ďťż

Alarm i kierunkowskazy ?



ewenement - 2007-05-15, 16:37
" />pytanie do tych którzy mają u siebie zamontowany alarm bądź orientują się w elektryce 4g:

gdzie moge podłączyć dwa kable do kierunkowskazów (prawy, lewy) czytałem gdzieś że pod wyłącznik świateł awaryjnych, może tak być ?
jak wogóle wygląda sprawa tych mignięć, bo w instrukcji pisze 3 mrugnięcia - to, 2 mrugnięcia - co innego itd, w jaki sposób to jest rozwiązane ? centralka alarmu podaje pulsujące napięcie czy podaje stałe wykorzystując przerywniki z instalacji auta, a jeśli tak to na jakiej zasadzie wydaje odp. ilość mrugnięć, liczy impulsy ?
troszke zagmatwane to moje pytanie ale cóż, sam nie moge do tego dojść

pozatym byłbym wdzieczny gdyby ktoś powiedział mi gdzie znajde kable od wyłączników drzwiowych, najlepiej gdzieś bliżej deski rozdzielczej niż w samych wyłącznikach , pozatym chciałbym wiedzieć jaki impuls podają, masę czy też +12V wydaje mi się że to drugie
jeszcze jedna rzecz to kabel od lampki sufitowej, mam w alarmie taki bajer, włącza lampke na 10 po wyłączeniu allarmu, żeby widzieć gdzie siedzenia tylko należy pod ten właśnie kabelek podpiąć odpowiedni inny kabelek
odpowiedź na chociaż jedno z moicc zapytań bedzie bardzo mile widziana




Sebisz111 - 2007-05-15, 18:33
" />Co do twoich pytań to postaram się odpowiedzieć !
Jeśli chodzi o inpulsy to centralka podaje plusowy inpuls (jeśli dwa mrugnięcia to dwa inpulsy itp.)
Gdzie podpiąć pod kierunkowskazy ?? Najłatwiej i najprościej odnaleźć kabelki które idą do kierunkowskazów tych w błotnikach (nie pamiętam jakie mają kolorki ale jeśli będzie taka potrzeba mogę sprawdzić) Ostatnio podpinałem kumplowi alarm i wpiąłem go zamiast w kirunkowskazy w światła postojowe i bardzo fajnie to wygląda!
Co do przewodów które idą od drzwi to zależy od wersji twojego autka
np w ed6 wersja kanada u mnie oprócz tych typowych wyłączników w słupku są jeszcze czujniki w zamku w drzwiach a w ed3 tylko są te w słupkach ja podłączyłem kabelek od centralki pod kabel który idzie do lampki w podsufitce, a idzie on pod tą plastykową osłonką z lewej strony przy szybie.
Powodzenia w montażu alarmu



grajos - 2007-05-15, 18:34
" />Ja u siebie podlaczylem kierunki az przy samej kolumnie kierowniczej przy przelacznikach,znalazlem prawy i lewy i sie pdlaczylem. A co do tych impulsow to zabardzo nie kumam o co chodzi,poprostu musisz doprowadzic kable od kierunkow do centralki,jak masz alarm to tez masz chyba instrukcje i tam powinno byc wszystko ladnie opisane. Co do wlacznika swiatel to u siebie podlaczylem zaraz przy progu z przodu drzwi,odkrecilem czujnik i zobaczylem jaki kolor ma kabel czujnika i znalazlem go jak najblizej konsoli. Co one podaja to nie wiem + czy -.



Sebisz111 - 2007-05-15, 18:36
" />




ewenement - 2007-05-15, 19:28
" />no tez tak mysle ze minus bo w instrukcji alarmu pisze ze wiekszosc aut ma minus tylko np fordy maja plus, 12V napisalem przez pomylke

a co do kierunkowskazow to wlasnie maly problem mam ze znalezieniem odpowiednich kabli przy kolumnie, chyba zastosuje ten pomysl z bocznym kierunkowskazem, jak podlacze do jednego bocznego to juz cala strona bedzie dzialac, dobrze rozumiem ? a ten kabelek od lampki to na przednim słupku (między przednią i boczną szybą) tak ? i przy otwarciu drzwi na kablu idacym do lampki pokauje sie rowniez minus (tak jak z czujnika) czy plus ? bo w alarmie mam dwa osobne kabelki do tego



grajos - 2007-05-15, 22:11
" />Dlaczego masz problem ze znalezieniem kabli od kierunkow przy kolumnie? Wlanczasz jeden z kierunkow i sprawdzasz kontrolka po kolei kable i patrzysz prz ktorym mruga,no prosciej sie juz nie da chyba.



ewenement - 2007-05-16, 10:43
" />pomyliłem troche miejsca, a tak jak ty zrobiłeś, będzie działać po wyłączeniu stacyjki ? bo kierunkowskazy po wyłączeniu nie działają



grajos - 2007-05-17, 04:27
" />No u mnie dziala



TO-MASS - 2007-05-17, 09:55
" />Ja podłączyłem się zaraz przy kostce pod awaryjne. Mam od razu lewą i prawą stronę. ze względu na to że awaryjne działają przy wyłączonej jak i włączonej stacyjce - jest ok.
Nie muszę też dodawać że dostanie się do kostki jest banalnie proste. Ja mam krótkie kable więc musiałem wykręcić cztery śruby osłony zegarów. Tak na marginesie polecam: alarmy z własnym powiadomieniem [znieczulica na wyjące auta] i syrenki z własnym zasilaniem.
Pamiętajcie by do siłowników centralnego pociągnąć w miarę grube kable. Dość łatwo o przerwę na zgięciach [drzwi].

P.S. Gdybyście zastanawiali się jak podłączyć kable do kostki bądź w jakiekolwiek inne miejsce trudno dostępne - nie rozcinajcie kabli, nie łamcie kostki i nie zrywajcie izolacji. Możesz np. kabel który chcesz podłączyć przymocuj do szpilki i wbij w kabel pierwotny. Zawsze w łatwy sposób będziesz mógł powrócić do stanu pierwotnego instalacji.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu