ďťż

Ciekawe wersje naszych aut i dodatków



Pyza20 - Wt lut 10, 2009 11:47 pm
" />Tak sobie siedzę i wyczytałem na necie że:

W 1984 roku wyprodukowano około 100 egzemplarzy Poloneza z silnikiem 2.0 Turbodiesel produkcji włoskiej firmy VM o mocy 84 KM. Samochód z tym silnikiem do 100km/h rozpędzał się w 20 sek, osiągał prędkość maksymalną równą 145 km/h i zużywał średnio 10 litrów oleju napędowego na każde 100 km.
W 1986 roku produkowano Polonezy Turbo z silnikiem 1.5 OHV 8v Turbo doładowanymi turbiną firmy WSK Rzeszów.

taka mała ciekawostka dla tych którzy nie wiedzieli a pewnie nie jestem sam

Myślę że fajnie było by tutaj powstawiać wersje naszych aut których nie znamy.

Edi coś mi kiedyś wspominał że były Taunusy z silnikami porsche... i tym podobne wynalazki

jeśli chodzi o skarpetę to mogę napisać że była seria produkowana z silnikiem od wartburga o oznaczeniu 103s

czekam na wasze ciekawostki




e_gregor - Śr lut 11, 2009 7:37 am
" />Były takie polonezy. Na FSO AK można dotrzec do ludzi, którzy takowe posiadają. Niestety silnik VM był okrutnie cieżki i bardzo wibrował. Nie wytrzymywało tego nadwozie. Dlatego powstało tylko 100 sztuk i dalszą produkcję zarzucono. Był to bardziej silnik ciezarówkowy - posiadał chyba dwie albo cztery głowice. Tzn. osobną na każdy cylinder albo dwie na dwa garnki. Dokładnie to nie pamietam.

Z innych ciekawych wersji silnikowych poloneza to 2.0 DOHC fiata robione w latach 80-tych. Po zakończeniu produkcji tego silnika FSO wypuściło około 500 sztuk aut z silnikiem 2.0 OHC i skrzynia biegów z forda Sierry. Silnik był gaźnikowcem z elektronicznym ssaniem i regulacją biegu jałowego. Kod silnika NET - sprzegniety ze skrzynią N9. Ponoć wstrzymano produkcje z powodu słabej wytrzymałosci układu napędowego. Ja jednak sadzę, że były to bardziej względy finansowe, lub zwyczajnie FSO tanio kupiło od Forda zapas magazynowy tych jednostek. Silnik forda montowano w przejśxiówkach i pierwszych Caro.

Z innych wersji silnikowych poloneza nalezy wspomnieć o ekonomicznym i nie do zdarcia francuskim silniku XUD 1.9D. Do napędu szybszych polonezów uzyto silnika... 1.4 16V o mocy 103KM marki Rover. W połowie lat 90-tych wyszło tez z fabryki w niewielkich ilosćiach troche polonezów z silnikiem 1.6 16V Rovera. Plotki mówią o kilkudziesieciu - do 100 sztuk.

Nie kazdy też pewnie wie, że Fiat 125p występował w latach 80-tych z silnikiem 1.6D z ... tak, tak - VW Golfa Niestety tych autek również powstało niewiele a najwieksza wadą tej wersji była olbrzymia cena, spowodowana kosztem zakupu bardzo drogich silników.



Pyza20 - Śr lut 11, 2009 11:01 am
" />fiata 125p w dieslu ostatnio widziałem na allegro



jurek_j - Śr lut 11, 2009 2:49 pm
" />Było jeszcze kilka Polonezów z 1.8 16V z Rovera.

Silnik 2.0TD miał cztery głowice - po jednym na cylinder.

XUD9A... Popularny, jak jasny gwint, chociaż najdroższy ze wszystkim wersji Poldków (chyba zaraz po Roverze), także to rarytas żaden. Przykładem jest moje podwórko.

O Stratopolonezie z mechaniką i silnikiem 2.5 z Lancii Stratos chyba każdy słyszał.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu