ďťż

Czy benzynowe silniki Hondy są stworzone z myślą o wysokich



Dzida - 2007-03-01, 13:50
" />




Khacker - 2007-03-01, 14:14
" />Oj Dzida Dzida... 1.4 tez jest pod wysokie obroty zrobiony. Najlepiej się zbiera w przedziale 4000-6000obr.min, można zakręcić do 7000, ale to tylko dla własnej satysfakcji. A jak sobie wyregulujesz gaźniki żeby Ci spalał 7 litrów i miał kopa przy 2500 zamiast przy 4000obr/min to już Twoja sprawa.

Ja nawet w mieście zmieniam biegi raczej wyżej niż 2500, bo to głupio tak jeździć bez dodawania gazu



Dzida - 2007-03-01, 14:33
" />



Khacker - 2007-03-01, 14:39
" />może jak będę starszy to coś z tego zrozumiem (kupie sobie wtedy Skode 1.4 TDI) ale teraz wole posłuchać jak sie kręci silniczek

P.S 99% silników benzynowych ma odcięcie około 5500-6000, więc najlepiej to one sie zbierają przy 3000-4500. A jak on zmienia na trójke to Ty masz w tym momencie zaj......e odejście bo wchodzisz na 5000obr na drugim biegu (są rzeczy których kupić się nie da )




Dzida - 2007-03-01, 14:58
" />



gregor - 2007-03-01, 15:41
" />



HIO - 2007-03-01, 16:29
" />



Dzida - 2007-03-01, 16:52
" />



HIO - 2007-03-01, 18:00
" />



Dzida - 2007-03-01, 18:07
" />Może przeniesiemy się do innego topicu ziom to wytłumaczysz mi dlaczego silniki mulone nie są w lepszym stanie niż kręcone pod redline, co?

IMO 4 godziny jazdy z 4000 obr/min to jest piłowanie bo jest głośno i w ogóle... Nie mówie że szkodzi to mojemu silnikowi i że mule go cały czas, owszem fajnie go tak przedmuchać, ale to już rozmowa na kolejnych kilka dni

Taki temat o wszystkim i o niczym, chętnie pogadam



zayonnc - 2007-03-01, 19:05
" />Panowie, poczytajcie instrukcję użytkowania naszych civiców. Gdzie jest napisane, że należy je ciągle wysoko kręcić? Jest w niej dokładnie tak jak pisze Dzida wychodzi na to, że należy biegi zmienią mniej więcej w okolicach 3,2krpm. Myślę, że Ci którzy ją pisali mieli jakieś pojęcie o silnikach Hondy (w końcu zalecenia tworzą pracownicy hondy i chyba wiedzą czemu). Pewnie, że od czasu do czasu dobrze jest dla silnika aby go zakręcić pod red line. Zresztą Wy piszecie o autach zupełnie inaczej wykorzystywanych HIO raczej ma przecież auto do jazdy agresywnej (sportowej?) i tak je chce wykorzystywać a Dzida civica po prostu wykorzystuje do przemieszczania się i zwykłej jazdy. Ja osobiście też głównie auto wykorzystuję do przemieszczania się i czasami jadę sobie spokojnie a czasem mniej spokojnie - zależy od tego jak się czuję i na co pozwalają mi warunki panujące na drodze.

Także trochę wydaje mi się, że Wasza dyskusja jest po pierwsze nie na temat (przecież to temat o obowiązku jazdy na światłach przez cały rok nie o tym czy kręcić do odcinki czy nie) a poza tym macie po prostu zupełnie odmienne zdania na ten temat i chyba żaden nie da się przekonać do racji drugiego.

BTW Dzida nie tylko 1,5 biorą olej
Pozdr

P.S. O tej zmianie biegów w instrukcji to głównie chodzi też o ekonomiczną jazdę - ale gdyby to miało w jakiś sposób niszczyć silnik naszych civów to raczej by tego nie było w instrukcji stworzonej przez pracowników Hondy.

EDIT: Dzida są silniki gaźnikowe z odcięciem (jakimś mechanicznym - nie wiem dokładnie jak działa). Znajomy ma golfa mk1 z jakimś chyba 1,6 na gaźniku i one np. mają odcięcie - ale ile jest dokładnie takich silników to już nie wiem



Dzida - 2007-03-01, 19:11
" />Z tego co mi wiadomo na gaźniku odciąć można tylko iskrę, ale wtedy odpada katalizator bo paliwo i tak leje się non-stop...

Chyba że jakiś mędrzec kiedyś coś wymyślił
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu