A'la starter, jak to zrobic??
BeRnY_P. - 2007-11-21, 12:58
" />Witam
Zastanawialem sie jak zrobic rodzaj startera w moim Civicu.
Chodzi o uruchamianie auta w taki sposob albo podobnie:
1. kluczyk na zaplon (palace sie diody na desce rozdzielczej)
2. Naciskam przycisk auto "kreci"=>odpala
3. wylaczam przycisk auto gasnie
Jakis opisik jak to zrobic by sie przydaj
sailence - 2007-11-21, 16:39
" /> ymmm.... nie.
Jak już to:
- wciskasz przycisk - auto odpala
- wykręcasz kluczyk - auto gaśnie
to nie diesel jakbyś przycisk miał zwarty cały czas podczas jazdy to rozrusznik by się kręcił w cały czas
SAMAEL - 2007-11-21, 17:15
" />dokładnie. przekręcasz kluczyk na ON, wciskasz sobie jakiś przycisk... nazwijmy go "start" i trzymasz tak jak przekręcasz kluczyk na rozruch, jak auto odpali to puszczasz. gasisz cofając kluczyk na off.
jak zrobić ? bardzo prosto.... bierzesz przycisk i przekaźnik albo przycisk do 15A wytrzymujący i podłączasz go w kabelki od stacyjki. jedeną nóżkę i kabelek od niej pod kabelek rozrusznika a drugą nóżke i kabelek od niej pod kabelek od napięcia po stacyjce.
badam - 2007-11-21, 17:27
" />takie cos znalazlem na dysku
BeRnY_P. - 2007-11-22, 07:20
" />
stealth - 2007-11-22, 14:41
" />BeRnY_P., chodzi o to, że wg tego co pisałeś w pierwszym poście, to chciałbyś żeby wciśnięcie guzika uruchamiało rozrusznik, potem on automagicznie się w odpowiednim momencie odłączał, a wyłączenie przycisku miałoby odcinać zapłon.
Musisz w jakiś sposób wyłączyć rozrusznik. Wciskasz przycisk - uruchamia się rozrusznik, puszczasz przycisk - rozrusznik się wyłącza. A zapłon z kluczyka.
Grzehurra - 2007-11-22, 18:45
" />trzeba znalezc jakis czujnik ktory potrafi stwierdzic ze silnik jest juz odpalony tj, spala mieszanke i sygnalem z takiego czujnika sterowac wylaczaniem rozrusznika. ale system musialby miec dobry refleks co by nie katowac rozrusznika... mysle ze dla wprawnego elektronika uklad do zrobienia..
G-Unit - 2007-11-22, 19:24
" />http://performance.clubrsx.com/instruct ... tarter.pdf
http://crx.hacki.st/starter-button.html
http://www.civic.tonzi.com.pl/engine-start-button/
Tutaj możesz kupić taki przycisk:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=4 ... cdfa#46013
sailence - 2007-11-22, 21:17
" />przycisk wygląda naprawdę świetnie, tylko cena powala, w końcu to zwykły przycisk jaki w sklepie elektronicznym dostanie się za 3zł, więc chyba ten napis tyle kosztuje...
sam pomysł bardzo mi się podoba, tylko nie wiem jak rozwiązać problem kluczyka potrzebnego do załączenia zapłonu, bo przecież nie zrobię wszystkiego na przycisk bo mi auto buchną
BeRnY_P. - 2007-11-22, 22:43
" />Ok doszedlem do wniosku ze z gaszenie moge zrezygnowac bo i tak bede musial wyjac kluczyk . Musialbym tylko znalesc jakis przekaznik zeby mi wylaczal rozrusznik hmmmm trzeba bedzie pobuszowac w sklepie elektronicznym..
Borobej - 2007-11-22, 22:47
" />A jakby to jakos podpiąć do obrotka? Bo on jednak pokazuje, że silnik się kręci . Można też kombinować z kontrolkami od ciśnienia oleju albo ładowaniu, ale w razie awarii danego układu będzie chechłał do bólu...
sailence - 2007-11-22, 23:55
" />zastanawiałem się trochę na tym i takie nasunęły mi się wnioski:
- sam przycisk to najzwyklejszy monostabilny (impulsowy) przełącznik o dowolnym prądzie maksymalnym
- do tego przekaźnik który wytrzyma około 30A (tak z marginesem te 30 podaję bo cenowo wygląda to podobnie jak słabsze przekaźniki)
- czujnik włączonego silnika pobrany z kontrolki ładowania akumulatora
- przekaźnik zwiera przewody które odpowiadają za zakręcenie rozrusznika w stacyjce
- czas kręcenia rozrusznikiem zależy od długości trzymania palcem przycisku
- po puszczeniu przycisku układ sprawdza stan czujnika
- w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku układ albo ponownie kręci silnikiem (gdy czujnik podaje że silnik jest off), albo w przypadku gdy czujnik podaje że silnik pracuje - układ nie reaguje - to jest zabezpieczenie przed ponownym zakręceniem podczas pracy silnika
- wyłączenie następuje poprzez wyciągnięcie kluczyka (tak jak seryjnie)
- sam układ musi być schowany GŁĘBOKO w kokpicie, najlepiej gdzieś za panelem bezpieczników, bo potencjalny złodziej może poprostu wyrwać wszystkie przewody z układu, zewrzeć je i z bożą pomocą może go odpalić, a samo przyciskanie albo zwieranie przewodów od przycisku nic mu nie da
nad dokładnym schematem układu musiałbym pomyśleć, ale spokojnie mogę go zaprojektować
pozostaje jedno pytanie:
w stacyjce jest przewód które zasila rozrusznik, rozumiem że muszę zrobić czujkę dodatkową ACC żeby w przypadku gdy auto nie jest na zapłonie - przycisk nie reagował na naciśnięcie?
PS. koszty wstępne, pi razy oko, będą wahać się w przedziale 5-20złzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
BeRnY_P. - 2007-11-21, 12:58
" />Witam
Zastanawialem sie jak zrobic rodzaj startera w moim Civicu.
Chodzi o uruchamianie auta w taki sposob albo podobnie:
1. kluczyk na zaplon (palace sie diody na desce rozdzielczej)
2. Naciskam przycisk auto "kreci"=>odpala
3. wylaczam przycisk auto gasnie
Jakis opisik jak to zrobic by sie przydaj
sailence - 2007-11-21, 16:39
" /> ymmm.... nie.
Jak już to:
- wciskasz przycisk - auto odpala
- wykręcasz kluczyk - auto gaśnie
to nie diesel jakbyś przycisk miał zwarty cały czas podczas jazdy to rozrusznik by się kręcił w cały czas
SAMAEL - 2007-11-21, 17:15
" />dokładnie. przekręcasz kluczyk na ON, wciskasz sobie jakiś przycisk... nazwijmy go "start" i trzymasz tak jak przekręcasz kluczyk na rozruch, jak auto odpali to puszczasz. gasisz cofając kluczyk na off.
jak zrobić ? bardzo prosto.... bierzesz przycisk i przekaźnik albo przycisk do 15A wytrzymujący i podłączasz go w kabelki od stacyjki. jedeną nóżkę i kabelek od niej pod kabelek rozrusznika a drugą nóżke i kabelek od niej pod kabelek od napięcia po stacyjce.
badam - 2007-11-21, 17:27
" />takie cos znalazlem na dysku
BeRnY_P. - 2007-11-22, 07:20
" />
stealth - 2007-11-22, 14:41
" />BeRnY_P., chodzi o to, że wg tego co pisałeś w pierwszym poście, to chciałbyś żeby wciśnięcie guzika uruchamiało rozrusznik, potem on automagicznie się w odpowiednim momencie odłączał, a wyłączenie przycisku miałoby odcinać zapłon.
Musisz w jakiś sposób wyłączyć rozrusznik. Wciskasz przycisk - uruchamia się rozrusznik, puszczasz przycisk - rozrusznik się wyłącza. A zapłon z kluczyka.
Grzehurra - 2007-11-22, 18:45
" />trzeba znalezc jakis czujnik ktory potrafi stwierdzic ze silnik jest juz odpalony tj, spala mieszanke i sygnalem z takiego czujnika sterowac wylaczaniem rozrusznika. ale system musialby miec dobry refleks co by nie katowac rozrusznika... mysle ze dla wprawnego elektronika uklad do zrobienia..
G-Unit - 2007-11-22, 19:24
" />http://performance.clubrsx.com/instruct ... tarter.pdf
http://crx.hacki.st/starter-button.html
http://www.civic.tonzi.com.pl/engine-start-button/
Tutaj możesz kupić taki przycisk:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=4 ... cdfa#46013
sailence - 2007-11-22, 21:17
" />przycisk wygląda naprawdę świetnie, tylko cena powala, w końcu to zwykły przycisk jaki w sklepie elektronicznym dostanie się za 3zł, więc chyba ten napis tyle kosztuje...
sam pomysł bardzo mi się podoba, tylko nie wiem jak rozwiązać problem kluczyka potrzebnego do załączenia zapłonu, bo przecież nie zrobię wszystkiego na przycisk bo mi auto buchną
BeRnY_P. - 2007-11-22, 22:43
" />Ok doszedlem do wniosku ze z gaszenie moge zrezygnowac bo i tak bede musial wyjac kluczyk . Musialbym tylko znalesc jakis przekaznik zeby mi wylaczal rozrusznik hmmmm trzeba bedzie pobuszowac w sklepie elektronicznym..
Borobej - 2007-11-22, 22:47
" />A jakby to jakos podpiąć do obrotka? Bo on jednak pokazuje, że silnik się kręci . Można też kombinować z kontrolkami od ciśnienia oleju albo ładowaniu, ale w razie awarii danego układu będzie chechłał do bólu...
sailence - 2007-11-22, 23:55
" />zastanawiałem się trochę na tym i takie nasunęły mi się wnioski:
- sam przycisk to najzwyklejszy monostabilny (impulsowy) przełącznik o dowolnym prądzie maksymalnym
- do tego przekaźnik który wytrzyma około 30A (tak z marginesem te 30 podaję bo cenowo wygląda to podobnie jak słabsze przekaźniki)
- czujnik włączonego silnika pobrany z kontrolki ładowania akumulatora
- przekaźnik zwiera przewody które odpowiadają za zakręcenie rozrusznika w stacyjce
- czas kręcenia rozrusznikiem zależy od długości trzymania palcem przycisku
- po puszczeniu przycisku układ sprawdza stan czujnika
- w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku układ albo ponownie kręci silnikiem (gdy czujnik podaje że silnik jest off), albo w przypadku gdy czujnik podaje że silnik pracuje - układ nie reaguje - to jest zabezpieczenie przed ponownym zakręceniem podczas pracy silnika
- wyłączenie następuje poprzez wyciągnięcie kluczyka (tak jak seryjnie)
- sam układ musi być schowany GŁĘBOKO w kokpicie, najlepiej gdzieś za panelem bezpieczników, bo potencjalny złodziej może poprostu wyrwać wszystkie przewody z układu, zewrzeć je i z bożą pomocą może go odpalić, a samo przyciskanie albo zwieranie przewodów od przycisku nic mu nie da
nad dokładnym schematem układu musiałbym pomyśleć, ale spokojnie mogę go zaprojektować
pozostaje jedno pytanie:
w stacyjce jest przewód które zasila rozrusznik, rozumiem że muszę zrobić czujkę dodatkową ACC żeby w przypadku gdy auto nie jest na zapłonie - przycisk nie reagował na naciśnięcie?
PS. koszty wstępne, pi razy oko, będą wahać się w przedziale 5-20zł