ciśnienie w układzie chłodzenia czy coś innego ??
adam - 2010-07-17, 10:27
" />witam wczoraj w bardzo upalny dzień przydarzyła mi się przygoda, wracam sobie znad jeziora w miarę spokojnym tempem, patrzę w lusterko a moje concerto strasznie kopci, zatrzymałem się na poboczu i zanim zgasilem zobaczyłem ze wskaźnik temperatury jest na końcu!(szkoda ze wcześniej tego nie zauważyłem), podnoszę maskę a tam nie ma korka zbiorniczka wyrównawczego ( z góry zaznaczam że w concerto jest inaczej niż w 4g, nie ma korka na chlodnicy, wodę leje się przez zbiorniczek, załączam poglądową fotkę silnika) wentylator działa poprawnie, na patencie zamiask korka daliśmy jabłuszko z pobliskiego sadu i owinęliśmy taśmą ale znowu wywaliło po 10 km i teraz moje pytanie, czy w układzie powinno być aż takie ciśnienie żeby wywaliło korek( nie wiem jak to się mogło stać bo jest on bardzo szczelnie zamknięty) może ten korek powinien mieć jakieś odpowietrzenie i było ono zapchane, ktośtam powiedział że może uszczelka pod głowicę... sam już nie wiem, na dnich skołuję korek i co dalej... aha honda oczywiście posiada przypadłość powolnego ubywania wody, pompa za mojej kadencji nie była zmieniana POMOCY
nogaj - 2010-07-17, 10:50
" />sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie, wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą, i idzie ciśnienie do układu chłodniczego.
noofaq - 2010-07-18, 20:35
" />warto najpierw założyć dobry korek - on naprawdę porządne ciśnienie trzyma w czasie pracy.. jak nie utrzymał ciśnienia to uciekł płyn chłodniczy, i temperatura poszło do góry strasznie..
następna sprawa to termostat do sprawdzenia czy na pewno przy ~70C się otwiera..
kopcenie może świadczyć o uszczelce, ale nie musi - warto sprawdzić tańsze rzeczy..
Damian - 2010-07-18, 21:11
" />Korek powinien trzymać dwa etapy ciśnienia ten który jest gdy silnik pracuje w tem. na której ma włączone ssanie i tej której otwiera się termostat u Ciebie zeby wywaliło korek musiało się wytworzyć bardzo duże ciśnienie (czyli kompresja pchana do układu chłodzenia) kopcenie to woda dostającą sie do komory spalania , duża tem. mocno zapowietrzony układ chłodzenia spowodowany przedmuchaną uszczelką....zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
adam - 2010-07-17, 10:27
" />witam wczoraj w bardzo upalny dzień przydarzyła mi się przygoda, wracam sobie znad jeziora w miarę spokojnym tempem, patrzę w lusterko a moje concerto strasznie kopci, zatrzymałem się na poboczu i zanim zgasilem zobaczyłem ze wskaźnik temperatury jest na końcu!(szkoda ze wcześniej tego nie zauważyłem), podnoszę maskę a tam nie ma korka zbiorniczka wyrównawczego ( z góry zaznaczam że w concerto jest inaczej niż w 4g, nie ma korka na chlodnicy, wodę leje się przez zbiorniczek, załączam poglądową fotkę silnika) wentylator działa poprawnie, na patencie zamiask korka daliśmy jabłuszko z pobliskiego sadu i owinęliśmy taśmą ale znowu wywaliło po 10 km i teraz moje pytanie, czy w układzie powinno być aż takie ciśnienie żeby wywaliło korek( nie wiem jak to się mogło stać bo jest on bardzo szczelnie zamknięty) może ten korek powinien mieć jakieś odpowietrzenie i było ono zapchane, ktośtam powiedział że może uszczelka pod głowicę... sam już nie wiem, na dnich skołuję korek i co dalej... aha honda oczywiście posiada przypadłość powolnego ubywania wody, pompa za mojej kadencji nie była zmieniana POMOCY
nogaj - 2010-07-17, 10:50
" />sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie, wydmuchało ci uszczelkę pod głowicą, i idzie ciśnienie do układu chłodniczego.
noofaq - 2010-07-18, 20:35
" />warto najpierw założyć dobry korek - on naprawdę porządne ciśnienie trzyma w czasie pracy.. jak nie utrzymał ciśnienia to uciekł płyn chłodniczy, i temperatura poszło do góry strasznie..
następna sprawa to termostat do sprawdzenia czy na pewno przy ~70C się otwiera..
kopcenie może świadczyć o uszczelce, ale nie musi - warto sprawdzić tańsze rzeczy..
Damian - 2010-07-18, 21:11
" />Korek powinien trzymać dwa etapy ciśnienia ten który jest gdy silnik pracuje w tem. na której ma włączone ssanie i tej której otwiera się termostat u Ciebie zeby wywaliło korek musiało się wytworzyć bardzo duże ciśnienie (czyli kompresja pchana do układu chłodzenia) kopcenie to woda dostającą sie do komory spalania , duża tem. mocno zapowietrzony układ chłodzenia spowodowany przedmuchaną uszczelką....