Aku czy alternator ???
FOREST - 2007-01-10, 15:05
" />Sytuacja wyglądała tak:
JAde sobie i wszystko ok. Włączam kierunkowskaz a obrotomierz skacze wraz z nim. Wyłączam wszystko ok. Jade dalej radio przestaje grać i obrotomierz też przestaje działać. Zegarek przygasa i auto słabnie aż staje. Nie można odpalić.
Kumpel scholował mnie pod dom i próbujemy odpalic na kable. Odpala ale chodzi bardzo dziwnie, i wogóle nie chce wchodzic na obroty. Podpinamy inny aku i wszystko super, normalnie działa. Aku siedzi teraz pod prostownikiem. I mam pytanie jak można sprawdzic czy to tylko akumulator czy alternator. Kumpel powiedział żebym na odpalonym silniku zdjął kleme + i jak zgaśnie to znaczy że alternator. Zrobiłem tak i zgasł. Ale czy to Napewno to.
Dzida - 2007-01-10, 15:17
" />bankowo alternator. Nie ma prawa brakować prądu jeśli silnik chodzi, nawet jakbyś nie miał akumulatora.
FOREST - 2007-01-10, 15:23
" />to teraz pytanie jak długo wytrzyma aku bez ładowania ?? Chodzi mi jak dlaeko moge zajechać
Dzida - 2007-01-10, 15:28
" />Teraz raczej nigdzie, bo nie będziesz jeździł bez świateł, a to żarówki pochłoną Ci mase prądu. Świeci Ci się kontrolka ładowania? Pomierz napięcie na klemach na odpalonym silniku i na zgaszonym.
FOREST - 2007-01-10, 15:33
" />Odpala teraz normalnie. Czyli po odpaleniu kontrolki gasna
ReDzY - 2007-01-10, 15:51
" />Alternator na 100% sam już 3 wymieniłem...
FOREST - 2007-01-10, 15:52
" />to co teraz polecacie, kupować nowy czy jechać gdzieś i go reanimować
zwibel - 2007-01-10, 16:16
" />Witam kolege z Jeleniej , w sumie lepsza jest reanimacja tylko u nas są z tym problemy, nie me konkretnego warsztatu żeby się tym zajmowali.
W sumie też nie wiadomo co w nim siadło i czy jest do reanimacji, ale jeżeli tylko np. diody to warto bo można zrobić całą regeneracje z wymianą łożysk i bedziesz wiedział na czym jeździsz, jeżeli jednak zdecydujesz sie na kupno używki nie ma pewności co dostaniesz i ile pochyla przykład ReDzY, .
Ale radził bym zajrzeć pod mache i sprawdzić same podłączenie samego alternatora może akurat sie cos poluzowało, rzadkie ale możliwe
I jeszcze proponuje mierniczek i sprawdzić ladowanie wtedy bedziesz miał 100%. Jeździć bym nieradził, możesz mieć kłopoty z au tem
FOREST - 2007-01-11, 08:24
" />a może mi ktos jeszcze powiedzieć o co chodzi z kierunkowskazem i obrotomierzem. Z tydzień temu też tak miałem że włączam kierunek i wskazówka obrotomierza skacze, ale wyłączyłem i przeszło. I do tej pory nie miałem tego
tfidos - 2007-01-11, 09:12
" />słaba masa może?
nosql - 2007-01-11, 09:31
" />Z tego co mi wiadomo kierunkowskazy (awaryjne) ciągną dosyć duzo prądu. Musiałbyś sobie sprawdzić ładowanie, możliwe, że to przez alternator ale może to być też słaba masa lub silniczek krokowy
zrobisz alternator to zostaną Ci jeszcze te 2 opcjie
FOREST - 2007-01-11, 10:30
" />auto odstawiłem do elektromechanika i co wiem narazie to to że alternator jest OK ale gdzieś jest przerwa bo nie łąduje akuzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
FOREST - 2007-01-10, 15:05
" />Sytuacja wyglądała tak:
JAde sobie i wszystko ok. Włączam kierunkowskaz a obrotomierz skacze wraz z nim. Wyłączam wszystko ok. Jade dalej radio przestaje grać i obrotomierz też przestaje działać. Zegarek przygasa i auto słabnie aż staje. Nie można odpalić.
Kumpel scholował mnie pod dom i próbujemy odpalic na kable. Odpala ale chodzi bardzo dziwnie, i wogóle nie chce wchodzic na obroty. Podpinamy inny aku i wszystko super, normalnie działa. Aku siedzi teraz pod prostownikiem. I mam pytanie jak można sprawdzic czy to tylko akumulator czy alternator. Kumpel powiedział żebym na odpalonym silniku zdjął kleme + i jak zgaśnie to znaczy że alternator. Zrobiłem tak i zgasł. Ale czy to Napewno to.
Dzida - 2007-01-10, 15:17
" />bankowo alternator. Nie ma prawa brakować prądu jeśli silnik chodzi, nawet jakbyś nie miał akumulatora.
FOREST - 2007-01-10, 15:23
" />to teraz pytanie jak długo wytrzyma aku bez ładowania ?? Chodzi mi jak dlaeko moge zajechać
Dzida - 2007-01-10, 15:28
" />Teraz raczej nigdzie, bo nie będziesz jeździł bez świateł, a to żarówki pochłoną Ci mase prądu. Świeci Ci się kontrolka ładowania? Pomierz napięcie na klemach na odpalonym silniku i na zgaszonym.
FOREST - 2007-01-10, 15:33
" />Odpala teraz normalnie. Czyli po odpaleniu kontrolki gasna
ReDzY - 2007-01-10, 15:51
" />Alternator na 100% sam już 3 wymieniłem...
FOREST - 2007-01-10, 15:52
" />to co teraz polecacie, kupować nowy czy jechać gdzieś i go reanimować
zwibel - 2007-01-10, 16:16
" />Witam kolege z Jeleniej , w sumie lepsza jest reanimacja tylko u nas są z tym problemy, nie me konkretnego warsztatu żeby się tym zajmowali.
W sumie też nie wiadomo co w nim siadło i czy jest do reanimacji, ale jeżeli tylko np. diody to warto bo można zrobić całą regeneracje z wymianą łożysk i bedziesz wiedział na czym jeździsz, jeżeli jednak zdecydujesz sie na kupno używki nie ma pewności co dostaniesz i ile pochyla przykład ReDzY, .
Ale radził bym zajrzeć pod mache i sprawdzić same podłączenie samego alternatora może akurat sie cos poluzowało, rzadkie ale możliwe
I jeszcze proponuje mierniczek i sprawdzić ladowanie wtedy bedziesz miał 100%. Jeździć bym nieradził, możesz mieć kłopoty z au tem
FOREST - 2007-01-11, 08:24
" />a może mi ktos jeszcze powiedzieć o co chodzi z kierunkowskazem i obrotomierzem. Z tydzień temu też tak miałem że włączam kierunek i wskazówka obrotomierza skacze, ale wyłączyłem i przeszło. I do tej pory nie miałem tego
tfidos - 2007-01-11, 09:12
" />słaba masa może?
nosql - 2007-01-11, 09:31
" />Z tego co mi wiadomo kierunkowskazy (awaryjne) ciągną dosyć duzo prądu. Musiałbyś sobie sprawdzić ładowanie, możliwe, że to przez alternator ale może to być też słaba masa lub silniczek krokowy
zrobisz alternator to zostaną Ci jeszcze te 2 opcjie
FOREST - 2007-01-11, 10:30
" />auto odstawiłem do elektromechanika i co wiem narazie to to że alternator jest OK ale gdzieś jest przerwa bo nie łąduje aku