ďťż

Błąd nr9 czujnik pierwszego cylindra



soltys18 - 2007-03-11, 21:30
" />mam honde od miesiąca i prześladuje mnie błąd nr9 . ale nie wiem gdzie znajduje się czujnik pierwszego cylindra. autko chodzi beż problemu tylko że z błędem.chciałbym sie dowiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik. z góry dzięki za pomoc




Randal - 2007-03-11, 23:54
" />Pewnie przy pierwszym cylindrze hehe
Chyba nawet w aparacie zapłonowym.



grajos - 2007-03-12, 08:07
" />hmm...Skoro masz ja dopiero miesiac to ja bym zaczal od zresetowania kompa,a potem sprawdzenia bledow. Tutaj sobie mozesz poczytac o resetowaniu kompa http://www.civic4g.pl/forum/topics9/67.htm Ja mialem dwa bledy,7 i 15 i po rersecie oba zniknely i do tej nie pokazaly



soltys18 - 2007-03-12, 19:20
" />już resetowałem kilka razy ale to nic nie dało dalej błąd




elmer - 2007-03-12, 22:22
" />Reset komputera nic nie da, jeśli pali się CEL.
Resetem można wykasować błędy z pamięci komputera, a CEL wskazuje na usterkę bieżącą.

W D16A9 czujnik położenia pierwszego cylindra w jest na wałku wydechowym. Najprawdopodobniej czeka Cię jego wymiana (o ile winne nie są kable gdzieś po drodze lub słaba masa na silniku - ale wątpię). Używka to koszt ok. 50-150 zł.



Adriano - 2007-05-03, 17:21
" />W z2 jest na bank w aparacie zapłonowym - wiem, bo miałem z nim problem ostatnio. Trzeba rozebrać aparat i zobaczyć w jakim stanie jest wiązka. Możliwe, że masz spróchniałe kable i że nie łączą. Albo czujnik walnięty, choć to chyba b.rzadka usterka. U mnie pomogło połaczenie kabli spowrotem (odłączyły się od tych czujników jakimś cudem).



bencol - 2007-07-31, 19:22
" />Więc mnie też dopadła problem z blędem nr 9 i palącym się check engine.

Zaczeło się od tego że ruszyłem na kocich łbach tracąc trakcje, przód zaczął podskakiwać i wtedy zapalił się check. Po dojechaniu do domu sprawdziłem kompa i pstryka mi błąd nr 9.

Zamieniłem kable, wymieniłem moduł i nadal po odpaleniu silnika check wyskakuje po ok. 1s.

kable w aparacie ogólnie sprawdziłem i nie widziałem żeby któryś był zerwany.

Nie mam możliwości zamienienia całego apararu.

Pomozcie ziomy bo nie wiem co dalej robić,

Jutro wykręce świece i zobacze czy są ok.

Co dalej? Macie jakieś pomysły co mogło się stać?

Hania jedzie normalnie, tylko w okolicy 2100 obr. jest chwilowe przerwanie w przyspieszaniu, ale poułamku sekundy ciągnie dale.

Help!!!



Łuka - 2007-09-30, 16:22
" />panowie tak sobie myśle czy wie ktoś coś więcej na jego temat?jak on dokładnie działa jak wygląda.chce przerobić moje auto na b2+ ale aparat to ciężka sprawa żeby dostać. może jakoś by to szło dorobić jako home made?może ma ktoś jego zdjęcia.każda porada mile widziana.pisać kto co wie



TomeiS - 2009-05-28, 18:13
" />Mam ten sam problem od kilku godzin. check wywaliło reset nie pomaga, po odpaleniu po ok 1s zapala sie i nie chce zniknąc. jak sobie Panowie poradzili z tym problemem??



Czajen - 2009-06-04, 00:15
" />podczepiam sie...sytuacja jak u Bencola.
Czekam na pomoc



Kuniu - 2009-06-04, 06:08
" />Pomaga wymiana aparatu zaplonowego



nadola - 2009-06-04, 07:15
" />Pewnie cewka czujnika odkleiła się od rdzenia dlatego Czajen masz dwie możliwości:

Najpierw sprawdź rezystancje na czujniku wg. manuala. Jak rezystancje masz to :
cewka zazwyczaj jest jeszcze cała,przyklejasz ją do rdzenia, skręcasz aparat i masz spokój.

Jak nie masz rezystancji to :
albo cewke zmieliła ferromagnetyczna krzywka albo urwało się połączenie elektryczne. Gdy cewka zmielona to zmieniasz sam czujnik z jakiegoś innego aparatu, sprawdzasz elektryke.

Gdy nie chcesz przy tym grzebać to tak jak pisze Kuniu wymieniasz cały aparat. Tylko niestety pomoże to na krótko bo aparat, który dostaniesz zapewne bedzie używany i po pewnym czasie będziesz miał ten sam problem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu