ďťż

Czyszczenie mechanizmu "silniczka krokowego" IAC



DODi - 2006-02-14, 18:17
" />IAC - czyszczenie mechanizmu "silniczka krokowego" (wtrysk PGM-Fi).

Silniczek kokowy umieszczony jest na tylniej scianie kolektora dolotowego PGM-FI. Jest to osobny dokrecany modul uszczelniony gumowa uszczelka w ksztalcie cyfry 8. Mocowanie stanowia 3 sroby wkrecone w blok PGM oraz jedno podłaczenie elektryczne. Poniżej pokazałem jak to wygląda i gdzie szukać silniczka krokowego:





Zdemontowany zaworek IAC nalezy wyczyscic w benzynie ekstrakcyjnej. W miare mozliwosci nalezy sie starac nie zamoczyc czesci elektrycznej.



Po umyciu nalezy go zamontowac - nie zapomianjac o uszczelce! - dokonac resetu ECU (usunac na 10 sek bezpiecznik 7,5A opisany jako BACK UP w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika).



Po zmontowaniu calosci i resetcie ECU odpalic silnik i pozwolic mu sie rozgrzac do pierwszego wlaczenia wentylatora chlodnicy. Podczas tej procedury ECU dobierze odpowiednie nastawy dla silniczka IAC.

Gotowe

Tutorial jest napisany na podstawie tutoriala ze strony: www.wombat.prv.pl




Nevada - 2006-02-24, 16:19
" />Dodi jesli możesz- dopisz kiedy warto go wyczyścić; jakie sa objawy zabrudzenia IAC, temat bedzie kompletny wtedy



DODi - 2006-02-24, 19:07
" />No więc jak wiadomo silniczek krokowy słuzy do stabilizacji wolnych obrotów. Kiedy nalezy go czyscic i jakie sa objawy: na biegu jałowym silnik nie chce trzymac równo obrotów i obroty skaczą jesli właczymy np. duchawę, itp... Jesli jeszcze ma ktoś coś do dopisania to bardzo prosze do dodanie w tym temacie...



Scroodge - 2006-02-25, 22:03
" />moze to bedzie glupie pytanie ale w hankah na gaznikach tez jest silniczek krokowy?




arszenik - 2006-02-26, 14:13
" />nie glupie bo tez nad tym kminilem sporo, aczkolwiek nie potrzebnie bo silniczek krokowy jest ! i tez spelnia ta sama funkcje! aczkolwiek mam problem ze skaczacymi obrotami i wyciagnalem IAC/EAVC wyczyscilem kwasami duperelami, plukalem godzinami, suszylem godzinami... i dupa ale to problem tkwi w polaczeniu z GAZEM. We wtryskach ta solucja raczejsie sprawdza

pozdr,



Dzida - 2006-02-26, 15:15
" />Kminiłeś, ale D13B2 może mieć. W D14A1 nie ma... No... Na 97,5% nie ma



DODi - 2006-02-26, 16:28
" />ja wiem tylko tyle że w 5gen civica w d13b2 byl i komputer i silniczek krokowy... Wiec najprawdopodobnie w IV gen tez jest... Jesli znajdziesz to zrób fotkę



Dzida - 2006-02-26, 22:52
" />A ja dochodzę do wniosku że D14A1 i D13B2 różnią się tam samo jak D14A3 i B16A2



siviq - 2006-02-26, 22:55
" />D14A1 nie ma na 100%. Sporo sie tego naszukałem...



Scroodge - 2006-02-26, 23:01
" />tez mi sie tak wydawalo ze u nas w d14a1 nie ma krokowego ;p



Dzida - 2006-02-26, 23:02
" />W D14A1 nie ma nic, ale podobno jest jakiś tam komp... Wie ktoś coś na ten temat?



siviq - 2006-02-26, 23:06
" />neeeeeeeee, kompa chyba też ni ma....
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ilemaszlat.htw.pl
  • 0000_menu