B16A1. Stał 10 lat nie palony. Rodzynek czy padaka??
podlez - 2010-09-23, 11:50
" />Siema panowie.
Ja a właściwie brat stalismy się posiadaczem B16A1.
Planujemy swap w concerto.
Silnik kopiliśmy od konstruktora samochodów, starszego juz pana ze środy wielkopolskiej.
Stał tam nie jedne dziwny pojazd, obecnie robił replikę Rolls Royce-a z 1907roku.
Ma nalatane ok 70-80tyś km, sęk w tym ze ten Pan szukał go 6miesięcy,
...........ale było to 10lat temu!!!! i nigdy go nie włożył do autka ze względu na to ze nie potrafił połączyć lewych obrotów hondy ze skrzynią ze starych Audi Quattro.
Zewnętrznie wygląda jak z fabryki. Czysty, suchy, no miód. Ściągnęliśmy pokrywę i to samo. Lśni, żadnych żółtych nalotów czy przebarwień. Krzywki bez zadnej ryski.
Sciągniete sprzęgło pozwoliło obrócić wałem, wsio pracowało elegancko.
Gosciu mówił ze co jakiśczas kręcił wałem by silnik nie zastał się.
I teraz pytanie?
Sciągać głowicę, czy zalać olej, pokręcić nim trochę na sucho i po jakimś czasie po prostu odpalić (wymieniając naturalnie rozrząd), czy coś więcej ??
THX
max666 - 2010-09-23, 12:00
" />Zobacz jak wyglądają gumowe elementy (uszczelniacze). Przez 10 lat mogły po prostu sparcieć. Pasek rozrządu to podstawa do wymiany.
A kiedyś zalewali silniki olejem żeby nie rdzewiały elementy jak długo stoi, jak nie był zalany to sprawdź czy nie ma nigdzie rdzy w środku.
Marcel - 2010-09-23, 12:25
" />Elementy gumowe niby mają "gwarancję" producenta na 6lat
Spuść olej zalej nowy oczywiście wraz z wymianą filtra
Rozrząd jak już kolega wspominał nowy
Dobrze by było wg mnie zdjąć pokrywę i "nasmarować" wałki żeby się nie zatarły
Sprawdzić pompę oleju!
Zrobić rozruch na sucho a poźniej po kilku razach spróbować odpalić, spuścić olej zalać nowy i jak będzie wszystko OK to latać
Ryba - 2010-09-23, 20:08
" />Ja bym próbował po tym co koledzy piszą zrobić odpał jeszcze luzem z minimum elektryki, żeby zobaczyć co się stanie - przed włożeniem do autazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
podlez - 2010-09-23, 11:50
" />Siema panowie.
Ja a właściwie brat stalismy się posiadaczem B16A1.
Planujemy swap w concerto.
Silnik kopiliśmy od konstruktora samochodów, starszego juz pana ze środy wielkopolskiej.
Stał tam nie jedne dziwny pojazd, obecnie robił replikę Rolls Royce-a z 1907roku.
Ma nalatane ok 70-80tyś km, sęk w tym ze ten Pan szukał go 6miesięcy,
...........ale było to 10lat temu!!!! i nigdy go nie włożył do autka ze względu na to ze nie potrafił połączyć lewych obrotów hondy ze skrzynią ze starych Audi Quattro.
Zewnętrznie wygląda jak z fabryki. Czysty, suchy, no miód. Ściągnęliśmy pokrywę i to samo. Lśni, żadnych żółtych nalotów czy przebarwień. Krzywki bez zadnej ryski.
Sciągniete sprzęgło pozwoliło obrócić wałem, wsio pracowało elegancko.
Gosciu mówił ze co jakiśczas kręcił wałem by silnik nie zastał się.
I teraz pytanie?
Sciągać głowicę, czy zalać olej, pokręcić nim trochę na sucho i po jakimś czasie po prostu odpalić (wymieniając naturalnie rozrząd), czy coś więcej ??
THX
max666 - 2010-09-23, 12:00
" />Zobacz jak wyglądają gumowe elementy (uszczelniacze). Przez 10 lat mogły po prostu sparcieć. Pasek rozrządu to podstawa do wymiany.
A kiedyś zalewali silniki olejem żeby nie rdzewiały elementy jak długo stoi, jak nie był zalany to sprawdź czy nie ma nigdzie rdzy w środku.
Marcel - 2010-09-23, 12:25
" />Elementy gumowe niby mają "gwarancję" producenta na 6lat
Spuść olej zalej nowy oczywiście wraz z wymianą filtra
Rozrząd jak już kolega wspominał nowy
Dobrze by było wg mnie zdjąć pokrywę i "nasmarować" wałki żeby się nie zatarły
Sprawdzić pompę oleju!
Zrobić rozruch na sucho a poźniej po kilku razach spróbować odpalić, spuścić olej zalać nowy i jak będzie wszystko OK to latać
Ryba - 2010-09-23, 20:08
" />Ja bym próbował po tym co koledzy piszą zrobić odpał jeszcze luzem z minimum elektryki, żeby zobaczyć co się stanie - przed włożeniem do auta