B13a1+MPFI
Dziejko 196 - 2009-06-07, 14:39
" />Witam i pozdrawiam WSZYSTKICH.Jak w temacie no a do tego jeszcze wałek z D14a1 czyli ten niby lepszy plan takiego moda to długa historia nie pytam o rzeczy zbędne które są opisane na forum typu co potrzeba i za ile cześć elektryczna jest ogarnięta pytanie dotyczy czego można sie spodziewać po złorzeniu takiego silnika tzn. dół D13A1,głowica od D16.wałek od D14a1,kompletny wydech D16 seria bez kata ewentualnie wyprute bebechy w koncowym no i co sądzicie o założeniu strómienicy w miejsce kata . wiem ze było cos na ten temat pisane ale od kilku dni siedze i nic nie moge znaleść ,a i jeszcze jedna sprawa w miejsce kompa PM-6 dać P-7 podobno lepsze mapy paliwa no i pytanie jest to do wykonania bez wiekszych szopek ,co to da jesli chodzi o moc no i ile to może palić na 100km.Zawszystkie odpowiedzi i podpowiedzi ładne dzięki
Mike - 2009-06-07, 15:01
" />po pierwsze co to kurna jest B13A1 ??
a po drugie jeśli chodzi Ci o mody na 1.3 na gaźniku, to trochę jest zachodu żeby to dobrze jeździło.
a po trzecie jest mnóstwo tematów o tym !!
adamac - 2009-06-07, 15:02
" />Tak jak wyżej.
Jak chcesz przejść na wtrysk, to poza masą potrzebnych rzeczy o których niby wiesz, będzie potrzebne strojenie... I nic tutaj nie pomoże wymiana kompa na tego z dohc
Poza tym po co Ci walek z krzywką na pompke, jak będziesz miał pompke elektryczną?? Poczytaj troche jeszcze o tym, bo są już takie projekty. IMHO łatwiej do ed7 wstawić dół od d13 niż się w to wszystko bawić...
Ale w ameryce takie d13 kręcą do 10 -11k RPMs więc...
Dziejko 196 - 2009-06-07, 15:23
" />ok pomyliłem D z B oczywiscie chodzi o D13, Wałek podobno lepszy od seryjnych d13 i d 16 są wszysktie do wyboru jak i doły z d14 i d16 tylko ze d16 ma padnięte pierscienie a d 14w niewiadomym stanie i stąd taki projekt
Mike - 2009-06-07, 15:37
" />
Dziejko 196 - 2009-06-07, 15:58
" />a więc po kolei d13 swapowałem na d16 no i okazało się że d16 ma padnięte pierscienie mino że cisnienie w cylindrach po 13,2atm.po uruchomieniu i nagrzaniu dymi na niebiesko więc z tąd że d13 mino padniętej uszczelki pod głowicą nie dymił i nie brał oleju pomyślałem o takim setupie jak wyżej opisałem podobno kolega OFCIA coś takiego rzeżbił w swoim aucie i z dobrymi efektami no nie ukrywając chodzi również o koszta -w miare tanio i dobrze- przynajmniej na jakiś czas
Dawee - 2009-06-07, 16:30
" />Najlepszy mod łączenia d13 i d16 to wsadź do d16 tłoki od d13! dostaniesz ładny stopień sprężania do tego oczywiście standard: dolot wydech, przepustnice większą, strojenie, lekki zamach itd. itp.
Dziejko 196 - 2009-06-07, 16:49
" />A co sądzicie o włożeniu tłoków z D14 do D16 Czekam na dalsze porady
Dawee - 2009-06-07, 17:23
" />To jest to samo
adamac - 2009-06-07, 17:24
" />Jak masz pompke elektryczną, to wałek z d14 jest psu na bude. Zostaw ten z 1,6. Jeśli masz wszystko ogarnięte, to zmieniaj dół na ten z 1.3 i śmigaj. Pewnie za jakiś czas będziesz musiał to dostroić ale ogólnie to wszystko p&p.
jasiekk - 2009-06-08, 07:59
" />wsadź głowice z z6 do tego doprężające tłoki i sie zacznie zabawa
jest jakies d13 z vtec?
flejm - 2009-06-16, 07:43
" />zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
Dziejko 196 - 2009-06-07, 14:39
" />Witam i pozdrawiam WSZYSTKICH.Jak w temacie no a do tego jeszcze wałek z D14a1 czyli ten niby lepszy plan takiego moda to długa historia nie pytam o rzeczy zbędne które są opisane na forum typu co potrzeba i za ile cześć elektryczna jest ogarnięta pytanie dotyczy czego można sie spodziewać po złorzeniu takiego silnika tzn. dół D13A1,głowica od D16.wałek od D14a1,kompletny wydech D16 seria bez kata ewentualnie wyprute bebechy w koncowym no i co sądzicie o założeniu strómienicy w miejsce kata . wiem ze było cos na ten temat pisane ale od kilku dni siedze i nic nie moge znaleść ,a i jeszcze jedna sprawa w miejsce kompa PM-6 dać P-7 podobno lepsze mapy paliwa no i pytanie jest to do wykonania bez wiekszych szopek ,co to da jesli chodzi o moc no i ile to może palić na 100km.Zawszystkie odpowiedzi i podpowiedzi ładne dzięki
Mike - 2009-06-07, 15:01
" />po pierwsze co to kurna jest B13A1 ??
a po drugie jeśli chodzi Ci o mody na 1.3 na gaźniku, to trochę jest zachodu żeby to dobrze jeździło.
a po trzecie jest mnóstwo tematów o tym !!
adamac - 2009-06-07, 15:02
" />Tak jak wyżej.
Jak chcesz przejść na wtrysk, to poza masą potrzebnych rzeczy o których niby wiesz, będzie potrzebne strojenie... I nic tutaj nie pomoże wymiana kompa na tego z dohc
Poza tym po co Ci walek z krzywką na pompke, jak będziesz miał pompke elektryczną?? Poczytaj troche jeszcze o tym, bo są już takie projekty. IMHO łatwiej do ed7 wstawić dół od d13 niż się w to wszystko bawić...
Ale w ameryce takie d13 kręcą do 10 -11k RPMs więc...
Dziejko 196 - 2009-06-07, 15:23
" />ok pomyliłem D z B oczywiscie chodzi o D13, Wałek podobno lepszy od seryjnych d13 i d 16 są wszysktie do wyboru jak i doły z d14 i d16 tylko ze d16 ma padnięte pierscienie a d 14w niewiadomym stanie i stąd taki projekt
Mike - 2009-06-07, 15:37
" />
Dziejko 196 - 2009-06-07, 15:58
" />a więc po kolei d13 swapowałem na d16 no i okazało się że d16 ma padnięte pierscienie mino że cisnienie w cylindrach po 13,2atm.po uruchomieniu i nagrzaniu dymi na niebiesko więc z tąd że d13 mino padniętej uszczelki pod głowicą nie dymił i nie brał oleju pomyślałem o takim setupie jak wyżej opisałem podobno kolega OFCIA coś takiego rzeżbił w swoim aucie i z dobrymi efektami no nie ukrywając chodzi również o koszta -w miare tanio i dobrze- przynajmniej na jakiś czas
Dawee - 2009-06-07, 16:30
" />Najlepszy mod łączenia d13 i d16 to wsadź do d16 tłoki od d13! dostaniesz ładny stopień sprężania do tego oczywiście standard: dolot wydech, przepustnice większą, strojenie, lekki zamach itd. itp.
Dziejko 196 - 2009-06-07, 16:49
" />A co sądzicie o włożeniu tłoków z D14 do D16 Czekam na dalsze porady
Dawee - 2009-06-07, 17:23
" />To jest to samo
adamac - 2009-06-07, 17:24
" />Jak masz pompke elektryczną, to wałek z d14 jest psu na bude. Zostaw ten z 1,6. Jeśli masz wszystko ogarnięte, to zmieniaj dół na ten z 1.3 i śmigaj. Pewnie za jakiś czas będziesz musiał to dostroić ale ogólnie to wszystko p&p.
jasiekk - 2009-06-08, 07:59
" />wsadź głowice z z6 do tego doprężające tłoki i sie zacznie zabawa
jest jakies d13 z vtec?
flejm - 2009-06-16, 07:43
" />