki nowe zdobyc, roznie to bywa, szacun dla darka ze sie za to zabral, ze chce naprawiac i naprawia. Wiadomo ze spawy rdzewieja, wiadomo ze ciezko zabezpieczyc od srodka, ale lepszy sprawny jezdzacy samochod ze zle pozabezpieczanymi spawami od wewnatrz niz kupa rdzy gnijaca gdzies pod blokiem, nie chcesz to swoich aut nie naprawiaj, ale nie zniechcecaj do pracy kogos kto dba by 40 letni pojazd byl pojazdem.



pib84 - N kwi 05, 2009 8:00 pm
" />generalnie radek zgadzam sie ze wszystkim co piszesz w swoim poscie [po za tym ze remontowac na dwa lata] wiec ewidentnie albo nie zrozumiales co napisalem wczesni albo źle mnie zrozumiałeś



Pyza20 - Pn kwi 06, 2009 8:11 am
" />mam coś bolla do profili zamkniętych(takie z wężykiem długim do psikania) będzie to dobre ?? zastanawiam się czy spawy zalepiać pastą uszczelniającą czy biteksem np. lub czymś w konsystencji smoły?? napiszcie jakie środki i jak to dobrze zabezpieczyć. Dzisiaj zaczynam drugą stronę relacja wieczorem(chyba)

ps. co do dekli i koła Grzesiu to jak widzisz koła zdejmuje w czasie pracy nad daną stroną. A to koło od kierowcy dlatego z deklem jeszcze bo nie pracowałem na tej stronie a bawiłem się tylko przed garażem młotem i śrubokrętem. Niestety ale muszę obracać auto więc musi być na kołach... oczywiście mam inne w garażu gorsze ale z lenistwa ich nie zakładam



e_gregor - Pn kwi 06, 2009 1:06 pm
" />Darku, nie używaj bitexu ani mazideł na spawy. To nie zabezpiecza antykorozyjnie. Bitexy i wszelakie tym podobne mazidła służa do mechanicznej ochrony (np przed kamykami) własciwego zabezpieczenia. Lepiej użyć podkładu reaktywnego czy cynkowego lub jakiejś farby antykorozyjnej. Dopiero na to można kłaść bitex.



rafalb - Pn kwi 06, 2009 3:02 pm
" />bitexu nie używaj wcale , to ścierwo po czasie wysycha , pęka i odpada , daj cos markowego



Eddie - Pn kwi 06, 2009 9:39 pm
" />proponuje produkty Valvoline
tectyl ML , tectyl body safe
ale dokladnie to bym musial jeszcze przejrzec zapiski..



Pyza20 - Wt kwi 07, 2009 4:44 pm
" />Kolejny update niestety szlifierka kontowa dzisiaj wyzionęła ducha i nie wiele zrobiłem. Jutro jadę kupić nową. Może ktoś ma jakąś na zbyciu ? zreanimowałam bym starą ale zużyciu uległa szczotka na wirniku i raczej nigdzie takiej nie kupie... (nie ma to jak jednorazowy sprzęt...)

Co do wykonanych prac to niestety chciałem być za dużym "kozakiem" w spawaniu i chciałem przednią ściankę załatać jednym kawałkiem blachy finał jest taki że wyciąłem za dużo a nowy element zrobił się nie pasujący.... trzeba było ciąć i zaślepiać szpary... Chyba zrobię to od nowa.... co do słupka to już nabiera kształtów... Może do końca tygodnia się zrobi...







jurek_j - Wt kwi 07, 2009 4:47 pm
" />10-15 jednostek na tym całym manometrze, czy jak to się nazywa.



Pyza20 - Wt kwi 07, 2009 4:51 pm
" />a jakie są różnice w dawkach gazu jak jest za mało to co się dzieje a jak za dużo to co? Jak spawałem Sławkową spawarką to z pistoletu szło tylko małe pssss a teraz jak ustawiłem na manometrze na okolicę 8 bo tak radził kolega od spawarki to w pistolecie jest tornado



jurek_j - Wt kwi 07, 2009 4:57 pm
" />Jak za mało, to spawy mają mniejsze chłodzenie, przez co są słabsze i tutaj właśnie zamiast normalnego spawania - iskrzy się jak cholera. Jeśli większe... hgw. Pewnie odwrotnie i też są jakieś spadki w wytrzymałości. Tyle wiem, a wiem niewiele.



rafalb - Śr kwi 08, 2009 11:58 am
" />ta spawarka jest chujowa i tyle

w instrukcji radzili 8-10 ale jak walniesz 15 to chyba też będzie ok , niech się mądrzejsi wypowiedzą , i jeszcze zauważyłem , że ta spawarka nie lubi syfu , blacha musi być idealnie oczyszczona



Pyza20 - Śr kwi 08, 2009 6:32 pm
" />Moim zdaniem ta Twoja Rafał którą mam i nią spawam raczej chyba jest tylko pod siłę.. i ma jedną wadę związaną z podawaniem drutu bo nawet po ustawieniu na zero i tak go podaje... no i walczę z nią i walczę i ni cholery spawy nie wychodzą ładne nawet jak spawam dwie nowe blachy. A Sławka spawarka zero skomplikowania nie to żebym narzekał ale będzie więcej szlifowania





Pyza20 - Śr kwi 15, 2009 9:13 am
" />Chłopaki proszę was o radę. Większość osób na nekli trochę mi jedzie, że robię syrenę że na sztukę i takie tam. Problem wywołuje to że nie wypiaskowałem budy a już ja spawam. na allegro wisi buda w okolicach poznania, cena fajna ale pytanie Czy brnąć dalej w Tą budę którą mam i np. wypiaskować czy kupić tamtą a tej się pozbyć ? co radzicie ?

http://www.allegro.pl/item609330289_syr ... _rama.html



Bykownik - Śr kwi 15, 2009 12:04 pm
" />Moim zdaniem jeśli masz pewność, że to co znalazłeś do tej pory na swojej budzie to jedyne "kwiatki" i reszta jest już ok to daruj sobię tą drugą, ale jeśli ma być tego więcej i w takim stopniu to nawet sie nie zastanawiaj i leć do Poznania...



pib84 - Śr kwi 15, 2009 2:24 pm
" />jedyna dobra rada jaką moge ci dać to nie słuchaj się i nie kieruj tym co mowią ludzie z netu
a zwlaszcza """"milosnicy"""" polskich aut bo to zazwyczaj banda debili i niedorobów

nie trzeba piaskować auta żeby było dobrze nie trzeba modzić na siłe gównianych i niepotrzebnych elementów i tak by mozna wymieniać

masz zrobić tak żeby jeźdźiło nie psuło się i nie gniło i wyglądało i to w takiej kolejności a nie tak żeby auto było jak nowe z fabryki

co do budy zrób sobie bardzo prosty rachunek

jeżeli ta buda to szmelc który jest wszędzie rudy i trzeba ją lepić z milona łatek to może lepiej kupic bude nową ale ona też nie jest nówka z fabryki

z drugiej strony jeżeli ta twoja nie ma już wiele do zrobienia to czy jest sens ładowac kase w nową bude jak tą możesz już doprowadzić do końca w miare rozsądnym kosztem a za reszte co byś wydał na bude pożądnie ją zabezpiecz i pomaluj



elgora - Śr kwi 15, 2009 7:20 pm
" />ja tam sie na piaskowaniu nie znam, nie wiem ile z tego dobrego, a ile zlego, na fotach wyglada niezle tamto nadwozie, jesli nie jest pognita, to cena ok i napewno lepiej miec niepognita bude niz pognita, piaskowanie tez swoja cene ma, spawanie tez za darmo nie jest, trzeba wszystko policzyc, wtedy sie okaze co bardziej jest sens robic. fabryczne elementy zawsze sa bardziej wytrzymale niz te wyspawane z kawalkow. gorzej ze dopoki nie pojedziesz to sie nie dowiesz czy tamto nadwozie jest cokolwiek warte.



elgora - Śr kwi 15, 2009 7:25 pm
" />
">jedyna dobra rada jaką moge ci dać to nie słuchaj się i nie kieruj tym co mowią ludzie z netu
a zwlaszcza """"milosnicy"""" polskich aut bo to zazwyczaj banda debili i niedorobów


nie wiem skad taka wiedze czerpiesz, ale przegladajac na nekli sposob w jaki sa odrestaurowywane warszawy i syreny, a w zasadzie nie warszawy i syreny ale te kupki rdzy na kolach to zycze kazdemu by wykazal sie takim "debilizmem, nierobstwem" i efektywnoscia w odrestaurowywaniu swojego auta.



pib84 - Śr kwi 15, 2009 7:40 pm
" />nie - do - ro - by a nie nieroby wkońcu nie twierdze że nic nie robią:)

nie wiem kto komentuje auto darka na nekli i wiem też że to co mowie dla pewnych osób jest niesprawiedliwe i nieprawdziwe ale niestety moje dywagacje wynikają z długoletniej obserwacji środowiska...... efektem dosyć ostrego i intensywnego mojego udzielania sie na wszelkich forach jest niestety ta smutna obserwacja mam ku temu swoja teorie ale nie tu na to miejsce

a teraz co do budy ........to wkoncu wszystko co było złe już odkryłeś czy jeszce są miejsca w które nie zaglądałeś



Pyza20 - Cz kwi 16, 2009 1:57 pm
" />raczej ta buda niczym już mnie nie zaskoczy. tam gdzie leci woda z kół i piach tam jest najgorzej reszta jest w super stanie tylne nadkola zero dziur. Pozostaje jeszcze kwestia ramy ale Ona wydaje się być w porządku. W każdym razie poza spawaniem słupka potem będę musiał poświęcić jeden dzień na mniejsze dziurki np. w tylnym pasie i takie tam...



pib84 - Cz kwi 16, 2009 4:17 pm
" />no to chyba sam sobie odpoqwiedziałeś czy warto bawić się z tamtą budą lepiej zastanów się jak najlepiej to zabezpieczyć zainwestuj kase w dobre podkłady i farbę



Pyza20 - Pt maja 29, 2009 11:08 am
" />Dzisiaj dzięki uprzejmości Bora i Grubego( już nie jest gruby







pib84 - Pt maja 29, 2009 3:00 pm
" />gruby zawsze bedzie gruby ....................... ajjjjjjjjjjjj .......... i trochę niedorozwinięty



Pyza20 - Wt cze 23, 2009 7:42 pm
" />Dawno nie robiłem aktualizacji żadnych ale z powodu pracy i braku czasu nic nie działam przy syrenie... Ale dzięki pracy i przypływowi gotówki czaje się na piaskowanie i są to koszty realne bo gość powiedział mi że za 500 zł da rade wypiaskować budę te nowe drzwi co kupiłem felgi ramę i parę innych pierdół. nawet jak wyjdzie trochę więcej to i tak warto

Teraz tylko muszę mieć wolny weekend żeby to ogarnąć bo będę musiał odrazu pryskać podkładem. No i potrzebna będzie laweta więc z kimś mogę się dogadać jak by potrzebował po coś jechać, żeby dla mnie zrobić dwa kursy.

Ps. Dodam, że u gościa piaskował DS-a znajomy koleżka z jednostki wojskowej koło nomi. Więc wydaje mi się, że facetowi można zaufać

co do ceny to kasuje 150 zł za godzinę, można też wziąć na fakturę ale wtedy drożej



pib84 - Wt cze 23, 2009 9:35 pm
" />o prosze to jakaś rewolucja cenowa ostatnio było tylko zawarcie za 1300 zł daj namiary w takim razie za takie pieniądze pójdzie do piachu spód reksa

całą bude będzie ci robił



poter - Wt cze 23, 2009 9:56 pm
" />hehe..dobra cena piaskowania.. daj znac jak oddasz graty.z checia zobacze jak to wyszlo..



rafalb - Śr cze 24, 2009 8:31 am
" />ja potrzbuje lawety aby przetransportować ładę do nowego garażu

chiał bym to wykonac na początku lipca , najlepiej w pierwszym tygodniu



pib84 - Śr cze 24, 2009 8:45 pm
" />ja tez potrzebuje lawete zeby dla znajomego odebrac auto ze strzelec



Pyza20 - Wt lip 07, 2009 3:30 pm
" />Panowie potrzebuję zaufanego człowieka któremu mogę powierzyć moją królową i garaż. chodzi mi głównie o to żeby odstawić ją do piaskowania i prysnąć podkładem. Kompletnie nie mam czasu ale chętnie zapłacę komuś za poświęcenie paru dni. materiały i sprzęt do malowania mam, miejsce też. Pytanie czy ktoś by się podjął?

Ps. fortuny na mnie ta osoba nie zbije



Caprifan - Wt wrz 22, 2009 2:56 pm
" />Dzieje się coś ?? Buda juz po piasku ???



Pyza20 - Wt wrz 22, 2009 9:59 pm
" />dupa blada jak stała tak stoi nie zaglądałem do garażu już kawał czasu ale jeżeli będziecie trzymać kciuki to może od 5 października coś się zacznie dziać bo będę miał w pracy nocki więc popołudnia wolne no i kasa jakaś tam też się znajdzie



Caprifan - Śr wrz 23, 2009 6:46 pm
" />Nie służy Ci ta praca...



Boro - Śr wrz 23, 2009 7:36 pm
" />No chyba trzeba się pofatygować i załatwić koledze zwolnienie



Pyza20 - Pn paź 26, 2009 11:32 am
" />korzystając z wolnej soboty coś tam pogrzebałem przy syrenie. jako że nie mam spawarki(jeszcze) to doprowadziłem silnik do ładnego wyglądu. Blok ma teraz ładny czarny kolor kolektor wydechowy w srebrzance + aluminiowe dodatki ładnie wyszorowane. muszę powiedzieć, że wygląda przyzwoicie. Fotki niebawem bo posiałem gdzieś baterie od aparatu :]

ps. Dodam jeszcze, że syrena we wrześniu oficjalnie skończyła 40 lat



Caprifan - Pn lis 02, 2009 9:45 pm
" />no i co ? wyjedzie toto na wiosne ??



Pyza20 - Pn lis 02, 2009 9:52 pm
" />na którąś wiosnę na pewno



Pyza20 - Pt lis 06, 2009 10:01 pm
" />Obiecana fotka. niestety wydaje mi się, że z przyczyn nieładowania baterie do aparatu, padły i po naładowaniu do pełna robi kilkanaście fot. Silnik złożę do kupy prawdopodobnie jutro.
Ponownie zacząłem dzisiaj spawać budę ale żeby nie było tak pięknie to skończył się gaz.
Przez czas kiedy nic przy syrenie nie robiłem zająłem się kupowaniem części i posiadłem między innym nową głowicę( jutro wyląduje na silniku) oryginalną zaślepkę na klakson z logiem FSO, nową pompę hamulcową i nowy wyprodukowany obecnie znaczek 104 kupiłem też parę przydatnych drobiazgów takich jak przerywacze, fajki i kable do świec, linkę prędkościomierza, i kompletną przednią lampę wszystko nowe. Obecnie czaję się na nowy licznik i elementy zawieszenia i to chyba tyle z potrzebnych rzeczy do ukończenia remontu









Pyza20 - Śr lis 11, 2009 2:05 pm
" />a oto licznik. Niestety po zademonstrowaniu go na forum syreny okazało się, że jest to licznik do żuka ale zasięgnąłem informacji z których wynika że wnętrze jest takie same w syrenach, żukach i warszawach różni się tylko obudowa na której są mocowania. Tak więc obecny licznik zostanie połączony z wnętrzem od nowego żukowskiego i będzie ok



Caprifan - Pn lis 30, 2009 9:13 pm
" />Dawaj foty auta bo gotowy jestem stwierdzić zę już dawno na złomie...



jackdeville - Pn lis 30, 2009 10:15 pm
" />W imieniu Darka: Proszę bardzo! To z ostatniej soboty



Caprifan - Pn lis 30, 2009 10:17 pm
" />a to na zlom pakowaliście



Pyza20 - Wt gru 01, 2009 7:32 pm
" />syrena była przewracana na drugi bok. gdzie była spawana. zostało jeszcze parę dziurek a potem zabawa w konserwowanie malowanie szlifowanie.... czyli jeszcze parę miesięcy w garażu



Pyza20 - Śr gru 16, 2009 5:48 pm
" />Dzisiaj udało mi się wylicytować świece do syreny i nie było by w tym nic nadzwyczajnego ale... za nowe M60 musiał bym dać z 50 zł na Jagiellończyka a na allegro wylicytowałem świece znanej marki NGK które pasują do syreny i są o wiele bardziej żywotne. za całą imprezę tylko 41 zł z wysyłką tak więc silnik powinien już chodzić jak zegarek. bo wszystko co można wymienić jest już nowe



Pyza20 - Śr mar 17, 2010 5:53 pm
" />kolejny gadżet który jest rarytasem. klosze lamp tylnych tak zwane czekolady stosowane w jeszcze starszych syrenach od mojej i w warszawach M20. stan prawie nowe



Bykownik - Śr mar 17, 2010 8:23 pm
" />Kiedy malowanko??



Pyza20 - Cz mar 18, 2010 5:09 pm
" />nie prędko... niestety, załapałem robotę na budowie i jeśli zostanę na dłużej to im cieplej będzie się robić tym więcej godzin pracy obecnie 10 dziennie i co któraś albo wszystkie soboty... Ale przynajmniej stać mnie będzie na piaskowanie i inne rzeczy



Caprifan - Cz mar 18, 2010 7:21 pm
" />Masz racje powoli a na lata. Szybko i byle jak to każdy potrafi



Caprifan - N mar 21, 2010 1:24 pm
" />Dałbyś jakieś foto z postępów...



Pyza20 - Pn mar 29, 2010 5:10 pm
" />foty będą w połowie kwietnia. Dzisiaj na budowie zagadałem do kierownika budowlańców od mostów którzy piaskują przed malowaniem i tu cytat "sprzęt jest piasek jest musisz się tylko dogadać z chłopakami byle by nie w czasie pracy a w czasie wolnym" tak więc jutro negocjacje i podejrzewam że za dobrą flaszkę albo dwie zrobią mi całą syrenę z ramą.



Pyza20 - Pn kwi 26, 2010 6:18 am
" />Syrena po piaskowaniu i w podkładzie. niestety jak to bywa w moim podeszłym wieku zapomniałem aparatu. Zdjęcia zrobiłem telefonem ale z racji tego że paprałem się z tym wczoraj do 1 w nocy to fotki ze scenerii nocnej garażowej wyszły kiepsko.















jackdeville - Pn kwi 26, 2010 6:45 pm
" />Przynajmniej ta budowa do czegoś się przydała



rafalb - Pn kwi 26, 2010 7:19 pm
" />powiedzcie coś na temat piaskowania

było po jakiejś okazjonalnej cenie ? słyszę coś o budowie



Pyza20 - Wt kwi 27, 2010 11:10 am
" />Za robotę 200 + koszty transportu razem jakieś 300zł. Robione na budowie trasa s3 ale jak ktoś by chciał to chyba chłopaki się nie podejmą bo sprzęt co chwilę nawalal i piaskowanie zajęło z 6 godzin no i są tutaj do 20 maja.



rafalb - Wt kwi 27, 2010 3:57 pm
" />szkoda bo mam ładę całą rozbebeszoną ładę i teraz wypiaskować wszystko ładnie to nie problem

może jeszcze znajdzie się taka okazja



jareckiZMY - Wt kwi 27, 2010 8:10 pm
" />Jak chcesz to moge dac Ci namiar na goscia ktory piaskuje za 100 zł/h. Tyle ze bys to musial przytransportować tu na miejsce



pib84 - Wt kwi 27, 2010 8:15 pm
" />a to stała opcja, gość jest dobry ma jakieś doświadczenie na autach jak bardzo trzeba mu auto rozebrać??



Caprifan - Wt kwi 27, 2010 8:36 pm
" />a jak sobie wyobrazasz piaskowanie auta nie rozberanego ?



Pyza20 - Wt kwi 27, 2010 8:45 pm
" />e temat piaskowania w dziale garaż jest...



pib84 - Śr kwi 28, 2010 6:29 am
" />wyobrażam sobie np w ten sposób ze podstawiam a kolo rozbiera



jareckiZMY - Pt kwi 30, 2010 12:57 pm
" />Wiec tak, koles ma doświadczenie piaskuje już jakiś czas i to rożnej maści przedmioty począwszy od jakiś średniowiecznych hełmów czy kasków skończywszy na ramach naczep. Autko raczej rozbrane w drobny mak bo nie ma czasu na rozbieranie. Ja malucha wiozłem kompletnie rozebranego i szlo to szybko bo wszystko było gotowe



Pyza20 - Pt kwi 30, 2010 2:15 pm
" />ps. wiem gdzie gość piaskuje na wieprzycach. miałem jemu dawać ale wołał chyba 500 zł. jak doliczysz koszty transportu to taniej wychodzi koleś z Gorzowa.



rafalb - Pt kwi 30, 2010 2:27 pm
" />to ile czasu trzeba by liczyć na piaskowanie nadwozia łady

ile ci zeszło na malucha



jareckiZMY - So maja 01, 2010 9:00 am
" />Malucha robil 2,5 godziny - zewnatrz i wewnatrz bez podwozia



Pyza20 - So maja 08, 2010 7:17 pm
" />dzisiaj syrena została potraktowana baranem. Z przyczyn braku pistoletu do barana wpadłem na pomysł żeby użyć ropownicę. Wyszło fajnie aczkolwiek brakuje efektu baranka. Poza tym skrzynia dostała nowe simeringi i wymieniłem krzyżaki. Jutro silnik i skrzynia ląduje na ramie wydech też już przygotowany w srebrzance. jutro zrobię fotki i wrzucę.



poter - So maja 08, 2010 9:55 pm
" /> milo ze chociaz jeden z wozow idzie do przodu, i to w jakim tempie



Pyza20 - N maja 09, 2010 7:18 am
" />tempo spadnie od wtorku bo wracam do pracy. teraz korzystam z dobrodziejstw L4



Pyza20 - N maja 09, 2010 5:59 pm
" />









Bykownik - N maja 09, 2010 6:55 pm
" />No to mi się podoba Panie. Widzę nawet, że wkradł się tuningowy akcent



pib84 - Wt sie 24, 2010 9:53 am
" />jakieś postępy?? jeździsz bravą w której pękają jakieś dziwne węże blokujesz ludziom przejazd przez skrzyżowania a syrenka stoi



Pyza20 - Pn sie 30, 2010 8:41 pm
" />od 2 tygodni jestem na L4 niestety mam uszkodzony palec w jednej dłoni a jedną ręką nie za wiele można zdziałać w garażu. może za jakiś czas coś ruszy w każdym razie będzie piec w garażu więc może w zimę... szczerze mówiąc to chętnie bym zapłacił komuś za dokończenie...



Caprifan - Wt sie 31, 2010 11:37 am
" />Działaj działaj... fajnie by było ją znowu na drodze zobaczyć...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu