Co z tym obrotomierzem?
robson - 2006-05-19, 10:28
" />Mam problem z obrotkiem jak jade spokojnie i tak przy 3tys. zmieniam biegi to nic mu sie nie dzieje a jak zakrece tak juz do 4 to wskazowka zaczyna latac jak szalona po calym zakresie obrotow silnik pracuje rowno tylko tej wskazowce tak odbija dodam ze po jakims czasie jak jade dalej tak do 3tys to sie uspokaja a jak znowu zakrece wyzej zaczyna jej odbijac i lata jak wsciekla. Czy to jakis czujnik? Czy co?
nosalm@op.pl - 2006-05-19, 13:34
" />moze sie cos urwalo w nim
robson - 2006-05-20, 07:17
" />hahaha no ale co? A gdzie jest w ogole jakis czujnik obrotomierza?
Bartez - 2006-05-20, 07:35
" />najprosciej podmienić zegar obrotka i wszystko bedzie jasne najprawdopodobniej to właśnie on padł ale najpierw sprawdz czy sie przewód nie wyczepił bo tez tak bywa
Guail_FH - 2006-05-22, 12:40
" />Ja mialem taki objaw gdy mi sie alternator konczył / skonczyl a wlasciwie tak szalalo bo juz akumulator byl prawie pusty. Problem ustapil po wymianie naprawie altka. Druga rzecz ktora misie nasuwa to cos nei tak z modelum zaplonowym kolega mial jedne modol i tak wlasni eszalal mu obrotomierz zamineil na drugi i po problemie:]
Ripper - 2006-05-23, 17:24
" />Kazdy zegar nie wazne czy to predkosciomierz czy obrotomierz czy wskaznik paliwa posiada tzw tłumik jest to uklad ktory tlumi wachania wskazowki na zegarze i wychwytuje srednia jej wartosc kiedy tlumik zacznie szwankowac wowczas caly zegar szwankuje najlepiej jak rozkrecisz licznik i przemierzysz wszystkie czesci zaraz przed wyjsciem na obrotomierz mozliwe ze to od tego ale pewnosci nie daje
elmer - 2006-05-24, 12:52
" />Może to być słaba masa, ale wtedy raczej inne wskaźniki też by świrowały.
Możesz spróbować rozkręcić aparat zapłonowy i złożyć jeszcze raz, może przy module zapłonowym coś jest nie halo. Ewentualnie wymienić moduł zapłonowy (ale zanim kupisz nowy mpduł najpierw podmienić cały aparat, żeby sprawdzić czy to wina aparatu).
korner - 2006-12-28, 21:26
" />Witam.
Jetstem nowy na tym forum ale widze że są tu ludzie dość dobrze zjanący się na rzeczy!
Opisze mój problem.
Otóż mam autko po remoncie, wszsytko spisywało się luks, aż nie zrobiłem 7tyś km!
Jadąc z prędkościa 100km/h przed remontem mój obrotomierz pokazywał mi 3tyś/obr.
Teraz jadąc 100km/h pokazuje mi 2,4tyś/obr.
Inny numer to odpalanie autka rano!
Wcześniej miałem równo 1,5tyś/obr. a teraz mam 2tyś/obr(czasem więcej do 2,5tyś)
Jak się silnik nagrzeje teoretycznie obroty powinny spaść na dół, praktycznie spadają bo czuć po silniku że klekota i cały drga, a mi obrotomierz pokazuje 1,5tyś/obr.
Następny manewr to!
Zawieszanie się wskazówki od obrotów, jade 130km/h(na 5 biegu) a mój obrotomierz pokazuje 2tyś/obr. i stoi w miejscu(Ja oczywiście noga wciśnięta do spodu) a zachwilke przeskakuje sam!
Powiem tak: opadają mi ręce bo nie lubie jak mi coś nie hula w aucie!
Jeżeli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić!
Myślę że ktoś mi pomoże.
Honda Civic
1.5 16v
D15B2
Rok91
tfidos - 2006-12-28, 22:25
" />zobacz czy kostka przy zegarach jest dobrze wcisnieta bo moze cos nie lączy i tak szaleje albo jakas sniedz... hmmm wydaje mis ie ze to wina tylko i wylacznie zegarow...tzn konkretnie samego obrotka
Kapcio - 2006-12-28, 22:50
" />I porzadny reset kompa zrob A jakies bledy wywala?
zayonnc - 2006-12-29, 02:06
" />No wszystko wskazuje na to że pada obrotek, sprawdź tak jak napisał tfidos, albo jak masz kogoś takiego to pożycz od kogos zegary i obadaj na innych.
Pozdr
robson - 2007-01-11, 22:10
" />Skąd idzie wiązka do obrotomierza i czy mozna ją latwo wymienic? Bo raz mi dziala obrotek a raz nie, kolega mi cos tam sprawdzal na machineri w stylu ekg i powiedzial ze obrotek jest dobry impuls tez jest podawany tylko gdzies na wiązce przerywa tylko nie wie na ktorym kabelku. A moze wiecie ktory kabelek na wiązce odpowiada za obrotomierz?zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
robson - 2006-05-19, 10:28
" />Mam problem z obrotkiem jak jade spokojnie i tak przy 3tys. zmieniam biegi to nic mu sie nie dzieje a jak zakrece tak juz do 4 to wskazowka zaczyna latac jak szalona po calym zakresie obrotow silnik pracuje rowno tylko tej wskazowce tak odbija dodam ze po jakims czasie jak jade dalej tak do 3tys to sie uspokaja a jak znowu zakrece wyzej zaczyna jej odbijac i lata jak wsciekla. Czy to jakis czujnik? Czy co?
nosalm@op.pl - 2006-05-19, 13:34
" />moze sie cos urwalo w nim
robson - 2006-05-20, 07:17
" />hahaha no ale co? A gdzie jest w ogole jakis czujnik obrotomierza?
Bartez - 2006-05-20, 07:35
" />najprosciej podmienić zegar obrotka i wszystko bedzie jasne najprawdopodobniej to właśnie on padł ale najpierw sprawdz czy sie przewód nie wyczepił bo tez tak bywa
Guail_FH - 2006-05-22, 12:40
" />Ja mialem taki objaw gdy mi sie alternator konczył / skonczyl a wlasciwie tak szalalo bo juz akumulator byl prawie pusty. Problem ustapil po wymianie naprawie altka. Druga rzecz ktora misie nasuwa to cos nei tak z modelum zaplonowym kolega mial jedne modol i tak wlasni eszalal mu obrotomierz zamineil na drugi i po problemie:]
Ripper - 2006-05-23, 17:24
" />Kazdy zegar nie wazne czy to predkosciomierz czy obrotomierz czy wskaznik paliwa posiada tzw tłumik jest to uklad ktory tlumi wachania wskazowki na zegarze i wychwytuje srednia jej wartosc kiedy tlumik zacznie szwankowac wowczas caly zegar szwankuje najlepiej jak rozkrecisz licznik i przemierzysz wszystkie czesci zaraz przed wyjsciem na obrotomierz mozliwe ze to od tego ale pewnosci nie daje
elmer - 2006-05-24, 12:52
" />Może to być słaba masa, ale wtedy raczej inne wskaźniki też by świrowały.
Możesz spróbować rozkręcić aparat zapłonowy i złożyć jeszcze raz, może przy module zapłonowym coś jest nie halo. Ewentualnie wymienić moduł zapłonowy (ale zanim kupisz nowy mpduł najpierw podmienić cały aparat, żeby sprawdzić czy to wina aparatu).
korner - 2006-12-28, 21:26
" />Witam.
Jetstem nowy na tym forum ale widze że są tu ludzie dość dobrze zjanący się na rzeczy!
Opisze mój problem.
Otóż mam autko po remoncie, wszsytko spisywało się luks, aż nie zrobiłem 7tyś km!
Jadąc z prędkościa 100km/h przed remontem mój obrotomierz pokazywał mi 3tyś/obr.
Teraz jadąc 100km/h pokazuje mi 2,4tyś/obr.
Inny numer to odpalanie autka rano!
Wcześniej miałem równo 1,5tyś/obr. a teraz mam 2tyś/obr(czasem więcej do 2,5tyś)
Jak się silnik nagrzeje teoretycznie obroty powinny spaść na dół, praktycznie spadają bo czuć po silniku że klekota i cały drga, a mi obrotomierz pokazuje 1,5tyś/obr.
Następny manewr to!
Zawieszanie się wskazówki od obrotów, jade 130km/h(na 5 biegu) a mój obrotomierz pokazuje 2tyś/obr. i stoi w miejscu(Ja oczywiście noga wciśnięta do spodu) a zachwilke przeskakuje sam!
Powiem tak: opadają mi ręce bo nie lubie jak mi coś nie hula w aucie!
Jeżeli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić!
Myślę że ktoś mi pomoże.
Honda Civic
1.5 16v
D15B2
Rok91
tfidos - 2006-12-28, 22:25
" />zobacz czy kostka przy zegarach jest dobrze wcisnieta bo moze cos nie lączy i tak szaleje albo jakas sniedz... hmmm wydaje mis ie ze to wina tylko i wylacznie zegarow...tzn konkretnie samego obrotka
Kapcio - 2006-12-28, 22:50
" />I porzadny reset kompa zrob A jakies bledy wywala?
zayonnc - 2006-12-29, 02:06
" />No wszystko wskazuje na to że pada obrotek, sprawdź tak jak napisał tfidos, albo jak masz kogoś takiego to pożycz od kogos zegary i obadaj na innych.
Pozdr
robson - 2007-01-11, 22:10
" />Skąd idzie wiązka do obrotomierza i czy mozna ją latwo wymienic? Bo raz mi dziala obrotek a raz nie, kolega mi cos tam sprawdzal na machineri w stylu ekg i powiedzial ze obrotek jest dobry impuls tez jest podawany tylko gdzies na wiązce przerywa tylko nie wie na ktorym kabelku. A moze wiecie ktory kabelek na wiązce odpowiada za obrotomierz?