Alternatywa dla linki od maski !
Jeżol - 2009-05-23, 20:20
" />Witam tutorial będzie skąpy w opis, ponieważ jest nieskomplikowany.
Same zdjęcia mówią wszystko.
Zamieszczam tego tutka dla osób, które wiedzą, z czym się wiąże wymiana zacinającej się linki od pokrywy silnika. W wielu czwórkach linka to wciąż zacinające się i denerwujące ustrojstwo. W porównaniu czynności związanych z wymianą linki a montażem siłownika - bo to o tym ten tutorial - to właśnie siłownik wydał mi się rozwiązaniem łatwiejszym.
Najważniejszą z poszczególnych czynności jest dobranie siłownika i polecam tu udać się do firmy zakładającej centralki alarmowe i zamki centralne. Na allegro szkoda zabawy piszą tu, że siłownik z uciągiem do 12kg a fachowcy mówią, że żaden producent tego nie napisze gdyż max to 6kg, ale spokojnie, bo 6kg wystarcza i cena jest korzystna ja swój kupiłem za 18zł. Jeśli ktoś chce może kupić silniejszy do tylnej klapy, ale to już koszt około 40zł.
Ku pesymistycznemu nastawieniu pana sprzedającego siłowniki, że mój pomysł nie wypali wymusiłem na nim, iż dany siłownik mi ma sprzedać, bo i tak się nie zmarnuje. Uznałem, że można zastosować dźwignie i siłownik powinien uciągnąć. Sprawa jednak jest banalnie prosta gdyż zakupiony siłownik w przełożeniu 1:1 daje radę bez problemu.
By wykonać cały manewr jest potrzebna znajomość tutoriala na temat ściągania zderzaka. Potem to już zabawa. Należy kluczem 10 odkręcić blachę trzymającą zamek maski. Jest to 6 śrub. Cztery główne - każda na narożniku blachy z zamkiem, jedna od listwy podleflektorowej i jedna na samym dole przykręcona do przedniej belki (na dole chłodnicy).
Następnie możemy usunąć linkę (lub, kto chce zostawia ją na "wypadek"). Można ją uciąć wraz z pancerzem z obu stron (w kabinie i przy zamku) przy mocnym wyszarpnięciu powinna wyjść cała. W trakcie wysuwania można przyczepić dwużyłowy przewód do jednego z końców pancerza i okablowanie będzie gotowe.
Montażu siłownika dokonujemy zgodnie ze zdjęciami. Tu przepraszam najmocniej za jakość zdjęć, ale nie miałem przy sobie aparatu.
Po upięciu okablowania (najlepiej opaskami zaciskowymi do przewodów) podłączamy zasilanie z puszki bezpiecznikowej pod kierownicą (w zależności od zastosowanego siłownika wybrać wartość bezpiecznika). W szereg tego przewodu montujemy włącznik odbijający, który montujemy według uznania (może być na starym miejscu otwierania klapy za pomocą linki). Można też go umiejscowić na zewnątrz, gdzieś przy masce ukrytego pod spodem w jakiejś szparze, ale wtedy należy pamiętać przy podłączaniu elektryki by wybrać bezpiecznik, który ma zasilanie po stacyjce by jakieś osoby trzecie nie mogły nam wymontować naszych koników bez naszej wiedzy
qsh86 - 2009-05-23, 20:44
" />Fajny pomysł z tym siłownikiem Ja też ostatnio walczę ze swoją linką od maski
soldi - 2009-05-24, 00:49
" />
Jeżol - 2009-05-24, 12:02
" />
soldi - 2009-05-24, 18:15
" />z tekstu wywnioskowałem, że wywalasz linkę a co do ilości przewodów, to na "wszelki wypadek" można od razu pociągnąć ich 10 trzymając się tematu, to do tej instalacji wystarczy w zupełności jeden przewód prądowy do "sterowania", a masę wystarczy pobrać z karoserii
jak najbardziej fajny bajer - osobiście uznałem go za zbędny, bo pod maskę raczej rzadko się zagląda
Łukanyo - 2009-05-24, 20:04
" />Przed podłączeniem elektryki sprawdźcie który minus chowa lub wysuwa cześc roboczą siłownika. Wiekszośc, o ile nie wszystkie, siłowniki są sterowane dwoma minusami i jednym plusem (dlatego z siłownika wychodzą trzy przewdy, a pięć w masterze) Jeden minus chowa a drugi wysuwa ten cycek, plus jest stały dlatego warto podłączyć pod to przełącznik 1-0-1, żeby w jedną strone maske otworzyć (cycek sie chowa) i jak juz pogmeramy przy silniku to siłownik wysunąć zeby siłownik był w pozycji "otwraty" bo jak wiemy jest to siłownik od drzwi i one same nie wracają do punktu wyjściowego. Założyłem, ze siłownik sie chowa otwierając maske. Jeżeli sie wysuwa to sprawa wygląda analogicznie tylko w drugą strone
Jeżol - 2009-05-24, 20:25
" />Rzeczywiście "Łukanyo" nie wpadłem na to by opisać podłączanie siłownika, dla mnie jest to oczywiste ale dla innych nie musi A co do przewodó by nie komplikować sprawy mniej doświadczonym zaznaczm, że siłownik z tylko dwoma kabelkami dostałem bez problemu. Poza tym "Łukanyo" trochę skomplikował sprawę. Siłownik sam powraca do miejsca "0" bo sprężyna zatrzasku w zamku od maski ciągnie siłownik za sobą
soldi - 2009-05-24, 20:30
" />siłowniki slave z zestawu "zrób to sam" mają dwa przewody i są sterowane "na przemian".. w tym wypadku siłownik ma być tylko "przyciągany", więc należy tylko sprawdzić która konfiguracja podłączenia "pociąga" a która "wypycha"
te o których mówi Łukanyo to siłowniki od opli
Łukanyo - 2009-05-24, 21:20
" />to sobie popisaliśmy o centralnych.
Nie miałem do czynienia z zestawami "zrób to sam" W civie tez tego nie rozbrajałem bo działało, w Oplu mam trzy, w starletce tez miałem trzy na "slav'ie" dlatego dalej brnąłem w trójprzewodowe
W kazdym razie pomysł ciekawy, trzeba tylko mocny siłownik mieć.
qsh86 - 2009-05-24, 21:56
" />Jeśli rozładuje się akumulator to żeby go podładować można maskę otworzyć wkładając rękę w zderzak i pociągając za cyngiel. Ale to raczej tylko jeśli mamy przedliftowy zderzak pozdro
soldi - 2009-05-24, 22:50
" />i nie mamy plastików osłaniających spód samochodu od błota...
noofaq - 2009-05-27, 06:15
" />soldi: pudło
da się otworzyć maskę posiadając plastiki od spoduzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Jeżol - 2009-05-23, 20:20
" />Witam tutorial będzie skąpy w opis, ponieważ jest nieskomplikowany.
Same zdjęcia mówią wszystko.
Zamieszczam tego tutka dla osób, które wiedzą, z czym się wiąże wymiana zacinającej się linki od pokrywy silnika. W wielu czwórkach linka to wciąż zacinające się i denerwujące ustrojstwo. W porównaniu czynności związanych z wymianą linki a montażem siłownika - bo to o tym ten tutorial - to właśnie siłownik wydał mi się rozwiązaniem łatwiejszym.
Najważniejszą z poszczególnych czynności jest dobranie siłownika i polecam tu udać się do firmy zakładającej centralki alarmowe i zamki centralne. Na allegro szkoda zabawy piszą tu, że siłownik z uciągiem do 12kg a fachowcy mówią, że żaden producent tego nie napisze gdyż max to 6kg, ale spokojnie, bo 6kg wystarcza i cena jest korzystna ja swój kupiłem za 18zł. Jeśli ktoś chce może kupić silniejszy do tylnej klapy, ale to już koszt około 40zł.
Ku pesymistycznemu nastawieniu pana sprzedającego siłowniki, że mój pomysł nie wypali wymusiłem na nim, iż dany siłownik mi ma sprzedać, bo i tak się nie zmarnuje. Uznałem, że można zastosować dźwignie i siłownik powinien uciągnąć. Sprawa jednak jest banalnie prosta gdyż zakupiony siłownik w przełożeniu 1:1 daje radę bez problemu.
By wykonać cały manewr jest potrzebna znajomość tutoriala na temat ściągania zderzaka. Potem to już zabawa. Należy kluczem 10 odkręcić blachę trzymającą zamek maski. Jest to 6 śrub. Cztery główne - każda na narożniku blachy z zamkiem, jedna od listwy podleflektorowej i jedna na samym dole przykręcona do przedniej belki (na dole chłodnicy).
Następnie możemy usunąć linkę (lub, kto chce zostawia ją na "wypadek"). Można ją uciąć wraz z pancerzem z obu stron (w kabinie i przy zamku) przy mocnym wyszarpnięciu powinna wyjść cała. W trakcie wysuwania można przyczepić dwużyłowy przewód do jednego z końców pancerza i okablowanie będzie gotowe.
Montażu siłownika dokonujemy zgodnie ze zdjęciami. Tu przepraszam najmocniej za jakość zdjęć, ale nie miałem przy sobie aparatu.
Po upięciu okablowania (najlepiej opaskami zaciskowymi do przewodów) podłączamy zasilanie z puszki bezpiecznikowej pod kierownicą (w zależności od zastosowanego siłownika wybrać wartość bezpiecznika). W szereg tego przewodu montujemy włącznik odbijający, który montujemy według uznania (może być na starym miejscu otwierania klapy za pomocą linki). Można też go umiejscowić na zewnątrz, gdzieś przy masce ukrytego pod spodem w jakiejś szparze, ale wtedy należy pamiętać przy podłączaniu elektryki by wybrać bezpiecznik, który ma zasilanie po stacyjce by jakieś osoby trzecie nie mogły nam wymontować naszych koników bez naszej wiedzy
qsh86 - 2009-05-23, 20:44
" />Fajny pomysł z tym siłownikiem Ja też ostatnio walczę ze swoją linką od maski
soldi - 2009-05-24, 00:49
" />
Jeżol - 2009-05-24, 12:02
" />
soldi - 2009-05-24, 18:15
" />z tekstu wywnioskowałem, że wywalasz linkę a co do ilości przewodów, to na "wszelki wypadek" można od razu pociągnąć ich 10 trzymając się tematu, to do tej instalacji wystarczy w zupełności jeden przewód prądowy do "sterowania", a masę wystarczy pobrać z karoserii
jak najbardziej fajny bajer - osobiście uznałem go za zbędny, bo pod maskę raczej rzadko się zagląda
Łukanyo - 2009-05-24, 20:04
" />Przed podłączeniem elektryki sprawdźcie który minus chowa lub wysuwa cześc roboczą siłownika. Wiekszośc, o ile nie wszystkie, siłowniki są sterowane dwoma minusami i jednym plusem (dlatego z siłownika wychodzą trzy przewdy, a pięć w masterze) Jeden minus chowa a drugi wysuwa ten cycek, plus jest stały dlatego warto podłączyć pod to przełącznik 1-0-1, żeby w jedną strone maske otworzyć (cycek sie chowa) i jak juz pogmeramy przy silniku to siłownik wysunąć zeby siłownik był w pozycji "otwraty" bo jak wiemy jest to siłownik od drzwi i one same nie wracają do punktu wyjściowego. Założyłem, ze siłownik sie chowa otwierając maske. Jeżeli sie wysuwa to sprawa wygląda analogicznie tylko w drugą strone
Jeżol - 2009-05-24, 20:25
" />Rzeczywiście "Łukanyo" nie wpadłem na to by opisać podłączanie siłownika, dla mnie jest to oczywiste ale dla innych nie musi A co do przewodó by nie komplikować sprawy mniej doświadczonym zaznaczm, że siłownik z tylko dwoma kabelkami dostałem bez problemu. Poza tym "Łukanyo" trochę skomplikował sprawę. Siłownik sam powraca do miejsca "0" bo sprężyna zatrzasku w zamku od maski ciągnie siłownik za sobą
soldi - 2009-05-24, 20:30
" />siłowniki slave z zestawu "zrób to sam" mają dwa przewody i są sterowane "na przemian".. w tym wypadku siłownik ma być tylko "przyciągany", więc należy tylko sprawdzić która konfiguracja podłączenia "pociąga" a która "wypycha"
te o których mówi Łukanyo to siłowniki od opli
Łukanyo - 2009-05-24, 21:20
" />to sobie popisaliśmy o centralnych.
Nie miałem do czynienia z zestawami "zrób to sam" W civie tez tego nie rozbrajałem bo działało, w Oplu mam trzy, w starletce tez miałem trzy na "slav'ie" dlatego dalej brnąłem w trójprzewodowe
W kazdym razie pomysł ciekawy, trzeba tylko mocny siłownik mieć.
qsh86 - 2009-05-24, 21:56
" />Jeśli rozładuje się akumulator to żeby go podładować można maskę otworzyć wkładając rękę w zderzak i pociągając za cyngiel. Ale to raczej tylko jeśli mamy przedliftowy zderzak pozdro
soldi - 2009-05-24, 22:50
" />i nie mamy plastików osłaniających spód samochodu od błota...
noofaq - 2009-05-27, 06:15
" />soldi: pudło
da się otworzyć maskę posiadając plastiki od spodu