Analiza spalin, szarpie
jarciu - 2006-10-17, 10:32
" />czesc wszystkim
Panowie wlasnie jestem po remoncie silnika i jest jeden problem a mianowicie jak zapale go gdy jest zimny i jak chce jechac to auto sarpie i nie chce jechac. Dopiero jak sie rozgrzeje to juz idzie.
Bylem tez na analizie spalin i wyzszych obrotach jest ok ale na wolnych lambda spada tak na 700 czegos tam a ma oscylowac w granicach 1000 inne wartosci tez sa zle. Diagnosta powiedzial ze mam za bogata mieszanke.
Dosc mocno smierdzi mi z rury wydechowej benzyna. Co to moze byc
Prosze was fachowcow o porade i z gory dziekuje
mAx - 2006-10-17, 11:12
" />Mam taki sam problem chociaz nie mam sondy
Guail_FH - 2006-10-17, 11:28
" />uklad zaplonowy do regulacji ?
mAx - 2006-10-17, 12:17
" />Tzn ? Bo jestem absolutnym laikiem
Guail_FH - 2006-10-17, 12:26
" />to znacyz ze jak jest zimny to nie pali mieszanki tylko ja wypluwa przez rure stad zapach benzyny i szarpie bo zaplon jest w zlym momencie i pewnie nei wszytskie cylindry pracuja ... a jak sie mu zrobi cieplej to przechodiz co nei znacyz ze dobrze przepala mieszanke
mAx - 2006-10-17, 12:27
" />To swietnie Ja bardziej chcialem sie podpytac jak to wyregulowac
jarciu - 2006-10-17, 15:05
" />ale ten mechanik ktory mi robil ten remont to z tego co wiem to przed zdjeiem aparatu zaplomowego zaznaczyl go w jakim polozeniu byl przedtem. Wiec co mam rozumiec ze teraz po remoncie sie wszystko pozmienialo.
A i czy auto po remoncie przez pierwsze kilomentry bedzie bralo olej?
norbi - 2006-10-17, 15:23
" />jak był zdejmowany to nawet jak sobie ktos kreski porobi to przydłoby się go obstrzelać lamp± strobo.
mAx - jak nie masz lambdy to masz IMA - do ECU jest podłaczone takie ustrojstwo - potencjometr, którym ustawiasz sobie skład mieszanki na wolnych obrotach - oczywi¶cie mierz±c spaliny
mAx - 2006-10-17, 15:52
" />A gdzie go moge znalesc ? Dam rade sam to ustawic ?
norbi - 2006-10-17, 16:31
" />Odwiń dywanik i wykładzinę, odkręć osłone ECU i Twoim oczom ukaże się komputer, na górnej krawędzi ECU pownno być wsunięte w take niby szyny IMA. Wysuń IMA z szyn bez rozpinania kabelków i pod spodem powinna być ¶róbka do regulacji.
Możesz sam, ale nie będziesz wiedział czy kręcisz w dobr± strone - czy zubażasz czy wzbogacasz mieszankę na wolnych obrotach
jak czytałem opis Twojej fury to z tego co pamietam to miałe¶ cos modowane, swaf o ile mnie pamięć nie zawodzi i ECU od innego furaka. Je¶li masz tak bogat± mieszankę, że czujesz zapach paliwa IMA może wcale nie być - wolne będ± działały ale będzie bardzo bogato.
jarciu - 2006-10-17, 16:52
" />Ja napewno nie mialem swapa ani nic w tym stylu.
Orginalne D15B2 wraz z komputerem
Mam sonde lambda, a raczej nikt nic nie krecil przy kompie.
Dlaczego mi wolne obroty raz pokazuja w granicach 900-1000 a raz spadna do 600-700
Co jest grane?
mAx - 2006-10-17, 16:54
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
jarciu - 2006-10-17, 10:32
" />czesc wszystkim
Panowie wlasnie jestem po remoncie silnika i jest jeden problem a mianowicie jak zapale go gdy jest zimny i jak chce jechac to auto sarpie i nie chce jechac. Dopiero jak sie rozgrzeje to juz idzie.
Bylem tez na analizie spalin i wyzszych obrotach jest ok ale na wolnych lambda spada tak na 700 czegos tam a ma oscylowac w granicach 1000 inne wartosci tez sa zle. Diagnosta powiedzial ze mam za bogata mieszanke.
Dosc mocno smierdzi mi z rury wydechowej benzyna. Co to moze byc
Prosze was fachowcow o porade i z gory dziekuje
mAx - 2006-10-17, 11:12
" />Mam taki sam problem chociaz nie mam sondy
Guail_FH - 2006-10-17, 11:28
" />uklad zaplonowy do regulacji ?
mAx - 2006-10-17, 12:17
" />Tzn ? Bo jestem absolutnym laikiem
Guail_FH - 2006-10-17, 12:26
" />to znacyz ze jak jest zimny to nie pali mieszanki tylko ja wypluwa przez rure stad zapach benzyny i szarpie bo zaplon jest w zlym momencie i pewnie nei wszytskie cylindry pracuja ... a jak sie mu zrobi cieplej to przechodiz co nei znacyz ze dobrze przepala mieszanke
mAx - 2006-10-17, 12:27
" />To swietnie Ja bardziej chcialem sie podpytac jak to wyregulowac
jarciu - 2006-10-17, 15:05
" />ale ten mechanik ktory mi robil ten remont to z tego co wiem to przed zdjeiem aparatu zaplomowego zaznaczyl go w jakim polozeniu byl przedtem. Wiec co mam rozumiec ze teraz po remoncie sie wszystko pozmienialo.
A i czy auto po remoncie przez pierwsze kilomentry bedzie bralo olej?
norbi - 2006-10-17, 15:23
" />jak był zdejmowany to nawet jak sobie ktos kreski porobi to przydłoby się go obstrzelać lamp± strobo.
mAx - jak nie masz lambdy to masz IMA - do ECU jest podłaczone takie ustrojstwo - potencjometr, którym ustawiasz sobie skład mieszanki na wolnych obrotach - oczywi¶cie mierz±c spaliny
mAx - 2006-10-17, 15:52
" />A gdzie go moge znalesc ? Dam rade sam to ustawic ?
norbi - 2006-10-17, 16:31
" />Odwiń dywanik i wykładzinę, odkręć osłone ECU i Twoim oczom ukaże się komputer, na górnej krawędzi ECU pownno być wsunięte w take niby szyny IMA. Wysuń IMA z szyn bez rozpinania kabelków i pod spodem powinna być ¶róbka do regulacji.
Możesz sam, ale nie będziesz wiedział czy kręcisz w dobr± strone - czy zubażasz czy wzbogacasz mieszankę na wolnych obrotach
jak czytałem opis Twojej fury to z tego co pamietam to miałe¶ cos modowane, swaf o ile mnie pamięć nie zawodzi i ECU od innego furaka. Je¶li masz tak bogat± mieszankę, że czujesz zapach paliwa IMA może wcale nie być - wolne będ± działały ale będzie bardzo bogato.
jarciu - 2006-10-17, 16:52
" />Ja napewno nie mialem swapa ani nic w tym stylu.
Orginalne D15B2 wraz z komputerem
Mam sonde lambda, a raczej nikt nic nie krecil przy kompie.
Dlaczego mi wolne obroty raz pokazuja w granicach 900-1000 a raz spadna do 600-700
Co jest grane?
mAx - 2006-10-17, 16:54
" />