ALL MOTOR D16
jasiekk - 2009-02-05, 17:50
" />Witam!
potrzebuje kilka porad.. jestem w trakcie składania silnika na bazie bloku d16a6, planujemy wycisnąć ponad 150 kucyków, a planowany setup to:
-blok d16a6
-głowica d15b2 z lekim portingiem pod kolektor 4-2-1 i polerką
-kolektor ssący i przepustnica od b7 - rozwiercone delikatnie
-tłoki pm7/p29!
-wałek - bedzie prawdopodobnie swiątek, albo grabowski - póki co -na "dotarciu" bedzie seria
a moje dylematy to:
jaka uszczelke pod głowice? seria dla d16a6 czy cieniutka z d16y8? czy moze cometic?
ile na tych tłokach pójdzie kompresja w góre?
i czy wogóle 100KM z 1L z takim setupem da rade wyciągnąć?
kto mi zrobi wałek i ładnie wystroi?
tyle narazie pozdrawiam!:)
Boci@n - 2009-02-05, 18:07
" />nie widzę konsekwencji. Planujecie sporo mocy ale zakładacie głowice od b2. Trzeba było szukać od a6 (mocniejsze sprężynki przydadzą się przy ostrzejszym wałku) Kolektor ssący proponuje Y8 tak samo jak uszczelkę pod głowicę. Szkoda kasy na Cometica. Tłoki PM5 to seria od d15? Doprażające to chyba pm7? Na tłokach pm7, uszczelce y8 cr będzie ok 11:1
jasiekk - 2009-02-05, 18:23
" />głowica bedzie od b2 ale sprężynki i wałek od a6, tłoki doprężające maja oznaczenie pm7 p29 i pm5 chyba tez jeżeli sie pomyliłem to przepraszam jeszcze ich nie widziałem, kolektor od b7 pawdopowonie zostanie.
co do uszczelki to też sie nie chce pchac w cometica ale czy doprężajace tłoki i cieniutka uszczelka y8 to dobre rozwiązanie?
Boci@n - 2009-02-05, 18:29
" />dobre rozwiązanie ale przy dobrym paliwie
jezyk_05 - 2009-02-06, 07:36
" />wrzuc tez talezyki od a6, bo z tego co wiem tez sa wytrzymalsze
C00li - 2009-02-06, 10:49
" />Ja mam taki silnik złożony! , ale jak możesz to poczekaj z tym wynalazkiem, bo ja walczę już z półtora miesiąca z odpaleniem i na razie lipa. Wczoraj kupiłem 4-elektrodowe platynowe świece i nadal nic. Nowy moduł, nowa cewka i kilkanaście innych elementów pachnących nowością. Paliwo zalane V-Power Racing, z ustawieniem zapłonu już kombinowałem ze wszelkimi możliwymi położeniami. Mam wrażenie, że silnik ma za duży stopień sprężania i dusi się lub zdmuchuje iskrę.
Tłoki PM7 z uszczelką stalową 0.6mm dają 11.5:1, do tego jak splanujesz głowicę i blok, to jeszcze trochę pójdzie w górę CR Ja mam z bloku zdjęte 0.09mm i z głowicy 0.11mm i to daje 11.7:1. Poprawiałem kanały w głowicy, polerowałem komory spalania, tuleje były honowane na sportową głębszą siatkę, praktycznie silnik został złożony na nowych częściach od podstaw i... na razie brak oznak życia. Jak odpali, to się podzielę wrażeniami i wykresem z hamowni
jasiekk - 2009-02-06, 16:30
" />hmm cooli dziki za porady! blok i głowice zostawiam w serii waśnie przed obawa czegos takiego.. a po Twoim poście zastanawiam sie czy nie dac OEM uszczelki z2 zamiast y8... a mierzyłes cisnienie w cylindrach?
jak wy to liczycie ze wiecie jaki ma wyjsc stopien sprezania?:P
C00li - 2009-02-07, 00:04
" />
jasiekk - 2009-02-10, 09:35
" />C00li i jak tam walka z odpaleniem?
Po przemyśleniu wszystkiego bedzie uszczelka OEM d16y3 co da topień sprężania 11.3:1 mysle ze najbardziej optymalny bez hardcoru. Dalej wracając do tematu kto ładnie wystroi mi komputer najlepiej w małopolskim?
mum666 - 2009-02-13, 20:41
" />Dorzuciłbym do planów regulowane kółko.
C00li - 2009-02-15, 12:27
" />Mój silnik odpalił. Kompresja 14.5, albo manometr skończył pokazywanie przy tylu, bo rysik prawie się oparł o obudowę.
Na razie jeszcze nie jeździłem, ale podzielę się kilkoma obserwacjami:
- silnik osiąga temperaturę pracy po półtorej minuty na postoju i przy 1500 obr./min. (muszę wyregulować jałowe), więc bardzo szybko;
- polecam od razu zalać olej syntetyczny 10W60, bo mój półsyntetyczny Gulf 10W40 (na dotarcie) od razu zrobił się jak woda;
- trzeba pokombinować z wyprzedzeniem zapłonu, bo u mnie bucha gorąco po otwarciu maski na opóźnionym o kilka stopni w stosunku do serii;
- coś mi dymi, ale podejrzewam, że jak się wszystko ułoży i dotrze, to przestanie. Mogą to być pozostałości oleju po składaniu. Poza tym głębsza siatka na cylindrach, to więcej oleju na ściankach.
Na razie tyle, bo muszę powalczyć z wyjącą skrzynią na luzie. Niestety chyba wiem co zrobiłem nie tak, ale może uda się to zrobić bez wyciągania skrzyni
Fawor - 2009-02-19, 19:34
" />to trzeba od razu zestroić, całkowicie nowe mapy paliwa i zapłonu. Kombinowanie z przesuwaniem aparatu nic nie da. Podczas polerowania komór spalania zmieniałeś tez kształt?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
jasiekk - 2009-02-05, 17:50
" />Witam!
potrzebuje kilka porad.. jestem w trakcie składania silnika na bazie bloku d16a6, planujemy wycisnąć ponad 150 kucyków, a planowany setup to:
-blok d16a6
-głowica d15b2 z lekim portingiem pod kolektor 4-2-1 i polerką
-kolektor ssący i przepustnica od b7 - rozwiercone delikatnie
-tłoki pm7/p29!
-wałek - bedzie prawdopodobnie swiątek, albo grabowski - póki co -na "dotarciu" bedzie seria
a moje dylematy to:
jaka uszczelke pod głowice? seria dla d16a6 czy cieniutka z d16y8? czy moze cometic?
ile na tych tłokach pójdzie kompresja w góre?
i czy wogóle 100KM z 1L z takim setupem da rade wyciągnąć?
kto mi zrobi wałek i ładnie wystroi?
tyle narazie pozdrawiam!:)
Boci@n - 2009-02-05, 18:07
" />nie widzę konsekwencji. Planujecie sporo mocy ale zakładacie głowice od b2. Trzeba było szukać od a6 (mocniejsze sprężynki przydadzą się przy ostrzejszym wałku) Kolektor ssący proponuje Y8 tak samo jak uszczelkę pod głowicę. Szkoda kasy na Cometica. Tłoki PM5 to seria od d15? Doprażające to chyba pm7? Na tłokach pm7, uszczelce y8 cr będzie ok 11:1
jasiekk - 2009-02-05, 18:23
" />głowica bedzie od b2 ale sprężynki i wałek od a6, tłoki doprężające maja oznaczenie pm7 p29 i pm5 chyba tez jeżeli sie pomyliłem to przepraszam jeszcze ich nie widziałem, kolektor od b7 pawdopowonie zostanie.
co do uszczelki to też sie nie chce pchac w cometica ale czy doprężajace tłoki i cieniutka uszczelka y8 to dobre rozwiązanie?
Boci@n - 2009-02-05, 18:29
" />dobre rozwiązanie ale przy dobrym paliwie
jezyk_05 - 2009-02-06, 07:36
" />wrzuc tez talezyki od a6, bo z tego co wiem tez sa wytrzymalsze
C00li - 2009-02-06, 10:49
" />Ja mam taki silnik złożony! , ale jak możesz to poczekaj z tym wynalazkiem, bo ja walczę już z półtora miesiąca z odpaleniem i na razie lipa. Wczoraj kupiłem 4-elektrodowe platynowe świece i nadal nic. Nowy moduł, nowa cewka i kilkanaście innych elementów pachnących nowością. Paliwo zalane V-Power Racing, z ustawieniem zapłonu już kombinowałem ze wszelkimi możliwymi położeniami. Mam wrażenie, że silnik ma za duży stopień sprężania i dusi się lub zdmuchuje iskrę.
Tłoki PM7 z uszczelką stalową 0.6mm dają 11.5:1, do tego jak splanujesz głowicę i blok, to jeszcze trochę pójdzie w górę CR Ja mam z bloku zdjęte 0.09mm i z głowicy 0.11mm i to daje 11.7:1. Poprawiałem kanały w głowicy, polerowałem komory spalania, tuleje były honowane na sportową głębszą siatkę, praktycznie silnik został złożony na nowych częściach od podstaw i... na razie brak oznak życia. Jak odpali, to się podzielę wrażeniami i wykresem z hamowni
jasiekk - 2009-02-06, 16:30
" />hmm cooli dziki za porady! blok i głowice zostawiam w serii waśnie przed obawa czegos takiego.. a po Twoim poście zastanawiam sie czy nie dac OEM uszczelki z2 zamiast y8... a mierzyłes cisnienie w cylindrach?
jak wy to liczycie ze wiecie jaki ma wyjsc stopien sprezania?:P
C00li - 2009-02-07, 00:04
" />
jasiekk - 2009-02-10, 09:35
" />C00li i jak tam walka z odpaleniem?
Po przemyśleniu wszystkiego bedzie uszczelka OEM d16y3 co da topień sprężania 11.3:1 mysle ze najbardziej optymalny bez hardcoru. Dalej wracając do tematu kto ładnie wystroi mi komputer najlepiej w małopolskim?
mum666 - 2009-02-13, 20:41
" />Dorzuciłbym do planów regulowane kółko.
C00li - 2009-02-15, 12:27
" />Mój silnik odpalił. Kompresja 14.5, albo manometr skończył pokazywanie przy tylu, bo rysik prawie się oparł o obudowę.
Na razie jeszcze nie jeździłem, ale podzielę się kilkoma obserwacjami:
- silnik osiąga temperaturę pracy po półtorej minuty na postoju i przy 1500 obr./min. (muszę wyregulować jałowe), więc bardzo szybko;
- polecam od razu zalać olej syntetyczny 10W60, bo mój półsyntetyczny Gulf 10W40 (na dotarcie) od razu zrobił się jak woda;
- trzeba pokombinować z wyprzedzeniem zapłonu, bo u mnie bucha gorąco po otwarciu maski na opóźnionym o kilka stopni w stosunku do serii;
- coś mi dymi, ale podejrzewam, że jak się wszystko ułoży i dotrze, to przestanie. Mogą to być pozostałości oleju po składaniu. Poza tym głębsza siatka na cylindrach, to więcej oleju na ściankach.
Na razie tyle, bo muszę powalczyć z wyjącą skrzynią na luzie. Niestety chyba wiem co zrobiłem nie tak, ale może uda się to zrobić bez wyciągania skrzyni
Fawor - 2009-02-19, 19:34
" />to trzeba od razu zestroić, całkowicie nowe mapy paliwa i zapłonu. Kombinowanie z przesuwaniem aparatu nic nie da. Podczas polerowania komór spalania zmieniałeś tez kształt?