d13b1 91 rok na d13b2 z 94 roku
tomalo - 2006-08-06, 17:26
" />Czolem
Takie pytanko...
Mam u siebie silnik d13b1 (EC8 civic IVgen 91 rok)
Chce wrzucic d13b2 z 94 roku... (z Vgen)
Czy nie bedzie problemow? tzn wielokliny na poloskach, na skrzyni itp? Roznice w mocowaniach? Skrzynia zostaje ta co mam, zmienic chce tylko silnik...
Kompa, wiazke, i caly osprzet bede mial z d13b2 wiec z tym nie bedzie chyba problemow... albo zostawie kolektor dolotowy z d13b1 razem z gaznikiem bez kompa...
Ewentualnie zarzuce dolot i dual carb z d14a1...
Nie komentujcie prosze ze to zmiana z 1.3 na 1.3... pytam o techniczna strone takiej przekladki...
z gory dzieki za pomoc...
MeMf - s
" />moim zdaniem lepiej by bylo wrzucic wlasnie gazniki od D14A1 ja tez mam to w planach przerzucenie silnika od d13b2 raczej duzo nie poprawi
tomalo - 2006-08-06, 20:10
" />nie chodzi o samo przerzucenie gaznikow...
Moj silnik chyba podziekowal za wspolprace a taniej wyjdzie kupic d13b2 niz robic remont starego... a na lepszy kasy brak
dlatego pytam jak to byloby z taka przekladka...
Michuu - 2006-08-08, 12:39
" />
tomalo - 2006-08-08, 17:14
" />w zasadzie nie wiadomo...
ale remont mojego to jeszcze wiekszy wydatek... z roznych wzgledow ...
A koles od ktorego kupuje daje mi gwarancje ze jak cos bedzie nie tak to zwraca mi kase...
"Rok - 1994 ;stan licznika - 149800km
Silnik w idealnym stanie niema wyciekow, nie pali oleju, zadbany oraz serwisowany"
tak ze zobaczymy...
Michuu - 2006-08-08, 18:49
" />To powodzenie i mam nadzieje ze tak własnie jest.
tomalo - 2006-08-08, 19:02
" />tez mam taka nadzieje... nie dziekuje zeby nie zapeszyc
tym bardziej ze z kasa krucho... i dlatego tylko wymiana na 1.3... narazie zeby tylko Hania wrocila do zycia... a potem sie zobaczy...
a koles wymienil silnik na 1.6 wiec moze ten 1.3 bedzie w miare...
Martin - 2006-08-09, 21:02
" />W 91 roku byly montowane d13b2 z ssaniem automatycznym, a nie d13b1 w ktorym ssanie jest sterowane recznie ale moze sie myle. Wydaje mi sie ze d13b2 byl montowany w civicach po lifcie 90-91,bo taki mam u siebie, a d13b1 tylko w wersji 88-90 ale glowy sobie nie dam uciąc za to. Więc powinienes miec d13b2 w civie z 1991 roku.
Wiec chyba wystarczy tylko glowice zmienic i dól i powinno pasić.
A z tego co wiem to silniczeczek d13b2 montowany w 4 generacji sam w sobie nie rozni sie od montowanego w 5 generacji wiec wszystko powinno podpasowac jesli chodzi o silnik, różnił się troche oprzyrządowaniem tzn. chlodnica itp...
tomalo - 2006-08-10, 05:09
" />mam d13b1 w cifie z 91...
ssanie reczne - zostanie ze starego caly kolektor ssacy z gaznikiem (reczne jest mniej problemowe niz to cale ssanie automatyczne ) i nie bede musial ciagnac wiazki i montowac kompa...zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl ilemaszlat.htw.pl
tomalo - 2006-08-06, 17:26
" />Czolem
Takie pytanko...
Mam u siebie silnik d13b1 (EC8 civic IVgen 91 rok)
Chce wrzucic d13b2 z 94 roku... (z Vgen)
Czy nie bedzie problemow? tzn wielokliny na poloskach, na skrzyni itp? Roznice w mocowaniach? Skrzynia zostaje ta co mam, zmienic chce tylko silnik...
Kompa, wiazke, i caly osprzet bede mial z d13b2 wiec z tym nie bedzie chyba problemow... albo zostawie kolektor dolotowy z d13b1 razem z gaznikiem bez kompa...
Ewentualnie zarzuce dolot i dual carb z d14a1...
Nie komentujcie prosze ze to zmiana z 1.3 na 1.3... pytam o techniczna strone takiej przekladki...
z gory dzieki za pomoc...
MeMf - s
" />moim zdaniem lepiej by bylo wrzucic wlasnie gazniki od D14A1 ja tez mam to w planach przerzucenie silnika od d13b2 raczej duzo nie poprawi
tomalo - 2006-08-06, 20:10
" />nie chodzi o samo przerzucenie gaznikow...
Moj silnik chyba podziekowal za wspolprace a taniej wyjdzie kupic d13b2 niz robic remont starego... a na lepszy kasy brak
dlatego pytam jak to byloby z taka przekladka...
Michuu - 2006-08-08, 12:39
" />
tomalo - 2006-08-08, 17:14
" />w zasadzie nie wiadomo...
ale remont mojego to jeszcze wiekszy wydatek... z roznych wzgledow ...
A koles od ktorego kupuje daje mi gwarancje ze jak cos bedzie nie tak to zwraca mi kase...
"Rok - 1994 ;stan licznika - 149800km
Silnik w idealnym stanie niema wyciekow, nie pali oleju, zadbany oraz serwisowany"
tak ze zobaczymy...
Michuu - 2006-08-08, 18:49
" />To powodzenie i mam nadzieje ze tak własnie jest.
tomalo - 2006-08-08, 19:02
" />tez mam taka nadzieje... nie dziekuje zeby nie zapeszyc
tym bardziej ze z kasa krucho... i dlatego tylko wymiana na 1.3... narazie zeby tylko Hania wrocila do zycia... a potem sie zobaczy...
a koles wymienil silnik na 1.6 wiec moze ten 1.3 bedzie w miare...
Martin - 2006-08-09, 21:02
" />W 91 roku byly montowane d13b2 z ssaniem automatycznym, a nie d13b1 w ktorym ssanie jest sterowane recznie ale moze sie myle. Wydaje mi sie ze d13b2 byl montowany w civicach po lifcie 90-91,bo taki mam u siebie, a d13b1 tylko w wersji 88-90 ale glowy sobie nie dam uciąc za to. Więc powinienes miec d13b2 w civie z 1991 roku.
Wiec chyba wystarczy tylko glowice zmienic i dól i powinno pasić.
A z tego co wiem to silniczeczek d13b2 montowany w 4 generacji sam w sobie nie rozni sie od montowanego w 5 generacji wiec wszystko powinno podpasowac jesli chodzi o silnik, różnił się troche oprzyrządowaniem tzn. chlodnica itp...
tomalo - 2006-08-10, 05:09
" />mam d13b1 w cifie z 91...
ssanie reczne - zostanie ze starego caly kolektor ssacy z gaznikiem (reczne jest mniej problemowe niz to cale ssanie automatyczne ) i nie bede musial ciagnac wiazki i montowac kompa...